М. Хоменко: про держмайно - будівлі, що не експлуатуються

Невже складно зробити єдиний реєстр майна, встановити початкову ціну і виставити на прозорі торги?

М. Хоменко: про держмайно - будівлі, що не експлуатуються

Автор: Микола Хоменко, заслужений працівник освіти.

Ви звертали увагу скільки в нас будівель, які не експлуатуються тривалий період часу? Побудовані ще в радянські часи, вони з роками поступово руйнуються і стають не придатними для використання. Звичайно, що всі вони відносяться до так званого держмайна. Чому ж вони не використовуються?

Якщо немає потреби в подальшій експлуатації, продайте їх або перепрофілюйте. Бажаючі придбати, можливо, і знайдуться. Особливо вражає стан ще нещодавно процвітаючих санаторіїв, які розташовані навколо Києва. Cьогодні їх з успіхом можна використовувати як декорації до фільмів про війну.

Що чекаємо? Коли приміщення повністю розвалиться? Що, так складно зробити єдиний реєстр майнового комплексу, який не експлуатується, встановити початкову реалізаційну ціну і виставити на прозорі торги? Щорічно в бюджеті країни планується надходження досить солідних коштів від приватизації державного майна. Фактично ж надходить 2-3%. Напрошується відповідь: або це комусь потрібно, щоб потім придбати за безцінь, або цією справою займаються абсолютно некомпетентні люди.

На жаль, така проблема має місце і в закладах освіти. Враховуючи думку педагогічних колективів, профільне міністерство застерегло від посягань на майно технікумів, коледжів, професійно-технічних училищ у процесі переходу їх на місцевий бюджет. І це правильно.

Є привабливі приміщення в центрі міста, на які в дійсності вже давно хтось поклав око. Але що робити, коли контингент студентів зменшується в 2-3 рази, і відпадає потреба в гуртожитках, навчальних корпусах, їдальнях, гаражах, складських приміщеннях?

Якщо приміщення не використовується, то воно занепадає і руйнується. Почастішали випадки, коли обвалюються дахи, руйнуються стіни. Добре ще, якщо при цьому не гинуть люди.

Напевно, варто МОН подати приклад ефективного використання майнового комплексу шляхом проведення інвентаризації того, що не експлуатується, та внесення пропозицій щодо його продажу або перепрофілювання в житлове. Знаю, що без рішень ВР, Кабінету Міністрів це питання не здвинути з місця, але і відкладати його далі нікуди.

Освіта.ua
27.02.2019

Популярні блоги
І. Лікарчук: вчитися мають ті, хто хоче здобути освіту Повна загальна середня освіта повинна бути не обов’язковою, а загальнодоступною
Д. Ламза: ніхто не хоче йти в освіту або школа без учителів Від Кабінету Міністрів немає жодних дій щодо підвищення значимості професії вчителя
С. Колебошин: 3000 спартанців (задача про молодих вчителів) 3000 молодих вчителів на 15000 шкіл, що в середньому – 1 новий вчитель на 5 шкіл
І. Совсун: як надовго ще вистачить запалу учителів? Існує гігантська прірва між переможцями світових олімпіад і базовим рівнем українських шкіл
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Гордо
Як соромно читати , що пишуть озвірілі від бездіяльності , вчені Національної Академії наук. Патону не до них. Грошей ніхто не дає. За що?Про науку давно забули, ось і направляють гнів на колег з університетів. Слинять гуманітаріів, педагогів. Дзеркало тижня обміліло до бульварстінівки....
Салтановка
Ясно, что профессионалов в министерстве по высшем образовании нет! Идут какие- то вроде реформы на уровне бакалаврского мышления совсун, шарова, Калашниковой,рошкевича и пр.не от мира сего. А сейчас вытащили и лодыря квита .Все сводится к правилам приема: как перегнать абитуру в частные вузы! Анализа рынка труда, задач економики, сотрудничества с бизнесом , развития МТб не обсуждается , нет понимания. Разобраться с ситуацией в университетах некому. На все вузы выделяется вместе с спецфондами менее 0,8 млрд дол , что в 3 раза меньше бюджета самого средненького Универа США . Писки о разворовывание средств просто смешны. На лицо процес гниения и распада, а это значит , что и економику восстановить будет некому.
Юрий Николаевич
Далее- Проректора "ученые", даже главбух проректор по научно-преподавательской работе и по совместительству главбух, завхоз, доцент и т.д. Обвешались степенями и званиями, а вуз на ладан дышет, горе-ученых с каждым годом вуз выпускает- куда и кому? Сплошной плагиат. В какой отрасли конкретно их "труды" внедрились на практике? все на фальши и подмене понятий. Вопрос-до каких пор министр Гриневич будет своим бездействием закрывать глаза на вопиющие факты растраты денег из госбюджета ректорами-аферистами и проходимцами, которые создают вид успешных руководителей, дискредитируя в своем лице высшее образование в общем, подобная непозволительная "розкошь" разбазаривания казенных средств во многих вышах страны требует безотлагательных радикальных действий?
Символ
Для Юрий Николаевич: що ти несеш , які кошти крадуть у вашому бідному Мукачеві?хто їх туди давав?
Юрий Николаевич
Вот вот все так думают однако бабло выделяют даже захолустному ПТУ под названием мду Но процес распада и вымирания очевиден! Ссер!
Коментувати
Юрий Николаевич
В Мукачево в местном выше МДУ простаивают целые корпуса! Студентов вообще нет, на лекциях по одному-два студента от силы в аудиториях, преподаватели читают лекции в воздух, экономят на газе, как никак отапливать пустые помещения, за счет госсредств это непозволительное рассточительство. Ректорша на два месяца отправила в добровольно-принудительтном порядке за счет летнего отпуска работников и преподавателей, техперсонал перевели на не полные оклады, студенты на постоянных каникулах, зато администрация МДУ не ощущает никакого дискомфорта(зарпалты и премии постоянно), ремонты полным ходом ведутся, списываются бешенные деньги, откаты из госбюджета, подлоги, "великие ученые" местного разлива плодятся как коты, присваивают ученые звания, ранги на фоне отсутствия студентов, все на вранье и очковтирательстве, при поддержке чиновников с МОН Украины.
Володимир
Будівлі - це комунальна власність. І стан шкільного закладу якраз і характеризує стан корумпованості місцевого самоврядування.