Osvita.ua Блоги Ольга Халепа: про учительські «аналізи» після ЗНО
Ольга Халепа: про учительські «аналізи» після ЗНО

Чого ж ми всіх учнів у виші пхаємо, а от «аналізи» за цю хворобу знову здають звичайні українські вчителі…

Ольга Халепа: про учительські «аналізи» після ЗНО

Автор: Ольга Халепа, вчитель, громадський діяч.

Отже, колеги, давайте згадаємо, які методи застосовували в місцевих педагогічних спільнотах, щоб ми, нарешті, гарно підготували учнів до ЗНО (те, що пропустила, додайте):

  • Змушували писати пояснювальні: чому оцінка за рік не збігається з оцінкою за ЗНО і що могло стати причиною ТАКОГО ПРОВАЛУ;
  • Заступник директора рік моніторив педагогічну діяльність і хіба що аналізів не брав з педагога, щоб довести в управлінні освіти, що вчитель таки компетентний;
  • Вносили результати в якісь «Індивідуальні картки ВЧИТЕЛЯ», щоб потім сказати «ай-йа-яй» за низькі показники ЗНО в учнів;
  • Погрожували, що не атестують;
  • Зобов’язали вивісити графік на дверях кабінету про додаткові (безкоштовні) заняття з учнями з певного предмету, і кожного тижня вчитель мусить бігати за учнями і вмовляти прийти (а краще ще і вести спеціальний журнал, чи теку, як звіт-доказ про те, що вчитель не відмовляється від додаткових (безкоштовних) занять з учнями);
  • В управлінні освіти писали контрольну у вигляді ЗНО з певного предмету (для вчителів) і той, хто склав погано, знову «здавав аналізи» методистам;
  • У тому ж таки управлінні створили якість там творчі групи, де досвідчені діляться досвідом з не дуже досвідченими: як правильно готувати учнів і навіть показували презентації, як досвід чиїсь суперпрогресивної діяльності;
  • Приїздили дяді і тьоті з області, зганяли вчителів і писали контрольні;
  • Результати складання ЗНО дітьми по кожній школі демонструють на слайдах і вичиняють вчителя на РМО, тикаючи носом в чергові рейтинги; 
  • На курсах підвищення кваліфікації знову навчають, як навчати учнів, щоб вони гарно здали ЗНО;
  • Змусили кожного вихідного везти дітей на додаткові заняття в іншу школу (в інший населений пункт), де їх готували інші вчителі (у своїй школі ж бо спеціалісти погані);
  • Зобов’язали, під підпис, особисто, супроводжувати свого учня до місця складання ЗНО, маючи в руках пакет його особистих документів (уявіть, якщо форс-мажор в дорозі? Хто винний? Вчитель, звісно)…

СКІЛЬКИ Ж ВСЬОГО ВЖЕ ЗАСТОСУВАЛИ ДО НЕРАДИВИХ ПЕДАГОГІВ!!!! А ВОНО Ж УСЕ НЕ ПРАЦЮЄ!

Що ж таке?!! В чому справа?!!

Може, причина не у відсутності професійності вчителів країни? МОЖЕ, ТАКИ НЕ ТІЛЬКИ З НИХ «АНАЛІЗИ» ЗА СКЛАДАННЯ ЗНО ВИМАГАТИ ТРЕБА?

МОЖЕ Ж ТАКИ ТЕ ЗНО БІЛЬШЕ ПОТРІБНЕ БУЛО Б ІНШІЙ СТОРОНІ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ, ТІЛЬКИ ЇМ ЦЕ ТРЕБА ТРОХИ ПО ІНШОМУ ПОЯСНИТИ?

Може, система освіти просто не створила мотивацію для абітурієнтів? Ну, не розуміють дітки і батьки, навіщо воно йому раптом треба? От знають, що є така штука – ЗНО, а для чого - не дуже то і розуміють.

ТАК МОЖЕ ПРОСТО ЗМІНИТИ НЕПРАЦЮЮЧІ МЕТОДИ НА ЩОСЬ БІЛЬШ ДІЄВЕ, НА ТАКЕ, ЩО ДІЙСНО ПРАЦЮВАЛО Б, ГА? ТАК МОЖЕ, ПРОСТО ХАЙ ІДЕ ПРИРОДНІЙ ВІДБІР АБІТУРІЄНТІВ, ГА? СЕРЕД НИХ ЖЕ Є, ЯКІ СПРАВДІ ВМОТИВОВАНІ І ЛЕГКО СКЛАДУТЬ ТЕ КЛЯТЕ ЗНО.

А робочі професії ж ніхто не відміняв, вони теж потрібні у суспільстві.

