В. Бєлий: сліпа освіченість чи, може, цинічно хитра?

Школа не сформує ціннісну практику дорослого життя імперативним чином незалежно від суспільства

В. Бєлий: сліпа освіченість чи, може, цинічно хитра?

Автор: Володимир Бєлий, заступник директора з НВР, фізико-технічний ліцей м. Херсона.

ПОГЛЯДИ

Мова про впевненість багатьох інтелектуалів у імперативній ролі школи на світоглядні цінності, які практикують потім випускники школи і у підсумку нація в цілому.

Тільки-но почали призвичаювати населення до меседжу МОН про унікальні перспективи, які відкриває нації нещодавно виписаний новий Стандарт початкової освіти, як вже почали з’являтися подібні пророкування і щодо основної ланки загальної середньої освіти.

Вони сягають навіть опису портрета нового громадянина-виборця, який постане з числа випускників сегменту теперішніх 7-9 класів (див. статтю Дениса Блощинського «Освіта для людини та освіта для нації» у виданні «Лівий берег»).

Як би було здорово, щоб ті суспільно-порядні цінності, що просували мудрі педагоги, так і «йшли» у доросле життя з їх випускниками, і ними дорослі керувалися б ними у подальшому. Адже жодна нація не бажає такого, щоб їхня школа вчила дітей поганому. Хоча, як кажуть французи – тут багато від чого залежить.

РЕАЛЬНІСТЬ

А вона така в історії всіх віків і народів, що лише сліпий інтелектуал з тієї причини, що сам гарно вчився у школі та університеті, може сподіватися, що завдяки осучасненню, покращенню ефективності освітньої діяльності та зацікавленості у ній учнів 7 - 9 класах в Україні нарешті з’явиться цілий мільйон свідомих учасників/виборців у суспільно-політичному житті країни, коли їм виповниться 18 років. І для цього достатньо сформувати гарний сучасний освітній простір для учнів 7 - 9 класів.

На жаль, так не вийде, хай як чудово все не буде у системі загальної середньої освіти, ЯКЩО дещо раніше повноліття випускників школи у поточному житті України не відбудуться зміни по-справжньому демократичного спрямування.

До речі, схильність до ігнорування ролі реального життя поза школою на результативність її освітньої діяльності є притаманним для тих вихідців радянської системи освіти, яким не випадало попрацювати (не мова лише про навчання) у закордонних демократично-правових суспільствах. Хоча народна мудрість прямо підказує: «Риба гниє з голови» і не школа для дорослих є головою, а точно навпаки - дорослі для школи.

Дуже жаль, що чи не всі наші впливові інтелектуали та посадовці не бачать (може, роблять вигляд), що не буває так, щоб школа сформувала ціннісну практику дорослого життя імперативним чином, тобто у незалежності від того, що доросле суспільство паралельно з тим, до чого закликає школа, практикує або прямо протилежне, або зовсім інше.

Оригінал

Освіта.ua
05.03.2019

Популярні блоги
І. Лікарчук: вчитися мають ті, хто хоче здобути освіту Повна загальна середня освіта повинна бути не обов’язковою, а загальнодоступною
Д. Ламза: ніхто не хоче йти в освіту або школа без учителів Від Кабінету Міністрів немає жодних дій щодо підвищення значимості професії вчителя
С. Колебошин: 3000 спартанців (задача про молодих вчителів) 3000 молодих вчителів на 15000 шкіл, що в середньому – 1 новий вчитель на 5 шкіл
І. Совсун: як надовго ще вистачить запалу учителів? Існує гігантська прірва між переможцями світових олімпіад і базовим рівнем українських шкіл
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Володимир
Біля входу в Стеленбоський університет розміщений плакат наступного змісту: «Знищення будь-якої нації не вимагає атомних бомб або використання ракет дальнього радіусу дії. Потрібне тільки зниження якості освіти і дозвіл обману учнями на іспитах. Пацієнти вмирають від рук таких лікарів. Будинки руйнуються від рук таких інженерів. Гроші губляться від рук таких економістів і бухгалтерів. Справедливість втрачається в руках таких юристів і суддів. Крах освіти – це крах нації».
Херсонес
Що пише Бєлий - читати треба мін три рази! Якийсь пустопорожній словесний потік, мягко кажучи. А по русски -чушь!
Cirius
Розчарування чекають молоду людину після школи майже завжди. А все тому, що школа постійно намагається подати учневі реальне життя у кращих тонах, ніж воно є насправді. І педагоги щиро вважають, що так правильно, і я також один з них. Та на вулиці існує інша реальність і там править бал не справедливість, а закон сили, часом грубої і необтесаної. І це так у всьому світі, ми не виключення.Батьки намагаються відгородити дитину від її впливу, але сили зла не раз перемагають. Тому маємо злочинність, рекет, булінг і т.п. прояви тваринних інстинктів сили. Люди як вовки "мітять" границями свої території і стараються забезпечити собі, коштом життя або поламаної долі інших, власне безбідне існування. Не допомагає навіть релігія, навпаки, її успішно використовують для виправдання вбивства та насилля під виглядом визволення єдиновірців. ХХ ст. нічого нас не навчило, люди продовжують різати гілку на якій самі сидять.