Osvita.ua Блоги Юлія Набок-Бабенко: про районні олімпіади
Юлія Набок-Бабенко: про районні олімпіади

Мені хочеться знати, навіщо давати такі питання на районних олімпіадах, які дискредитують і учня, і вчителя?

Юлія Набок-Бабенко: про районні олімпіади

Автор: Юлія Набок-Бабенко, учитель української мови та літератури.

Відбувся районний етап олімпіади з української мови та літератури.

Я, учитель української мови й літератури (у минулому - призер Всеукраїнської учнівської олімпіади, 2001 р.), з двома «червоними» дипломами українського філолога різних університетів (бакалавр і магістр), НЕ ЗНАЮ відповіді на половину завдань районного етапу з української літератури для 10 класу.

І навіть за допомогою всезнаючого «гугла» я не змогла знайти всі відповіді на питання.

Мені хочеться знати: НАВІЩО? Навіщо давати такі питання, які дискредитують і учня, і вчителя?

Ми звикли готуватися за питаннями олімпіад попередніх років. Якщо це 10 клас, то питання охоплювали навчальний матеріал в основному 10 класу. Не маючи підручників на руках, завдяки електронним версіям, ми повторювали теорію 10 класу. А виявилося, що 90% завдань з української літератури - 9 клас. Теми творчих робіт і деякі інші завдання з літератури списано з минулорічного всеукраїнського етапу, але... 9 класу.

Мені - дуже ОБРАЗЛИВО. І не тому, що вся підготовка учнів моїх і моєї сестри - коту під хвіст. Мені образливо за дітей, які розчаровуються в олімпіадах і... своїх учителях. Мені образливо за українську літературу, завдання якої зводять до кудлатих висловів про письменників і цитат із вічним питанням «хто це сказав?», а також детальних біографічних відомостей, які взагалі-то вже не є основним матеріалом для вивчення.

Мене дратують ще й такі цьогорічні олімпіадні питання з української літератури для 10 класу: «Першотвором української національної педагогіки є...» і «Назвіть два заклади, які стали першим взірцем освіти для східних слов'ян».

Де ж формування компетентностей, критичного мислення, розвиток креативності - те, про що нині говорять звідусіль? І те, що покликана формувати й розвивати саме література. Здається, укладачі олімпіадних завдань перебувають в освіті минулого сторіччя. Мені й моїм учням НЕ ЦІКАВІ такі завдання. І такі олімпіади мене як учителя не мотивують, а, навпаки, пригнічують і розчаровують.

P.S. Я не знаю результатів. На щось особливо високе сподіватися не доводиться: через хворобу однієї з учасниць (тілесну та душевну) довелося готувати іншу ученицю в останній день.

Своїм дописом я хочу наголосити на відповідальності за кожне олімпіадне завдання (і перед учнями, і перед учителями).

І все, що я пишу на своїй сторінці, - це МОЇ думки. І вони не визначають політику школи, у якій працюю.

Оригінал

Освіта.ua
05.11.2018

Популярні блоги
В. Співаковський: домашні завдання ще є? Не скасували? «Відчуття часу» дозволить дитині у дорослому житті нікуди не спізнюватися і все робити вчасно
Олена Князева: чому вчителі йдуть зі школи? Школа перестала бути не тільки місцем радості Дитинства, а й місцем професійної реалізації вчителя
В. Громовий: щодо скандалу з шампанським у День учителя Роль жертви, яка виправдовується, - це найгірше, що може обрати для себе директор школи чи вчитель
Олена Шаповалова: що дають нам студенти-іноземці Навчання іноземців протягом року принесе Україні суму, яка співставна з трьома бюджетами Житомира
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Учитель
Сьогодні в українській освіті відбуваються страшні речі. Маю на увазі англійську мову. Пограми самі по собі, олімпіади - самі по собі, ЗНО-саме по собі,абсолютно нічого між собою не пов’язане. Українські підручники-взагалі-жах. Тупо передруковуються 10-річної давності з новими палітурками. Зате ЗНО - вимоги за європейськимт стандартами, абсолютнл не пов’язане ні з підручниепии, ні з програмою. А винен, як завжди-учитель.
Миколь
Кожен дописувач маж рацію. А я б сприймала такі завдання (як і учень, і вчитель) як поштовх до самоосвіти та саморозвитку. Адже вчитися протягом життя - основна компетентність сучасної освіти.
Ганна Проців
Для Миколь: Поштовх до саморозвитку і самоосвіти, якщо ми говоритимемо про фахівців. А коли про дитину, у якої крім української ще й . двадцять інших предметів. Дванадцятибальна система оцінювання стала віддзеркаленням п’ятибальної. Де ви бачили, щоб обдарована дитина, маючи хист до мови, отримувала на уроках математики двійки? "Талановита людина має бути талановитою в усьому", - вислів, який далекий від шкільних реалій: на олімпіади йдуть. як правило, одні і ті ж діти, вони вже в грудні відчувають себе настільки виснаженими, що підготовка до ІІІ етапу олімпіад (і не дай Бог ІY) нікому не здається "основною компетентністю сучасної освіти". І наостанок: програма ЗНО і завдання предметних олімпіад - тут є щось спільне? А для того, щоб стати студентом (до чого підводить старша школа) потрібно якраз перше, і аж ніяк не друге.
Вчитель математики
Для Ганна Проців: А Ви хоч одного учня підготували, щоб він став призером ІІІ етапу? Якщо ні, то навіщо пишете свої коментарі щодо олімпіад? Я працюю з учнем, який у минулому році на ІІІ етапі став призером семи олімпіад. І не казав, щоб не дай Бог попасти на четвертий етап, а поїхав і там теж взяв призове місце. І, мабуть, щасливий, що не Ви вчили його.
Коментувати
Пітровічь
Олімпіади - вершина "рагулізьму" укроосвіти. Цього непотребу ніяк не позбавляться.
Лариса
Першотвором української національної педагогіки, на мою думку, є "Повчання Вололимира Мономаха", два заклади освіти - Острозька акалемія, Києво-Могилянська акалесія
1111
Для Лариса: "В 865 році після прийняття християнства в Болгарії послідовники Кирила і Мефодія створили мережу слов’янських шкіл. Найпопулярніші з них: Охрідська і Преславська"
Юлія Набок-Бабенко
Згідно з відповідями від укладачів олімпіади "Перштовором української національної педагогіки є... вертеп"
Yulia Polonskaya
ВАУ!!!
Коментувати
kristina
А для мене, районні олімпіади в тому форматі як сьогодні - непотрібні. Значення слова "олімпіада" нині трактується невірно. Адже у нас уже не ЗОШ , а НУШ . І як називати олімпіади ще не вигадали і як проводити також. Тож те що у нас сьогодні - це просто трата часу. коштів і саме головне - нервів дітей, батьків, учителів.
Не байдуже
Завдання на районні олімпіади (2 етап) просто беруть з обласних етапів, і часто трапляється матеріал, якого діти ще не вчили, адже 3 етап відбувається в 2 семестрі, а іноді це завдання Всеукраїнського етапу. Діти на районній олімпіаді не справляються з третиною завдань, а якщо ще й 2!!! твори за 2-3 години?
Батько учасника олімпіади
Дивно, що колишній призер Всеукраїнського етапу олімпіади розучилася відрізняти олімпіаду від звичайної контрольної роботи. Хто Вам сказав, що завдання ІІ етапу мають охоплювати лише матеріал вересня-жовтня поточного року навчання? Можливо, Ви й на ЗНО будете вимагати, щоб туди включали лише матеріал 11 класу? З іншого боку, цілком природно, що завдання олімпіади можуть містити і факти та поняття, які безпоседньо не передбачені шкільною програмою, але доступні для сприйняття обдарованими дітьми. Адже мета олімпади - виявити саме їх, тих, хто вміє самостійно працювати з додатковою літературою. І не потрібно налаштовувати учнів на те, що, не зробивши навіть половину завдань, вони якісь неповноцінні. Не випадково ж призером олімпіади може бути той, хто набрав не менше ТРЕТИНИ від максимальної кількості балів. Якщо саме так ставитися до дітей, то вони нормально сприймуть, що і вчитель може не все знати. А заганяти дітей на олімпіаду - це справді пережиток. Туди мають іти лише зацікавлені.