Чого ж ми всіх учнів у виші пхаємо, а от «аналізи» за цю хворобу знову здають звичайні українські вчителі…

Оригінал

Освіта.ua
05.03.2019

Популярні блоги
Ігор Лікарчук: скільки можна знущатися із сільської школи? Сільську школу закрити легше, аніж запропонувати для неї нове життя без класно-урочної системи…
Олена Князева: пост протесту проти скасування ЗНО Вирішення проблеми рівня освіти старшокласників - не в псевдопіклуванні про випускників
Олеся Калинич: кому оцінки важливіші - учням чи батькам? Можливо, не діти, а ми, дорослі, прагнемо високих балів задля задоволення власних амбіцій?
Олександр Кендюхов: 5 порад новому міністру освіти 5 маленьких, але важливих порад новому міністру щодо реформування вищої школи в напрямку євроінтеграції
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Я повторюсь, Олено.
Учитель таки туп, если не разумеет последствий собственных нарисованных баллов для себя лично. Администрация? А что, администраторы у нас люди умные из тех, кто требует "что Вы за учитель, если научить не можете"? Нет, такие админы хитрые у гибкие, как змеи. Вот и думайте, кого учитель поставляет, рисуя балл, который НЕ совпадает с баллом ЗНО? Себя-любимого.Только себя. И что, такого назвать умным? Не смешите.
Алла
Пане Черевко, кому як не Вам відомо скільки в Україні Вузів. І з якими знаннями вони до Вас ідуть?
Привіт
Для Алла: яке йшло- такого й зустріло! Кого ви випустили із школи - той до вас і повернувся!!
Жарина
Для Алла: у вуз ідуть (мають іти) свідомі дорослі люди, які вже визначилися із своїм майбутнім, на відміну від школярів.
y
для Жарина: це у школу такі йти повинні. з вузу. а до усіx вузів йдуть звичайні діти. якшо з ниx педвуз не може зробити вчителя, а вуз не може сьоґодні, то там сидять непрофі.
Коментувати
Олексій
Шановна пані Халепа. Це все , вибачте " пустий дзвін". Вкажіть хоч один заклад конкретно де Ви таке бачили. Вкажіть район, де змушують возити дітей у вихідні. Хотілося б почути в якому районі, чи області конкретно вчителі їздять з пакетом документів учнів на ЗНО. Вкажете - можна вірити вашим дописам. А так ... Казкарів багато розвелось. І ще, Ви повинні знати, що написане великими літерами прирівнюється до крику. На кого Ви кричите ???
Арго
Для Олексій: а якщо я напишу вам і область, і район, і громаду, ви посприяєте тому, щоб вчителі не їздили з пакетами документів учнів на ЗНО? Якщо ні, тоді нема чого .!
Олексій
Для Арго: Ви пані Халепа ??? Питання було до автора. Причому конкретне. До речі, " Вам" і " Ви" у звертанні пишеться з великої літери, якщо Ви поважаєте співрозмовника .
Гість
Олексій, ви з якої планеті?
Коментувати
Алла
Повністю погоджуюсь із Ольгою. Школи всією силою стараються відрапортувати, що більшість випускників ідуть у Вузи. А далі що? Хто ж Вас шановні буде обслуговувати?
Черевко
Провокатор Гість пише , що в Україні 800 внз, а в Америці 500 !!?? Це ж Соросівська розводка!! В Україні - 287 , а в США - 1500 внз. Навіщо так говорять- щоб дискредитувати все остаточно!
Гість
Для Черевко: почитати статистику ось тобі ссилка на сайт. Якщо я провокатор то ти дурень або в вузі штани протираешт. https://uk.nure.info/novyny/148-statystyka-za-kilkistyu-vyschyx-navchalnyx-zakladiv-v-ukrayini.html
Коментувати
спец
Нічого подібного в "моїй" школі! Там взагалі, учителі на результати ЗНО (а вони плачевні) не реагують. Скаже директор на збіговиську під час перерви, що погані результати та і все. Вже років 10, як забули про педради. Діти їздять в райцентр до репетиторів, бо вчителі обмежуються завданнями початкового і подекуди середнього рівня. Результати, оцінки в журналах, на рівні, набагато кращі за результати ЗНО. Головне те, що уроки проводяться, програма виконується і зарплата виплачується. Ніяких перевірок і контролю чи моніторингу. Атестація підтверджує вищу категорію. Все нормально. Чого скиглити? Плаче той, хто не вміє домовлятися.
Гість
Я колись робила підрахунки вузів в Україні та в США. Так ось в Україні на 40 мільйонів населення їх 800 а в США на 250 мільйонів 500 вузів. Питання на#ріна ми їх утримуємо на своїх податках?
Владимир, Вы НЕ прав.
