О. Співаковський: ми забули про долі наших дітей

У ВР було «провалено» надзвичайно важливий для дітей, позбавлених батьківського піклування, законопроект

О. Співаковський: ми забули про долі наших дітей

Автор: Олександр Співаковський, народний депутат, перший заступник голови Комітету ВР з питань науки і освіти, член фракції БПП.

За політичними іграми ми забули про долі наших дітей…

Щойно Верховною Радою України було «провалено» надзвичайно важливий для дітей, позбавлених батьківського піклування, законопроект № 5023 «Про внесення зміни до статті 44 Закону України "Про вищу освіту"».

Незважаючи на те, що при всі фракції, всі політичні сили одностайно виступили за підтримку цього закону, що під час виступів у обговоренні не знайшлось нікого, хто б виступив проти, результати невтішні – лише 121 «за».

Нагадаю, що метою цього законопроекту було забезпечення соціального захисту прав та інтересів дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа при вступі до вищих навчальних закладів нарівні з дітьми-сиротами, та пропонувалось включити їх до переліку осіб, які мають право брати участь у конкурсі за результатами вступних іспитів з конкурсних предметів у вищому навчальному закладі у межах установлених квот прийому до вищих навчальних закладів України.

У своєму виступі я наголосив на наступному.

Домінуюча сировинна модель формує лінійний розвиток економіки України, і, як наслідок, ми маємо найнижчі заробітні плати в Європі!

Структура бізнесу, яка розташована на території нашої країни, показує незацікавленість в формуванні людського капіталу, з високою доданою вартістю!

Навіть незначна зміна собівартості в сировинних галузях призводить до звільнення працівників. І це показує дуже низьку цінність людського капіталу в структурі ресурсів відповідних підприємств.

Проаналізуйте структуру ключових ресурсів наших компаній - фінансові, матеріальні, людські, нематеріальні, ресурси відношень, ІТ-ресурси, і Ви побачите реальну ситуацію - чи потрібен бізнесу України людський капітал з високою доданою вартістю???

У 21 столітті, де зміна знань та технологій визначається 1/5 професійного життя людини, роль освіти протягом життєвого циклу в домінуючому сенсі повинна бути не тільки соціальною, але і інвестиційно-привабливою. Бажання не витрачати, а інвестувати повинно стати основою взаємодії Влади-Бізнеса-Суспільства-Освіти, причому на всіх рівнях - від дошкільної, початкової, загальної середньої, професійно-технічної, фахової передвищоі і до вищої.

Три речі - якісна та затребувана освіта, якісні медичні послуги та інфраструктура добробуту - це шлях розбудови експоненціальної моделі економіки України!

В основі такої моделі роль шкіл є Ключовою! Школа разом з Вчителем є джерелом формування людського капіталу. Математика, фізика, хімія, біологія, географія, астрономія - це локомотиви успішного розвитку дитини. Без формування мотивації, як на рівні держави так і місцевої влади, це питання нам не вирішити. Погіршення результатів ЗНО, зменшення кількості дітей, які здають ЗНО з фундаментальних дисциплін, катастрофічна міграція випускників з східних та південних регіонів країни, повинна заставити владу інвестувати в освіту. Іншого шляху для розбудови України немає!!!

Одним з ключових елементів вирішення цієї ситуації є створення умов рівного доступу до якісної освіти. Як з територіальної точки зору, так і з позиції доступу дітей до Вчителя, Вчителя з великої літери! Незалежно від соціального статусу батьків, чи їх відсутності. Від того, чи є дитина сирота, чи позбавлена вона батьківського піклування!

Подивіться в очі дітей, які втратили можливість пригорнутися до своєї мами. Чи притулитися до батьківського плеча... З яким сумом і сльозами в очах вони дивляться на таких же, як вони, тільки обгорнутих Любов‘ю батьків. І чи не великий наш гріх, наш - народних депутатів, які вже два роки не можуть знайти «мотиваціі» проголосувати, щоб дати десяткам тисяч таких дітей однакові права доступу до вищої освіти, як і дітям-сиротам.

Не вирішення соціальних проблем дітей породжує відношення молоді до країни, як до мачухи! Почуйте - країна-мачуха! Невже це про Україну??? Ваше сьогоднішнє, перепрошую, наше сьогоднішнє голосування дасть відповідь на запитання. І хай сумні очі дітей, яким доля не дала Щастя від батьків, побачать свою Долю від рішення тих, кого народ України обрав для захисту майбутнього нашої держави!!!