В и л е н
Для Батько учасника олімпіади: а же ж літературна творчість на олімпіадах з літератури? А вона просто не потрібна. Головне тримати в голові якісь факти. Так?
Ганна Проців
Для Батько учасника олімпіади: Виходячи з Вашого коментаря, Ви не просто батько, а досить-таки компетентна людина у питаннях освіти, отже, дотична до неї. Ваші коментарі абсолютно вірні, але... обдаровані діти - це не ті, які мають високі бали у школі, насправді їх одиниці, а олімпіада вимагає участі багатьох! Мета олімпіади - "виявити саме їх, тих, хто вміє самостійно працювати з додатковою літературою" - це не виправдання для тих, хто складає завдання, заздалегідь знаючи, що відповідь "закопана" настільки далеко від шкільної програми, що навіть учителі одразу її не знайдуть. Діти ненормально сприймають те, що від них вимагають досконалого вміння викручуватися на таких олімпіадах. І говорити після цього про зацікавлених? Я рада за Вашу дитину, судячи з усього, вона і обдарована, і зацікавлена, і підтримка з Вашого боку така, що якщо вона при цьому ще не переможець Всеукраїнського етапу - Ви десь недопрацювали!
Проти олімпіад, за чистоту мови
"Ваші коментарі абсолютно вірні" Невже шановна пані не знає, що коментарі не можуть бути вірними, а лише правильними або неправильними, слушними чи недоречними? Вірною може бути дівчина, вірними - друг, побратим, кохання, собака тощо... Тому навчайтеся впродовж життя, думайте, читайте...
Коментувати
Вчитель географії
На минулорічну олімпіаду ІІ рівня з географії дали ІV етап Олімпіади початку 2010 років, причому тестові питання та практичні завдання в 8 ,9,10,11 класах були однакові.
св Павлентій
Думаєте хтось з МОНУ сильно переймається вашими олімпіадами? Дали бумажку, беріть працюйте. А що там написано ніхто взагалі не вникає. Опустіться на землю.
Освітянин
ІІ етап оліпіади з трудового навчання в Харківській області: 5 помилок у завданнях, серія завдань із незрозумілим змістом. Під час виконання вчитель вимушений пояснювати учням зміст завдань, виправляти помилки і т.д. Питання: кому потрібні такі олімпіади?
Vladimir Zvan
Думаю, что олимпиады не нужны. Во всяком случае, в той форме в какой они проводятся.
Кравець Олена Вікторівна
Для Vladimir Zvan: Я взагалі не розумію сенсу в олімпіадах. Що вони дають учню чи вчителю? Зайвий особистий час вчителя на підготовку учня - та ще й безоплатно!!!
Батько учасника олімпіади
Для Кравець Олена Вікторівна: Я взагалі не розумію сенсу в таких вчителях. Що вони дають учню?
1
Для Батько учасника олімпіади: Безкоштовно працюйте самі. Не Радянський Союз, щоб працювати за ідею.
Коментувати
Людмила
Пані Юліє, згодна з Вами на 100%. Маю 25 років стажу вчителя української мови та літератури, працюю в ліцеї, щороку готую дітей до олімпіади. Мені здається, що складають завдання люди, які ніколи не працювали в школі. Прикро, що в дітей справді зникає бажання брати участь у таких олімпіадах.
111
Для Людмила: Зайдіть на сайт Вашого обласного управління освіти чи ОІППО, знайдіть наказ щодо проведення ІІ-ІІІ етапів олімпіад у Вашій області у цьому році (вересень-жовтень). У ньому, як правило, прописують склад команд, що створюють завдання (між іншим, як правило, безоплатно - не знаю, як у Вашій області)
Svitlanapr
Мені взагалі не подобається теперешнє вивчення. Не систематизовано з іншими паралельними предметами зі світовою літературою і іноземною мовою. І взагалі немає практики і апробації вивчення мов. Як займаючись стільки годин в тиждень, то за 2 роки, ми вільно спілкуємось, пишемо і читаємо іноземною. А свою рідну вчимо 11 років і більше і не знаємо. Восьмий Вам і виклпдання
Валентина
На мою думку, предметні олімпіади як форма вияву обдарованоі молоді вже давно застаріла. У європейських краінах іх давно вже немає у тому вигляді, у якому вони проводяться в Украіні. Хоче дитина побачити свій рівень, платить гроші за участь, і ій видають своєрідний сертифікат. Пора б і нам прийти до цього.
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!