Osvita.ua Блоги В. Громовий: про перпедос (передовий педдосвід)
В. Громовий: про перпедос (передовий педдосвід)

Сподіваюсь, що зараз хоч щось змінилось на краще, бо точно далеко не доїдемо з таким «перпедосом»

В. Громовий: про перпедос (передовий педдосвід)

Автор: Віктор Громовий, освітній експерт, заслужений вчитель України.

Якось начальник управління освіти …ОДА попросив мене провести майстер-клас із менеджменту інновацій у підпорядкованому йому обласному інституті післядипломної освіти.

«Там нафталіном аж тхне, спробуй їх якось розворушити», - такою була цільова установка.

Приїхав, привіз із собою свою книгу «Як зробити помаранчеву школу», свої фільми про закордонні школи та диски із матеріалами «Школа, яка не школа». Кілька годин розказував і показував.

Під кінець розмови попросив ставити запитання. Одне-єдине запитання пролунало як «контрольний постріл»: «От ви тут три години поспіль розповідали про ваш передовий педагогічний досвід інноваційного розвитку закладу освіти. Скажіть нам, хто, де і коли вивчав ваш передовий педагогічний досвід? Хто, де і коли узагальнив ваш передовий педагогічний досвід? Хто, де і коли розглянув ваш передовий педагогічний досвід? Хто, де і коли схвалив ваш передовий педагогічний досвід? Хто, де і коли дав дозвіл поширювати ваш передовий педагогічний досвід? Хто, де і коли запровадив ваш передовий педагогічний досвід?..»

Я спочатку пробував жартувати з приводу терміну «перпедос» (передовий педагогічний досвід), намагався переконати, що досвід взагалі не передається, передаються ідеї в процесі реалізації яких можна набути досвіду.

Мене суровим голосом попередили, що тут не проходять «хіхоньки» про «перпедос», «випердос» (вивчення передового педагогічного досвіду) чи «запердос» (запровадження передового педагогічного досвіду).

Тоді я почав серйозно розповідати де і коли представляв свою «практику, яка працює» чи використав її елементи під час створення тих чи інших матеріалів. Та, як виявилось, для них не має ніякого значення, наприклад, підготовка видання «Біла книга (Сили змін та вектори руху до нової освіти України)» та доповідь на міжнародній конференції «Артеківські діалоги» чи на конференції Інституту відкритого суспільства у Тирані.

Почав з’ясовувати, «шо они имеють этим сказать», коли говорять про розгляд чи схвалення передового педагогічного досвіду.

Пояснили: якщо в якомусь з інститутів післядипломної освіти не стоїть моя папочка з «досвідом» і в ній немає листочка в якому написано «схвалено на засіданні…» та відсутній наказ про поширення мого перпедосу, то я маю стулити пельку і ніц нікому не казати до того часу поки все це не з’явиться. Бо має ж бути якийсь порядок, інакше ж «хто шо хотітиме, те й поширюватиме».

Захотілось подивитись на таку папку з «досвідом». Підвели до шафи, десь зверху відкопали таку папку, струсили з неї «пил віків» і дали на ознайомлення. Відкашлявся від пилюки й почав читати… «Мама дарагая…». Якісь тупі примітивні сценарії «виховних заходів», набір «правильних» слів у «висновках про вивчення»… і жодної ідеї чи свіжого погляду на побудову модернової освіти.

Це було майже десять років тому. Сподіваюсь, що зараз хоч щось змінилось на краще, бо точно далеко не доїдемо з таким «перпедосом»...

