Олексій Овсянніков: про круглий стіл в НАПНУ

НАПНУ – шамани при вожді, коливаються з генеральною лінією вождя та пояснюють, чому вона вірна

Олексій Овсянніков: про круглий стіл в НАПНУ

Автор: Олексій Овсянніков, учитель фізики в Українському фізико-математичному ліцеї, м. Київ.

Про круглий стіл в НАПНУ 19.10. Шотрід не вийшов.

Вирішив-таки поділитися своїми враженнями від п‘ятничного круглого столу в НАПНУ. Тема столу була сформульована НАПНУ, тому повторити ЦЕ я не можу. Нормальними словами – природничо математичній освіті гаплик, що робити.

Спочатку Кремінь розважав присутніх, поки очікували Хобзея. Розважав досить вдало та з гумором. Потім пішли виступи, на жаль, Ю. Пасіхов записав відео, але без звуку. Він дуже розчарований, бо той, хто б міг витримати цей потік свідомості, отримав би задоволення. Виступ Ляшенко – абсолютно адекватний аналіз результатів ЗНО з природничо-математичних наук з 2008 року. Про це вже давно говорили в мережі, і всі адекватні люди зробили висновок, що ото було, а зараз в ото ми заглиблюємось, заглиблюємось і, мабуть, знаходимось у повному отому. Висновок – давайте щось робити.

Академік Локтєв від НАНУ зачитав лист до міністра МОН щодо невідповідності в послідовності нормативних актів, які регулювали втілення програм з фізики, що розроблена НАН, паралельно з програмою, що розроблена НАПН.

Ситуація полягає в тому, що розроблена НАН (і вашим покірним слугою в тому числі) програма, яка затверджена МОН, повністю унеможливлена до використання без порушень у будь-якій школі, а замовлення відповідних підручників – неможливе. Таким чином, 85% шкіл, що замовили та отримали підручник Гельфгата, знаходяться поза законом. Повний текст листа в мене є, кого цікавить – в лічку. Лист спецкур‘єром був доставлений до МОН за тиждень до круглого столу, але червоного кольору Хобзей сказав, що перший раз його бачить.

Далі – емоційний Пасіхов, що все каже правильно й нікого не боїться. Певні висловлювання Юрія Яковича я наведу далі, але зараз основне. Соціальний заказ батьків- тактичне завдання, стратегічне завдання формується стратегією розвитку країни і освіти зокрема, і внаслідок змінюються й тактичні запити. Найкращі, за окремими винятками, виїжджають, тому треба готувати стільки, щоб вистачило для внутрішнього ринку. Наводив приклади, що два технічних ЗВО у Вінниці не можуть задовільнити потребу у нових виробництвах, що відкриваються у області, тому роботодавці вимушені возити людей вахтовим методом зі Львова. (ІМХО: таки вакансій в інженерній області – до фіга, просто у Польщі поки що платять краще.)

Проблему концепція наукових ліцеїв не вирішить, бо це 30-50 шкіл на всю державу, які працюватимуть на експорт (після школи, бакалаврату, магістратури – не важливо) або на аутсорсінг всередині країни.

Для підтримки природничо-математичної освіти потрібний Закон, який не може бути скасований жодними розпорядженнями МОН. Внаслідок прийняття такого закону відсоткова кількість учнів, які по закінченню навчання, хоча б теоретично, могли втупити на інженерно-технічні факультети, має бути не менше ніж… Тобто в країні після задоволення вимог на експорт має залишитися ще достатньо. Прохання одне – давайте розроблять закон.

Як модератор, Кремінь коментував виступи та висловлював свою думку. Про те, що ситуація катастрофічна, він сам говорив не один раз і підтримував доповідачів. Я вже на форумі у Вінниці чув навіть радикальнішу позицію від депутатів Співаковського та Домбровського. Про закон він мовчав, але кілька разів сказав наступне, не дослівно. В Україні дуже довго в освіті та науці функціонувало гуманітарне лобі у владі. Гуманітарне лобі своє завдання по створенню нації виконало, тому треба формувати у владі своє «природничо-математичне» лобі. Цікаво, як він це собі уявляє? Стоять такі групки вчителів біля Ради, кабміну й МОН та хапають тих, хто виходить, за грудки або валяться на коліна з питанням: «Будеш нашим лобі?» Дуже дієвий шлях вирішення проблеми.

