Osvita.ua Блоги І. Лікарчук: ЗНО стає гальмом у розвитку освітньої системи
І. Лікарчук: ЗНО стає гальмом у розвитку освітньої системи

Якщо в найближчі 1-2 роки не будуть вжиті заходи щодо реформування ЗНО, воно стане справжнім гальмом

І. Лікарчук: ЗНО стає гальмом у розвитку освітньої системи

Автор: Ігор Лікарчук, екс-керівник Українського центру оцінювання якості освіти, в. о. директора Навчально-методичного центру забезпечення якості освіти.

Учора довго дискутував із професором Ш. стосовно ЗНО. Я йому достатньо чітко й аргументовано сказав, що в сучасних умовах, на мою думку, ЗНО в існуючому стані стає гальмом у розвитку освітньої системи України.

Сказати, що він був вражений моїми словами, то не сказати нічого... «Ви ж один із засновників ЗНО...».»Ви ж стільки виступали за його впровадження...» «Ви маєте кучу неприємностей через ЗНО...» «Ви неодноразово цитували справедливі слова Президента Ющенка, що ЗНО - найбільша освітня реформа».... «А тепер кажете, що ЗНО - гальмо...» Це лише невеликий перелік того, що я почув від нього. Щоб не принижувати цього чоловіка, не буду цитувати інші «перли» з його монологу... Бо там було усього. Дарма, що професор…

Але, зважаючи на те, що наша розмова була не сам-на-сам чи у вузькому колі, а тому може по-різному інтерпретуватися, коротко про мої аргументи стосовно того, що «гальмо».

1. У старших класах переважної більшості загальноосвітніх навчальних закладів навчальний процес переорієнтований на натаскування до складання ЗНО, а не на виконання навчальних програм, що девальвує сутність сучасної освіти.

2. Засилля у завданнях ЗНО завдань з вибором однієї чи кількох правильних відповідей переорієнтували сутність освітньої діяльності педагогів закладів загальної середньої освіти із формування в учнів умінь використовувати набуті знання на практиці, на їхнє хаотичне нагромадження та одноразове використання під час ЗНО.

3. Існуюча технологія складання ЗНО на паперових носіях, з позбавленням можливості абітурієнтам продемонструвати здатність пошуку та використання інформації для виконання екзаменаційних завдань, консервує доцифрову систему освіти та повністю суперечить сучасному етапу розвитку освітніх технологій.

4. Технологія проведення ЗНО збудована на повній недовірі до абітурієнта та засадах тоталітарної педагогіки, що повністю суперечить декларованим принципам дитиноцентризму та педагогіки співробітництва.

5. ЗНО запроваджувалося з метою забезпечення рівного доступу до вищої освіти в умовах достатньо великого конкурсу серед бажаючих стати студентами і відсутністю можливостей української системи вищої освіти цей попит задовольнити. Сьогодні в Україні реально існує вільний доступ до університетів. У 90% випадків немає проблем із вступом: приймають практично всіх, а поняття «конкурс» - відсутнє. Для переважної більшості університетів важливим є не те, чи має абітурієнт хоча б якісь базові знання, а те, що він є взагалі. Мова йде про девальвацію візії ЗНО.

6. Масова практика оцінювання роботи шкіл та окремих учителів за результатами складання їхніми учнями ЗНО, зумовила небувале поширення формалізму в діяльності освітньої системи.

7. Звільнення від складання ЗНО певних категорій абітурієнтів зумовило появу нерівних умов для вступу до університетів.

Це не весь перелік моїх аргументів. Але це – найбільш суттєві. Однак виникає одне запитання: «Чи не свідчить зазначене вище про необхідність відмови від ЗНО?»

Відповідь однозначна: «Ні, не свідчить. Але свідчить про те, що тривожний дзвінок стосовно долі ЗНО уже лунає. І якщо в найближчі 1-2 роки не будуть вжиті серйозні заходи щодо реформування системи, то вона стане справжнім гальмом у розвитку освіти України. З усіма наслідками, що із цього витікають». І в цьому контексті, мабуть, варто сказати, що складовими такої реформи мають стати:

1. Повне відокремлення ЗНО як екзамену для вступу до університетів від закладів загальної середньої освіти та відмова від використання його як засобу оцінювання якості освіти чи їхньої освітньої діяльності. Для того мають бути розроблені та використовуватися інші технології і методики.

