Osvita.ua Блоги Віктор Громовий: «у них» і «у нас» – два різні світи
Віктор Громовий: «у них» і «у нас» – два різні світи

Якщо «там» роблять те, що дитина хоче, то «у нас» ми кажемо дитині, що саме вона хоче

Віктор Громовий: «у них» і «у нас» – два різні світи

Автор: Віктор Громовий, освітній експерт, заслужений вчитель України.

У них: ми робимо те, що дитина хоче.

У нас: ми кажемо дитині, що вона хоче (Згадаймо, одеський анекдот: Йося, додому! - Я вже замерз? - Ні, ти вже хочеш їсти).

У них: ми пропонуємо, а дитина обирає те, що їй цікаво.

У нас: ми так чи інакше змушуємо дитину робити те, що «треба».

У них: дитина має можливість сама щось робити без будь-якого контролю вихователя.

У нас: гіперопіка з тим, щоб усе було під пильним тотальним контролем.

У них: створюється простір для проб і помилок.

У нас: зарегламентовано все, ми вчимо дитину як робити все «правильно».

У них: є можливість гнучкого самостійного вибору форм активності.

У нас: усе заповнено організованими дорослими формами активності, режимом дня тощо. Бо ми, дорослі, знаємо краще за дитину, що їй потрібно.

У них: дітям можуть запропонувати щось, заздалегідь пояснивши навіщо це, чим це цікаво тощо.

У нас: будемо робити, бо «треба» (записано у плані, від нас вимагають…).

У них: просто чіпляють на інформаційному стенді інформацію про те, хто відвідує їхній навчальний заклад.

У нас: готують «хліб-сіль» та шоу для гостей.

У них: ніхто не змушує дітей їсти те, що вони не хочуть їсти.

У нас: якщо дитина щось на з’їла, сприймається батьками як ледь не трагедія, починається пошук винних (погано готують тощо).

Більше читайте тут.

Оригінал

Освіта.ua
04.12.2018

Популярні блоги
В. Громовий: парадоксальність бачення вчителів Учителі допомагають «тим, хто наверху» жити ілюзією, що світ шкільної освіти успішно реформується
І. Лікарчук: класне керівництво має бути ліквідоване Примушувати дітей ходити до школи, вважаючи, що вони там будуть здобувати знання, - це смішно
І. Лікарчук: продовжуючи тему «захистити вчителя» Кожного вчителя в багатьох школах примушують робити чимало й такого, що фактично не оплачується
О. Істер: річну оцінку не можна порівнювати з ДПА (ЗНО) Чи можна порівнювати річну оцінку випускників школи з оцінкою, яка отримана за ДПА (у форматі ЗНО)?
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Мирослава
Я проти будь яких крайнощів!!!! Але чи може людина,яка живе в суспільстві, робити тільки те, ЩО ХОЧЕТЬСЯ! НЕ рахуватися ні з ким, ні з чим??? Бути вільною від суспільства??? Для мене,ОДНОЗНАЧНО, не може!!Адже є обов’язок перед батьками,родиною, дітьми??? ЧИ НЕ МАЄ???? Я роблю тльки те, ЩО ХОЧУ!!!??? Для мене,це шлях в НІКУДИ!!! Я за розумне співвідношення ХОЧУ і ПОТРІБНО!!!
Ника
А, по-моему, всё правильно сказано! И эти проблемы не только проблемы школы, а всего общества в целом. Но, судя по комментариям, наше общество это устраивает. Зачем что-то менять - и так сойдёт.
Александра
Идеализация иного !..Так ведь у них и многое что не так,как у нас-зарплаты, например...Тогда уж всё надо соизмерять!Детям,конечно,понравится делать всё,что хочешь.У нас менталитет другой-и чего ждать?!Понравится,если человеку,возвращающемуся с работы со своей тысячей грн.зарплаты,такой,,свободный,,заявит о своих предпочтениях:он же ...у него же есть свои ценности,он так хочет...В воспитании нет мелочей,сказано классиком литературы!На чужой почве не приживется инородное...
Tet-a-tet
У Співаковського у "гранді"за тисячу зелених в місяць навіть попу білим туалетним папером підітруть, бо дитина хоче. А у звичайній СШ дитина робить те, що треба, бо на хочу немає ні грошей, ні стимулів.
Kazka
Вітя, будь -ласка йди до них! Не треба анекдотів про Захід розповідати- не все так, як ви пишите. МИ не гірші і не дурніші!!!
Vlad
Для Kazka: Не треба анекдотів про Захід розповідати? Тоді давайте не про Захід, про Схід. Чули таке: - Чому ти такий бідний? Тому що дурний. А чому ти дурний? Тому що бідний.
Коментувати
Остап
Два світи - два дитинства - згадайте прекрасний лозунг із старих прекрасних комунізованих років, подумайте про гноселогічні корені нашої дійсності, пофілософствуйте про волю і свободу (неволю) вчительську, і виснуймо: багато води ще має втекти, скільки світоглядів і людей, укладів життя (якщо хочете) має змінитись. Прикро, але не за нашої памяті царство се стане... Але боротись, підмурки робити мусимо вже сьогодні. А мо не тра...
ха-ха-ха
Для Остап: За СРСР Вітя в своєму ЦК ЛКСМУ про в них і в нас співав зовсім інших пісень. А тепер, бач, "нарозумився".
Коментувати
Володимир
хм.

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!