Далі пішли одобрямси на тему «Розширити та заглибити». Декан фіз-мату Драгоманова сказав, що підручники з математики не такі. Шанований мною, та, мабуть, багатьма з читачів цього посту, пан Шадура, розповів про співпрацю КАУ разом з МАН зі школами. Класна тема, треба підтримувати, але до чого це озвучувати, робіть далі. Багато нарікань з боку людей, що рецензують підручники, про терміни – все робиться на вчора.

А тепер найцікавіше. Представляли деякі речі з нового стандарту освіти, саме з природничих дисциплін. Якісь дерева, у яких вузли написані риб‘ячою мовою (концепції, компетентності, розвиток, творчій підхід, проекти, зв‘язки тощо). Я не записував, а запам‘ятати не в змозі зрозуміти взагалі, мабуть, тупий.

Голова робочої групи пояснив, що це реалізація 10 ключових компетенцій, які прописані Єврокомісією для ЄС. Природничо-математична компетенція – одна з 10. Тому, шановні, ваша задача її вивести в пріоритет та наповнити змістом.

Знову питання, кого треба для цього просити або бити? Включили до робочої групи Пасіхова. Хоч будемо знати, що там відбувається.

На закусь – пані Засєкіна. Про горизонтальну інтеграцію природничих предметів та наповнення їх при викладанні завданнями, що пов‘язані з реальними ситуаціями. Почну з другого пункту. Якщо дитина навчена читати та знає предмет, то такі завдання, що у PISA, що у TIMSS, дитина робить. Якщо такими завданнями заміняти увесь практичний матеріал на уроці – ні знань, ні вміння розв‘язувати такі завдання. А на першому пункті у Пасіхова виникло питання: таки продовжуємо топити за інтегрований курс? Відповідь – всі нас не так зрозуміли. Кремінь: дійсно не так, просто пані Тетяна має виражатися ясніше.

Потім в кулуарах Пасіхов та я пояснювали їм, що робляться настільки розмиті формулювання, що МОН може під них прийняти будь-які рішення, а НАПНУ ці рішення вже одобрямс. Дуже гарне порівняння від Пасіхова. НАПНУ – шамани при вожді, коливаються разом з генеральною лінією чергового вождя племені та пояснюють, чому вона вірна.