Оригінал

Освіта.ua
18.03.2019

Популярні блоги
Ігор Лікарчук: скільки можна знущатися із сільської школи? Сільську школу закрити легше, аніж запропонувати для неї нове життя без класно-урочної системи…
Олена Князева: пост протесту проти скасування ЗНО Вирішення проблеми рівня освіти старшокласників - не в псевдопіклуванні про випускників
Олеся Калинич: кому оцінки важливіші - учням чи батькам? Можливо, не діти, а ми, дорослі, прагнемо високих балів задля задоволення власних амбіцій?
Олександр Кендюхов: 5 порад новому міністру освіти 5 маленьких, але важливих порад новому міністру щодо реформування вищої школи в напрямку євроінтеграції
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Alexander Skakunov
Цiкавий досвiд :) Пане Вікторе, а де можно подивитися / купити вашу книгу «Як зробити помаранчеву школу»? Дякую.
Олекса Позняк
Узагалі зараз у школі жахіття. 95% не вчать нічого 3-5 учнів у кожному класі просто бісяться і не дають учитись іншим 5%.Повний НУШ. Припливли. Можна створити школу -дискотеку.Тільки чи дасть вона знання? Наприклад Гімназія Співаковського супердорога і надзвичайно прогресивна але по результатам ЗНО не входить навіть у 200 кращих шкіл.Багато сільських шкіл дають кращі знання. З кожним роком НУШ ми знижуємо поріг вступу -повний провал.
Соромно читати
Громовий де працює?? Ким? Заслуженим??? За що живе?? Чого не йде в школу ?? Звідси- досить ляшка копіювати в освіті.... Популіст.
Тато
На єдине питання так і не відповів...На єдине питання так і не відповів... На єдине питання так і не відповів...
На ображених воду возять
Громовий , у Вас манія величі? Вам в Президенти із Зеленським потрібно йти! Як же це так - Вас не сприйняли ? Не може бути!!! Ганьба !!
Ось бачите,
як критику "випендроса" Громового зразу заблоковують. А матюки Макартычана під листом ІМЗО № 22.1/10-271 від 29 січня 2019 року Про проведення ХХІ Всеукраїнського турніру юних істориків і досі у фаворі на цьому лжеосвітньому сайті.
Коментувати
liliya
Це, мабуть,в запоріжжі було. Бо тут і зараз в оіппо не те що нафталіном, минулим столітям..До цього часу на курсах вимагають конспекти уроків та виховних заходів. Та,ба - новація: зараз не в папках здаємо, а завантажуємо на "сайт" з примітивним інтерфейсом)) А заняття проходять в стилі "селфі")) Практичні заняття сторічної давнини.. Зате треба обовязково сфотографувати і біженько на сайт в ФБ додати..щоб було видно "роботу"!
Людмила
Для liliya: Усе в Запоріжжі проходить сучасно й цікаво!
liliya
А ви, мабуть, співробітник?)))
Коментувати
Остап
Ах, ви думали? Ви, значить, іноді думаєте? Ви мислитель. Як ваше прізвище, мислитель? Спіноза? Жан-Жак Руссо? Марк Аврелій? ... Ми їм цього не пробачимо! Ми їм це запам’ятаємо! ...Я не простягаю лапу за кислим виконкомівським рублем. ...Я не бачу конструктивних пропозицій!
Максим Мирошник
І сміх і гріх... Так то воно так - але ми всі і є контрольною групою для тих хто думає що його ідеї світліші і без цього не було б взагалі нічого нового, а значить навчати можуть і роботи по сталій програмі. Знаю скількох толкових викладачів які стараються оперативно дати програму а потім додати по темі сучасних знань що справді будуть корисні в житті чи просто цікаві факти чи нові результати досліджень заради яких підручники ніхто не передруковуватиме - ну так і вчитися цікавіше, і самому веселіше шукати по предмету щось нове коли викладач так подає матеріал. Правильно що всі зміни варто узгоджувати, але відмовлятися від них в угоду складності всіх цих бюрократичних узгоджень теж не можна.
Сіrius
Для Максим Мирошник: Я роблю так само як Ви. Постійно вишукую нову інформацію і подаю її учням поза підручником. Якщо якісь теми відстають взагалі даю свій матеріал( тобто новий), а те що в підручнику задаю додому. І ніхто і ніщо мені не заважає у цьому. Не розумію, чому деякі викладачі так мертво тримаються за посібники, вони ж ніколи не встигатимуть за часом. На папері пишу те, що по програмі, а даю додатково те, що учневі знадобиться у подальшому навчанні.
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!