Osvita.ua Блоги Ігор Лікарчук: реформа освіти - не нове шоу
Ігор Лікарчук: реформа освіти - не нове шоу

Супер підвищення зарплати педагогам і супер нове обладнання закладів освіти реформу не забезпечать

Ігор Лікарчук: реформа освіти - не нове шоу

Автор: Ігор Лікарчук, екс-керівник Українського центру оцінювання якості освіти, в. о. директора Навчально-методичного центру забезпечення якості освіти.

Хто про що, а я про те саме. Про реформу освіти. Кілька думок.

1. За всі роки Незалежності було прийнято 4 великих державних програми реформування освіти. Програми були прийняті, але реформування не було. Зате помилок наробили величезну кількість. Реформи реально розпочалися лише два роки тому. І лише політично сліпий цього може не бачити.

2. Реформа освіти - не нове шоу. Бо вона не робиться за день, за місяць чи за рік. Потрібні кілька років, щоб люди могли сказати: так реформа відбулася.

3. Справжня реформа освіти ніколи не буде подобатися всім. Бо сутність реформи саме у докорінному зламі існуючої моделі та запровадженні нової. Якщо такого зламу не буде, то про реформу можна не говорити: макіяж трупа не означає його оживлення. А реформа всім подобатися не може, бо порушує усталений комфорт і спосіб життя. Тим більше, якщо мова йде про освіту, яка апріорі є та повинна бути достатньо консервативною системою.

4. Маю безліч аргументованих прикладів, що реформуючи освіту, допускаємо суттєві помилки. Про них писав, пишу, кажу чи не щодня. Інколи чують, а частіше - ні. Та не помиляється той, хто не працює. Це труднощі росту. Як у малих дітей та підлітків. Якщо будуть хороші вихователі та розумні батьки, то ці труднощі здолаються.

5. Не думаю, що серед думаючих (наголошую – «думаючих») освітян є багато тих, хто перших кроків реформи в освітній галузі не бачить. Починаючи від зарплат, змісту, формування сучасного освітнього простору. Реальні, а не міфічні гроші, йдуть в освіту. Тобто, зміни є. Мені, як і величезній кількості освітян, хочеться, щоб їх було набагато більше і негайно. Але дивіться п.п.2.3.

6. Знаю дуже добре і можу підтвердити численними фактами з досвіду нашої країни та інших країн: у реформі освіти, яка розпочалася, зупинятися не можна. Як і не можна тими ж рельсами пускати новий поїзд. Бо буде катастрофа. А от чи не відбудеться її (катастрофи) у найближчий час - сьогодні ніхто сказати не може. Бо програмних засад освітньої політики від переможця першого туру президентських виборів ніхто не бачив і не чув. І, мабуть, не зайвим буде сказати, що лише супер підвищення зарплати педагогам і супер нове обладнання закладів освіти реформу не забезпечать.

Також не потрібно мене переконувати, що освіта - не питання Президента. Освіта - питання національної безпеки. І якби в нашій країні це розуміли раніше, то, можливо, і сьогоднішньої ситуації не було б.

