Віктор Громовий: шкільна освіта з позиції експертів

Не гроші, а свобода – чарівник №1 в освіті: лише вільні та окрилені роблять фантастичні речі та прориви в освіті

Віктор Громовий: шкільна освіта з позиції експертів

Автор: Віктор Громовий, освітній експерт, заслужений вчитель України.

І нарешті дійшла черга до погляду на шкільну освіту з позиції експертів:

1. Забувають, що слід не тільки критикувати, а й знаходити щось, що добре працює, що варто зберегти та розвивати.

2. Уміють наводити цитати (чи видавати їх за власні одкровення) з міжнародних навчальних документів та студій, але часто не знають, як поєднати загальноєвропейський дух свободи, довіри та гідності з національним духом, не спроможні генерувати нову філософію сучасної української загальноосвітньої школи, побачити, поряд з глобальними, національні завдання освіти тощо.

3. Не завжди розуміють, що не гроші, а свобода – чарівник №1 в освіті, бо лише вільні, розкріпачені та окрилені роблять фантастичні речі та прориви в освіті.

4. Очікують, що серед майже півмільйонної «армії» педагогів всі будуть суперпрофі. Але… «у нас немає інших вчителів» і замінити тих, що є, ніким.

5. Забувають, що освіта не існує окремо від соціуму.

6. Ті справжні професіонали, які є в освітньому середовищі, згідно з ефектом Даннінга-Крюгера, часто не впевнені у своїй спроможності збагнути суперскладну освітню реальність, тому їх легко витісняють некомпетентні, але впевнені в собі експерти «з усіх питань».

7. Вони б щиро хотіли чесно і відверто аналізувати дії можновладців у освітній сфері, але багато хто з них боїться втратити привілеї «прокормлених» експертів, які добре розуміють мораль байки «Ворона і лисиця»: тільки втративши шматок сира, можна здобути свободу слова.

8. Проблема навіть не в тому, що той чи інший «експерт» може тенденційно висвітлювати ту чи іншу тему, а в тому, що він апелює до наймерзенніших обивательських інстинктів, які спрацьовують на «гарячих» темах так званих «поборів» чи прийманні до першого класу винятково за мікрорайоном.

9. .................... ?!

The Expert: я можу абсолютно все, я ж експерт.

Оригінал

Освіта.ua
04.02.2019

Популярні блоги
С. Колебошин: 3000 спартанців (задача про молодих вчителів) 3000 молодих вчителів на 15000 шкіл, що в середньому – 1 новий вчитель на 5 шкіл
І. Совсун: як надовго ще вистачить запалу учителів? Існує гігантська прірва між переможцями світових олімпіад і базовим рівнем українських шкіл
Тетяна Сердечна: зарплати у вчителів мають бути різні Є шанс, що колись держава буде в змозі оплачувати роботу людей, які працюють із її майбутнім
І. Лікарчук: замість виховання – шароварщина і звіти Виховної роботи як системи формування людини вже давно немає, а є гам, шум, тріскотня
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Володимир
Чому немає інших вчителів? А навіщо тоді директорат, інші надбудови над освітою, чисельна післядипломна освітянська братія? Заплати за курси і можеш, навіть, не приходити! Елементарна корупція руйнує освіту.
Witalina
А судді ХТО???? Чи працюють експерти у школі ? ЧИ знають вони реальних,звичайних учнів,,рівень знань,умінь,мотивації ????Чи знаюь складну ОСВІТНЮ РЕАЛЬНІСТЬ ??? ЯК на мене - НЕ ЗНАЮТЬ!!!! Як би вони хоч місяць попрацювали у різних класах звичайних і не звичайних шкіл,тоді б я ЇХ ПОСЛУХАЛА! У нас всі експерти: чиновники, батьки, громадськість. ВСІ можуть РАДИТИ ВЧИТЕЛЮ,а ВИ прийдіть і ЗРОБІТЬ!!!! ПОКАЖІТЬ ЯК ПОТРІБНО!!!
спец
Для Witalina: ВИ прийдіть і ЗРОБІТЬ!!!! ПОКАЖІТЬ ЯК ПОТРІБНО!!! А навіщо? Вам те потрібно? Та і робота експерта полягає не в тому, щоб прийти, зробити, показати як потрібно.
Witalina
Я вважаю,що експерт повинен добре знати освітнє середовище,знати всі підводні камні,як лоцмани колись на кораблі!!Наша ментальність далека від європейської. НЕ МОЖНА досвід Фінляндії чи Німеччини перенести в наші школи - МИ ІНШІ - інше виховання, традиції, спосіб життя, мислення!!!
Олекса Позняк
Для спец: сам не вмію але вас навчу. Скільки такої наволочі розвелось серед перевіряючих та експертів
Коментувати
Краса
9. Ніде не працювали, нічого не вміють, дають поради, як зруйнувати освіту—оце портрет експерта Сороса(Лікарчук, шаров , совсун, квіт, Рожкевич , ковтунець...)
Такі як Громовий
Забувають, що слід не тільки критикувати, а й знаходити щось, що добре працює, що варто зберегти та розвивати.
Чого Ви ставите мінуси?
Невже Громовий не написав правду сам про себе? Де Ви бачили, щоб у своїх блогах він, крім критики всіх і вся, рекомендував, як можна щось покращити? Основним мотивом всіх його блогів є: "я можу абсолютно все, я ж експерт", у чому він сам відверто і признався.
Коментувати
...
Ті справжні професіонали, які є в освітньому середовищі, згідно з ефектом Даннінга-Крюгера, часто не впевнені у своїй спроможності збагнути суперскладну освітню реальність, тому їх легко витісняють некомпетентні, але впевнені в собі експерти «з усіх питань» такі, як цей Громовий.