Л. Булава: «накатаний шлях» в акредитації освітніх програм

У Положенні «Про акредитацію освітніх програм» пропонують контролювати процес, а не результат

Л. Булава: «накатаний шлях» в акредитації освітніх програм

Автор: Леонід Булава, викладач Полтавського педуніверситету імені В. Г. Короленка.

Змушений згадати про очікування від реформи вищої освіти в 2014 році. Тоді у мене було сподівання на те, що ЯКІСТЬ ВИЩОЇ ОСВІТИ вдасться підвищити, передусім, двома шляхами: на вході (піднявши «планку» ЗНО), і на виході (не видавати дипломи всім підряд).

У нинішньому Положенні «Про акредитацію освітніх програм» пропонують йти «накатаним шляхом» і контролювати ПРОЦЕС, а не результат. Тобто «з середини», не чіпаючи ні «вхід», ні «вихід».

Говорять, що це - європейська практика. Забуваючи про те, що нинішній (не безпроблемний) стан освіти в європейських країнах - то результат її еволюції (зокрема, тривалого періоду досить жорсткого відбору «на вході» і контролю за якістю на виході (особливо - для регульованих професій, яких, як правило, є від сотні).

Ми ж, як завжди, хочемо зробити «ривок від феодалізму до комунізму», нехтуючи реальним шляхом і сучасним станом системи української вищої освіти.

Критерії в проекті Положення «Про акредитацію освітніх програм» дуже розмиті, виконані в стилі, не характерному для нормативно-правових актів, і містять очевидні ризики, у т. ч. корупційно-небезпечні.

Про це написав у пропозиціях. Але бачу, автори будуть стояти на своєму. Думаю, підібрати команду «всеОдобрямс-чєгоІзволітє» ЇМ буде не складно.

Оригінал

Освіта.ua
06.05.2019

Популярні блоги
І. Лікарчук: вчитися мають ті, хто хоче здобути освіту Повна загальна середня освіта повинна бути не обов’язковою, а загальнодоступною
Д. Ламза: ніхто не хоче йти в освіту або школа без учителів Від Кабінету Міністрів немає жодних дій щодо підвищення значимості професії вчителя
С. Колебошин: 3000 спартанців (задача про молодих вчителів) 3000 молодих вчителів на 15000 шкіл, що в середньому – 1 новий вчитель на 5 шкіл
І. Совсун: як надовго ще вистачить запалу учителів? Існує гігантська прірва між переможцями світових олімпіад і базовим рівнем українських шкіл
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів