Osvita.ua Блоги А. Недоля: про акредитацію окремої спеціальності
А. Недоля: про акредитацію окремої спеціальності

Навіщо закладам вищої освіти проводити акредитацію бакалаврів, якщо вже акредитовані магістри?

А. Недоля: про акредитацію окремої спеціальності

Автор: Анатолій Недоля, доцент, Запорізький національний університет.

Якщо науково-педагогічний чи науковий працівник одержав науковий ступінь доктора наук, нікому не спаде на думку називати його кандидатом наук, хоча такий диплом у нього також існує. Теж саме, якщо отримано звання професор, ніхто не називає його доцентом, хоча такий атестат теж у нього є.

Вважається, що звання професор дається на основі звання доцента, а науковий ступінь доктора наук на основі кандидата. Тобто попередні звання ніби нівелюються. Аналогічні приклади можна навести для власників дипломів бакалавра та магістра. Якщо маєш диплом магістра, ніхто не називає тебе бакалавром.

Чому ж інша ситуація з діяльністю, пов’язаною з акредитацією окремої спеціальності? Виявляється, якщо ви акредитували спеціальність з підготовки магістрів, то це не означає, що ви акредитували спеціальність з підготовки бакалаврів. Бо тоді не буде чим зайнятися певним відділам чи агентствам. Хоча готувати магістрів без наявності суміжної спеціальності для підготовки бакалаврів нелогічно та й нерозумно.

Якщо не в змозі здійснювати підготовку політологів чи юристів рівня бакалавра, то який сенс надавати йому ліцензію з підготовки магістрів? Те ж саме можна сказати про підготовку докторів філософії, бо освіта має ступеневий характер.

Тому, якщо вже МОН України затвердило результати акредитації магістрів, не вимагайте акредитації бакалаврів близької спеціальності, на якій базується магістр – це просто алогічно та смішно, або робіть все одразу, як один захід.

Інакше виникає думка, що гроші на освіту є, просто використовують їх неефективно.

Освіта.ua
20.02.2019

Популярні блоги
О. Істер: про обов’язкове ЗНО з математики у 2021 році Рішення викликало неоднозначну реакцію суспільства, проте мало хто з тих, що «проти», наводить аргументи
О. Журавльова: вчитель «на заміні» - як це буває в Канаді? Ефективність таких замін хіба що в тому, щоб діти не гонили по школі і нічого собі не зробили
Ольга Халепа: про учительські «аналізи» після ЗНО Чого ж ми всіх учнів у виші пхаємо, а от «аналізи» за цю хворобу знову здають звичайні українські вчителі…
І. Лікарчук: ЗНО стає гальмом у розвитку освітньої системи Якщо в найближчі 1-2 роки не будуть вжиті заходи щодо реформування ЗНО, воно стане справжнім гальмом
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Володимир
Так, гроші на освіту є, просто використовують їх неефективно. І корупція, і слабкий менеджмент.
Ксенон
Недолго правий, але в Мон працюють заангажовані грантокушателі типу Шарова- Рошкевича, якім все до бубна! Громадо! Коли ми цю братву попрем геть!?!?
qwerty_qwert
А скільки пластику переводиться на дипломи бакалавра :( А на вступні в магістратуру скільки всього йде ;)

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!