Osvita.ua Блоги В. Бєлий: академічна доброчесність не потрібна
В. Бєлий: академічна доброчесність не потрібна

Проблема списування стала вже не проблемою, а базовим засобом для здійснення освітньої «діяльності»

В. Бєлий: академічна доброчесність не потрібна

Автор: Володимир Бєлий, заступник директора з НВР, фізико-технічний ліцей м. Херсона.

Україна та європейський простір вищої освіти (ЄПВО)

Післязавтра у мене пари у першій та другій групі ліцеїстів 11-Б, на яких вони будуть писати планову тематичну атестацію (Магнітне поле і змінний струм). Через те що буде половина класу на кожній парі, то сидітимуть вони по одному за столом. А я буду весь час, думаючи про своє, невідривно гуляти поглядом по класу, щоб вони знову й знову не сподівалися спробувати якось десь підглянути. У такі робочі епізоди зароджувалися десятки тематичних постів та статей - думки про важливі речі мають властивість виникати під час деконцентрації уваги.

Чому пишу про це?

А тому, що під час контрактної роботи за кордоном, з певного моменту зрозумів, що потреби у тім, щоб невідривно слідкувати під час атестації за тамтешніми ліцеїстами НЕМАЄ. Їх ще з початкової та основної (5 - 9 класи) школи привчили до того, що учні/студенти не списують, бо собі дорожче буде!

У той же час, як можна привчити наших школярів до академічної доброчесності, якщо всі знають, що така чеснота зовсім не потрібна в університетському сегменті, і не тільки у ньому, а й чи не у кожній сфері дорослої суспільної «діяльності»: це там, у «європах» не списують, а у нас все по-інакшому: «хочеш жить - умей вертеться».

Про яке неформальне входження до ЄПВО може йти мова, якщо у національній практиці проблема списування та плагіату стала не стільки проблемою, як скоріше базовим засобом для здійснення освітньої «діяльності».

Коли пробуєш підняти цю тему, то 99 зі 100 відразу переходять до іншої площини під «залізобетонним» аргументом - якщо вас послухатися, то доведеться закривати чи не кожен другий «університет».

Он нещодавно вихідець з нашого ліцейського педколективу, який вже років з п'ять працює викладачем у системі вищої державної освіти в Чехії (сегмент ІТ) захистив докторську у Києві.

Але попри те, що за останні три роки він несподівано для чеських колег вийшов за рейтингом публікацій у солідних наукових виданнях на перше місце в університеті, його український диплом доктора наук в Чехії не визнається.

А все тому, що світ знає про те, яке у нас загальнодержавне та загальнонаціональне ставлення до «списунів», плагіаторів та імітаторів в освіті, а відтак вони не вважають себе зобов'язаними вишукувати у воросі наших псевдодипломів деякі дійсно справжні.

Реальне вирішення всіх сегментних проблем реформування нашої освіти можливе лише, якщо спочатку впровадити реально дієві інституційні перешкоди учнівському/студентському списуванню, аспірантському плагіату та псевдодержавним атестаціям/акредитаціям. І у першу чергу на вершині системи - в університетах та органах влади.

Все інше, що у контексті реформ, - це зусилля на вітер, або просто лицемірні способи забалакування, спрямовані на збереження неофеодального статус-кво в освіті. До речі, в інших сегментах суспільно-економічної «діяльності», зокрема голосування законів у ВР чи майбутні вибори, фактично панує те ж саме.

