Osvita.ua Блоги Ігор Лікарчук: хто буде експертами у ДСЯО?
Ігор Лікарчук: хто буде експертами у ДСЯО?

Такий точно підхід до формування «експертного середовища» був і є у совковій освітній системі

Ігор Лікарчук: хто буде експертами у ДСЯО?

Автор: Ігор Лікарчук, екс-керівник Українського центру оцінювання якості освіти, в. о. директора Навчально-методичного центру забезпечення якості освіти.

Міністерство освіти і науки України опубліковано для громадського обговорення проект «Порядку проведення інституційного аудиту закладів загальної середньої освіти». Тобто, це базовий документ, який визначатиме діяльність ДСЯО у реалізації одного із її головних завдань - проведенні інституційного аудиту. Я дуже уважно прочитав цей проект і на своїй сторінці у ФБ упродовж кількох днів спробую висловити власну думку щодо його окремих положень. Тобто, візьму участь в громадському обговоренні, не як посадова особа, а як пересічний освітянин. Отже, думка перша.

Основна роль у проведенні аудиту відводиться експертам. Експертна група на чолі з працівником Державної служби якості освіти або її територіальних підрозділів має планово або позапланово заскочити до закладу освіти; провести оцінювання освітнього та управлінських процесів, внутрішньої системи забезпечення якості освіти; скласти аналітичну довідку; висновок про якість освітньої діяльності, внутрішню систему забезпечення якості освіти; звіт про проведення інституційного аудиту...

Виникає закономірне питання - хто буде цими експертами? На жаль, відповіді на нього проект документа не дає. За винятком того, що до «складу експертів можуть залучати осіб, які успішно пройшли сертифікацію педагогічних працівників, та/або мають вищу кваліфікаційну категорію та/або педагогічне звання, а також у разі необхідності інших експертів».

Таким чином пропонується варіант, коли експертами вважатимуться люди за посадою (працівник ДСЯО), або особи, які гіпотетично є гарними професіоналами в іншій сфері професійної діяльності, ніж експертна.

Іншими словами, наприклад, учителя-методиста з фізики призначать експертом із питань функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти. А колишній методист, пройшовши конкурс на зайняття посади в територіальному підрозділі ДСЯО, таким, з дозволу сказати «експертом», став автоматично.

То якої якісної експертної оцінки, у такому випадку, можна очікувати? Між іншим, точно такий підхід до формування так званого «експертного середовища» був і є у совковій освітній системі: учитель відразу ставав інспектором (у сучасному звучанні - експертом), якщо переходив працювати із школи у відділ освіти, або відділ освіти залучав «хорошого» працюючого вчителя до проведення своїх перевірок.

Що робили у школах такі «професіонали» - то добре відомо практикам. Хочемо повторення?

Далі буде...

Оригінал

Освіта.ua
16.11.2018

Популярні блоги
В. Громовий: ми реформуємо освіту, якої немає Реалії постають набагато сумніші, аніж собі уявляють найзапекліші зрадофіли і огульні критикани
Валентина Волчан: домашні завдання все-таки потрібні ДЗ - один зі способів дізнатися, наскільки учень засвоїв програму, і звернути увагу на проблеми
Н. Клясен: освітян треба вчити не "по-новому", а якісно Професійну діяльність вчителя взагалі неможливо однозначно оцінити за загальними критеріями
Н. Чуприна: про три «прориви» стосовно сертифікації Давайте поговоримо про те, що варто було б зробити, якщо ми кажемо про сертифікацію вчителів
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Руслан
Спершу необхідно чітко та чесно визначити - кого саме, насправді, цікавить питання якості освіти? Ректорів ВНЗ? МОН та ДСЯО? Департаменти та управління? Директорів та вчителів? Не впевнений. Первісно мабуть батьків, вони за великим рахунком і є замовниками освітніх послуг. Саме й з них і повинні формуватись експертні групи, але при школі, на громадських засадах.
Вчитель
А для чого, взагалі, ці експерти? Для чого райво, іппо, облуо? І на сві ці структури гроші є!!! Може, достатньо якоїсь однієї стуктури. Скоро перевіряючих буде більше ніж вчителів. Дивно все це.
Василь  Шминдрук
Експертами у ДСЯО будуть хронічні клептомани, які дуже ефективно пустять за вітром і по кишенях близько 126 лимонів бюджетних коштів. І так щороку.
Мотивация
Так і хочеться сказати,щоб дід угомонився. Але це йому не допоможе.Рано чи пізно але приходить час ПЕНСІЇ. І з цим потрібно змиритись. Нас не буде , а життя продовжиться.
Den
Звучит грубо, но дед сейчас напоминает "редиску", который на...л в общий бурбон и, теперь, громко возмущается отвратительным вкусом. Лицемерие не есть хорошо. Особенно, если в него подмешано самодурство...
Березань
Тошнит от ликарчука- совок , совковое мышление, бюрократия.... А сам то кто??? Не плюй в колодец из которого пьёшь воду! Не мажь всех грязью! Имей честь!
Роман
Для Березань: Що таке!?Правда очі коле!Лікарчук не безгрішний,але щодо сучасних опричників від освіти правду пише.
West
Ой ! Вже очі випали від правди Дєда!! Воістину : место сидения определяет точку зрения!! Правдоруб , ти наш Леонідич!!
Коментувати
N
Методи́зм або методистський рух (англ. Methodist movement) — група історично пов’язаних протестантських конфесій, коріння яких сягає життя й служіння Джона Веслі. Інше значення слова методист існує лише в українській та російській Вікіпедії. Тобто методисти - це секта. Які ж із сектантів експерти? Це ж догмати.
Vlad
А як будуть проходити перевірки, перепрошую, аудит. Директора школи будуть доводити до відома заздалегідь, щоб він встиг зібрати з вчителів гривень по 200 - 300, або раптово, як сніг на голову?
Володимир
Згоден. Формалізмом попахує.

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!