Будівлю дитячого садочку можна відбудувати за рік. А чи можна побудувати долю дитини без піклування про неї? А чи можна побудувати майбутню генерацію без вчителя? І чи можна сформувати вчителя без мотивації? Це ті питання, без яких не можна уявити майбутнє країни. Подумайте про це…

Але, на жаль, мене не почули… Шкода…

Оригінал

Освіта.ua
27.02.2019

Популярні блоги
О. Костюк: Польщі потрібні таланти, а Україні – ні? Система вищої освіти України приречена продукувати масовий освітній продукт, а не унікальний
І. Лікарчук: вчитися мають ті, хто хоче здобути освіту Повна загальна середня освіта повинна бути не обов’язковою, а загальнодоступною
Д. Ламза: ніхто не хоче йти в освіту або школа без учителів Від Кабінету Міністрів немає жодних дій щодо підвищення значимості професії вчителя
С. Колебошин: 3000 спартанців (задача про молодих вчителів) 3000 молодих вчителів на 15000 шкіл, що в середньому – 1 новий вчитель на 5 шкіл
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Tet-a-tet
Найкращий спосіб полюбити дітей- це виховувати їх у прийомних сім’ях або в будинках сімейного типу, де б вони не почували себе обділеними турботою та любов*ю. А пільги нічого не дадуть, коли виросла зла і нещаслива людина, яка вважає,що всі їй щось винні.Якщо ж першого заступника голови комітету ВР ніхто не слухає, то йому там нічого робити. Звільніть місце для того, якого будуть поважати, а не плачтеся в хусточку.
Володимир
Так зробіть пільговий фізико-математичний коледж і збирайте туди всіх знедолених! Так буде зрозуміліше.
я
Ніяких пільг при вступі не маю бути ні у кого. Вища освіта для тих, хто здатен вчитися, а хто не здатен - іди працювати руками, у профтехосвіту. Жалійте таких дітей допомогою матеріальною, пільгами на проїзд, соціальними виплатами. Середня освіта для всіх, вища для розумних,, хто здатен чкласти зно. І ще, зно тільки для вступників, а дпа відмінити взагалі.
Ірина
Пане Співаковський, спочатку Ви пишете про створення умов рівного доступу до якісної освіти для всіх, а потім про те, щоб дати десяткам тисяч дітей, які позбавлені батьківського пілкування, однакові права доступу до вищої освіти, як і дітям-сиротам, тобто пільгові (нерівні) умови. Я вважаю, що держава має створити умови для якісної середньої освіти для ВСІХ дітей, а ось вища освіта- тільки за результатами ЗНО на рівних умовах для всіх.
Натэл
Дети таких родителей разными бывают... Иногда трудно и пожалеть... А чей-то ребёнок из-за таких льготников может в институт не попасть. Пусть все будет честно. Другие же не виноваты, что чьих-то родителей прав лишили.
Валерій
"На жаль, мене не почули..." Слава Богу, хочь тут здоровий глузд переміг. Такі чиновники-популісти, як Ви, пане Співаковський, вирощують з дітей, позбавлених батьківського піклування, моральних уродів, які усе життя живуть із впевненістю, що їм усі винні, а вони -ніколи і нікому. До університетів діти повинні вступати виключно за результатами навчання у школі. До чого тут соціальний статус? Руки геть від ЗНО!
Днепр
Спиваковский - дешевый популист и неавторитетный депутат. Ему не верят . Он пролоббировал дурацкий закон о высшем образовании , а теперь вносит изменения. Он в Харькове такую чушь нёс об акционировании( приватизации) вузов- хочет бабок наколотить!! И второе- если в Бпп- 170 голосов, то почему набрал закон только-120 голосов .
qwerty_qwert
Дивись: http://osvita.ua/blogs/63853/ :)
Заставить горе-родителей работать!
"Подивіться в очі дітей, які втратили можливість пригорнутися до своєї мами" В классе моей дочери учится такой мальчик. Мама-любит выпить,,отца-нет,он-под опекой бабушки. Так вот,бабушка лишила мать родительских прав и из него растит настоящего морального урода,которому все всё должны и всего ему мало. Он себя представляет " с короной на голове",ставит себя в исключительное положение. При этом мать-жива-здорова,живёт в своё удовольствие,рожает часто,всех родившихся определяет кого-куда.а бабушка опекунскими деньгами улучшает своё положение-газ провела,окна вставила, за новогодний подарок-удавится. Понимаю,что не все такие,но многие. А может заставить мать работать и пусть отчисляет деньги на своё чадо?