Ігор Лікарчук: STEМ-освіта як тема дискусії

Хороша школа завжди готувала своїх випускників до працевлаштування, не називаючи те STEМ-освітою

Ігор Лікарчук: STEМ-освіта як тема дискусії

Автор: Ігор Лікарчук, екс-керівник Українського центру оцінювання якості освіти, в. о. директора Навчально-методичного центру забезпечення якості освіти.

Другою темою моєї дискусії з професором Ш., про яку я написав у своєму блозі 1 березня, була STEМ-освіта.

Не буду описувати всі подробиці, але коли мій візаві густо почав сіяти словами: «тьютор, фасилітатор, мейкер», визначаючи роль вчителя в STEМ, я його запитав лише про таке: «А чим тьютор відрізняється від справжнього репетитора чи того вчителя, який знаходив і знаходить індивідуальний підхід до кожного учня, фактично реалізуючи індивідуальну освітню програму? І безоплатно. Чим фасилітатор відрізняється від хорошого вчителя, який з давніх давен успішно організовує роботу учнів у групах шляхом забезпечення успішної групової комунікації? Але отримує при цьому таку ж заробітну плату, як і той, хто про ці групові комунікації не знав, не знає і не хоче знати. Чим учитель-мейкер відрізняється від тисяч учителів, які були і є своєрідними «самодєлкіними»: самі вміють щось зробити руками і залучають до цього учнів, займаючись з ними тим, що раніше називалося науково-технічною творчістю? І знову ж таки - роблячи це безоплатно...»

Мені жаль, що мій візаві, шановний пан професор Ш., на ці питання відповідати не захотів. Я знаю, що відповідь на них не розкриває всієї проблематики STEAM-освіти, «як підготовки учнів до позашкільного навчання і працевлаштування».

Між іншим, хороша школа завжди готувала своїх випускників до цього, не називаючи те STEМ-освітою...

Хочу помилитися, але мені чомусь здається, що в нашій освіті модним стає не новизна проблеми і новизна підходів до її вирішення, а іншомовна запозичена новизна понятійного апарату та уміння робити те, що в народі називається «ляпати язиком»....

Оригінал

Освіта.ua
05.03.2019

Популярні блоги
С. Новікова: ЗНО з математики для вступників-медиків При вступі на всі спеціальності галузі знань «Охорона здоров'я» другим предметом є математика
В. Громовий: в освіті вже пройдена межа незворотності Негативний відбір і зворотна селекція в освіті тривають, адже йдуть кращі, а «лава запасних» практично порожня
Є. Стадний: ідея збільшення ваги атестата хибна по суті Чим більше враховуватимуть атестат, тим меншими будуть шанси дітей з хорошими знаннями з суворіших шкіл
Д. Бабурін: реальність освіти за ширмою рейтингової шкали За ширмою рейтингової шкали 100-200, яку нам кожен рік презентує УЦОЯО, ховається реальний стан освіти в Україні
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Доброе утречко!
Это же ш надо, в 14 часов утра ...=
спец
Ну Америку автор відкрив. Та хіба не відомо, що всяке нове - це забуте старе, яке тільки по іншому називається, тобто типу "той самий Іван, тільки в інших штанах". А от кінцевий абзац автора - то є реальність, лише не "модним стає", а модним стало. І почалося це давно і не є надбанням сьогодення, ляпають язиком ті, хто словоблудством прикривають свою сірість, щоб виділитись чи похизуватись серед таких же як сам.
Юра
О ляпати язиком - чиста правда про авторів блогів на osvita.ua. А професор добряче насолив, видно мудрий дядько.
Ласло Гоев
Вы знаете ,Лекарчук в последнее время трезво мыслит ! Эти грантоеды дешевые задрали страну!! В школу надо вернуть с первого класса производительный труд , приучить детей к творчеству, самообслуживанию....и дисциплине!!!
совесть
Показовий факт: коли США взяли курс на stem освіту, ми взяли курс на гуманітаризацію освіти. Знаєте, наразі маємо результат: глибоку кризу науки, технологій, інженерії та математики в школі, у середньостатистичній зош. Все, що тримається на теорії, ще якось тримається, але те, що повинно триматися на експериментах - у глибокій дупі. Справа не у назвах, хоч погоджуюся з тим, що нав’язування іншомовних назв вражає; не у невігластві певної категорії людей, далеких від педагогіки, які не знають про те, що ми маємо досвід подібної роботи, нехай у інший час і з іншими базовими технологічними можливостями, тож треба осучаснювати досвід. Справа у поверховості, що поглинула все. Відсутня глибина, системність, відповідальність, якась суцільна мильна бульбашка. І чим вона більша і яскравіша, тим більше шансів її "продати". Потрібні шалені кошти на переоснащення шкіл. Не однієї на 100, а всіх. Бо ж рівний доступ до освіти...
вчитель
Для совесть: Не в брову,а в око!!!Щоб відволікти від проблем взяли нова слово і не більше.А де забезпечення шкіл нормальне,чи думають в МОН що 6 цеглинок вирішать проблему.
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!