Оригінал

Освіта.ua
04.04.2019

Популярні блоги
А. Недоля: кому потрібні куратори академічних груп? У радянській вищій школі куратор – це наглядач за студентами, який перебрався в українські ЗВО
О. Журавльова: що роблять канадські вчителі на канікулах? Залишатись у школі на канікулах нечесно й безглуздо, краще займатись улюбленою справою чи подорожувати
І. Лікарчук: у фінів головним чинником успіху є учитель Починати потрібно із зміни ставлення до вчителя, роблячи його академічно вільним та професійно незалежним
О. Істер: про обов’язкове ЗНО з математики у 2021 році Рішення викликало неоднозначну реакцію суспільства, проте мало хто з тих, що «проти», наводить аргументи
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Володимир
Міністр освіти і науки Лілія Гриневич заробила в березні 32 тис. 209,91 грн. Її оклад становив 13,6 тис. грн (стільки ж – за інтенсивність роботи), за вислугу років – 3 тис. 672 грн, за роботу в умовах режимних обмежень – 2 тис. 40 грн, за дні відрядження – 6 тис. 579, 42 грн, індексація – 520,88 грн.
Конотоп скул
Ми -українці трішки поведені люди. В Києві обираємо безграмотного боксера(маємо дефіцит 57 шкіл,80 дитсадків, розбиту інфраструктуру, централізований рекет). В державі - маленького злого коміка(коломойський на старті з апетитами по трансгазу, привату...). Розумні не потрібні. Хочемо боксу і сміху- на кухні б не посміялись! Винуватий - Порошенко! Якщо не покається , не стане на коліна- то кінець країні. Не просіть реформ- Боже борони! Вимагаємо достойного життя , як роблять французи!! Вчительство- від нас залежить багацько!!
Да правду говорит!!
Для Конотоп скул: помню, как говорили- ну и что , что кличко не профессионал - возьмёт спецов... Взял? Грабят в три руки. Зе тоже возьмёт , говорят... Чепуха!! Так не бывает. Паренёк при зарплате - минимум сколотил милионые счета, офшоры... умеет тырить и не платить налоги. А на школу откель деньги тогда? Коломойский с Тель- Авива пришлёт ???
но фишка в том, что
Для Да правду говорит!!: этот кандидат ЗАРАБОТАЛ своим трудом. Они все считают, чо зарабботали, но, на поверку, они все прибрали к рукам то, тчо кто-то сделал. ЭТОТ впервые из тех, кто ЗАРАБОТАЛ сам... А всё остальное - одинаково. Особенно неприятно слушать их препирания по поводу. НЕГОЖЕ первым людям страны ТАК высказываться нАлюди... И тем, кто стремится стать первым по статусу, НЕГОЖЕ отвечать как обычному человеку.
Коментувати
Олексій
Будь яка реформа в Україні це шлях до розкрадання бюджетних коштів. В результаті учителя отримують мізерну зарплату і непотріб-обладнання до уроків на якому обмили кошти. Дайте вчителю достойну заробітну плату і виділіть кошти на потрібне обладнання для уроку, а потім вимагайте результат...
Володимир
Зарплата має бути на рівні, аби професія педагога була престижною і була конкуренція на вакансії. Сьогодні це зарплата на рівні ІТ. В іншому випадку - будь які реформи приречені на "провал".
Val
Для Володимир: А зачем делать педагогам зарплату на уровне IT? Ведь они прекрасно работают и за минималку. Да еще и грызутся за нагрузку, часы, как мартышки за связку бананов. Рабы должны знать свое место... И да, много платят обычно за то, что сложно сделать. Любой дурак может стать учителем в школе (уровень абитуриентов пед. вузов этому свидетельство), в it же способны продуктивно работать довольно небольшой процент людей.
Коментувати
совесть
Може ми втратили гідність і розум для вибудови конкурентної освіти на базі власних переваг? Чи переваг не залишилося? Та ні. Ми ніколи не пасли задніх у міжнародних освітніх змаганнях! Не переможці, але й не все так погано. То що ми реформуємо в освіті? Зміст? Виявляється, ні. Здається, що хочемо змінити ставлення учнів до отримуваних знань й повертаємося!? до виховної функції школи. Вам, звісно, видніше було з керівних посад, що не зреформовано за 4 попередні реформи освіти і чому. Але хаотично вихоплені вчорашні ідеї з освіти економічно розвинених країн видаються запрограмованим стабільним нашим відставанням на роки. Де брати гроші на потужну реформу? Чи всі нові підручники доїхали до учнів? Чи це вже мало кого цікавить. Плануємо розподіл нового млрд.
Cirius
Було,є і буде так, що найкраща реформа може бути погублена місцевим управлінням. Особливо зараз, коли громадам збільшили фінансування, але передали більше повноважень, у т.ч. і додаткове фінансування освіти. Коли МОНУ передало на місцевий рівень фінанасування ПНТЗ, але заборонило їх оптимізацію ( злякалися, що ПТУ стане менше)міськради тут же урізали державне замовлення, де на 30%, а де навіть на 50%. Це відбилося на зарплатах педагогів, а винен хто?- реформа. Насправді винні і ті, і ті чиновники. Одні не відстояли до кінця інтереси громади, а інші керувалися інстинктом самозбереження. Або ми лобіюємо власні інтереси, або ми робимо справу до кінця. Ми ж постійно прагнемо зловити рибку, але не замочити ноги.
совесть
У нас можна по новим рельсам пустити старезні поїзди ("нова" гілка до литовища Бориспіль), металобрухт з Європи... Успіх реформи освіти без вливання великих коштів в неї, без росту економіки? Дійсно?
МаксимЗалізо
Не хочу реформ!! Хай вони горять із авторами!! Треба зробити стабільне людське життя, спокій і впевненість. Не гніть людей, вчителів. Достали!!! А Порох - це зло, а Зе - це потрійне зло, кінець повний!!!! Хай пре в свою Іудею!
Доцент
Зміни в зарплаті, я справді відчув. Працюючи керівником гуртка в спеціалізованому ліцеї, отримував зарплату аж за 12-им тарифним розрядом, зате мав доплату 10% за роботу з ліцейним класом. А після створення ОТГ, коли всі, навіть малокомплектні, школи І-ІІІ ступенів перейменували в ліцеї, і цю доплату відмінили.
Мирослава
Які реальні гроші прийшли в освіту???? Парти,ноутбук,принтер і ще дещо, А скільки вкрадено? А про зарплати? - краще мовчати!
ххх
Вот и политическая агитация пошла. Кто не знает: Ликарчук против Зе. Хотя он сам прекрано понимает, что вся суть реформы в закупке парт для 1 класса и то по завышенным ценам. "Починаючи від зарплат, змісту, формування сучасного освітнього простору. Реальні, а не міфічні гроші, йдуть в освіту." Отменили пенсии, урезали надбавки (зато минималку повысили), каждую неделю поливаеют грязью на канале 1+1 - вот и новые зарплаты, змист, освитний простир.

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!