В. Бєлий: про «яйце» зародку якісної освіти й успішної нації

Поріг «здав/не здав» має бути на рівні, адекватному мінімальним вимогам справжньої системи вищої освіти

В. Бєлий: про «яйце» зародку якісної освіти й успішної нації

Автор: Володимир Бєлий, заступник директора з НВР, фізико-технічний ліцей м. Херсона.

Шиворіт-навиворіт

Розумний знає, як що робиться,
але тільки дуже розумний знає,
що не варто й робити.

Як можна очікувати на підвищення якості вищої освіти, якщо апробацію тестів ЗНО УЦОЯО здійснює з метою недопущення завдань заскладних для випускника 11-го класу, котрий вчився на 4 бали з 12-ти, а НЕ вчителі-предметники вивчають орієнтири того рівня підготовки, який дозволяє випускнику бути мінімально успішним щодо рівня вимог освітніх програм у системі вищої освіти?

І не потрібно зменшувати кількість університетів адміністративно-директивними методами, які викличуть спалах емоційно-негативного обурення, котре не буде зважати на потребу запобігання системних порушень, як університетських цінностей/місії, так і поблажливого ставлення до практики нецільового використання бюджетних коштів.

Натомість чи кожен осмілиться відкрито та не прикриваючись фальшивими гаслами заперечити нагальну необхідність встановлення процедури визначення прохідного порогу «здав/не здав» на рівні, адекватному мінімальним програмним вимогам СПРАВЖНЬОЇ системи вищої освіти.

Рівня стандартів вищої освіти у сотні країнах світу, де до останніх не ставляться зневажливо формально, чому наживо був свідком у ході контрактної роботи з учнями-старшокласниками академічних ліцеїв Алжиру, а опосередково зі спілкування з студентами та викладачами тамтешніх університетів, у яких, до речі, ще з давніх-давен всі іспити проводяться виключно у письмовій (не тестовій) формі, без жодних можливостей списати і перескласти.

Останнє (відсутність повторного екзамену) поширюється на всі випадки відсутності, хай яка б не була її причина.

«Неуд» має той, хто не може показати 50% успішного виконання освітньої програми.

Ось у цих неформально діючих засадничих основах систем як загальної середньої, так і вищої освіти і знаходиться «яйце» зародку якісної освіти та успішної нації в цілому.