2. Докорінна зміна методології укладання завдань для ЗНО. Замість завдань на відтворення знань у тестах мають бути завдання на використання набутих знань.

3. Перехід до технології проведення ЗНО на основі цифрових технологій. Серед іншого, це дасть можливість дозволити абітурієнтам складати ЗНО не один, а кілька разів, з метою вибору ними кращого результату.

4. Відмова від практики суцільної недовіри до абітурієнтів під час проведення ЗНО, надання їм можливостей доступу до інформаційних джерел під час його складання.

5. Суттєве розширення прав університетів у можливостях використання результатів ЗНО.

І повертаючись до розмови з паном професором Ш. Саме тому, що я маю честь бути одним із «батьків ЗНО», я не хочу, щоб моя «дитина» пішла в забуття. Дитя, образно кажучи, виросло із дитячих штанців. А їх на нього продовжують натягувати. І вони тріщать по швах...

Тому і не втомлююся говорити і писати про необхідність серйозного реформування ЗНО. Тим більше, що сьогодні така можливість є. Як ніколи, за останні чотири роки...

Оригінал

Освіта.ua
01.03.2019

Популярні блоги
Олеся Калинич: кому оцінки важливіші - учням чи батькам? Можливо, не діти, а ми, дорослі, прагнемо високих балів задля задоволення власних амбіцій?
Олександр Кендюхов: 5 порад новому міністру освіти 5 маленьких, але важливих порад новому міністру щодо реформування вищої школи в напрямку євроінтеграції
О. Істер: контури ЗНО та вступної кампанії 2021 року Революційна зміна системи ЗНО потребує як обговорення в суспільстві, так і зміни нормативних документів
Володимир Бєлий: ще раз про перспективи ЗНО для вчителів Для більшості потрібен документ про проходження підготовки як гарантія успішності під час атестації
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
для мам
И как Вы, мама-стоматолог, к примеру, станете оценивать каждого учителя своего ребёнка? НА каком основании Вы, мама-штукатур, станете оценивать каждого уителя? Как Вы, мама-парикмахер, которая, к тому же, еле-еле училась в школе, станете оценивать работу директора школы? А ведь именно директор школы принимает в свой штат людей? Как Вы, мама-продавец в секонд-хенде, станете оценивать работу заведующего отделом образования? А ведь заведующий отделом образования принимает на работу директора, принявшего на работу учителя, который, по непоняным причинам, Вам НЕ угодил. Что-то не срастается, мамы-разнорабоочие, или мамы-бизнесвумены. Я, как учитель, такую маму отфутболю очень далеко, но грамотно и , что главное, ВЕЖЛИВО.
не треба мама принижувати
Для для мам: У Вас не вийде відфутболити ввічливо. Ваш допис уже є приниженням, дискрмінацією людей. Чим в-вчителі краще мама-продавця, штукатура, перукаря,,,, Закон про освіту чітко прописує учасників навчального процесу: учні, вчителі та БАТЬКИ. Такщо ми маємо право брати участь у навчальному процесі. Директор школи, завідуючий відділом освіти,і навіть, міністр- звичайні люди, які мають абсолютно однакові права, згідно головного закон країни- Конституції України. Можливо, у Вас щось не зростеться, а от у законах усе зростається, треба просто їх виконувати, а не вважати себе кращою за інших
для мам
Для не треба мама принижувати: я жду ответа, а не бла-бла-бла. Ваша болтовня - пустое.||| Ах да, сайт работает)-) ;-).
Коментувати
зеброчка, місцяні краще складають
ЗНО, оскільки більшість спроможних до навчання виїхали з села з моменту видачі паспортів. Я так розумію, що Ви ні грама не володієте інформацією по ситуації в країні з часів кінця 19-початку 20 століття. А оскільки Ви НЕ володієте такою інформацією, то й висновки робите некоректні.Нажаль люди радянської доби мало нають історію поза межами підручника, а люди нової доби історії взагалі не знають, а знають лишень як бути грамотним споживачем. Через те подальшої розмови не буде. Немає на що спертися у Вашому світогляді(((.