Оригінал

Освіта.ua
26.12.2018

Популярні блоги
Микита Андрєєв: про проєкти двох цікавих документів Наївно було думати, що зі зміною влади зміниться спосіб мислення менеджменту середнього рівня
Володимир Онацький: про шкільні олімпіади Олімпіада – це можливість продемонструвати знання з предметів на рівні школи, району чи міста
Ігор Лікарчук: про булінг стосовно вчителів на канікулах Учителя, який не прийде на методичні витребеньки, обов’язково будуть цькувати, вимагаючи пояснення
Сергій Дятленко: чому #олімпіади_важливі Напередодні початку І (шкільного) етапу Всеукраїнських олімпіад розганяється теза про їх непотрібність
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Кто прав, кто нет,
разве в этом дело, Анна? Об излишнем НЕдоверии.Мне думается хорошо ситуацию доверия/НЕдоверия показал эксперимент во Львове.Обыски.Если это использование металлоискателя на входе в помещение для сдачи ЗНО,то это логично.И проходят ЗНО уже не дети,а взрослые люди.Да, там могут быть и 13-14 летние.Но если они попали на ЗНО,значит в состоянии осознать необходимость применения металлоискателей.///Доверие/НЕдоверие.НАчинается,я считаю, в детском саду, когда воспитатель становится перед детьми и показывает ЧТО надо делать,или находится ЗА детьми и читает вместе с ребёнком его слова.Там в ФБ люди РАДУЮТСЯ,когда видят как преподаватель(тренер) по танцам стоит перед детьми и своим телом ПОКАЗЫВАЕТ,что тем надо делать.Люди радуются,а я огорчаюсь.ВОТ ОНО - НАЧАЛО халявы.Когда дети НЕ умеют запомнить.А это всего лишь танец.Дальше-больше.Учительница начальной школы подсказывает ученику,стоящему у доски и за вместе сделанную работу ставит ему ВЫСШИЙ балл.На выступлениях учительница
становится ЗА детьми и
читает текст вместе с ребёнком.Второй шаг к НЕсамостоятельности и халяве.НА контрольных работах учительница ПОЯСНЯЕТ текст задания/задачи,вместо того,чтобы оставить ребёнка сам на сам с заданием,чтобы и он проверил собственные знания,и она выставила реальный балл.Приходя в пятый класс дети НЕ умеют самостоятельно что либо выполнять после таких "мамок".Там cos предлагает ставить двойки за списывание. У меня за списывание получали "не аттестовано" в журнал. Хохма в администрацией.Это да, довольно сложно.Но можно.А двойку ещё ЗАРАБОТАТЬ надо. Исходя из критериев, поскольку критерии оценивания - ЗАКОН. А не будет так, будем ещё доооолго в этой яме европейской провинции жить... Пока китайцы не заселят нас.
Да, выступления.
Выпустилось. Вот так учителя до выпускнго класса становятся ЗА детьми и читают вместе с ними текст. НО сегодня ещё один прокол. ВЫСТУПАЮЩИЕ НЕ способны запомнить текст выступления. Они ВСЁ читают с листочков, которые укромно прячут в красные папочки...
Коментувати
Анна
Хорошо, вы наверно правы. Только не нужно забывать, что есть дети, которые учатся с удовольствием и имеют чувство собственного достоинства. Считаю, что излишнее недоверие, обыски могут унизить таких.
Либо УЧИТЕЛЬ
позволяет списать (пользоваться чем угодно при контроле знаний), поощряя ЛЕНЬ, поощряя стремление к халяве (да и саму халяву, собственно), либо УЧИТЕЛЬ ставит ребёнка в такие рамки, когда ему НЕОБХОДИМО самостоятельно работать головой. Именно ЭТО УЧИТ.
Нет, Анна, не совсем так.
