Osvita.ua Блоги А. Недоля: що робити педагогам в університетах?
А. Недоля: що робити педагогам в університетах?

Державою та МОН анонсовано великі зміни в школі, реалізувати які не вистачає висококваліфікованих кадрів

А. Недоля: що робити педагогам в університетах?

Автор: Анатолій Недоля, доцент, Запорізький національний університет.

У стародавній Греції філософи жили у відповідності з поглядами, яких вони дотримувались, і обирали способи життя, які відстоювали. Так, давньогрецький філософ Діоген Сінопський пропагував цинізм і жив у діжці.

Але часи змінилися, і сучасні «діогени» намагаються обрати комфортабельні «бочки», хоча пропагують зовсім інші погляди і практики. За останній рік було захищено більше 500 кандидатських та докторських дисертацій з педагогічних наук. Велика частина з них присвячена методикам викладання різних предметів у школах, коледжах, училищах. У цих роботах захищалися, серед іншого, результати ефективності використання методик для покращення рівня викладання у школі.

Але з іншого боку, державою та міністерством анонсовано великі зміни в шкільній освіті, реалізувати які не вистачає висококваліфікованих кадрів. Підготовка цих кадрів вимагає багато часу, а держава стикається з відсутністю достатньої кількості вступників на непопулярні педагогічні спеціальності.

Тому виникає запитання: якщо педагоги так висококваліфіковано захищають ефективність своїх методик (а це ж рівень на кшталт кандидатських та докторських дисертацій), які повинні покращити українську школу, тоді існують всі можливості ці методики підтвердити на практиці, працюючи у новій українській школі, тим паче, що зарплатню там підвищили, а такі спеціалісти на вагу золота.

Що ж тоді вам, панове педагоги, робити в університетах? Педагоги мають працювати в коледжах, училищах, школах, садках і сіяти там добре та світле. Саме так, як це робили великі педагоги, на яких вони посилаються у своїх роботах.

Так буде хоча б професійно та чесно. А університети нехай займаються наукою та готують наукові кадри.

Так що ж їм заважає це зробити? Адже якщо назвався Діогеном, тоді лізь у діжку.

Освіта.ua
20.03.2019

Популярні блоги
А. Недоля: кому потрібні куратори академічних груп? У радянській вищій школі куратор – це наглядач за студентами, який перебрався в українські ЗВО
О. Журавльова: що роблять канадські вчителі на канікулах? Залишатись у школі на канікулах нечесно й безглуздо, краще займатись улюбленою справою чи подорожувати
І. Лікарчук: у фінів головним чинником успіху є учитель Починати потрібно із зміни ставлення до вчителя, роблячи його академічно вільним та професійно незалежним
О. Істер: про обов’язкове ЗНО з математики у 2021 році Рішення викликало неоднозначну реакцію суспільства, проте мало хто з тих, що «проти», наводить аргументи
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Olga
Прикро це читати від доцента університету. Останнім часом щодо педагогів висловлюється науковцями інших спеціальностей маса негативу. Але при цьому вони самі, як правило, не мають практичного досвіду роботи відповідно до напряму викладання, а нехтуючи методикою викладання, часто не можуть і теоретичні знання передати своїм студентам. Ні економісти, ні фізики, ні педагога не повинні шукати ліки від хвороб. У кожного свій напрям. Будемо взаємоввічливими!
Olga
Для Olga: Слово "педагога" читати "педагоги". Автовиправлення ...
Athor
Для Olga: Те що написано - правда, як це не прикро Вам чути.
Коментувати
Вчителька
Я закінчувала ТНПУ у 2004 . Це була пора " колядників". І завжди мене цікавило питання - як професор чи кандидат, чи ба доктор педагогічних чи інших наук, інтелігент з великої букви так безсоромно бере і дере хабарі з майбутніх вчителів. От зараз пожинаємо плоди!
Випускник
Для Вчителька: то вони не хабарі беруть, а кошти на написання скопусів-дропусів, бо без них не продовжують контракт.
Коментувати
Випускник
Ніяк не міг і не можу врубитися, чому у педучилищах, де немає такої свори науковців, кращне готують фахівців, ніж в універах? Може то їм їх дисертації заважають гарно здійснювати навчальний процес майбутніх вчителів?
qwerty_qwert
А Ви що робите в університеті? Не йде у промисловість, на заводи-комбінати? ;) Текст має бути не менш ніж 100 знаків. :)
Tet-a-tet
Не було би так гірко, якби те, що Ви написали п.Недоля не було правдою. А реальність така, що у нас наука сама по собі, а освіта- теж вариться у власному соці. Я не раз критикував нашу славетну АПНУ( у Європі таких академій немає) за її бездіяльність і освітянський псевдопатротизм, але віз і нині там. У нас чимало установ, які зайняті облаштуванням добробуту "видатних людей за кошти бюджету. АПН одна з них. Ці 500 дисертацій про які Ви пишете, "захищалися" не для того, щоб учневі та вчителеві була якась користь, а для того, щоб задовольнити свої марнославні амбіції та отримувати додаткову платню з платників податків. При такій кількості наукових досліджень з педагогіки ми би мали вже перегнати Фінляндію, а ми поки що у неї вчимося, без їх дисертацій та фінансування. Найбільше жаль наших дисертантів, бо вони "вірять", що принесли якусь користь, а насправді їх праці достойні лише для пилюки на полицях архіву ВНЗ.
Для Недолі
З такою позицією Вам не доцентом бути, а молодшим науковим співробітником. А викладач вузу, крім клепання наукових публікацій, повинен бути ще й педагогом. Інакше - гріш ціна такому викладачеві.
Author
Якщо не знаєте, то доцент це - науково-педагогічний працівник. Але в своїх наукових роботах не торкаюся тем методик викладання чогось-десь, бо це майстерність, а не наука. Але якщо Ви стверджуєте зворотне - тоді йдіть у школу і викладайте Ваші методики. Лише на практиці можна довести, що Ваші методики правильні. Тому, можливо, Вам потрібно бути вчителем, якщо Вас тягне на педагогіку, а не забивати людям баки неперевіреними методиками.
Для Недолі
Для Author: Це Ви, мабуть, біситеся з того, що у цьому році Запорізький національний університет за даними ABIT-POISK набрав на перший курс з фізичних спеціальностей аж 10 студентів (прикладна фізика і наноматеріали - 6, середня освіта, фізика - 4, фізика та астрономія - 0). Адже раніше Ваших публікацій на цьому сайті не було, а зараз появилося багато вільного часу. Можливо, що саме ваше ставлення до викладання й сприяло такому "покращенню" з набором.
Author
До чого тут Ваш коментар? Не розумію? Вам не подобається чиясь думка? Тоді пропонуйте свою, а не намагайтесь комусь "затикати рота". Країна у нас вільна. А роботи додалося, бо багато таких "розумників", які намагаються свої проблеми перекинути на інших.
Коментувати
Студент
Отож бо й воно! Професура клепає дисери і підручники, а студент сам по собі, бо за клепанням дисерів і написанням скопусів, яких ніхто з учителів не читає, викладач не бачить реального студента і головне в педунівері - наука, а не навчання. Особисто я вдячний викладачам, які менше приділяють уваги друкуванню нікому непотрібних статей, а працюють зі студентами.
serj
Як може кравець навчити гончара робити глечики, коваль - пекаря пекти хліб. Як можна навчити учити дітей, не працюючи (хоча б кілька годин) у школі????

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!