зебра
Для зеброчка, місцяні краще складають: авжеж Ви праві. Тільки "на жаль" пишиться ОКРЕМО, виділяється комою. перед ЩО в останьому реченні ставиться також кома,. Скоріш за все не володієте інформацією, як і знаннями, Ви, але ще й роздаєте поради, про які Вас ніхто не питає. Ситуацією я чудово володію, тому можу стверджувати, називаючи конкретні школи
Авжжеж, пораду питають у Вас
Для зебра: а я просто граюсь, відпочиваючи від турбот. Перед останнім що коми ставити НЕ можна. ТАк, не було мною перевірено оте на Жаль. Але мені надто сподобалось прагнення дописувачі цього сайту писати "аби суть зрзумілою була", а це означає, всього лиш, що можна не паритись із правописом. Мало того, НА ЦЬОМУ сайті можна НЕ пиаритись не лишень із правописом, а й цензурою висловів. Отже - маємо те, до чого прагли./// Ні, Ви НЕ володієте інформацією про причини слабкої успішності селін порівняно із місцянами. Мало того, Ви явно НЕ володієте інформацією про причини кращої успішності учнів центральних шкіл міст у порівнянні із учнями шкіл, що розташовані на околицях великих міст, тощо...///І явно не володієте інформацією щодо причин того, що "вчителі (звичайних шкіл на околиці великих міст) виглядають виснаженими та втомленими, та й не поспішають ділитися з нами власними проблемами з учнями". Ну а поділилися лише тоді, коли спілкування відбувалося більше року.Регулярне спілкування.
зебра
Для Авжжеж, пораду питають у Вас: То є Ваша думка. Я свою висловила. До Вас не зверталася. Чому успішність у центрі міста краще, ніж на околиці Є школи на околиці міст, які надають найкращі знання своїм учням. Є і сільські школи, а які варто рівнятися і до яких варто рости. Але є і такі, які не працюють.... Можу називати конкретно регіон, школи, порівнювати і назвати конкретні причини. Проте, Ви залишайтеся при своїй думці а при своєму досвіді та знаннях
Коментувати
зеброчка, ЩО
означає Ваше "жорсткі вимоги до вчителів"? В залежності від Вашої відповіді сможна зробити висновок про адекватність мислення. Отже - ЩО означає у Вашому розуміння "жорсткі вимоги до вчителів"? Без різниці - чи то сільські, чи то міські.
зебра
Для зеброчка, ЩО: прочитайте дописи батьків в Інтернеті. Батьки обуренні тим як викладають учителі, як працюють. багато хто проти предметів шкільної програми. Але виявляється, що не проти предметів, а проти того, що діти даремно витрачають час, нічого нового не дізнаються, саме тому, що вчителі працюють неякісно. Чому місто краще складає ЗНО ніж село? Бо у школі проводять уроки і батьки вимагають якісних знань, а у селі- " Біжи корову прибий", " Біжи свиням виляй їсти", " Посидьте, я піду теля прив"яжу"... От про які вимоги йде мова. Не може вчитель дати якісні знання, якщо сам не володіє предметом. Хімік помиляється у валентності, математик не може розв"язати за ЗНО завдання, біолог не розв"язує генетичних завдань, мовник пише з помилками... От такі жорсткі вимоги
Сільська вчителька
Працюю в сільській школі. За результатами ЗНО-2018 школа посіла 16 місце в обласному рейтингу серед більш як 300 шкіл. Два предмети ЗНО (українська мова й історія) викладала я. Були результати і 11, і 12 балів (вище 190 за шкалою ЗНО), жоден з учнів репетиторів з цих предметів не мав. Щороку готую учнів до різноманітних творчих конкурсів і олімпіад, завжди є перемоги і на районному, і на обласному, і на республіканському рівнях. Переважна більшість випускників нашої школи вступили до вишів на місця держзамовлення. А щодо "корів і свиней", то донька моєї доброї знайомої і ДПА, і ЗНО склала пречудово, і на бюджет вступила в "Могилянку" (профільний предмет - фізика), була однією з перших у рейтингу факультету, зараз в аспірантурі навчається, хоча і корів пасла, і свиней доглядала, бо для родини домашнє господарство було єдиним джерелом прибутку.