Один из моих победителей олимпиады взял "протиркой штанов" и свою победу, и свою медаль. И свою зарплату сегодня. Да, ребёнок регулярно работал. И именно это усердие принесло свой результат. Да, это произошло аж в 8 классе. Но - произошло. И это далеко не единственный случай.Второй,у которого ЛЕНИВЕЦ стремился подсмотреть(ход действий),тоже регулярно РАБОТАЛ(мальчик эмоциональный и ЭТО мешало).Есть ли способность к развитию у ЛЕНИВЦА?Следовало ли его учить на бюджете, если бы он показал более высокий результат по психометрии?МОЁ мнение-НИ В КОЕМ случае.Следует ли поощрять отсутствие усердие в обучении?К чему такое поощрение способно привести?Одарённые, о которых НЕ заботятся родители?Если они реально РАБОТАЮТ,то и БЕЗ репетитора получают медаль.Вопрос в том,что им необходима стипендия,чтобы учиться и хорошо себя чувствовать.Им необходимо общежитие.И им необходимо РАБОТА. То есть-УМЕНИЕ РАБОТАТЬ формируется в детстве.Отношение к работе формируется в детстве.УЧИТЕЛЯМИ.
Анна
В Израиле, у нас тоже планируют так сделать, кроме вступительного экзамена по специальности, есть еще экзамен по психометрии. Эту психометрию сдают там все и всюду - это экзамен на уровень интеллекта. Суть такова, что формулы может зазубрить любая бездарь, берущая усердием, протиркой штанов, а интеллект, способность развития у нее отсутствует. Экзамен по психометрии провалил - не поступишь, государство на тебя время тратить не будет. Гриневич когда-то упоминала о целесообразности такого экзамена. Это шанс для одаренных детей, о которых не заботятся родители, не тянут за уши, не приглашают репетиторов. То есть, если бы даже оба ваших ученика одинаково вызубрили формулы - не факт, что оба смогли бы быть одинаково успешными в будущем - вот о чем я.
вопрос успешности
в будущем, Анна, в чём он?
Коментувати
Анна
То есть, если я вас правильно поняла, слабаков нужно выявлять на контрольных, не давая списывать, обращать внимание родителей на неверно выбранное направление обучения, чтобы в будущем не тратили даром родительских денег?
это НЕ есть
Для Анна: выявление "слабаков". Это есть ОБУЧЕНИЕ умению учиться
Коментувати
Анна, один из моих
учеников, не совсем глупый, но креайне ЛЕНИВЫЙ мальчик, всегда на контрольной работе старался сесть с мальчиком, сдавшим ЗНО на порядка 180 баллов при САМОСТОЯТЕЛЬНОЙ подготовке (на переменках и после уроков спрашивал, если что-то не получалось). Так вот этот НЕук, рядом со знающим ребёнком, наблюдая за действиями одноклассника, контрольные писал на достаточно высокий балл. Самостоятельно (и у доски, и за партой)-ну ни в какую.Разве что - подсмотрит формулу, если не успею проконтролировать, тогда как-то баллов на 5-6 вытянет. Экзамен первый написал на 12, второй - на 5 баллов. И что Вы себе думаете? Поступили оба. Знающий ВСЕ формулы мальчик - на бюджет КПИ, ЛЕНТЯЙ-на КОНТРАКТ чего-то там незначительного. Мама контрактника постоянно жаловалась: "800 долларов на сессию надо". Как Вы считаете, надо было давать пользоваться всем? Или, всё же, лучше пусть медики ищут ответы на сложные вопросы во время сложнейших родов, в интернете?
cos
Для Анна, один из моих: Для того, чтобы ученики не списывали контрольную, нужно сделать так, чтобы все сумки, тетради, учебники, калькуляторы, ручки—стирачки (где шпоргалки прячут), наушники и мобильные телефоны положили на последнюю парту. На столе может быть только двойной листочек и несколько письменных ручек (при необходимости карандаш, линейка, циркуль и другие предметы, если они будут крайне необходимы для рисования фигур).При первой попытки списать контрольную учитель забирает листочек и ставит двойку за обман.
Коментувати
Анна
Честно говоря, господин Белый, я думала, что вы птица более высокого полета - ходить и ловить за списывание на контрольных - это не для вас... Разве вы не в курсе, что период полураспада знаний за последнее время очень сократился, что нельзя выучиться раз и на всю жизнь? Дайте детям красивые показательные задачи в несколько действий - пусть думают, развиваются и пользуются чем хотят ( тем более, что справочники у физиков всегда должны быть на столе).
ГДЗ
