Osvita.ua Блоги В. Бєлий: про очікування від територіальних органів ДСЯО
В. Бєлий: про очікування від територіальних органів ДСЯО

Від практичної спрямованості форм роботи експертів залежить майбутній ефект діяльності нової служби

В. Бєлий: про очікування від територіальних органів ДСЯО

Автор: Володимир Бєлий, заступник директора з НВР, фізико-технічний ліцей м. Херсона.

Про очікування від територіальних органів Держслужби якості освіти

ФОРМАЛІЗАЦІЯ

Від практичної спрямованості форм роботи експертів прямо залежить майбутній ефект діяльності нової служби. Мова про таку інституційну формалізацію функцій експертів, яка б апріорі не мала шансів перетворитися на формалізм.

Бачиться безперечно необхідним, щоб служба передбачала, що експерти виключно САМІ проводять:

  • зрізи рівня підготовки певної вибірки учнів з усіх предметів;
  • зрізи рівня професійної вправності певної вибірки вчителів/вихователів закладу.

При цьому ці експерти знали, що паралельно з цим працює група «таємних експертів», які вибірково зроблять теж саме у вже відмоніторених закладах, щоб порівняти отримані результати;

Керівник групи експертів готує: а) звіт для засновника/власника закладу; б) рекомендації конкретного змісту для працівників закладу.

При цьому у експертних документах, спрямованих на забезпечення якості діяльності зі здобувачами освіти, йде мова про:

  • кадри, які не відповідають стандартам посадових обов'язків;
  • матеріальні, технічні та методично-навчальні засоби, які також не відповідають стандартам та про невідповідну державним стандартам організацію внутрішньої системи закладу по забезпеченню якості освітньої діяльності.

А ніяк не про перелік всього того, що є у закладі в наявності та «успішно працює на розумне, добре і вічне».

ЗАСТЕРЕЖЕННЯ

Без цих та деяких споріднених цьому форм та змісту діяльності експертів буде не ДЕРЖСЛУЖБА сприяння якості, а черговий пострадянський формат нецільового та неефективного використання бюджетних коштів під прикриттям новослівних «бла-бла-бла» про те, як здійснюється «впровадження нової культури партнерської допомоги педколективам замість старої практики покарань та залякувань». До речі, які ніколи ніхто й бачив хоч у якось у більшому вимірі, ніж епізодичне «попсували нерви».

Мова про застереження від безперспективної націленості на те, щоб досягати локально-епізодичними заходами того, на що деякі педагоги/заклади виявилися неспроможними після п'ятирічного університетського навчання та років бюджетом оплаченої практичної живої роботи з учнями в умовах вільного доступу до носіїв успішних освітніх практик колег чи сусідніх закладів.

Оригінал

Освіта.ua
15.11.2018

Популярні блоги
В. Громовий: парадоксальність бачення вчителів Учителі допомагають «тим, хто наверху» жити ілюзією, що світ шкільної освіти успішно реформується
І. Лікарчук: класне керівництво має бути ліквідоване Примушувати дітей ходити до школи, вважаючи, що вони там будуть здобувати знання, - це смішно
І. Лікарчук: продовжуючи тему «захистити вчителя» Кожного вчителя в багатьох школах примушують робити чимало й такого, що фактично не оплачується
О. Істер: річну оцінку не можна порівнювати з ДПА (ЗНО) Чи можна порівнювати річну оцінку випускників школи з оцінкою, яка отримана за ДПА (у форматі ЗНО)?
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Гість
А хто контролюватиме "таємних експертів"? Прикро, але Бєлий ще все продумав. Чекайте від нього наступних блогів з цього приводу.
совесть
Особливо вразила пропозиція "таємний експерт". Ще людей не набрали, а їм ВЖЕ НЕ ДОВІРЯЮТЬ! Що з нами зробили злидні, дурні й вибіркове покарання... І це тоді, коли у певних країнах створюють міністерства ЩАСТЯ!?
Василь  Шминдрук
Усе буде за афоризмом бувшого прем’єра сусідньої недоімперії Черномирдіна: «Хотіли як краще, а вийде як завжди». В нашій тотально корумпованій країні, де все купується і продається, хто більше заплатить - у того і якість освіти буде на висоті. Навіть до результатів ЗНО знаходили можливість влізти і були відкриті кримінальні справи. А що тоді говорити про регіональний рівень.
Володимир
Але буде як і було. Немає відкритості конкурсу і управлінських рішень. Кого набирають?
Петро
Для Володимир: Шантрапу.
Гість
Будуть працювати чиїсь "діти", "дружини", "коханки".
Вчитель
Вчителям здоров’я заберуть, хтось навіть залишить школу, а діти як плювали на освіту так і будуть ( вони вже і про атестат не турбуються). Принаймі в нас так.
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!