Osvita.ua Блоги Володимир Бєлий: сміливість в епоху пост-правди
Володимир Бєлий: сміливість в епоху пост-правди

В освіті все залежить від того, як вищий освітній менеджмент організує діяльність та оцінюватиме результати

Володимир Бєлий: сміливість в епоху пост-правди

Автор: Володимир Бєлий, заступник директора з НВР, фізико-технічний ліцей м. Херсона.

Для виходу, зокрема з освітньої кризи, потрібно:

  • по-перше, у загальному контексті визнати набуття українцями нової суспільної «норми» - це жити неправдою як дихати: «… Ми живемо у світі, де викриття минаються без наслідків, де політик профінансований — це політик непотопаючий, де успіх апріорі інтерпретується як плід зла.

Американець побачить на вулиці дорогу машину і скаже дитині: вчись добре, і в тебе така сама буде. А українець скаже: ну ось, ще один злодій поїхав. І хай дитина сама робить для себе висновки.

Ми так звикли жити в мороці невір'я та недовіри, що навіть коли хороше відбувається поруч, ми переконуємо себе й всіх навколо себе, що це не з нами. Так спокійніше. Так не пошиєшся в дурні. Ми не чекаємо добра за межами свого найвужчого кола. А де добра не чекають — там його й немає» - Олександр Щерба, посол України в Австрії.

  • по-друге, у контексті проблем освіти визнати, що «фокус» правди у тім, що все в освітній справі, у першу чергу, залежить від того, ЯК вищий освітній менеджмент ОРГАНІЗУЄ структуру, зміст та форми діяльності вчителів/викладачів та учнів/студентів і ЯК стане ОЦІНЮВАТИ її (діяльності) результати у підсумку.

Ще не так давно ні Корея, ні Китай не були здатними виробляти мобільні телефони та смартфони. Що вони змінили? Змінили організацію освітньої справи нації.

Чому для нас виготовлення цих потрібних мільйонам людей пристроїв є нереальним? Тому що організація нашої освіти відстала. Не освітяни чи учні недолугі, а саме їхня освітня ОРГАНІЗАЦІЯ є недолугою.

І воно (суспільно-економічна спроможність) є таким у нас не лише щодо смартфонів, а відносно усіх сегментів діяльності, які опираються на складні наукові знання та технології його застосування. А без складного виробництва нації приречені на життя у бідності. І саме у ній все неправдиве почувається «як риба у воді».

Так проблемне коло: «Чому бідний? – Бо дурний, а чому дурний? – бо бідний» і замикається. Як розірвати?

Тільки завдяки сміливості, котра як мінімум здатна не підтримувати неправду і не йде на потрібні для неправди тіньові «домовленості», які називає «необхідними політичними компромісами».

Оригінал

Освіта.ua
03.01.2019

Популярні блоги
Ігор Лікарчук: скільки можна знущатися із сільської школи? Сільську школу закрити легше, аніж запропонувати для неї нове життя без класно-урочної системи…
Олена Князева: пост протесту проти скасування ЗНО Вирішення проблеми рівня освіти старшокласників - не в псевдопіклуванні про випускників
Олеся Калинич: кому оцінки важливіші - учням чи батькам? Можливо, не діти, а ми, дорослі, прагнемо високих балів задля задоволення власних амбіцій?
Олександр Кендюхов: 5 порад новому міністру освіти 5 маленьких, але важливих порад новому міністру щодо реформування вищої школи в напрямку євроінтеграції
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Олеся
Хотілось би почути конкретні пропозиції щодо вектору зміни освітнього процесу (в нас той процес взагалі хаотичний: для чого, чому саме так, яка кінцева мета - невідомо).
у нас
Для Олеся: многовекторность со времён Кучмы. Или раньше.
Коментувати
Дід мороз
Пане Бєлий , а чому дорівнює об’єм кавуна, а якщо він зелений? І де ваша Херобласть на глобусі України?
Владимир Белый
Для Дід мороз: О, існує багато питань, відповіді на які ніяк не покращують життя ні того, хто запитує, ні того хто відповідає.
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!