Почему во всей методической литературе за все классы по всем предметам - будь-то математика или английский есть решения или хотя-бы ответы? А детям, значит, нельзя подсматривать? Откуда учителя знают, что списано с ГДЗ? - Сами оттуда не вылазят!
1111
Для ГДЗ: Так не купуйте збірки ГДЗ і діти не будуть "підглядати". А вчителі мають там сидіти аби "відловлювати" списувальників. Коли робота списана це видно, дуже мало людей може зроботи так аби не було цього видно (і воно їм не потрібно, якщо в них вистачає глузду для переробки, то вистачить і для виконання домашки самостійно)
Witalina
Для ГДЗ: "Откуда учителя знают, что списано с ГДЗ? " -? - Якщо учень у класі НЕ МОЖЕ САМОСТІЙНО виконати завдання, або Д,Р, без помилок,а в класній - помилка на помилці, або перевіряє вчитель 5-7 одинакових робіт. І НЕ потрібно самому там сидіти! ТА Й не має коли!!!
Коментувати
Ученик
Поднесите работу на проверку учителю математики в нашей школе - она без без подглядывания в смартфон проверять даже не станет.
Небайдужий
Пан Білий, Ви свій тест читали? До чого тут університети? Самі ж написали, що за кордоном проблема списування вирішується в 5-9 класах. Так чому Ви цю проблему не вирішуєте і не працюєте з 5-9 класами? Це Ваш прямий обов’язок. Це Ваша робота, яку Ви не виконуєте. Якщо не знаєте як, то поцікавтеся. Кілька методів з за кордону: 1) Викликають батьків до директора і проводиться серйозна розмова; 2) Відсторонення від навчання, спочатку на тиждень; 3) Додаткове відпрацювання, виправні роботі після уроків; 4) Лист на роботу батькам; 5) Занесення в особову справу; 6) Позбавлення права на участь у різних престижних змаганнях (які в майбутньому дають можливість мати стипендію в університет); і так далі ... **) Відрахування зі школи.
1
Для Небайдужий: Перед тим, як давати рекомендації, почитайте закони нашої країни, а не "методи з за кордону". Бо з нашими законами та абсолютною безправністю школи такі методи неприйнятні для нашої країни: 1) Батьки не прийдуть, а якщо прийдуть, то будуть відбріхуватись, виправдавувати дитину, і плювати вони хотіли на доброчесність; 2) Так у нас, по-перше, незаконно відсторонити від навчання, а по-друге, хто ж з учнів відмовиться від додаткових канікул; 3) Не захоче учень залишатися на відпрацювання, то ніхто його затримати не має права; 4) Лист на роботу? Сміюсь аж падаю. Ви б ще запропонували розібрати батьків на партзборах; 5)Ну написали в особову справу, і як це вплине на подальше життя учня. Ніяк. 6) Яке там право на участь у змаганнях, кому з учнів ті олімпіади чи мани потрібні, будуть тільки раді позбавитись такого "права"; **)Відрахування незаконні.
2
Для Небайдужий: И учить, таким как "Небайдужий", будет некого
Небайдужий
Я Вам навів приклади методів, які дійсно працюють за кордоном. А Ви смієтеся, що це не буде працювати у нас. Ну так пишіть про те, що треба зробити, щоб вони у нас працювали. Де зміни в закони? Де пропозиції, а пан Білий? Замість цього звинувачують університети, які вже працюють із сформованими людьми, і жодним чином на вказані проблеми не впливають.
Коментувати
Ихтиандр
Господин Белый, а вы сами уже готовы сдать ЗНО? Или это не нужно? Пусть сначала в министерстве сдадут? Так вот, многим детям ваше "магнитное поле" тоже не нужно. Программы перегружены ненужной информацией - вот ответ почему списывают!
Небайдужий
Для Ихтиандр: "Магнитное поле" не нужно, а оценка хорошая нужна? Тогда Вас не расстроит ситуация, когда врачу Вас вылечить тоже "не нужно", а деньги - нужны.
Врачи
Для Небайдужий: Пусть сначала учителя сертифицируются как все врачи, а потом строят из себя что-то
Коментувати
Тато
суцільна дурня! суцільна дурня! суцільна дурня! суцільна дурня! суцільна дурня! суцільна дурня! суцільна дурня!
Cirius