Оригінал

Освіта.ua
24.10.2018

Популярні блоги
С. Новікова: ЗНО з математики для вступників-медиків При вступі на всі спеціальності галузі знань «Охорона здоров'я» другим предметом є математика
В. Громовий: в освіті вже пройдена межа незворотності Негативний відбір і зворотна селекція в освіті тривають, адже йдуть кращі, а «лава запасних» практично порожня
Є. Стадний: ідея збільшення ваги атестата хибна по суті Чим більше враховуватимуть атестат, тим меншими будуть шанси дітей з хорошими знаннями з суворіших шкіл
Д. Бабурін: реальність освіти за ширмою рейтингової шкали За ширмою рейтингової шкали 100-200, яку нам кожен рік презентує УЦОЯО, ховається реальний стан освіти в Україні
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Ледар
Пане Овсянніков! Я не фізіономіст, але по виду ви вайлак, а по виступу - пустобріх!
Надія
Раніше формували знання, уміння та навички, і всі виростали розумними та умілими. А тепер формуємо компетенції і виростають абсолютно некомпетентні особистості.
Tet-a-tet
Для Надія: Ви справді впевнені, що всі виростали розумними та умілими? Чи лукавите? Інакше чому ми так "гарно" живемо"?А про компетентності давайте поговоримо років через 12.
Надія
Для Tet-a-tet: Саме тому й живемо так, тому що останні років 15 формуємо компетенції! Саме компетенції, а не компетентності, як ви кажете. І наступні років 12 нічого не змінять, тому що вже є результат від формування компетенцій за останні років 15. Це більше, ніж наступні дванадцять. За існуючої болонської системи самостійного вивчення навчального матеріалу, якій вже 15 років в Україні, викладачі внз не встигають сформувати знання, уміння та навички, тому формують компетенції, тобто взагалі нічого не формують, а тільки встигають галопом по Європі викласти відсотків 15 навчального матеріалу, а іншу частку залишити на самостійне вивчення. МОН таким чином економить кошти, викладачі за отримані копійки формують компетенції, а держава отримує абсолютно некомпетентних фахівців, у яких до того ж відсутні знання, уміння та навички. Приклад з непрофесійними юристами, про яких заявило Міністерство юстиції сьогодні вже всім відомий.
Tet-a-tet
Для Надія. Я би з Вами погодився якби немав власного досвіду викладання для студентів ВНЗ.Як була 40 років тому дошка і крейда так і залишилося. Особливо коли мова йде про гуманітарні дисципліни. Як не вірили в силу знань і не вчилися 50-70% студентів, так і не вчаться і Болонський процес тут ні до чого. Моральність в освіті така, як у суспільстві -гроші, гроші і ще раз гроші. І то сьогодні, а не завтра. Ми стали тимчасовими, сьогоденними і архаїчними. Ми розуміли безперспективність старої ідеологічної системи, але не потрудились створити кращу, натомість стільки поганого забрали з собою на непідготовлений грунт. І чомусь отим ледарям віддали управління засобами і роб. силою, а ті кращі стоять на ринку і торгують китайським ширпотребом.Чому вони не використали тих знань і вмінь, які у них формувала стара система, щоб виросло нове покоління розумних та умілих? Запитую про це себе щодня. Може Ви маєте відповідь?
Коментувати
Володимир
Таких пристосуванців повно і в Харківському обласному департаменті освіти, і в ХАНО. Блат.
Владимир Белый
В основі якісної державної системи освіти стоять потужна матеріальна база закладів та оклад вчителя, який не може бути меншим за оклад президента країни у більше ніж у 10 разів, як те практикує закордонний світ (у це зараз складає десь 60 разів). Програми та підручники як і скрізь у світі приблизно однакові і є лише простим інструментом, який апріорі не може якось кардинально вплинути, якщо вчителі-виконавці слабкі, умови роботи у закладі допотопні та ще й мотивація надслабка, що й пояснює засилля слабких виконавців.
N
Для Владимир Белый: Вам скільки не дай - результату не буде. Не зарплата впливає на якість, а відсутність тих, хто заважає навчати дітей. Усіляких педфункціонерів, методистів, паперобюрократів - людей, які розглядають освіту, як засіб збагачення, а не засіб розвитку талантів учнів.
глупость Вы несёте как
Для N: человек, НЕ работающий в нашей, украинской школе. А когда подобную ГЛУПОСТЬ несут чиновники от образования, то получается большой нуль как в образовании, так и в стране а-ля Монголия. НЕ будет учитель обеспечен, а школа полностью оснащена ВСЕМ необходимым, не будет в будущем НИЧЕГО здесь. НО понять этого не дано чиновникам, которые живут здесь и сейчас
Коментувати
совесть
О. Овсяннікову. Дякую за емоції. Усі роки незалежності вперто реформували шкільну освіту. Документи ж не горять - у архівах-бібліотеках. І прир-матем. галузь також. Результат - свобода підручникотворення (і додаткової методмішури)перетворилася на анархію з присмаком жорсткої боротьби за чималі держкошти. І це пРОДОВЖУЄТЬСЯ, бо школа у нас тепер нова українська. Багато держ.грошей і енергії талановитих людей іде ЛИШЕ на паперотворчість (концепції, плани реалізації, пункти 1-200 тощо). А що у тій ланці, на яку спрямована ця робота? Звичайна школа... УЧНІ... І ВАЖЛИВІСТЬ перших уроків Ф,Х,Б; першого року навчання новим предметам. Оснастіть спочатку кожну школу НОВИМ потрібним приладдям для фхб першого року навчання, потім - далі. Лише так можна виростити дітей, які СВІДОМО підуть у профільну фіз-мат старшу школу, та й інші, можливо, не БОЯТИМУТЬСЯ ВКРУТИТИ ЛАМПОЧКУ... власне, практика 8-10 підручн. різних авторів не виправдала сподівань. Це ж основи, базові знання. Успіхів!
