Іван Примаченко: як створити гарні школи-теплиці

Гарними стають школи, що дозволяють вчителям та учням розкрити свій максимальний потенціал

Іван Примаченко: як створити гарні школи-теплиці

Автор: Іван Примаченко, засновник платформи Prometheus.

Сьогодні в Стенфорді обговорювали, як створити хороші школи і чим вони відрізняються від поганих. Автори дослідження ретельно вивчили досвід 250 шкіл і дійшли до висновку, що хорошими стають школи, які в своїй роботі дотримуються п’яти ключових правил, що дозволяють вчителям та учням розкрити свій максимальний потенціал. Навчальні заклади, які створюють сприятливі умови для освітнього процесу, вони назвали школами-теплицями. А ось засади, на яких вони функціонують:

1. При прийомі вчителя на роботу школи-теплиці задають високу планку. Інтерв’ю з кандидатами проводяться детально, а наймають на роботу далеко не кожного охочого. Втім, самим вчителям такий ретельний процес подобається – високі стандарти дають їм привід для професійної гордості і гарантують, що працювати вони будуть в команді з іншими висококласними вчителями.

2. Одночасно школи-теплиці задають високі очікування для учнів. Ці високі стандарти описуються цілком конкретними навчальними цілями, на досягненні яких учнями концентрується весь навчальний процес. Самі ж навчальні цілі для учнів визначаються вчителем спільно з керівництвом школи на початку кожного навчального року.

3. Всупереч популярній в Україні ідеї «директора-менеджера», директори шкіл-теплиць, у першу чергу, є досвідченими викладачами, що допомагають своїм колегам покращити педагогічне мистецтво. Одним з головних своїх завдань такі директори вважають не контроль вчителя, а надання їй чи йому детального зворотного зв’язку, що ґрунтується на регулярних спостереженнях роботи педагога в класі.

4. Школи-теплиці надають своїм вчителям більше свободи і можливостей для професійного розвитку. У таких школах у викладачів більше часу і можливостей для співпраці один з одним, планування спільних проектів та обміну досвідом викладання.

5. Нарешті, школи-теплиці дають справедливу оцінку роботі вчителя. Вони швидко відзначають і надають можливості для просування успішним вчителям і звільняють викладачів, що систематично погано справляються зі своїми обов’язками. І, що критично важливо, у таких школах самі вчителі підтримують ці рішення керівництва як цілком справедливі.

Як бачимо, нічого фантастичного та недосяжного для українських шкіл в цьому переліку немає. Інша справа, що для успішного втілення цих принципів зміни мають відбутися не тільки на місцях, але й на національному рівні – підготовка та перепідготовка директорів шкіл має бути кардинально оновлена, а вчителі мають отримати максимальну свободу від нікому не потрібних бюрократичних процедур. Щоб в Україні з’явилося більше шкіл-теплиць, маємо паралельно перетворити на теплицю всю освітню систему.

Оригінал

Освіта.ua
14.02.2019

Популярні блоги
Д. Ламза: ніхто не хоче йти в освіту або школа без учителів Від Кабінету Міністрів немає жодних дій щодо підвищення значимості професії вчителя
С. Колебошин: 3000 спартанців (задача про молодих вчителів) 3000 молодих вчителів на 15000 шкіл, що в середньому – 1 новий вчитель на 5 шкіл
І. Совсун: як надовго ще вистачить запалу учителів? Існує гігантська прірва між переможцями світових олімпіад і базовим рівнем українських шкіл
Тетяна Сердечна: зарплати у вчителів мають бути різні Є шанс, що колись держава буде в змозі оплачувати роботу людей, які працюють із її майбутнім
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Шевчук
Нєхрен по Америкам шастать, створюйте свої школи , кращі школи світу! Не принижуйтеся і раболіпствуйте!!!
Гость
В ШКОЛУ ПРИНИМАЮТ ПО СОБЕСЕДОВАНИЮ! ХАХАХАХАХ!! Не смешите мои тапочки. В украинские школы идут по остаточному принципу. Те кто просто не смог устроиться на нормальную работу. Молодые специалисты получают зарплату наравне с уборщицей. Украинская школа скоро вообще останется без молодых кадров. В больших городах уже сейчас дефицит учителей. А он про собеседование тут впраивает.
Надія
Краще подбайте про забезпечення шкіл , щоб можно було на належному рівні проводити уроки !!!
Sinatra
Примаченко, змініть імідж. Якби зустрів на Софіївській площі , коло храму- то подав би! Жалісливо виглядаєте і пишите по -дитячому.
ФіА
Для Sinatra: нещасного Америка виправить!!!
Коментувати
Vlad
Фантастичним та недосяжним для українських шкіл є положення 2: "Одночасно школи-теплиці задають високі очікування для учнів. Ці високі стандарти описуються цілком конкретними навчальними цілями, на досягненні яких учнями концентрується весь навчальний процес."
serj
Для успішного руху системи ОСЕЛ - ВІЗ - ПОГОНИЧ зусиль лише одного учасника замало!!!
Кларк
Ох, как госп. Примаченко умилен американской школой! Спасибо Трампу , конгресу и прочая за просветленньій ум!!! Вот пожелание - сходи в 100-ьій лицей , Лидер... в Киеве и увидите получше школьі. И не позортесь в своем незнании( наверно метит в министрьі).