зебра
Для Сільська вчителька: Ви даремно так багато писали. Другого речення достатньо. ЯК МОЖЕ ОДИН УЧИТЕЛЬ ВИКЛАДАТИ УКРАЇНСЬКУ МОВУ І ІСТОРІЮ???!!! Люди, ви що поліглоти? У будь-якій міській школі НІКОЛИ мовник не візьметься за історію, як і історик за мову. Назвіть свою школу, будь ласка. Країна має знати, де такі видатні вчителі та у якій школі такі вагомі успіхі ( навіть республіканського рівня) Те що діти допомагають по господарству батькам- чудово, тільки я писав про те, коли вчителі використовують учнів та час уроків для власних потреб та для власного господарства.
Коментувати
думки - думки, а
де ваш розум? Упрощённое ЗНО? Да куда уж проще. Тупой-ещё тупее. ЗАЧЕМ тупизна в ВУЗах? Чтобы всё народонаселение получило бАмашки? Сперва в 4 классе пустые бАмашки выдавать будут - подготовка народонаселения к обязательному НАЧАЛЬНОМУ обучению и НЕобязательному последующему ( крик,которому 17 лет,дескать, достаточно научить читать и писать,бездумно взяли в работу).Теперь-упростить задания ЗНО.ЗАЧЕМ? По тупости выпускников?Давайте школу как институт отменим полностью. Двинулись в Папуасию, так уж до конца.
думки
ЗНО повинно бути, але адаптовано до задач та матеріалу шкільних підручників. Учень протягом 10-11 класу вчить рівень стандарту, а ЗНО майже профільного рівня. Через це дітям з села ніколи не буде світити бюджетна форма навчання. Вони елементарно до 170-180 не дотягнуться. ЗНО потрібно. Тільки спрощене однозначно. Нехай змагаються при вступі 200-190 бальники. Тільки в тойже час інші зможуть набрати 170.
Іван
Для думки: ЗНО побудовано виключно на шкільній програмі й не містить нічого зайвого. Діти з сіл чудово вступають на бюджет на популярні спеціальності. Також не забувайте, що випускникам сільських шкіл підвищується конкурсний бал від 2 до 5 % залежно від спеціальності. Але якщо випускник сільської школи не хоче навчатися - то перепрошую, для нього ніхто спрощувати ЗНО не буде. Бо він всеодно не вступить, оскільки ті хто вчився понаписують на 200 балів. А от як диференціювати тих хто вчився і масово складуть на 200 - оце вже буде питання.
зебра
Чому сільські діти повинні мати преференції? Невже вчитель у селі та у місті отримує різні ставки Так. Отримує. У міській школі 30-35 дітей. Всі різні. Щоденно преірки, комісії, конкурс, олімпіади, ббатьки, які вимагають належного рівня знань. У місті вчитель реально може витягувати рівнесеньку савочку, у іншому випадку або уроки неякісні ( претензії батьків, дітей ).або вчитель не витримує фізично та психологічно. А що у селі? Дітей 5-10. Уроки провів, не провів, голове записав. Учителі в селі головне господарство, городи, гроші... Оцінки у всіх гарні, а знань- нижче норми. Ви подивіться як поводяться уроки у селах, дайте зрізи через Інтернет. І не треба слухати "казочки" про бідних та нещасних. Жорстки вимоги до вчителів і буде путя. Треба не ЗНО адаптувати, а вчителів у жорсткі рукавиці брати. Особливо сільських
зебра
хто казав, що ЗНО неадекватне. Чудові завдання для тих хто вчився систематично на кожному уроці, а не час від часу..
Коментувати
зебра
Єдине, що корисне зробли в освіті -ЗНО. Тепер його бажають ідмінити. Правильно, це ж скільки грошей пішло поза кишені хабарників! Поступають діти самостійно. Є змога поступити з головою, зі знаннями, без хабарів та грошей.Школа і ЗНО? То нехай дають частіше зрізи через Інтернет. ( У цьому році масово планували здавати математику. Здали пробний тест- результат шокуючий- ні в кого немає вище 3-х балів ( школа одна з найкращих))Результат- всі перереєстровуються на інші предмети ( просто по тих предметах не було зрізу і не бачили картини). Якщо дати тести по всім предметам, то буде картина шокуюча- знання на дні. А стосовно ЗНО. Якщо дитиа систематично вчить, виконує завдання- ЗНО здасть і непогано
