Osvita.ua Блоги І. Лікарчук: про дискредитацію ідей сертифікації
І. Лікарчук: про дискредитацію ідей сертифікації

Підхід до сертифікації є порушенням вимог статті Закону України «Про освіту» і не має права на життя

І. Лікарчук: про дискредитацію ідей сертифікації

Автор: Ігор Лікарчук, екс-керівник Українського центру оцінювання якості освіти, в. о. директора Навчально-методичного центру забезпечення якості освіти.

Іще раз повернуся до теми сертифікації вчителів. Як свідчать наміри ДСЯО, яка займається проведенням сертифікації, експерти, котрі приїдуть до тих відважних, хто вирішив сертифікуватися, будуть «спостерігати» за уроками і за тим, що робить вчитель під час перерв?!

За результатами «спостереження» експерт зобов’язаний оцінити побачене у якихось балах. При цьому ч.1. ст.54 Закону України «Про освіту» гарантує вчителю, серед іншого, право на «академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну діяльність.., вільний вибір форм, методів і засобів навчання...»

Уявимо собі, що експерту не сподобалися форми, методи, засоби навчання, які використовує вчитель, його педагогічна технологія. Зрозуміло, що він їх не оцінить високим балом. І, відповідно, вчитель сертифікацію не пройде. З усіма наслідками для нього...

На мою думку, такий підхід є порушенням вимог статті закону, яку я навів вище, і не має права на життя.

А про «спостерігання» за вчителем під час перерв - то взагалі дикість, рівноцінна спостереженню за ним у його особистому житті. Жуть...

І це все замість того, щоб оцінювати роботу вчителя за реальними результатами.

Зрозуміло, що оцінювати за реальними результатами роботу вчителя набагато складніше, ніж спостерігати за тим, що вчитель робить під час перерви.

Та це зовсім не означає того, що сертифікацію потрібно організовувати й проводити аби як. Хіба що для повної дискредитації її ідей.