Оригінал

Освіта.ua
14.02.2019

Популярні блоги
С. Новікова: ЗНО з математики для вступників-медиків При вступі на всі спеціальності галузі знань «Охорона здоров'я» другим предметом є математика
В. Громовий: в освіті вже пройдена межа незворотності Негативний відбір і зворотна селекція в освіті тривають, адже йдуть кращі, а «лава запасних» практично порожня
Є. Стадний: ідея збільшення ваги атестата хибна по суті Чим більше враховуватимуть атестат, тим меншими будуть шанси дітей з хорошими знаннями з суворіших шкіл
Д. Бабурін: реальність освіти за ширмою рейтингової шкали За ширмою рейтингової шкали 100-200, яку нам кожен рік презентує УЦОЯО, ховається реальний стан освіти в Україні
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
дефектолог
Простая,правильная мысль Вы же изловчились сформулировать её так изощрённо-шизофренически,что диагноз налицо Обратитесь к психопатологу А "яйцо зародыша"это матка наизнанку?
Гнездо Кукушки
Все - таки, Г. Белый, ни яйцо зародыша, а зародыш яйца. А в целом, вы очень сексуальный мужчина.
Котигорошко
ментальность слова "Покращення" в том, что оно не переводится ни на русский ни енглиш. Это набор бук не не носящих ни какой информационного смысла. Только абстрактность, и по мере распущености индивида и его фантазии выстраивается в коре головного мозга свой искрывленный абстрактный мир не сответсвующий реальной действительности т.е. научной картине мира. Таким образом формируется свое картина написанная маслом... В задницу этих Реформаторів - Покращувачів - Розбудовників. Недаром моя мама учительница говорит, сыно помни: ррозбудовувати - це ломати. Вірно буде будувати, лбєднувати, удосконовлювати, а не ломати розламувати, роздяляти дітей по группам. Хрены моржовые... реформаторы со совей доктором смертью... Гнать в шею ГринеВИч, Квита. Совсуна и им подобным. Путь не будет им мета в даже в АДу!
ТАРАС
Бєлий, я вже кілька років запитую, чи не КГБ посилало (курувало) тебе в Алжир? Просто так контракт не проходив. Які завдання виконував? Це цікаво. А не порогові бали, за які ми знаєм твоє голосування. І хто тебе (знову, як в Алжир) засунув був в порогову комісію, активісте ти наш.
Владимир Белый
Для ТАРАC: Є багато питань, відповіді на які ніяк і нікому не покращують якість життя. Втім, членом КПРС ніколи не був, може служба за мною й приглядала, але мене те не цікавило.
Коментувати
Auditum
"«Неуд» має той, хто не може показати 50% успішного виконання освітньої програми" А чому тоді "зарах" - від 60 балів? :)
Тетяна
«Неуд» має не тільки учень але й учитель і школа, які не забезпечили хоча б мінімального рівня знань одинадятикласника, щоб він міг підтвердити свій атестат! Все ж таки, в 10-тий клас ідуть не всі дев’ятикласники, найслабші відсіваються… Можливо пора ставити питання про рівень якості викладання та відповідальності школи хоча б за мінімальний рівень знань?.. Що ж це за освітні технології у випускних класах, що не забезпечують хоча б мінімального результату на «4» у дванадцятибальній системі оцінок?
((((((((
Для Тетяна: советское наследие ... Подобное отношение к обучению опять-таки приводит к ситуации ПРОРИСОВЫВАНИЯ оценок тем кто вообще либо не хочет, либо НЕ может - то есть приводит к рисованию оценок. В университеты попринимали всех бестолковых, и теперь университеты, исходя из таких, как Ваше, заявлений, выпускают пустоголовых тех, кто вообще ничерта не знает и знать не может. Но - уровень качества преподавания на высоте. А то, что грамотные люди идут на поводу у неграмотных Вас, то это второй вопрос. Плохо, когда неграмотность в большинсвте. Плохо, когда большинство правит бал. НЕЛЬЗЯ позволять коллегиальность в нашей стране пустоголовых определителей будущего
Коментувати
Скажу чесно
Вчителі над собою не працюють, колективи не переживають за справу , все плачуть про низьку платню,домашні завдання не перевіряють, їх ніхто не контролює , мтб нульова, місцеві ради про школи не дбають, органи управління освіти дальші туалетів не бачать, інтернету швидкісного в половині шкіл не має, комп’ютери застарілі , педвнз в розрухі, зміст освіти не досконалий, підручники ніякі....Міносвіти в космосі, якусь ахінею Нуш запроваджують... Ось де корінь зла ,панове!!!! Освіта - недержавна справа!!!
Олекса Позняк
Правильно пише Білий. У мойого друга фірма транспортна. Каже що майже на усіх маршрутках водії з вищою освітою фейкових вузів.Діти не прикладають суперзусиль до навчання бо знають що знайдеться Міжгалактична Академія у селі Великі Гарбузи, яка прийме їх бе знань, там вони років 5 поваляють дурака сидячи на шиї у батьків а потім підуть баранку крутить Держава втрачає працівників, псевдопрофесори наживаються на бажанні батьків дати дітям освіту
Солод
Для Олекса Позняк: ви правильно пишите про Мауп, «Україну»...
Коментувати
Скадовський
Хороша стаття п Білого. Школа розвалена , такі вчителі, як Білий дають суцільний брак. Його ліцей при техуніверситеті вже труп. Такий і цей ліцей. . Тепер цей вумник пропонує зупинити і виші. Дурень думкою багатіє.
Нескадовський
Для Скадовський: Автор написав лише про те, як покращити відбір до ВНЗ. Все інше придумав Скадовський, смокчучи смачнющого пальця
Коментувати
Олеся Сидор
Чудовий текст. Підтримую думку про те, що вища освіта не має бути ширвжитком. У вуз мають вступати носії інтелекту, які не вгадують, а розв’язують завдання і вміють сформулювати відповідь, визначення у логічно-послідовній правильній відповіді.
Синекур
Для Олеся Сидор: по таким критеріям Бєлий не став би студентом...
Коментувати
Мирко
Бєлий, скільки Вам говорити , що не пишіть про те , в чому ви профан. Вища школа має більше значення, ніж наукові дослідження і т. І. Є світоглядна , виховна функція. Нарешті- цивілізаційна, глобальна... Чи ви в своєму Херграді вже всі бандитськими мірками живете??
Олекса Позняк
Для Мирко: якщо абітура знає предмет на 2 бали то у вас є лише 1 функція -набити собі кишені , бо навчити його неможливо
Омелько Терен
Для Мирко: Отож кажете про цивілізаційну місію і пишете Херград? Дбаєте про світоглядні, виховні речі, і людині, що все життя ПРАЦЮВАЛА в освіті пишете, що він начебто профан та ще й живе бандитськими мірками? Хто ви Мирко?
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!