Osvita.ua Блоги Марина Косенко: про інфляцію вищої освіти
Марина Косенко: про інфляцію вищої освіти

ЗНО, зовнішні тести для студентів не стануть панацеєю, поки не буде роботи на совість і репутацію

Марина Косенко: про інфляцію вищої освіти

Автор: Марина Косенко, менеджер зі зв'язків з громадськістю в Телесенс Академії, фахівець з комунікацій Харківського IT кластеру.

Занесло меня на заседание комитета образования ВР.

Снова говорили о стандартах, качестве, оценивании. Мысли противоречивы.

1. Университет должен быть автономным. Особенно с академической точки зрения. Если он ставит студенту А, выдает ему диплом, значит, он так считает нужным. Зачем кому-то его перепроверять? Кому придет в голову перепроверять знания, полученные, например, в ведущем немецком вузе? Или если человек сдал TOEFL на высокий балл, у кого-то возникнут сомнения в том, что он знает хорошо английский?

2. Диплом украинских вузов обесценился.

Имеет место - мне понравилось словосочетание - инфляция высшего образования.

У меня тоже есть диплом. Так уж сложилось))). Во время учебы я даже в деканате никого не знала - отличники туда не ходят. Так вот, когда после выпуска держала в руках «корочку», стало грустно: ведь те, кто с трудом сдавал хвосты, тоже получили такую же. Может, только цветом другую. Но сам факт, что получили. Так зачем вот это все?

Держать бюджетников, потому что ставки.
Держать контрактников, потому что деньги.

Я видела, как на полном серьезе студентов заставляли вручную конспектировать «первоисточники» - темы из книг. Просто переписывать ручками в тетради. Это было частью зачета. 21 век.

Одни делают вид, что учат. Другие - что учатся.

ЗНО, внешние тесты для студентов не станут панацеей.

Пока не будет работы на совесть, репутацию, на доверие, ничего не поможет.

Взращивать внутреннюю культуру и добропорядочность, как говорил С. Квит.

Отказываться от сиюминутной выгоды ради долгосрочных целей.

Отчислить пару сотен двоечников, чтобы через пару лет, услышав о вашей репутации и качестве, к вам пришли мотивированные студенты.

И тогда никто уже не будет сомневаться, что ваш диплом человек заслужил. И даже в мыслях ни у кого не будет сомневаться в его знаниях.

Идеальная картина мира. Миф или реальность?

