Osvita.ua Блоги Є. Ніколаєв: університетська академічна автономія
Є. Ніколаєв: університетська академічна автономія

Про збереження суто постсовкового підходу при визначенні ліцензійних умов у сфері вищої освіти

Є. Ніколаєв: університетська академічна автономія

Автор: Євген Ніколаєв, кандидат економічних наук.

Хочу сказати про збереження суто постсовкового підходу при визначенні ліцензійних умов у сфері вищої освіти.

Наприклад, є умова наявності у ЗВО (заклад вищої освіти) навчальних приміщень площею не менше 2000 квадратних метрів. Який стосунок має площа до визначення того, чи є заклад університетом?

Зайдіть на сайт Київської школи економіки, вони виклали документи щодо акредитації. Вони мають 917 квадратних метрів орендованих приміщень всього. Це їм не заважає пропонувати програми, якісно кращі від багатьох (можливо, не всіх, хоча не впевнений) програм з аналогічних спеціальностей, що мають українські університети з величезними корпусами.

Наукові інститути готують аспірантів, з 2015 р. вони теж одержують на це ліцензію. Вони очевидно не можуть виконати вимогу про 2000 м2 навчальних приміщень. Для них інша вимога -- 2,5 м2 на 1 студента (аспіранта). Вдумайтесь! Науковий інститут має відобразити в документі наявність кімнати площею 25 квадратів, якщо він бажає набрати 10 аспірантів. Навіщо це вимагати?

У ліцензійні умови хочуть включити (чи вже включили, я не зрозумів) критерій про 10 студентів на 1 викладача. Що цей критерій робить у ЛІЦЕНЗІЙНИХ умовах? Це суто фінансовий параметр. Є в університету гроші - він дає ставки викладачам. Немає - не дає. Чому цю умову мають виконувати медичні університети, які не страждають від браку доходів (+/- 70% бюджету медуніверситету - доходи від іноземних студентів, кожен з яких офіційно платить 2600-4500 дол. на рік)? Який стосунок ці умови мають до приватних ВНЗ, які не отримують державного фінансування?

16 чи скільки критеріїв на вибір, будь-яким 5-ти з яких має відповідати кожен викладач. А де університетська академічна автономія? Університет має вирішувати, які критерії він потребує від викладача. Який гуглосколар і скільки фейково-пустопорожніх публікацій у колись скопусних «Актуальних проблемах економіки» потрібні викладачеві (між іншим, один з доповідачів завтра - з НАПН - то я вже бачив його свіжу презентацію в онлайні - він поруч зі своїм прізвищем на титульному слайді вже пише свій гірш-індекс за гуглосколаром - що є академічною шизофренією...) Вже отак ці критерії застосовуються/імітуються/розуміються/«виконуються».

Давайте думати, що таке ВНЗ і за яких умов держава реально має визнавати ВНЗ як ВНЗ. Це точно не той постсовок, який зараз фігурує в документах і обговореннях.

Оригінал

Освіта.ua
27.11.2018

Популярні блоги
Н. Клясен: освітян треба вчити не "по-новому", а якісно Професійну діяльність вчителя взагалі неможливо однозначно оцінити за загальними критеріями
Н. Чуприна: про три «прориви» стосовно сертифікації Давайте поговоримо про те, що варто було б зробити, якщо ми кажемо про сертифікацію вчителів
К. Куницька: про банальне приховування якості освіти Простіше шукати винних і платити за помилки готівкою, ніж об'єднуватися і розділяти відповідальність
В. Онацький: суботні роздуми про сертифікацію вчителів Держава виділяє шалені кошти на освіту, але той, хто безпосередньо вчить дитину, має найменшу зарплату
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Совінформбюро
Колега правий- у мон прийшла команда у вищій школі, яка геть знає все!! Постійно ускладнює все від правил вступу - до ліцензування і акредитації. Цей Нарід не сумнівається в своїй» правоті»?!! Замість йти назустріч , спрощувати процедури , допомагати викладачам і студентам- давлять , тиснуть!!! Останній приклад - придумали акредитувати не бакалаврські, а всі магістерські програми!!!? Це сотні , тисячі відряджень, десятки міліонів гривень дурних трат. Ініціатива Шевцова і Лєкарчука??

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!