Ось нещодавно присвоїли вчений ступінь кандидата та доктора наук майже 1 тисячі вчених, 12 дисертацій визнали плагіатом. Ви, шановні дописувачі справді вірите, що вони зробили стільки наукових відкриттів? Якщо це не відкриття, то яка користь від тої дисертації? Як від тої, що у п.Кременя. А науковці працюють в рамках тих правил, які існують в Україні. А вони дуже і дуже ліберальні і зовсім не співзвучні з тими, що діють у ЄЕС. Звідси і не визнання наших дипломів і недовір’я до наших наукових ступенів. Чому не змінюють правил? Бо ще не всі потрібні люди захистилися. Мабуть так.
SLRO
Для Cirius: Та змінюють ті правила, змінюють. Якось же треба придушити ті 300 ВНЗ, які з держави смокчуть кошти. А зміни всі у ліцензійних вимогах: там і докторів і доцентів повинно бути, як собак нерізаних, і скопусів-дропусів вагон, посібників, підручників по 3 на кожного студента (хоча в інтернеті все можна знайти). Якщо за 3-4 роки не захистився, виженуть з ВНЗ, от і викручуються люди, як можуть: плагіатять, друкують "опуси" по закордонах, витрачають масу коштів і здоров"я, бо зараз кожний вуз конче повинен мати професорів, як собака бліх. Разом з тим, всі розуміють, що хороше дослідження не робиться наскоком і переляканим дослідником, над яким висить дамоклів меч звільнення.
Mars
Sirius , чи не пішов би ти далеко.... тебе жаба давить. Ледар Кремінь в три рази кращий за тебе , грантокушала!
Cirius
Для Марс. Але ж визнаєте, що Кремінь ледар, то чим він кращий за мене? До грантоїдів не нележу, просто правда мені дорожча. Краще бути чесним викладачем, ніж доктором - брехуном.
Коментувати
Клеопатра
Як без грошей, без обладнання, бази практики написати роботу, здійснити експерименти- скажіть? Це коштує десятки тисяч доларів.... Ми з шкіри ліземо , щоб створити щось нове, захистити ту роботу, Раніше не було баз перевірки на плагіат, тепер грантоіди заднім числом ловлять когось на якійсь цитаті і радіють. А такі клешнєстоногі, як Бєлий патякають про те в чому сам ні бум=Бум! Не орати треба про плагіат, а розібратися- що це таке, створити умови для дослідництва . Грантожери із своїми західними патронами навмисне очорнюють наших людей. Треба домовитися - з якого періоду ставимо заслін порушенням і не ритися в далекому минулому. А білого я не розумію - звідки вони беруться!!???
Олеся
Реферати, проекти, так звана учнівська науково-дослідницька діяльність - обов"язкові види робіт відповідно до програми МОН. І все це робиться на основі плагіату. Зрештою, вся наша реформа освіти - то списування з чужого, тож про що можна говорити.
Овідій
Для Олеся: ну так у всьому світі !
Олеся Сидор
Для Овідій: Може. Але там то робиться, а не списується.
Коментувати
qwerty_qwert
"його український диплом доктора наук в Чехії не визнається" зовсім не тому, "що світ знає про те, яке у нас загальнодержавне та загальнонаціональне ставлення до «списунів», плагіаторів та імітаторів в освіті".
Володимир
Прогресуюча дегенерація управління освітою.
serj
Самі ГДЗ, що цілком легально друкуються видавництвами, до чого привчають?
cos
Для serj: Є один мeтод, коли діти нe спишуть ГДЗ—вчитeль створює власні завдання на картках, яких нe має в підручниках (стосується фізико—матeматичних та природничих наук, цe можe бути вправи, задачі). Алe домашні завдання повинні бути подібними до тих, які розглядалися в класі Тоді і ГДЗ будe нeпотрібним взагалі.
Катерина
Дайте папір, принтер і фарби на виготовлення цих завдань, я вже мовчу про безперервний доступ до мережі. А то, зі зарплати третина іде на школу. Люди ходять на роботу, щоб принести гроші додому, а вчителі - ще постійно здійснюють внески благодійні, щоб працювати.
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!