Оригінал

Освіта.ua
15.02.2019

Популярні блоги
О. Істер: про обов’язкове ЗНО з математики у 2021 році Рішення викликало неоднозначну реакцію суспільства, проте мало хто з тих, що «проти», наводить аргументи
О. Журавльова: вчитель «на заміні» - як це буває в Канаді? Ефективність таких замін хіба що в тому, щоб діти не гонили по школі і нічого собі не зробили
Ольга Халепа: про учительські «аналізи» після ЗНО Чого ж ми всіх учнів у виші пхаємо, а от «аналізи» за цю хворобу знову здають звичайні українські вчителі…
І. Лікарчук: ЗНО стає гальмом у розвитку освітньої системи Якщо в найближчі 1-2 роки не будуть вжиті заходи щодо реформування ЗНО, воно стане справжнім гальмом
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Випускник
Поки орієнтація викладача педвишу не буде спрямована на студента, а не на написання нікому непотрібних статей у скопусах-мопусах, доти не буде якісної підготовки. Мені особисто у школі пригодилося десь 20-30% того, що викладали у педвиші. Чому б розробникам програм не поцікавитися у випускників, учителів, директорів шкіл, які предмети необхідні, щоб реально здійснювати підготовку учителя, а не плодити нікому непотрібні курси аби професура мала години.
Cirius
Для Випускник: Якщо так зробити як Ви пропонуєте, тоді виявиться, що наша сучасна ВО в Україні зконструйована не логічно і доведеться її реформувати. Це не вигідно існуючому освітянському лобі, яке наплодило ВНЗ для збирання грошей з марнославних громадян, які ще продовжують вірити в силу диплома, а не в силу вмінь.
Коментувати
Tet-a-tet
Коли викладачу немає за що купити їжу він буде думати про що- совість, репутацію, довір’я? Спочатку ВО позбавили засобів для існування(1992-2000роки), перевели на "самозабезпечення", а тепер ми говоримо про мораль? Її на хліб не намастиш, то ж маємо те, що культивуємо стільки років. Відомо, що кількість не означає високу якість. Скільки дописувачів звертали увагу на непомірну і непотрібну кількість ВНЗ в нашій державі, на видумані спеціальності, здирство в НЗ, а віз і нині там. Таких майстрів товкти воду в ступі як у нас немає ні в одній країні Європи. Тому маємо"покращення", інфляцію ВО і "прочіє" перли нашої ВО.
Володимир
Каждый ленивый школьник считает, что он может учиться в вузе. И демографический процесс этому способствует...
Котигорошко
ментальность слова "Покращення" в том, что оно не переводится ни на русский ни енглиш. Это набор бук не не носящих ни какой информационного смысла. Только абстрактность, и по мере распущености индивида и его фантазии выстраивается в коре головного мозга свой искрывленный абстрактный мир не сответсвующий реальной действительности т.е. научной картине мира. Таким образом формируется свое картина написанная маслом... В задницу этих Реформаторів - Покращувачів - Розбудовників. Недаром моя мама учительница говорит, сыно помни: ррозбудовувати - це ломати. Вірно буде будувати, лбєднувати, удосконовлювати, а не ломати розламувати, роздяляти дітей по группам. Хрены моржовые... реформаторы со совей доктором смертью... Гнать в шею ГринеВИч, Квита. Совсуна и им подобным. Путь не будет им мета в даже в АДу!
Юрий Сухарников
Высшая школа Украины не есть «ВЕЩЬ В СЕБЕ», она не функционирует сама по себе! Она зависит от специфических социоэкономических условий, сложившихся в Украине, и ментальной модели социума, как результата исторически сложившихся форм деятельности людей. «Инфляция высшего образования» - это продукт того, «що маємо»!!! Никаких изменений не произойдет 1. пока кардинально не изменятся социоэкономические условия жизни в Украине и 2. пока ментальная модель социума не трансформируется от Морального базиса отсталого общества к Позитивной ментальной модели. В «Моральном базисе отсталого общества» (американский социолог Эдвард Банфилд, 1955 г.) сформулированы нравственные законы (см. URL: http://mi3ch.livejournal.com/3476029.html ): Чтобы что-то изменилось в лучшую сторону, в частности, и в высшей школе, пока социум не «усвоит» Позитивную ментальную модель (Майкл Фэйрбенкс «Преобразуя сознание нации: о ступенях, ведущих к процветанию», источник: https://www.e-reading.club/book.php?book=1040832 ).
Ed-Wault
Ну тут есть 2 момента: 1. Университеты должны пересмотреть свои программы, чтобы не готовить специалистов для работы в 1970ом. 2. Отчислять всех немотивированых как сказано в статье. Когда из такого университета начнут выходить молодые специалисты, которые могут предложить больше, чем "человек с дипломом", то эти люди будут востребованы компаниями и будет легче получить, например, стажировку в хорошем месте. Это и будет имя Университета для абитуриента и работодателя. А ещё можно создавать курсы совместно с работодателями Украины. Ну и последнее часть бюджетных мест должно быть на академические спец курсы для поднятия науки Украины. Туда должен быть другой конкурс, другое финансирование курса и контракт на 3-5 лет с государством. Потом выбирай - оставаться или идти дальше, но с хорошим багажём знаний
диплом сегодня не особо необходим
для ПОЛУЧЕНИЯ РАБОТЫ. На первом месте - умения и навыки. НА самом последнем - диплом. Поэтому никакие независимые институты ОЦЕНИВАНИЯ знаний не дадут необходимого обществу эффекта. Да, любые институции оценивания ВНЕ ВУЗов, вне работодателей - ДОПОЛНИТЕЛЬНАЯ КОРМУШКА для тех, кто НИЧЕГО НЕ умеет. Абсолютно ничего. Но кушать (ЖРАТЬ) хотят хорошо и много. ПУСТАЯ трата денег - юлбые ЗНО ПОСЛЕ окончания обучения. Мало того, ещё со времён союза каждый университет имел собственную программу. Столичные университеты имели высочайшие требования к своим студентам, провинциальные университеты требовали значительно меньше от своих студентов. Соответственно выпускник МГУ и по сей день считается специалистом высочайшего уровня, даже с тройками, а выпускник провинциального института - даже отличнык, у рабтодателей вызывает массу вопросом. Именно поэтому для попадания на работу (не бюджет) необходимо пройти семь кругов ада проверок (конкурс), а уж после спросят о дипломе.Всё постепенно наладится
Владимир Белый
Ось це "... зовнішні тести для студентів не стануть панацеєю, поки не буде роботи на совість і репутацію" є одним з прикладів нейролінгвістичного програмування громадян, спрямоване на збереження існуючого статус-кво зацікавленими у ньому причетними особами, за якого, до речі, "...Имеет место - мне понравилось словосочетание - инфляция высшего образования". Адже саме відсутність зовнішнього до закладу та окремо у межах закладу зовнішнього до викладача НЕЗАЛЕЖНОГО оцінювання освітніх досягнень (знань, умінь та навиків) здобувачів вищої освіти і сприяє тому, що такого затратного для бюджету процесу почасти виходить його профанація та симулякр.
Ха-ха-ха
Для Владимир Белый: Щодо "окремо у межах закладу зовнішнього до викладача НЕЗАЛЕЖНОГО оцінювання освітніх досягнень" скажу, що воно давно вже існує. Навіть, якщо викладач відмовляється ставити залік студентові з абсолютно нульовим рівнем знань, то комісія все одно поставить цей залік, бо ж виключати "ніззя".
N
Для Владимир Белый: Оцінку повинен давати роботодавець, а не Ви чи якесь агентство. Якщо на дверях деяких установ висить об’ява, "Представників канадських компаній та випускників університету культури - не хвилювати" - це і є справжня оцінка та тест на знання.
Владимир Белый
І так, і ні, бо роботодавець дає комплексну оцінку особі щодо її здатності виконувати потрібну йому роботу, а система оцінювання досягнутого рівня освіченості дає висновки лише у межах "навчання - результат" як вагомий, але не єдиний критерій профздатності.
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!