І. Примаченко: про «факультет штучного інтелекту»

Зрозуміло, що штучний інтелект має всі шанси стати новою базовою технологією ХХІ століття

І. Примаченко: про «факультет штучного інтелекту»

Автор: Іван Примаченко, засновник платформи Prometheus.

Головна освітня новина в США - легендарний MIT, найкращий політехнічний університет світу, відкриває шостий факультет. Зватися він буде «College of Computing», але його вже встигли наректи «факультетом штучного інтелекту», бо саме таким буде основний фокус його діяльності.

Університет взяв на себе зобов’язання знайти на новий факультет 1 мільярд доларів - перші 350 мільйонів вже пожертвував співзасновник інвестиційного фонду Blackstone Стівен Шварцман. Відкриття нового факультету - найбільша організаційна зміна для MIT за останні 70 років. Задум ще більш амбітний, ніж здається, новий факультет має стати світовим центром академічних досліджень в галузі штучного інтелекту і аналізу даних, а також міждисциплінарним центром, завдяки якому технології штучного інтелекту в своїх галузях почнуть використовувати дослідники і студенти інших, у тому числі не технічних, факультетів.

Причина такого безпрецедентного рішення проста - стає все більше зрозумілим, що штучний інтелект має всі шанси стати новою базовою технологією 21 століття. Так само як паровий двигун чи електрика радикально змінили майже всі галузі людської діяльності, так само і штучний інтелект може фундаментально змінити економіку і суспільство, створивши колосальні блага, але й не менші небезпеки. MIT вирішив зіграти на випередження і змінитися, щоб першим пристосуватися до тих тектонічних змін, які вже відбуваються у світі.

В інтерв'ю Стівен Шварцман заявив, що сподівається, що його щедра пожертва стане гучним сигналом до уряду США вкладати більше грошей у фундаментальні дослідження штучного інтелекту. Багато хто з американських наукових і бізнес-лідерів занепокоєний тим, що поки Китай агресивно інвестує у власні дослідження штучного інтелекту і робить все можливе, щоб його компанії в цій галузі вибилися в лідери, американський уряд займає пасивну позицію.

У сучасному світі це неприпустимо - всі країни думають над тим, як їм стати частиною економіки штучного інтелекту, яка зароджується на наших очах. Хтось хоче допомогти власним компаніям розробляти продукти, хтось планує заманити чужі компанії працювати у себе найкращими умовами, хтось пропонує дозволити іноземцям простіше працювати з місцевими цифровими даними в обмін на надання доступу до останніх розробок штучного інтелекту.

Цікаво, що в Україні поки держава і державні університети мляво реагують на початок ери штучного інтелекту - всі успіхи робляться в рамках приватних ініціатив.

Буквально сьогодні стало відомо, що заснований українцем Олегом Рогинським стартап People Ai, отримав 30 мільйонів доларів інвестицій від легендарних Andreessen Horowitz та інших інвесторів.

У приватному Українському католицькому університеті працюють майстерні з машинного навчання. Віталій Гончарук заснував Augmented Pixels і робить круту конференцію AI Ukraine. На Prometheus Олесь Петрів кілька років тому запустив безкоштовний онлайн-курс з машинного навчання.

З державних успіхів згадується лише програма штучного інтелекту у Львівській Політехніці, яку робить крутезний Зеновій Верес. У країні багато людей, що мають серйозну університетську математичну базу і вміють програмувати. Але ані від уряду, ані від кандидатів перед виборами не звучить жодних конструктивних ідей щодо розвитку штучного інтелекту в Україні. Замість цього ми обговорюємо яскраву, але вторинну технологію 3D-друку. Приватним особам і компаніям знову доведеться брати все в свої руки?

Оригінал

Освіта.ua
24.10.2018

Популярні блоги
Д. Ламза: ніхто не хоче йти в освіту або школа без учителів Від Кабінету Міністрів немає жодних дій щодо підвищення значимості професії вчителя
С. Колебошин: 3000 спартанців (задача про молодих вчителів) 3000 молодих вчителів на 15000 шкіл, що в середньому – 1 новий вчитель на 5 шкіл
І. Совсун: як надовго ще вистачить запалу учителів? Існує гігантська прірва між переможцями світових олімпіад і базовим рівнем українських шкіл
Тетяна Сердечна: зарплати у вчителів мають бути різні Є шанс, що колись держава буде в змозі оплачувати роботу людей, які працюють із її майбутнім
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
совесть
І поїдуть НАШІ Івани, Миколи, Міші вчитися у МІТ, будуть чубитися за стипендію й залишаться працювати у проектах штучного інтелекту там, де цінується нештучний інтелект... а ми у цей час продовжуватимо пиляти вже усі підряд дерева на дрова, а не лише товсі, щоб, сидячи у рукавицях й шапках у замерзлих класах нарощувати інтелект тим, хто буде з часом... чубитися за стипендію у МІТ, щоб залишитися працювати у проектах штучного інтелекту там, де цінується нештучний інтелект... і так по колу. І чому оті люди у шапках і рукавицях такі засмучені? Вже з кінця наступного року отримуватимуть щомісяця аж на 10 доларів більше!
kvp1248
Майбутнє України не в тому, щоб бути в авангарді розвитку штучного інтелекту, а в використанні технологій штучного інтелекту для головного тренду XXI століття – фактично ідей анархістів на новому технологічному ступені еволюції сучасних технологій, які дозволяють індивідууму мінімалізувати, неконтрольовану кожною людиною, взаємодію з соціумом. На прикладі суспільної організації соціуму в Україні, де, подібно до паразитів, висмоктуються всі ресурси з кожної людини в інтересах групи чиновників, ми бачимо безперспективність в найближчому майбутньому любого державного устрою. Майбутнє за безмежною різноманітністю індивідуальних «Кентаврів» – симбіозу людини-машини на сучасному технологічному рівні. В Україні є всі можливості для цього: чорнозем, симбіоз якого з макроорганізмом людини, встановлений за сотні мільйонів років еволюції, дозволяє автономно жити за рахунок «натурального господарства»; сонце – енергетика…
совесть
Для kvp1248: Де будуть ці ідеї й їх втілення, якщо з симбіозу зникне ЗЕМЛЯ. Спокою не дає всьому світові остання фортеця УКРАЇНЦІВ...
Коментувати