Оригінал

Освіта.ua
20.03.2019

Популярні блоги
А. Недоля: кому потрібні куратори академічних груп? У радянській вищій школі куратор – це наглядач за студентами, який перебрався в українські ЗВО
О. Журавльова: що роблять канадські вчителі на канікулах? Залишатись у школі на канікулах нечесно й безглуздо, краще займатись улюбленою справою чи подорожувати
І. Лікарчук: у фінів головним чинником успіху є учитель Починати потрібно із зміни ставлення до вчителя, роблячи його академічно вільним та професійно незалежним
О. Істер: про обов’язкове ЗНО з математики у 2021 році Рішення викликало неоднозначну реакцію суспільства, проте мало хто з тих, що «проти», наводить аргументи
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Сертифікувати
Сертифікація! Панацея від усіх проблем! Але починати не з комашок-трудяжок учителів, а з МОН та Обласних ІПОПП. Вчителі щоденно працюють під наглядом, а от методистів не завадило б перевірити в он-лайн режимі. Впевнена, що ніхто з них не пройде сертифікацію. 20 років працюю, 4 рази була на курси, 4 рази дублюю ті самі лекції.Є лекції, які взагалі неможлио записати-галіматья суцільна. Є такі методисти, які говорять:" Вон вам це треба Ви все і так знаєте. Краще погуляйте містом, відпочиньте" 2 рази була на курсах і той методист, якій курує наш предмет, відпускав нас зі своєї пари з такими словами. Люди! Я приїжала за 200км вчитися, то ж навчить мене. Семінар про медіаосвіту, а розповідають про те як погано, що існує електирика та комп"ютери сучасні і як класно, що є механічні годинники. У час, коли 1-класи навчаються за допомогою Лего, розповідають про шкідливість Майнкрафт, бо він вчить будувати за допомогою Лего, розповідають про шкідливість гаджетів... От кого сертифікувати необхідно!
учителька
От цікаво чим відрізняється Сертифікація від Атестації? Адміністрація- співбесіди, там писали характеристику, експерти так цеж ті самі методисти тільки під іншо назвою. Що змінилося Назва. Гравці ті самі
Атидєд
Соскучился за Дєдом! Е сли снять с него фанфаронство и зазнайство -то ценьі ему Нет!!! Прохви!! Прав.... для єтих реформаторов дело по хрену, главное- имитация. Вредители.
Олекса Позняк
НУШ это идиотизм в квадрате наплодивший чинуш-проверяльщиков, воровство невиданных масштабов из бюджета воюющей страны.https://censor.net.ua/news/3117185/chinovnitsa_desnyanskoyi_rga_popalas_na_korruptsii_pri_zakupke_oborudovaniya_dlya_pischeblokov_detsadov
Вася
Ремонтувати будинок, який "тріщить по всіх швах" - пуста трата коштів і часу, тому наважуються його розвалити і на тому місці побудувати новий, за новими технологіями, на новому фундаменті. Але для того щоб наважитися необхідно мати нові матеріали, випробувані технології і основне - бажання. Дивлюся я на нашу освіту і не бачу того світла в кінці тунелю, хоча робота "кипить". Нові слова, обновлені (але старі) технології, паперові підручники (яких намай досі), атестації (з курсами, які "ні про що"), а тепер сертифікація, яка насправді (сам процес) призведе до додаткових фінансових витрат учителів і держави. Шановні колеги, ви дійсно вірите в те, що якість освіти учня можна оцінити КІЛЬКІСНО після закінчення учнем школи? Чи може почнемо вводити пороговий бал? Ви вірите в те, що "сертифікований" учитель зможе якісно навчити дитину, яка не хоче вчитися через відсутність у державі мотивації? Чи Ви вважаєте наших учнів такими "дурними", які будуть тяжко вчитися, не бачачи ніякої перспективи?
Сергій Сурженко
П. Лікарчук прав стосовно ст.54. Але ніяк не можу зрозуміти, що ви маєте на увазі " оцінювати роботу вчителя за реальними результатами"? Якщо учень не вмотивований, йому не потрібен цей предмет, які можуть бути результати? Треба зменшувати кількість обов’язкових предметів, давати право вибору, підвищувати мотивацію учнів, тоді висувати вимоги до вчителів. Це пише вчитель, який має диплом і вчителя хімії та біології і вчителя англійської мови, працюю в одній школі на протязі 32 років, стажувався у США, працював 4 роки за програмою " Викладання англійської як іноземної", має все сучасне обладнання в кабінеті, працює за сучасними автентичними підручниками і має, на жаль, результати трохи вище середніх. Тому хотілось би почути, як п.Лікарчук розуміє " реальні результати"? І як виміряти емоційну енергію, яку витрачає вчитель?
Ольга
От цікаво, якщо вчитель на перерві вирішить каву попити чи у вбиральню сходити, то експерти і це будуть оцінювати? Чи в день "спостереження" нічого такого робити не можна?
Іван
Для Ольга: Звісно що так. Якщо вчитель п’є каву - то з якою метою? Чому він прийшов на роботу не відпочивши й змушений вживати каву, щоб не заснути під час навчального процесу? Також треба перевірити з яким наповнювачем та кава - чи не містить вона, наприклад, коньяку або інших спиртовмісних компонентів.
Коментувати
совесть
Наразі стільки пустих слів навколо й калейдоскопічних змін, що про дискредитацію ІДЕЙ ніколи думати. Зразу рубати ніхто не буде, бо треба, щоб прижилося... Із нетерпінням очікуємо на коментарі на офіційному сайті уцояо про всі пробні тести. Тепер знаємо до кого звертатися для підготовки до зно з української (півтори години реклами-відео особи на офіційному сайті за БЕЗКОШТОВНО). Оце круто! Коли ж інші предмети і, головне, коментатори? Дискредитація ідеї, кажете...

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!