Osvita.ua Блоги В. Бєлий: сертифікація педпрацівників - про що мова?
В. Бєлий: сертифікація педпрацівників - про що мова?

У Положенні помітна його компромісна з колишньою авторитарно-тоталітарною практикою сутність

В. Бєлий: сертифікація педпрацівників - про що мова?

Автор: Володимир Бєлий, заступник директора з НВР, фізико-технічний ліцей м. Херсона.

У проекті Положення, що винесене на остаточне обговорення, кидається у вічі його компромісна з колишньою авторитарно-тоталітарною практикою сутність. Плюс повне ігнорування реального проектування засобів та методів досягнення цілей, як і чіткість визначення останніх.

Маємо черговий приклад, коли віз ставлять попереду коня, бо у серцевині системної потреби забезпечення високої якості освіти мільйонів громадян держави має бути ОЦІНЮВАННЯ КВАЛІФІКОВАНОСТІ педагога, а сертифікат тут є не більш ніж тому формальним свідченням.

Влада прогавила момент, коли мимохідь розкрила свій потаємний задум, що головним для неї є не вище зазначене, а розширення плацдарму робочих місць та рівня значимості для себе любої.

На стратегічно успішну та адекватну щодо бюджетних витрат сертифікацію як процедуру, яка замінить існуючу псевдоатестаційну процедуру, можна буде сподіватися лише після здійснення наступних двох державно-інституційних кроків.

По-перше, кардинально підняти оклад вчителя-початківця.

По-друге, що має йти відразу разом з першим, - впровадити вступний до університетів, які надають право після їх закінчення працювати вчителем, кардинально вищий, ніж зараз, прохідний поріг, а по їх закінченню видавати диплом лише тим, хто успішно здасть вже вихідне з університету ЗНО.

Вчительські категорії визначати виключно як категорії рівня особистої професійної кваліфікації, а не «оцінювати досвід» роботи та старанність вчителя. Останнє має область прояву, якою керують керівник закладу та його батьківсько-учнівська громада.

Визначати рівень професійної КВАЛІФІКАЦІЇ педпрацівника лише через процедуру незалежної атестації, але не у форматі рішення від комісії.

Таких некомісійних, незалежних за форматом моделей існує безліч. Найбільш поширеним варіантом є той, коли працівник інституційно має можливість чи не будь-коли приїхати до обласного центру і здати через незалежний і від працівників регіонального центру УЦОЯО, іспит в електронній формі під супроводом камер спостереження і т. ін. засобів забезпечення чистоти тестування (не обов'язково лише з питаннями під варіанти відповіді). Як на іспитах на право водіння автомобілем, де розглядається безліч конкретних щодо профільної діяльності ситуацій.

Результати такого тестування відразу приймаються сервером у Києві та автоматично там же й обробляються.

Категорія за результатами сертифікації присвоюється назавжди і її не треба підтверджувати, окрім випадків офіційної вимоги на переатестацію працівника з боку керівника/батьків учнів закладу, де той працює.

Третім, десь за 3 - 5 років опісля становлення такої системної практики, інституційним кроком має бути запровадження відкритого для всіх бажаючих загально національного конкурсу на всі вакантні у країні педагогічні посади, але знову ж не у форматі рішення комісії, що голосує «руками».

Оригінал

Освіта.ua
26.11.2018

Популярні блоги
Ігор Лікарчук: скільки можна знущатися із сільської школи? Сільську школу закрити легше, аніж запропонувати для неї нове життя без класно-урочної системи…
Олена Князева: пост протесту проти скасування ЗНО Вирішення проблеми рівня освіти старшокласників - не в псевдопіклуванні про випускників
Олеся Калинич: кому оцінки важливіші - учням чи батькам? Можливо, не діти, а ми, дорослі, прагнемо високих балів задля задоволення власних амбіцій?
Олександр Кендюхов: 5 порад новому міністру освіти 5 маленьких, але важливих порад новому міністру щодо реформування вищої школи в напрямку євроінтеграції
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Юрій Сухарніков
То, что изложено в «проект постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Положення про сертифікацію педагогічних працівників» не имеет никакого отношения к СЕРТИФИКАЦИИ в международном понимании. «Сертифікація» організовується МОН та проводиться УЦОЯО (Українським центром оцінювання якості освіти), регіональними центрами, Службою (Державною службою якості освіти), її територіальними органами. ДЕРЖАВНІ УСТАНОВИ МОН (источник: https://mon.gov.ua/ua/ministerstvo/pro-ministerstvo/pidpriyemstva-ta-ustanovi): УКРАЇНСЬКИЙ ЦЕНТР ОЦІНЮВАННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ ДЕРЖАВНА служба якості освіти УКРАЇНИ СЕРТИФИКАЦИЯ подменена АТТЕСТАЦИЕЙ. Аттестацию проводит работодатель (ВТОРАЯ СТОРОНА, МОН и его организации), а сертификацию — орган по сертификации (ТРЕТЬЯ СТОРОНА, отсутствует). МОН искажает, мягко говоря, международные требования standard ISO/IEC 17024. Как следствие, доверия к «СЕРТИФИКАЦИИ по-украински» не будет нигде, ни внутри Украины, ни за ее границами!

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!