Іван
Для зебра: Так із запровадженням ЗНО тато не може порішати вступ улюбленого чада, яке ніколи не вчилося. Навіть на контракт, в особливо запущених випадках, коли випускник не може навіть подолати поріг склав/не склав.
Кент
Херня! Полная советчика. Зачем богатому Зно . Контракт заплатил и все.
Іван
Щоб вступити на контракт, необхідно скласти ЗНО. Скласти ЗНО більше ніж на 100 балів (а для деяких вишів та спеціальностей бали потрібні ще вищі, наприклад для мед від 150 балів). Якщо не скласти ЗНО - то ніякого контракту не буде, бо не можна зарахувати на контракт абітурієнта, який не може подати заяву. А ті хто не склали ЗНО на відповідні бали заяви подати не можуть і навчатися на контракті теж не можуть. Тому розберіться спочатку в питанні, перш ніж показувати свою тупість.
Коментувати
В ПРИНЦИПЕ, как вариант -
ЗНО для тех, кому необходим аттестат. Остальные - просто СПРАВКУ со школьными оценками. Это будет и КНУТ, и ПРЯНИК одновременно, как говорит Позняк. Балл аттестата НЕ учитывать при приёме в ВЫСШЕЕ учебное заведение, но учитывать результат ЗНО комплексного теста (или двух тестов - иностранный можна отдельно вынести). При приёме в ПТУ не учитывать ничего, кроме желания получить профессию. В ПТУ принимаь в любом возрасте, но при организации ПТУ учесть такую возможность получения новой профессии в любом возрасте. Вплоть до 70 лет - и социальное напряжение можно снизить дав людям в руки удочку...
Галина
Для В ПРИНЦИПЕ, как вариант -: Для вступу в ПТУ і зараз нічого не потрібно крім бажання. І для вступу обмежень за віком немає. Є лише обмеження по оплаті: якщо Ви вже використали можливість отримання освіти за кошт держави, то звісно зможете навчатись лише за контрактом (а за контрактом можете вчитись і в 90 років)
спасибо
Для Галина: ну вот. И проблем нет. Тот, кто сдал ЗНО нормально - получает аттестат и возможность дальнейшего обучения.
Коментувати
Андрій
Під псевдо «викладач університету» криється Шаров чи Громовий, Лікарчук..., тобто реформатор - руйнівник. Їх завдання - обгадити викладачів, більшість із них чесні люди.... Прикро , що народ повівся на цю провокацію . Думаємо- нас хочуть знищити! Тримаємося!
Для Андрій:
Це ти, дурню, повівся, не зрозумівши сарказму.
Коментувати
Наталі
Нічого не потрібно реформувати. Просто ввести ЗНО з усіх предметів шкільного курсу. Дорогувато? Можливо. Проте чесно по відношенню до інших учителів-предметників. І бал атестата буде. Чесний. І зарахувати його 100₴. І вчитимуться. І вчитимуть.
Vlad
Для Наталі: Як не вчили, так і не будуть вчити. ЗНО тільки для тих, хто хоче навчатися далі. А ДПА у ЗНЗ залишити тільки для тих, хто не реєструється для проходження ЗНО. Як то кажуть: котлети окремо, мухи окремо. На жаль нас не чують у МОН.
======================
Для Vlad: когда человек НЕ видит даьлше собственного носа, это грустно( к моему огромадному сожалению понять ЧТО Вы предлагаете способны лишь немногие. К моему огромадному сожалению ПОНЯТЬ то. что предлагает Натали способны чрехвычайно немногие. И это НЕ Вы(
Наталі
Дякую за розуміння. На моє переконання, ДПА в школі - зайва трата часу і вчителя, і дітей. Кожен відповідальний педагог може оцінити свого учня на кінець навчального року за тими контрольними і підсумковими, які пишуться учнями. Ну який резон писати диктант у 9 класі як ДПА, якщо за тиждень до кінця навчального року діти пишуть контрольний диктант. Їм добавиться розуму за ці 5 днів? А просто як форма роботи - знову ж безглуздо. Хто не планує продовжувати навчання у І-ІІ рівнях акредитації - випускати за результатами річних балів. Для інших - ЗНО. З усіх предметів.А чому ні? Зробити комплексні тести - літератури і художня культура (як варіант).