ляля
Про що цей допис? Людина претендує на визнання? Чого саме?Написати ще один закон? Так може на кожну освітню галузь закони понаписуємо? Одна критика. Нічого конкретного. бла-бла-бла і всі-всі погані. Крім нього звичайно.
N
Для ляля: про ватників у науці, про засилля педагогічної мафії, мета якого перерозподілити державні кошти на свою користь. Про те, що цих демагогів потрібно відсторонити від влади в освіті і тим паче у науці, бо таку вони не представляють.
Коментувати
Чорний
Друзі ! Не рвіть кіньми. Недосвідчений кадр дає свої оцінки , знає , що Моном керують грантоіди і у всьому винен Кремінь... Так - це хитрюший пристосуванець, лизоблюд і трус! Проте треба дивитись в корінь! Моном керують не державники....
Владимир Белый
Осучаснення організації освітньої справи руками самих освітян ніколи не відбудеться, бо це як у відомому випадку з бароном Мюнхаузеном - сам себе за чуба не витягнеш. Потрібні політики більш вищого рівня повноважень, котрі розбираються на сучасній освіті.
КТО
Для Владимир Белый: эти политики? ОТКУДА они в политике?
Коментувати
Cirius
До цього моменту сумнівався, чи справедливо критикую НАПНУ за її бездіяльність та неробство. А тепер після допису п. Овсяннікова картаю себе, що так мало її критикував. Те, що п. Кремінь демагог і не професіонал ми знали, але чому МОНУ таке терпить за наші з вами гроші потрібно запитати сповна. Це ж скільки класів в НУШах можна було відкрити за кошти, які проїдають наші горе-академіки. Що має статися в освіті, аби наш міністр з її заступниками і двома інститутами на 700 працюючих прозріли і нарешті почали чистити авгієві стайні?
насправді
педагогіка ніяка ненаука. Докази? Хімія,Математика, фізика,біологія і т.д-науки, бо вони мають ДОСЯГНЕННЯ, ВІДКРИТТЯ і РОЗВИТОК. Пардон, назвіть досягнення, відкриття і розвиток педагогіки. Що, діти стали краще вчитись, люди стали більш вихованими і т.д.?Тому НАПН варто було б перейменувати у інформційно-методичний центр, в якому працюють клерки, знявши з них звання докторів, академіків, бо це смішно!
Наталя
Для насправді: Треба зробити їх громадською організацією, як у Казахстані. Тихо-мирно трансформували всі академії наук, тобто академії пенсіонерів у громадські організації і тепер просто спостерігають, як вони займаються наукою за власний рахунок, продають звання академіків, які нікому й не потрібні крім них самих, всім бажаючим та медальки різні. Але тепер від них хоча б шкоди немає, не проїдають державні кошти. І чому б у нас так не зробити? Сьогодні можна й академію космонавтів України організувати, навіть і не реєструючи її і продавати один одному її дипломи. Користі немає, так і шкоди немає. А. У нас навпаки, збитки є від їх "діяльності", а користі суспільству ніякої!
Радомир
Для насправді: Ви головне побільше святкуйте Хелоуїни по всіх школах, вишах та дитячих садках!! Самі ж робите дітей придуркуватими своїм придуркуватим святом і такими ж мультиками та комп’ютерними іграми, а потім звинувачуєте у всіх своїх проблемах з дітьми педагогіку!! Хто всравсь? Невістка!!
Коментувати
Witalina
У нас НЕ МАЄ педагогічної науки!!! НАПн в першу чергу винна в стані справ у освіті! Це з їх вини, ми маємо НЕДОЛУГІ програми та підручники, ЯКІ з кожним виданням, за деяким винятком, все гірші.Зміни програм,друкування нових підручників - ЦЕ ДЕРИБАН державних коштів!
Вадим
Для Witalina: Яка може бути педагогічна наука у НАПН при такому її складі? Подивіться, хто там працює! І чи працює взагалі?! Є звичайно й заслужені вчені, нічого поганого про них не можна сказати, а інші? Подивіться по секціях, хто у якій секції сидить, і чи відповідає він цій секції хоча б своїми публікаціями, не кажучи вже про відповідність своєю освітою або спеціальністю свого наукового ступеня? Чи відповідають назві секції галузь знань, у якій присуджено академіку вчений ступінь? Вже це багато каже про його роботу у секції! Хоча всім відомо, що ніякої роботи там ніхто вже давно не виконує, а її за них виконують аспіранти, докторанти, молодші співробітники та ін. Вже є безліч публікацій в Інтернеті на цю тему, як люди витрачають по 10-15 років на те, що працюють на своїх керівників і у результаті самі не можуть захистити кандидатської! Цілі відділи, інститути працюють на своїх керівників і пишуть їм статті у той же Scopus! А закордонні вчені їх вважають видатними!)
Коментувати
N
Та розігнати їх всіх - користі буде більше!
Василь
Для N: Розігнати їх треба було вже давно, ще років тридцять тому. Тепер вже пізно, старі дуже! Шкода їх якось. Хто ж старих на вулицю виганяє? Будемо вже й далі утримувати цю "Партію пенсіонерів України".
N
Для Василь: Та розігнати і не шкода. Там не всі пенсіонери - очолює їх відомої дружини віцепремєр -бос педмафії разом очільниками
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!