Osvita.ua Блоги В. Онацький: про вибори директорів шкіл Києва
В. Онацький: про вибори директорів шкіл Києва

Школа – це дзеркало суспільства, і для виборів директора школи характерно все, що й для виборів глави держави

В. Онацький: про вибори директорів шкіл Києва

Автор: Володимир Онацький, заступник директора школи з навчально-виховної роботи.

Проблеми демократії

Школа – це дзеркало суспільства, а наше суспільство перебуває в процесі виборчих перегонів. Уже повним ходом лунають звинувачення щодо кандидатів на найвищий пост у нашій державі, при цьому в хід йде все: відверта брехня, компромат, маніпуляція. Потім, коли пройдуть вибори, будуть лунати звинувачення на адресу виборчих комісій. Чи звикати нам до цього? Мабуть, ні. Таке вже наше суспільство.

Школа – це дзеркало суспільства, і для виборів директора школи характерно все те, що й для виборів глави держави. Вибори в Києві директора школи – це окрема тема. У нашому місті найбільша кількість навчальних закладів, порівняно з іншими регіонами, а тому вибори їх керівників – то вже звична справа.

Батьки та громадські активісти беруть у цьому процесі активну участь. Був навіть прикрий випадок, коли голову конкурсної комісії, громадського активіста, за неправомірні дії було притягнуто до кримінальної відповідальності. Це підірвало певною мірою, з одного боку, довіру до конкурсу, а з іншого – навпаки, змушує всіх учасників процесу уважніше, пильніше, відповідальніше підходити до виборів. Декілька етапів конкурсу має зменшити ризик обрання випадкової людини керівником навчального закладу. Претендент має пройти психологічне тестування, яке виявить готовність бути керівником, підготувати проект розвитку навчального закладу та публічно захистити його перед комісією, до якої входять і батьки, і педагоги навчального закладу.

Тепер про конкурс директорів, що триває. Ми були свідками закликів батьківських громад до всіх освітян спробувати поборотися за посади директорів шкіл, вони намагалися залучити максимальну кількість претендентів до участі в конкурсі, знайти найкращих. І це правильно. Ці ж батьки активно почали «вибраковувати» кандидатів, зазначаючи, що їх хоче «проштовхнути» управління освіти, а вони цього не допустять. Безумовно, це також їх право, адже батьки є учасниками освітнього процесу.

У результаті такого пошуку у конкурсі взяли участь молоді та амбітні, неординарні педагоги. Захист проектів, як і передбачено положенням, відбувався публічно та прозоро у великій залі Київського університету імені Бориса Грінченка, була забезпечена відеотрансляція процесу. Варто зазначити, що я не пам’ятаю більш спокійного захисту проектів. Толерантність і підтримка від комісії була кожному.

І після цього зовсім несподівано було прочитати в мережі пости про те, що деякі члени комісії не згодні з результатами конкурсу і вимагають рішучих дій. При цьому лунають певні звинувачення, як на адресу претендентів, так і на адресу членів комісії. Усе як на виборах глави держави. Усе, як завжди. Тож чекатимемо додаткового засідання конкурсної комісії та розгляду окремої думки.

Демократія – це погано, але це найкраще, що винайшло людство в царині суспільних відносин. Тож будемо демократичними: вчимося вигравати, вчимося програвати, вчимося поважати інших.

