Osvita.ua Блоги Віктор Громовий: крапки над I (dot the I)
Віктор Громовий: крапки над I (dot the I)

Учитель не ретранслює інформацію і контролює процес її «засвоєння», а надихає, мотивує, супроводжує

Віктор Громовий: крапки над I (dot the I)

Автор: Віктор Громовий, освітній експерт, заслужений вчитель України.

  • Знання не дають, їх здобувають власною працею.
  • Освіта - це не те, що запам'яталось, а те, що «лишилось після того, як усе вивчене в школі забулось».
  • Компетентності не формують, їх набувають(звісно, якщо створено середовище для того, щоб учні могли їх набути).
  • Патріотизм не виховують, ним «просолюються», як огірки у розсолі, якщо у здоровому соціумі є правильна система цінностей і координат.
  • Освіта – це не послуга із «незмінно чудовим результатом». Це засів «розумного, доброго, вічного» у незораний ґрунт пострадянського розшарпаного соціуму, коли змучені «сівачі» усе ще «без надії сподіваються», що хоч щось проросте.
  • Досвід не передають, а набувають (звісно, можна поділитись якоюсь ідеєю, у процесі реалізації якої люди зможуть набути власний досвід).
  • Учитель не ретранслює інформацію і контролює процес її «засвоєння», а надихає, мотивує, супроводжує…
  • До школи дітей не віддають, як у «камеру зберігання», а сприймають її лише як один із дороговказів у процесі побудови індивідуальної освітньої траєкторії дитини, на кшталт таблички на стовпі...
  • Педагоги – це не колектив однодумців (якщо усі думають однаково, це означає, що не думає ніхто), а спільнота різнодумців, об'єднана спільними цінностями та схожим баченням майбутнього.
  • Зміст освіти не визначають ще до того, як дитина переступила поріг школи, його генерують у процесі її індивідуального поступу до зникаючих горизонтів сучасної освіти.
  • Освіту зверху не реформують, реально реформувати її можна лише знизу.
  • Інновації в освіті не впроваджують, інноваційний потенціал вчителів розкріпачують шляхом створення атмосфери свободи педагогічної думки та дії, інноваційного клімату, що стимулює творчий пошук.
  • Бюрократичними методами освіту не дебюрократизовують, бюрократизавр може сконати лише за умови відсутності «кормової бази».
  • Хорошими педагогами та директорами шкіл не керують, вони самі знають, що їм робити («Немає сенсу наймати тямущих людей, а потім вказувати, що їм робити. Ми наймаємо тямущих людей, щоб вони говорили, що робити нам», - Стів Джобс).

Оригінал на сайті Освітня політика.

Освіта.ua
13.02.2019

Популярні блоги
Ігор Лікарчук: скільки можна знущатися із сільської школи? Сільську школу закрити легше, аніж запропонувати для неї нове життя без класно-урочної системи…
Олена Князева: пост протесту проти скасування ЗНО Вирішення проблеми рівня освіти старшокласників - не в псевдопіклуванні про випускників
Олеся Калинич: кому оцінки важливіші - учням чи батькам? Можливо, не діти, а ми, дорослі, прагнемо високих балів задля задоволення власних амбіцій?
Олександр Кендюхов: 5 порад новому міністру освіти 5 маленьких, але важливих порад новому міністру щодо реформування вищої школи в напрямку євроінтеграції
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
bugalter
В современном мире самому с бухгалтерией не справиться, мне лично помогли эти ребята — https://bugalter.kiev.ua/
Родители
Учитель не ретранслює інформацію і контролює процес її «засвоєння», а надихає, мотивує, супроводжує… АААААААААА, вот оно что! А я думаю, что ж они не хрена незнают!
спец
Освіта - це не те, що запам’яталось, а те, що «лишилось після того, як усе вивчене в школі забулось». Допустимо, що все вивчене в школі забулось,тоді ще є те, що вивчене не в школі.Якщо воно не забулось, то воно запам’яталось, а це не є, як сказано, освітою. Значить все вивчене до освіти не належить. Але залишається ще невивчене (в школі чи ні), яке апріорі не запам’яталось. Тоді воно освіта.
Лебідьщукарак
Для спец: а трясця його ковіньку!
спец
Для Лебідьщукарак: Це для того, щоб "мудрецы" в своїх блогах самокритично аналізували свої "цінні" думки.
Коментувати
Олекса Позняк
Есть у меня в Италии один друг, коучем работает. Рассказам мне сирому 2 основных тренда найма рабочей силы 1. труд должен не быть бессмысленным, иметь осязаемый результат 2 .полное доверие к работающему -пусть не боится что шеф подумает а пусть делает как делу лучше. Он крутой мен -консультации у него начинаются от 10 000 долларов - дело знает
Володимир
За - 100%.
Кримчак
Пане Громовий - так добре розпочали статтю, а потім перейшли на фата- морганізм : зміст не визначають спочатку- а як же Держатандарт, програми. Вчитель падає з неба... а його школа , пед внз ??? Ви як Юля в політиці....

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!