Если Мария Ивановна из города зюзюкина не способна правильно оценить ребёнка, значит она не на своём месте. А с репетитором ли занимался ребёнок, или с ней, есть ли разница? ОНА выставляет оценку.Когда рассказывают, что ребёнок к ЗНО готовился с репетитором, то лукавят конкретно. ТО бишь - это за сколько же времени ученик подготовился к ЗНО? За день? За два? Люди, учтверждающие, что сравнивать оценки в школе с оценками, полученными на ЗНО - моветон, просто ЛГУТ, чтобы дать ход учителям, НЕспособным выставлять реальные оценки НЕзнающим детям тех, кто платит за то,что их дитё ходит именно в эту школу. Подобная ЛОЖЬ приводит к тому, что такого уЧИТЕЛЯ оправдяет сам уЧИТЕЛЬ и администрация школы, да и мониторинг, реальный мониторинг обучения не даст ясной картины. уЧИТЕЛЯ будут ВРАТЬ всем.
Владимир
Чем ближе утро, тем громче петух кукарекует! Я это в хорошем смысле, не подумайте плохого! ВСЕГДА,ВЕЗДЕ говорю о том, что я - ярый противник самого ЗНО в том виде, как он подаётся. Если взять по большому счету, это, в первую очередь - нарушение прав ребёнка! Не пойму, почему до сих пор этим вопросом не занимаются прокуратура и соответствующие органы. Второе: в каком законе, приказе, инструкции прописано, что учитель ОБЯЗАН давать пояснения, почему итоговая оценка за курс школы не совпадает с оценкой ЗНО! Это чиновничий произвол! Должен быть приказ МОН о категорическом запрете такого действа! И ещё...совсем "смешное", когда в приказах, анализах пишут (как пример) :"Выпускник Петя Иванов набрал 195 баллов. Учитель - Мария Ивановна, школа № 12345 город Зюзюкин..." В подавляющем большинстве этот самый учитель не имеет к высоким баллам никакого отношения! Это работа ученика и РЕПЕТИТОРА! Испытано на себе! Ученик, с которым я занимался, набирает 192 балла. Умничка, Учитель вообще и носом не повёл к подготовке ученика к ЗНО по предмету... А лавры - ему, сердешному! Поэтому ...
Владимир, Вы НЕ прав.
Учитель и НЕ должен готовить ученика к ЗНО. Учителью следует учить ученика своему предмету. Если тот способен-учится-работает, то и ЗНО сдаёт. Если НЕ способен, то и ЗНО на нижайший балл. Всего лишь. А ведь учитель оценивает знания ученика. И это оценивание есть документальное подтверждение того, как качественно учитель определяет знания ученика. Репетитор? Но ведь ученик ходят в школу, пишет контрольные, сдаёт тематические. Неужели учитель настолько ТУП, что не способен адекватно оценить ребёнка? Ведь ЗНО проводится в процессе обучения ещё. Учебный процесс не окончен.
Александр
ЗНО проводится по окончанию обучения. Посмотрите документы и даты. Новые темы в 11 классе заканчиваются за полтора-два месяца до последнего звонка.
Олена
Ні, вчителі не настільки тупі, вони можуть правильно визначати рівень знань учнів. Тільки цей рівень не влаштовує ні адміністрацію, ні батьків, ні міністерство освіти. Ви особисто знаєте, як формуються рейтинги якості? Адміністрація каже: "Якість з предмета повинна бути не нижче чим 54%, інакше, що ви за вчитель такий - не можете навчити". А реальна якість з предмету може коливатись від 0% і до 35-45 % в залежності від класу (веду мова про старшу школу та природничі науки - фізику, хімію, математику). Також не розроблені нові критерії оцінювання досягнень учнів - прийшла лише нова програма, де все розмито: «Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів» структуровано за трьома компонентами компетентності: знаннєвим, діяльнісним і ціннісним. Виявлення сформованості знаннєвого компонента компетентності можливе через уміння оперувати термінами та поняттями; формулювати визначення понять; називати ті чи інші явища, процеси тощо; характеризувати їх за певними ознаками; пояснювати меха...
Коментувати
Cirius
А уявіть собі п.Халепа, що ви усі взяли та й післали усіх під три чорти з їх пояснювальними записками, контрольними для вчителів і т.п. І що, Ви думаєте, хтось би Вам щось зробив? Щоб я у свій вихідний віз дітей до іншої школи вчитися? Ну якщо Ви з такими маразмами миритеся, то так Вам і треба і немає за що жаліти!
Арго
Для Cirius: ну ви вже зовсім не розумієте того, про що говорить ця жінка.
Коментувати
борис
Це все тому, що місць у вузах для випускників більше ніж самих випускників. Необхідно негайно ліквідувати практично половину липових вузів.
Ласло
Для борис: і закрити всі школи!!
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!