Оригінал

Освіта.ua
08.02.2019

Популярні блоги
М. Хоменко: таке в нас ставлення до «сіяча знань» Інтелектуальна праця оцінюється не просто за залишковим принципом, а принизливо низько
І. Лікарчук: про нового вчителя, а не власника диплому Лише учительський диплом у сучасних умовах не може бути єдиною перепусткою в шкільний клас
Віктор Громовий: як підвищити якість освіти Соромно і вкрай безперспективно бути країною неуків із липовими атестатами та дипломами в кишенях
І. Лікарчук: замість пенсіонерів у школи підуть чиновники? Наукою і практикою доведено: не вік є визначальним у якості роботи педагога, а зовсім інші чинники
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Шевчук В.
При виборах керівника треба уникати галасу , політизації , дурної «гласності» . Навіщо директора школи обирати в залі універу Грінченка? Це що вистава? Навіщо ректора обирати всім загалом - і технічки, лаборанти, професори , студенти... конференція трудового колективу обирати мусить. Не нагнітати в колективі . Нагородив кандидат сім мішків вовни ...., а як виконувати?? Коли державі , кличкам ці школи до фені. Потрібно ретельно вивчити біографію, послухати бачення перспектив, обов`язково - хто буде поряд і приймати спокійно рішення.
член комісії
Не кожен неординарний, передовий учитель може реалізувати себе як директор. Чому? Бо далеко не кожен вправний директор є дійсно гарним учителем. Це рідкісне поєднання. скажу більше: ставши директором, пройшовши всі етапи, неординарний учитель має забути про те, що він учитель. Тепер його мета роботи є іншою: згуртувати колектив, знайти в кожному родзинку, мотивувати кожного, уміло поєднувати контроль та педагогічну свободу. Я виросла з простого вчителя до методиста, потім -заступника директора, потім стала директором. Перебуваючи в комісії, розумію, що багато чого не враховано в Законі, чого ми на місцях виправити не можемо... А батьки - це окрема пісня...Їм дуже сильно не вистачає елементарних педагогічних знань для виховання ВЛАСНИХ дітей, вони часто орієнтуються на плітки й чутки, не вміють себе поводити, проте категорично судять про те, ЯКИМ має бути директор Нової української школи. Дуже складно...Не кажу вже про те, що не всі члени комісії розуміють, чого від них хочуть. Головне - щоб складно розповідав претендент, пройшов контроль і подобався батькам. Але це неправильно.
Для член комісії:
А який причинно-наслідковий зв’язок у Ваших словах: "Не кожен неординарний, передовий учитель може реалізувати себе як директор. Чому? Бо далеко не кожен вправний директор є дійсно гарним учителем"?. Обидві Ваші фрази правильні. Але жодна не дає відповіді на поставлене Вами питання. То ж задумайтеся, чи Ви самі розумієте, чого від Вас у тій комісії хочуть.
член комісії
Питань не ставила. Чого хочуть - розумію. Не розумію - як, виходячи з вимог Закону, цього досягнути. Тому й пишу.
Коментувати
Tet-a-tet
Колись в СРСР Горбачов вперше запропонував вибирати керівників підприємств. Це не від хорошого життя, він бачив, що стара система відбору кадрів не просуває прогресивних і знаючих людей, а заморожує закостенілість та бюрократизм. Але, як казав Сталін:" Не важливо як голосує народ, важливо, хто рахує їх голоси". П.Бєлий вважає, що необхідно дотримуватися процедури, тоді потрібно ще мати тих, хто не дозволить цю процедуру порушити. Якщо є коло зацікавлених у просуванні свого кондидата ніякі вибори і ніяка процедура нас не врятує. У нас на зборах проголосували за кандидата від упр.освіти лише 20 з 97 членів колективу.Через кілька днів він прийшов з наказом про його призначення нашим керівником і цілих 15 р.добивав НЗ як міг. І наша більшість, загіпнотизована його поглядом удава, мовчки терпіла, боячись, що пришлють ще гіршого. Висновок: демократія -це винахід для відважних людей, боягузам не допоможе нічого, це раби.
Владимир Белый
Для Tet-a-tet: Звісно, що оте так потрібне "... ще мати тих, хто не дозволить цю процедуру порушити" починається зі статей закону та пунктів Положень, у яких передбачуються чіткі норми санкцій за порушення/ігнорування, у тому числі й щодо тих, хто відповідає за контроль діяльності прямих керівників процедури, щоб не "прикидалися, що не бачили". Так давно працюють корпоративні системи у різних сферах колективної діяльності, бо ж то не бюджет і там не допустять випадків, коли "гроші вилітають на вітер". До речі, від моделі виборів від Горбачова (колектив вибирає собі свого керівника) швидко відмовилися, бо вибирали найменш вимогливого, доходи виробництва різко впали і не стало чим платити зарплату.
Коментувати
Володимир
А навіщо стільки галасу? Публічно написали диктант, публічно справилися з контрольною роботою з фізики, показали високі знання з історії... І для батьків, і для комісії непроплаченої переконливо.
Біда
Бодай вас грім побив з такими виборами. Прийшло чудо: ні наказу тями нема написати, ні з батьками, ні з учнями працювати не вміє, учителів не поважає... Зранку появиться, а потім зникає безслідно... А ви тут філософствуєте... Опустіться на землю грішну...
Владимир Белый
Першим демократичним інструментом є ПРОЦЕДУРА прийняття рішення через той чи інший формат її (процедури) колегільності. Якщо не має такого посадовця у статусі першої особи, у якого першим посадовим обов’язком є ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ всіх вимог процедури, якщо не має нормативно зафіксованої щодо нього персональної відповідальності за ігнорування чи порушення процедури (як мінімум втрата посади), то буде бардак, будуть псевдодемократичні вибори і буде гарний привід до дискредитації демократичних цінностей як таких, чому і є нинішня практика спотворення різних наших виборів прямим тому свідченням. Мають бути однозначні трактовання у правочинних НПА конкретних санкцій за ігнорування чи порушення. хоча б однозначні індикатор для необхідності проведення повторної процедури, кількості таких спроб та термінів на здійснення. І не мова про декларативні загально-закликувальні формулювання у "тілі" законів на кшталт "має бути чи як правило це - ...,
ТАРАС
Для Владимир Белый: А тебе, Владимир, в Африку хто відбирав? КГБ проходив?
Філолог
Для Владимир Белый: Пора вже знати, що у Вашому тексті потрібно було писати "немає". І що це у Вас за "трактовання"? Вам має бути встидно перед своїми учнями, якщо вони прочитають написане Вами з такими помилками.
Каховчанка
Білий - демагогіще пусте!
Коментувати
Сен - сімон
Ціль - ніщо, головне рух.... Так захоплено розповів Трав кий про вибори, аж самому захотілося кинутися в бій!! Та робота директора не описується проектами, це перш за все вміння підібрати ключик до колективу, мати знання, бути господарем, лідером по життю.... Це видно в роботі ,а не в залі пед вишу . Вибори просто так дадуть масу збоїв , кучу нереалізованих демагогів типу Громового чи Горбачова...
Вилен
Для Сен - сімон: беззаперечно, робота директора складна та багатоаспектна. Можна по-різному ставитись і до В.Громового, і до С.Горбачова, але беззаперечно те, що ці люди привнесли в шкільне життя оновлення.
Символи
Бардак і розмови , а не діло вони принесли.
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!