Osvita.ua Блоги І. Примаченко: майбутнє лише за активним навчанням
І. Примаченко: майбутнє лише за активним навчанням

Ніщо не заважає почати запроваджувати все це в українських вишах вже завтра. Чого ж чекаємо?

І. Примаченко: майбутнє лише за активним навчанням

Автор: Іван Примаченко, засновник платформи Prometheus.

Кожного разу, коли я пишу про Стенфорд, мені говорять: щоб втілити таке в Україні, потрібні мільйони доларів і сотні років традицій. Тому сьогодні напишу про речі, які можна втілити за кілька місяців безкоштовно чи за символічні гроші. Було б бажання.

Сьогодні на лекції професору Фукуямі поставили запитання: «Коли очікувати демократизації Китаю?», на що він чесно відповів: «Не знаю». Жива легенда, знаменитий професор, а не хоче вигадати якусь розумну відповідь. І в цьому весь Стенфорд. Професори тут не бояться сказати «не знаю», бо це нормально і з цього зазвичай починається найцікавіше. І вчать не боятися студентів.

Викладачі не бояться публічно визнавати свої помилки. Одного разу наша викладачка так неоднозначно сформулювала завдання, що половина групи зрозуміли його навпаки. Наступну пару вона почала з того, що проаналізувала, як так сталося і що вона зробить, щоб не допустити повторення цієї помилки. Прозора конструктивна робота над помилками - такому навчаєшся лише на прикладах.

Університет піклується про здоров'я студентів і викладачів. Щотижня тут можна провакцинуватися від грипу: за невеликі кошти чи безкоштовно для тих, у кого є університетська страховка. Коли я прийшов вакцинуватися в понеділок, то подумав, що попав: переді мною стояла довжелезна черга. Але рухалася вона неймовірно швидко. Виявилося, що вакцинують відразу три медсестри, документи заповнюються заздалегідь, а на саму процедуру йде секунд 60. Коли я виходив, черга не стала меншою - спільнота університету береже себе та колег.

У кінці чверті студенти можуть оцінити курси, на яких вони навчалися, у спеціальній електронній системі, яка пильно моніториться університетом. На заняття в бізнес-школу до нас одного разу приходив оператор, який відзняв всю пару для того, щоб досвідчені викладачі могли подивитися на все, що відбувається, і надати зворотній зв'язок нашому професору. На останній парі багато навіть найдосвідченіших викладачів просять студентів дати докладний відгук на навчальний план і роботу професора, щоб покращити курс наступної чверті.

Багато хто з викладачів на парах підкормлює студентів різноманітними перекусами, щоб вони могли зосередитися на навчанні, а не відчутті голоду. Тим більше, що пари тут довгі. А на останній парі всі приносять щось смачне і організують невеликі урочистості з приводу завершення курсу: студенти дякують викладачу, а викладач студентам. Професори завжди відповідають на запитання і дають консультації тим, хто слухав їх курси - освіта тут вважається не просто процесом навчання, а побудовою особистих відносин.

Всі слайди лекцій, матеріали для підготовки до семінарів, навчальні плани і завдання доступні онлайн, завдяки електронній платформі на базі безкоштовного програмного забезпечення Canvas. Всі роботи, звичайно, відправляються онлайн. Студентам і співробітникам університету доступна пошта на домені вишу, яка надає єдиний доступ до всіх університетських систем і «академічні» скидки на багатьох інших сайтах.

Ну і, нарешті, тут складно зустріти класичні лекції. Інтерактивне обговорення в класі, робота в великих і малих групах, індивідуальні і командні проекти - це основа навчання в Стенфорді. Пасивні методи навчання відходять у минуле - майбутнє лише за активним навчанням.

Ніщо не заважає почати запроваджувати все це в українських університетах вже завтра. Чого ж чекаємо?

Оригінал

Освіта.ua
06.12.2018

Популярні блоги
Н. Чуприна: про три «прориви» стосовно сертифікації Давайте поговоримо про те, що варто було б зробити, якщо ми кажемо про сертифікацію вчителів
К. Куницька: про банальне приховування якості освіти Простіше шукати винних і платити за помилки готівкою, ніж об'єднуватися і розділяти відповідальність
В. Онацький: суботні роздуми про сертифікацію вчителів Держава виділяє шалені кошти на освіту, але той, хто безпосередньо вчить дитину, має найменшу зарплату
І. Лікарчук: сертифікувати вчителів будуть чиновники Якщо автори цього освітянського «шедевру» сидять в УЦОЯО, то іншого можна було й не чекати
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Студент
Платформа MOODLE є майже в кожному університеті. Правда, якби хтось подивився, що завантажують викладачі у це середовища, мабуть дуже здивувався б. Більшість викладачів мають дуже смутне уявлення про роботу у цьому середовищі, уже не кажучи про те, що вони туди завантажують, або за них завантажують їх лаборанти. Так що з Примаченком можна погодитися. Або п. Одеський не всі курси переглядав у "добрих внз Києва, Львову , Харкова ".
Сидір Одеський
Пане Приймаченко, Ви молодець, що привились від грипу, хоч бацилу в Украіну не привезете. Але Вам де треба одну прививку зробити - від меншовартості і хуторянства. В добрих внз Києва, Львову , Харкова давно вже є те , про що Ви пишете про США . Неганьбіться! І замініть фото- хочеться Вам милостиню дати.
Cirius
Що простіше, відтарабанити лекцію, чи займатися зі студентами в малій групі? Зрозуміло, що перше. Що дешевше для ВНЗ? Правильно, леція. Загнали потік і н.план виконано. Ректора цікавить економіка, викладачі теж. А студента цікавлять знання. 2:1 не на користь студента. Чому так, Ви знаєте усі не гірше мене. Грошей мало, а бажаючих жити за бюджетні кошти досить.
Володимир
Директори чекають вказівок від начальства. Начальство чекає геніальних думок від начальства ще вищого. А в ключових геніїв голова болить і погода не сприяє розумовому навантаженню. Така система....

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!