Коментувати
Викладач Університету
Я повністю підтримую скасування ЗНО! Поки не було ЗНО, ми брали з батьків абітурєнтів по 2-3 тисячі доларів хабарів за вступ. Після того як запровадили ЗНО, батьки перестали давати нам хабарі! А навіщо? Можна просто підготуватися до ЗНО і чесно вступити до будь-якого університету своїми знаннями. Це не припустимо! Якщо раніше, в Інституті міжнародних відносин університету Шевченка навчалися лише діти депутатів, міністрів, син бувшого президента ющенка, то після запровадження ЗНО, так почали навчатися селюки. А діти елітних батьків, просто не взмозі нормально скласти ЗНО і потрапити на навчання до цього закладу! Коротше, для того, щоб нам, викладачам був сенс протирати штани в університеті, необхідно терміново скасувати вступ за результатами ЗНО, і дати нам змогу знову масово брати хабарі. Зацестоявмайдан!
Іронія
Для Викладач Університету: Ви професор Ш.?
Сер Харріс
Для Іронія: він шизофренік.
Іронія
Не ображай дядька, він тут один з наймудріших. А взагалі-то, народ, до кого пишемо? Цей дядько (автор статті) нічого не вирішує. Так, привертає увагу.
Коментувати
Іронія
Пане Лікарчук, моніторите суспільну думку? Можете бути спокійні - тепер ви в тренді!
Зачем нужна школа?
В Кривом Роге в одной ОOOчень статусной школе уроки в 11 классе не проводятся уже с нового года - дети по репетиторам готовятся к ЗНО!! Капец!
Позняк, ты НЕ ответил.
Да, кнут и пряник в различных вариантах. БЕЗ кнута и пряника ничего не будет. Ты прав на все 100.Но кнут и пряник это тактика. Её (тактики) применение можно оставить на рассмотрение самих учителей, поставив перед ними заслон в виде кнута. Какой кнут справится? Но кнут желательно, чтобы и незаметен был. Школа же есть стратегия. Расскажи ЗАЧЕМ школа как институт.То, что предлагает Ликарчук, уничтожает институт школы полностью. Или - перепрофилирует его в тактическое преимущество (извини за грубость)умных криминальных авторитетов,что приведёт к уничтожению страны как единицы.В принципе,исходя из надвигающегося,уничтожение самого человека есь основная задача стратегов.Золотой миллиард скорее реальность,чем выдумка.Но фишка в том,что существует сериал "сотня" Скучный и нудный,но животное начало у человека разбередили уже.///О ЗОНЕ.Я,вообще,немного в другом аспекте. Извини, не поясняю мысль
Прапор, а
дух ТВОРЧЕСТВА это КАК? А какое творчество имеется ввиду? Творячество переиначивать созданное кем-то ранее? Творчество в изобразительном искусстве ?во всех его проявлениях)? Творчество в химии? Тыорчество в физике? Творчество в литературе? Творчество в общественной деятельности? О каком творчестве ведут речь = люди, не знающие основ?
Прапор
Хто б що не говорив, а Дєд мудро пише, треба закостенілість механізмів Зно ліквідувати, відродити дух творчості в школі...
Цапок
Для Прапор: не мели!
спец
Для Прапор: Совком попахує.
Коментувати
Іван
Цитата: "Відмова від практики суцільної недовіри до абітурієнтів під час проведення ЗНО, надання їм можливостей доступу до інформаційних джерел під час його складання." Висновок: автор або блазень, або наївне дитя, або ідіот. Цитата: "Докорінна зміна методології укладання завдань для ЗНО. Замість завдань на відтворення знань у тестах мають бути завдання на використання набутих знань." Висновок: автор не знайомий з завданнями ЗНО. І зараз майже всі завдання з математики, фізики, іноземної мови - на використання набутих знань. Аналіз інших пунктів цього "опусу" свідчить про відсутність у автора елементарної логіки, тенденційність, нерозуміння роботи системи, яку він сам свого часу очолював. Висновок: Не відповідав займаній посаді. Заслуговував бути звільненим.
