В. Бахрушин: про стандарти вищої освіти для магістрів

Чи варто обмежувати кількість вимог щодо результатів навчання і загальних та спеціальних компетентностей

В. Бахрушин: про стандарти вищої освіти для магістрів

Автор: Володимир Бахрушин, головний експерт групи «Освіта» Реанімаційного пакету реформ.

При обговоренні проектів стандартів вищої освіти для магістерського рівня постає таке запитання.

Відповідно до ч. 3 ст. 10 Закону України «Про вищу освіту», стандарт вищої освіти визначає, зокрема, «2) перелік компетентностей випускника; 3) нормативний зміст підготовки здобувачів вищої освіти, сформульований у термінах результатів навчання».

Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 1 Закону, «акредитація освітньої програми - оцінювання освітньої програми та/або освітньої діяльності закладу вищої освіти за цією програмою на предмет… відповідності стандарту вищої освіти; ...».

Очевидно, що більше вимог до результатів навчання буде у стандарті, то менше можливостей буде у закладів вищої освіти для врахування специфіки своїх освітніх програм. Для деяких спеціальностей, які можуть передбачати дуже різні спеціалізації, така можливість є важливою. Також це актуально для створення міждисциплінарних програм.

Чи варто обмежувати розробників проектів у кількості вимог щодо результатів навчання (і відповідно, загальних та спеціальних компетентностей)? Якщо так, то яка кількість вимог є оптимальною (зрозуміло, що з огляду на відмінності спеціальностей це буде діапазон, а не конкретне число)?

Оригінал

Освіта.ua
05.12.2018

Популярні блоги
І. Лікарчук: кому і для чого потрібні вимірювання? Кожен учитель без дорогезного загальнонаціонального вимірювання знає, які прогалини в знаннях мають учні
В. Онацький: що робити з учителями-пенсіонерами Якщо вчитель досяг пенсійного віку, то це зовсім не означає, що він перестав бути сучасним
О. Істер: пошук оптимального формату НМТ–2023 Обов'язковим для випускників має бути тестування і з історії України, і з математики
Олександр Мірошниченко: навчання – це не тортури В Україні дитина без таланту до математики повноцінною людиною не вважається
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Tet-a-tet
Цікаво довідатися, а як зі стандартами у Гарварді чи ін. подібних НЗ? Чи там що хочуть, те і роблять? І чи є у них армія контролерів яка буде перевіряти дотримання цих стандартів не цікавлячись, чи має заклад кошти на їх реалізацію? Головний експерт мав би змістовніше розкривати таку важливу тему, а не вибирати лише те, що йому замовили.