Osvita.ua Блоги Олена Панич: ще трохи про студентоцентризм
Олена Панич: ще трохи про студентоцентризм

Дуже погана звичка міряти якість освіти критеріями, відірваними від думки студентів чи абітурієнтів

Олена Панич: ще трохи про студентоцентризм

Автор: Олена Панич, державний експерт директорату вищої освіти в МОН.

Вчора довелося відвідати захід, де знову обговорювалися проблеми доступу до вищої освіти. Запам'яталося, як декан юридичного факультету одного дуже поважного університету обурювався від того, що кілька років тому на його спеціальність державне замовлення скоротилося на 30%. Він навіть грубо перебив заступника міністра, коли той намагався сказати про «широкий конкурс».

Логіка декана проста: «ми - гарний факультет, даємо високоякісну освіту, навіть отримали акредитацію в зарубіжній агенції, а нам не додали...». Але вже три роки державне замовлення виділяється не закладам напряму, а кращим абітурієнтам з найвищими балами ЗНО. У чому провина міністерства, якщо такі абітурієнти не обирають ваш заклад і вашу спеціальність?

Дуже погана звичка міряти якість освіти критеріями, відірваними від думки студентів чи абітурієнтів (зрештою, абітурієнти формують свою думку про заклад великою мірою завдяки його студентам або випускникам).

Ви можете пройти десять різних акредитацій, державних і зарубіжних, засвідчити свою відповідність різним стандартам, здобути різні ступені і звання, сидіти на найпочесніших місцях, навіть медалі отримати, але якщо студенти не хочуть у вас вчитися, якщо їм це не приємно з тих чи інших причин, вам немає на кого нарікати, крім як на самих себе.

Є ще такі аргументи: оскільки донори не хочуть підтримувати наші заклади освіти (принаймні,у тій мірі, як в інших країнах), тому все треба тягнути з державного бюджету. Але чому вони не хочуть підтримувати? І хто ці донори? Зрештою, чи не вони ж формують і державний бюджет...

Існують різні ринки - є ринки абітурієнтів, є ринки донорів. Часто донорами університету стають його колишні студенти і випускники. Можливо, варто замислитися над тим, чи дійсно ваш університет формує студентів, які в майбутньому стануть успішними людьми і ще й захотять надавати вам підтримку з власної кишені?...

Не треба обдурювати себе. І ринок також не зможете обдурити. Особливо у глобальному світі, де статус і «заслуги» зараз вже не працюють.

Є таке поняття, як відповідальність - за свої дії, за свою організацію, за результати своєї праці. Зрештою, це і відповідальність за країну в цілому - її несе кожен із нас, а не лише ті політики, які раптом не роздають вам очікуваних грошей.

Оригінал

Освіта.ua
27.11.2018

Популярні блоги
Н. Клясен: освітян треба вчити не "по-новому", а якісно Професійну діяльність вчителя взагалі неможливо однозначно оцінити за загальними критеріями
Н. Чуприна: про три «прориви» стосовно сертифікації Давайте поговоримо про те, що варто було б зробити, якщо ми кажемо про сертифікацію вчителів
К. Куницька: про банальне приховування якості освіти Простіше шукати винних і платити за помилки готівкою, ніж об'єднуватися і розділяти відповідальність
В. Онацький: суботні роздуми про сертифікацію вчителів Держава виділяє шалені кошти на освіту, але той, хто безпосередньо вчить дитину, має найменшу зарплату
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Cirius
Поки тут дописувачі "ламають списи" про державне замовлення ВНЗ продовжують штампувати спеціалістів зі спеціальностей, які зовсім не востребувані на ринку праці. ВО преретворюється у фікцію, її зміст часто не відповідає потребам економіки. Йде банальна боротьба за кошти батьків студентів, хто більше привласнить.Термін навчання розтягнений, предмети подроблені аби довше збирати гроші. Одне напичкування теорією і нуль реальної практики. А тоді обурюємося, чому 70 тис. українців вибрали для навчання зарубізні ВНЗ. Коней міняють, а віз далі стоїть на місці. Може фірман не той?
Vladimir Kalyuzhniy
Олена Панич: "Є таке поняття, як відповідальність - за свої дії... за результати своєї праці". Олена Панич! В рамках ответственности за свои действия, предъявите список своих научных трудов и резюме. Вы кандидат наук, доктор? Какой у Вас стаж и опыт работы в вузе? Вы были завкафедрой, деканом...? Как Вам достался пост "державного експерта директорату вищої освіти в МОН"? Вы выиграли какой-то конкурс? Подтверждающие документы предъявить можете?
N
Досі не опрелюднено алгоритм зарахування в університет і між зарахуванням та закінченням подачі заяв довгий час. Тому аргумент про вибір студента не сприймається - щось там махлюють. Якщо ні - оприлюдніть алгоритм зарахувань. Тоді поговоримо про вибір.
ТАРАС
Пані державний есперт мали би знати, що до ЗВО все ж доводять максимальне державне замовлення, через яке не перескочиш. І при широкому конкурсі за межами цього максимального замовлення (який і врізали) залишається море студентів з дуже високими балами (які хочуть в ці поважні університети). За що гроші, Ксюшо, отримуєш?
Куренівка
Шан. Пані Панич! Ви пишете про декана Кду - він дійсно говорив про зменшення в 3 рази держзамовлення на юрфак! Це Булонь нараді в нас- в Кнеу . Нагадаю, що конкурс на юрфак в Кду найвищий в Україні!!! Це експерт мусить знати!? За контракт валять по 50 тис в рік!( Хоч в приватних школах в Києві- 20 тисяч в місяць). Щодо демагогічних висловів про ринок , донорів, надію на державу- це пісні грантоідів давні. Ваше завдання - все знищити! Ви за пустопорожні розмови , протирання штанців в мон отримуєте 50 тис, а ваш вождь пріснопамятний Шаров 70 тис грн на місяць,а професор в нас отримує 12 тисяч грязними??!! То на утримання ледащо - пустих чиновників гроші є , а на студента немає....? Де правда??

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!