Родіон
Для Іван: як про Івана в народі кажуть? Д.!!!
Цинік
Для Іван: супер!!!
совесть
Для Іван: Особливо з історії завдання на застосування знань! Ви приколюєтеся? А з літератури? Біології? Ну-ну!
Коментувати
Позняк, значит
расширить ЗНО так, чтобы ото бестолковое в 7 классе учило так, чтобы от зубов отскакивало. И вообще, скажи ка мне, дорогой Позняк (я надеюсь ты адекватно прочтёшь моё "дорогой", а то там, недавно в ФБ, товарищь выставил текст, исходя из которого Я делаю вывод, что мы все оказались в ЗОНЕ, а ты с друзьями, ещё и радуетесь, что вся страна и не стремится из зоны выходить. Название текста не скажу.Сам найдёшь), а зачем школа как институция вообще? Темка такая. Мне некогда садиться и работать поэтому отдаю.Работай ты. Так вот - ЗАЧЕМ стране школа как институт. Если меня не удовлетворит то,ч то скажешь ты, тогда, может быть, если не..., то
Олекса Позняк
Для Позняк, зт: Во все века было 2 мотиватора - кнут и пряник.В разных формах.Конечно есть процент конченных. Им ничего не надо -поиграли в игры, наркоту покурили и по домам. Но много адекватных ребят из которых кнутом и пряником можно сделать достойных граждан.Но кнута нет - аттестаты выдают всем подряд -просто раз в неделю приди в школу.Пряник действует только на тех кто собирается делать карьеру -поступить в серьёзный ВУЗ - у них есть мотив. Остальные поступят в фейковые ВУЗы где ничему не научат но весело посидишь на шее у родителя лет 5. Вот такая картина маслом.Кнут это ЗООООНА завопят придурки. Да увы как и наша жизнь. Хочешь жить не в зоне - шуруй в лес, бери палку ковыряй корешки. Представь что взрослым зарплату (как детям аттестат) выдают всем -хочешь работай , хочешь нет.Можешь вообще неделями на работу не ходить. Можешь шефу на пиджак наплевать или достать член и стучать им по столу (не выдумки, знаю учеников что это делали) и тебе ничего не будет -многие бы трудились?
Коментувати
загубить всё -
оставив возможность обучения ТУПЫМ, но денежным отпрыскам тех, кто был в союзе в членах кпсс, а теперь решил, что уже прибрал к рукам то, что прилипло, то есть - то, что близко лежало - загубить всё. Но тем, кто стремиться при жизни попользоваться крутым баблом, тем это невдомёк. Знаете ЧЕМ отличается умный от НЕумного? Тем, что НЕумный стремиться к тому, что там... далеко, но в пределах досягаемости - деньги-связи-место суперчиновника, а умный ЗНАЕТ, ЧЕМ ему придётся за всё это платить. Всего лишь. Хотеть и получить, хотеть-ЗНАТЬ цену-отказаться. Разница. Сейчас эти животные устремления полностью уничтожают человека как вид. Жаль, но, вероятно планете надоел человек, как вид. Мешает он ей.
Прометей
Зно слід прибрати із школи! Використовувати тільки при вступі у внз!! Так від— Родимо школу!!!
Цинік
Для Прометей: А як тоді бути з профільною школою? ЗНО в 9 теж не потрібно? А ну тоді Лікарчук писатиме: караул, навчання у 8-9 класах провалено, всі бігають по репетиторах, суцільне гальмо!
Прометей
Не потрібно! Що ми не бачимо нахилів дитини?
Цинік
Для Прометей: те, що Ви бачите, - це Ваша суб’єктивна точка зору
Коментувати
Честь
От спочатку потрібно розробити ті інші методи і технології оцінки якості діяльності навчальних закладів середньої освіти, а тоді можна говорити про відмежування дпа і зно.Бо в тих мовах масової непрофесійності, що є в наших школах, такий формат зно є ідеальним чуєте: і-де-аль-ним! Так, це докорінно не вирішує проблем, але хоча б якось підтягує рівень знань. А писати, що зно стає гальмом, ну це якось лукаво і дуже провокативно...

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!