О. Співаковський: питання, що потребують негайного розгляду

Про забезпечення харчування студентів, булінг та забезпечення подальшої роботи технікумів і коледжів

О. Співаковський: питання, що потребують негайного розгляду

Автор: Олександр Співаковський, народний депутат, перший заступник голови Комітету ВР з питань науки і освіти, член фракції БПП.

На сьогоднішньому засіданні Погоджувальної ради депутатських фракцій і груп я зосередив увагу колег на наступних низці дуже важливих питань, які потребують негайного розгляду на поточному пленарному тижні.

По – перше, сьогодні студенти багатьох закладів вищої освіти фактично позбавлені можливості нормально харчуватись через відсутність їдалень в університетах. Чому це сталося? Причина одна – окремі місцеві прокуратури та регіональні відділення Фонду державного майна України вважають, що передача тимчасово вільних приміщень для розташування об’єктів громадського харчування не відноситься до освітньої діяльності університетів, визначеної базовим Законом України «Про освіту», і, як наслідок, це, на їх думку, є незаконним. У зв’язку з цим не надаються дозволи на передачу в оренду та подаються чисельні позови до суду про розірвання раніше укладених договорів.

Тому я звернувся з проханням до Голови Верховної Ради України про терміновий розгляд на цьому пленарному тижні проекту Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про освіту» (щодо використання об'єктів та майна державних і комунальних закладів освіти) (р. н. 8334 від 02.05.2018), який врегулює ці питання та усуне штучні перепони, що, починаючи з січня 2018 року, виникають з боку прокуратури та Фонду державного майна України.

Я переконаний, що питання забезпечення харчування студентів має безпосереднє відношення до профільної діяльності університетів, і будь – які інсинуації з цього питання позбавлені здорового глузду!

По-друге, іншим питанням, яке також потребує нагального розгляду, є питання подолання жорсткості в школах. Ні для кого не є секретом ситуація, за якої в Україні, як і в багатьох інших країнах світу, серед підлітків, які навчаються у закладах освіти, набуло поширення явище булінгу (цькування), що виражається у психологічному тиску, жорстокому ставленні, фізичному насильстві, агресії, інших діях, вчинених з метою викликати страх, тривогу, підпорядкувати особу своїм інтересам.

Так, за інформацією Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ), із булінгом у колі однолітків в Україні стикалися близько 67% дітей. Причому, найбільш вразливими до булінгу є сором'язливі, зі зразковою поведінкою діти, а також діти, які, в силу різних життєвих обставин, «замкнуті в собі», закриті для спілкування.

Саме тому я наголосив на необхідності включити до порядку денного цього пленарного тижня для розгляду у другому читанні законопроекту «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу» (р. н. № 8584 від 10.07.2018 р.), внесений народними депутатами України Білозір О.В., Співаковським О.В., Констанкевич І.М. та іншими.

Прийняття цього Закону дозволить напрацювати дієвий правовий механізм протидії явищу булінгу (цькування), що матиме наслідком покращення психічного здоров’я дітей та дорослих, створення безпечного освітнього середовища, а також підвищення ступеню зосередженості дітей на навчанні.

Цей проект закону протягом двох тижнів опрацьовувався створеною на майданчику Комітету робочою групою, до якої увійшли всі головні стейкхолдери – і практичні психологи, і шкільні офіцери поліції, і представники МОН, Мінсоцполітики, Національної поліції, громадських організацій, та, звісно ж, і автори законопроекту. У результаті було отримано виважений і ґрунтовний законопроект, який практично готовий до внесення у залу Верховної Ради України. І його необхідно прийняти та поставити крапку у подоланні цього ганебного явища!

І наостанок я знову звернувся до питання забезпечення подальшої життєдіяльності технікумів і коледжів.

7 листопада 2018 року Комітетом з питань науки і освіти було розглянуто поданий понад 240 народними депутатами України проект Закону про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо прийняття Закону «Про фахову передвищу освіту» (реєстр. № 8460 від 08.06.2018).

Цей законопроект необхідний для приведення понятійного апарату Бюджетного кодексу України з нормами нещодавно прийнятої нової редакції Закону України «Про освіту», узгодженості норм окремих законів та забезпечення державних підходів до фінансування діяльності закладів фахової передвищої освіти за рахунок коштів Державного бюджету України.

Прийняття цього законопроекту забезпечить фінансування закладів фахової передвищої освіти за рахунок коштів Державного бюджету України, як освітніх закладів, які здійснюють підготовку фахівців за галузевим принципом, та сприятиме наданню якісних освітніх послуг та здійсненню освітньої діяльності закладами фахової передвищої освіти на належному рівні.

Враховуючи вищезазначене, я наполіг на обов’язковому включенні до розкладу пленарних засідань Верховної Ради України цього тижня також і законопроекту р. н. 8460.

Чекаємо на рішення Голови Верховної Ради України…

Оригінал

Освіта.ua
20.11.2018

Популярні блоги
І. Лікарчук: вчитися мають ті, хто хоче здобути освіту Повна загальна середня освіта повинна бути не обов’язковою, а загальнодоступною
Д. Ламза: ніхто не хоче йти в освіту або школа без учителів Від Кабінету Міністрів немає жодних дій щодо підвищення значимості професії вчителя
С. Колебошин: 3000 спартанців (задача про молодих вчителів) 3000 молодих вчителів на 15000 шкіл, що в середньому – 1 новий вчитель на 5 шкіл
І. Совсун: як надовго ще вистачить запалу учителів? Існує гігантська прірва між переможцями світових олімпіад і базовим рівнем українських шкіл
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Учитель
Шановний нане Олександре. Звертаюсь до Вас як до депутата. У газеті "Газета по - українські" від 20.11.2018 прочитала статтю"Для перевірки шкіл наберуть 625 аудиторів", в якій Роман Бондаренко - юрист ГО" Батьки SOS коментує і пояснює права і обов’язки "аудиторів". Яке відношення має ця особа до цієї дивної інновації, хто надав ції людині такі повноваження, чому він і його група мають такий вплив на МОН, з якої причини вони мають право вирішувати що мають робити "аудитори" і, взагалі, яка роль цієї людини і її групи в МОН України? Дуже чекатиму відповіді.
Cirius
Долю технікумів та коледжів справді необхідно було вирішувати вже давно, бо саме вони здатні випускати спеціалістів складних робітничих професій високої кваліфікації, яких так потребує сучасний ринок праці. Але для цього необхідно оптимізувати мережу ПТНЗ, яка непомірно роздута і має завантаження всього 60%. Її необхідно скоротити, залишивши лише життєво важливі. Було б добре, якби бакалавратом займалися не ВНЗ, а коледжі, бо для багатьох професій ВО взагалі не потрібна. Зекономлені на оптимізації ПНТЗ та ВНЗ кошти краще вкласти в розвиток якісної профосвіти, якої так не вистачає нашій державі. Зміна пріоритетів на користь якісної профосвіти може дати значний економічний ефект.Наприклад, в країнах ЄЕС після коледжу достатню провчитися два роки у ВНЗ, що отримати диплом про повну ВО. Чому ми не робимо того, що давно з успіхом роблять наші сусіди, а постійно винаходимо своє "колесо"?