Роман Бондаренко: про щоденники - останній раз

Існування щоденників не передбачено жодним нормативним актом, юридично щоденників немає, але вони є

Роман Бондаренко: про щоденники - останній раз

Автор: Роман Бондаренко, юрист ГО «БАТЬКИ SOS».

Існування щоденників не передбачено жодним нормативним актом. Немає жодного закону, постанови, наказу, розпорядження про щоденники. Тобто, юридично щоденників немає, але вони є.

Будь які вимоги щодо наявності щоденника, його заповнення, ведення - не більше ніж фантазії окремих фантазерів, яким без щоденника ніяк. «Завжди так було».

Щодо однаковості щоденників - окрема тема.

Які ж існують функції у неіснуючих щоденників:

1) Засіб комунікації вчителя з батьками. Можливо, колись воно так і було, та зараз, коли є мобільні телефони, електронна пошта, месенджери і т. ін., називати щоденник засобом комунікації якось, як би це сказати,... архаїчно.

2) Записник. Тобто блокнот, куди можна ручкою записати розклад уроків і домашнє завдання. Для запису домашнього завдання потрібно тридцять блокнотів і тридцять ручок або одне фото завдання і тридцять репостів. Розклад уроків можна написати один раз і користуватися всю чверть чи півріччя.

3) Контроль батьків за успішністю дітей. Наче й так, але за умови, що кожен вчитель буде виставляти усім дітям усі оцінки зі свого предмета у щоденник або це робитиме класний керівник. Буває, що діти забувають щоденники або «забувають» чи дитина відсутня. Куди ж тоді виставляти оцінки? Варіант на лоба - не пропонувати.

4) Звичайно, каральна функція - куди ще вчителю писати зауваження червоною пастою зі знаком оклику?! Тільки у щоденник. Була б дитина і щоденник, а зауваження знайдеться.

5) Щоденник - лице учня, обличчя школи, якщо з фото школи. Як же без лиця? Правда, ще є зошит - лице учня, форма - лице учня. Зрештою, знання - лице учня.

P.S. У багатьох школах вже користуються електронними щоденниками. Дуже зручно, і портфель легший, і дерева цілі.

Оригінал

Освіта.ua
04.10.2018

Популярні блоги
Д. Ламза: ніхто не хоче йти в освіту або школа без учителів Від Кабінету Міністрів немає жодних дій щодо підвищення значимості професії вчителя
С. Колебошин: 3000 спартанців (задача про молодих вчителів) 3000 молодих вчителів на 15000 шкіл, що в середньому – 1 новий вчитель на 5 шкіл
І. Совсун: як надовго ще вистачить запалу учителів? Існує гігантська прірва між переможцями світових олімпіад і базовим рівнем українських шкіл
Тетяна Сердечна: зарплати у вчителів мають бути різні Є шанс, що колись держава буде в змозі оплачувати роботу людей, які працюють із її майбутнім
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Володимир
Щоденник - це антисклеротична шпаргалка! І згодний, що засіб комунікації з батьками. Принаймні, він дає батькам інформацію в виховному домашньому процесі.
Родион
В веденні щоденників немає нічого поганого. Але наш освітянський чиновник навіть з доброї справи зробить маразм. В плані роботи школи: перевірка адміністрацією ведення щоденників в так-то класах. Далі - наказ, чи навіть на педраду. І починається: класний керівник не виправляє граматичні помилки, не співпадають з журналом дати оцінок, відсутні підписи батьків, якийсь Вася написав "Ура канікули !" і так далі. Тобто вимоги до щоденника, який веде дитина, як до державного документа. Тож проблема не в дитячому щоденнику, а в самодурстві дорослих.
спостерігач
Як тільки офіційно не буде щоденників, почнуть легше дихати заступники, класні керівники, діти батьки. .. Стосовно записан документ чи ні- жодним нормативно-правовим документом не вимагається наявність поурочного плану. ЖОДНИМ!!! Але, скоріш за все, про це не занють методисти, інспектори, начальники, які починають перевірку саме з поурочного плану, а потім усе інше
Віктор
Школа не встановлює НАКАЗОМ норми (Положення про щоденники, який бред!) що суперечать законодавству! Устави шкіл які не погоджені з Мінюстом і не перевірялися на відповідність законодавству - ЗЛОЧИННІ! Устави шкіл можуть встановлювати норми тільки для АДМІНІСТРАЦІЇ та НАЙМАНИХ ШКОЛОЮ ПРАЦІВНИКІВ! Свавіллю АДМІНІСТРАЦІЇ в школах і райвно треба покласти край!
Олександр Троян
В школах існують накази, Положення про щоденники; і те, що начальство не написало певного документа або не додало окремий абзац про щоденники в "Закон про освіту" - усе це не робить щоденники нелегітимними. Всіляких речей в школі, на яких немає жодної писульки багато. Знайдіть, наприклад, в освітянських документах хоч якесь речення про звичайну класну дошку чи крейду. Окрім вимог в санітарних правилах щодо кольору анічогісінько немає: ні типового положення, ні окремого закону про дошку і крейду... То ж винести їх у подвір’я і порубати сокирою, чи як?
Пилипчук О.П.
Для Олександр Троян: Див. положення про навчальні кабінети: "4.5. У кожному кабінеті (класній кімнаті) розміщується класна (аудиторна) дошка різних видів: на одну, три або п’ять робочих площ у розгорнутому або складеному вигляді." http://osvita.ua/legislation/Ser_osv/2970/
Коментувати
Nagen68
Vlad. Якщо ви не знаєте навіщо класному керівникові працювати із щоденником, то може ви не маєте педагогічної освіти?
Vlad
А ще щоденник - інструмент для покарання класного керівника. І ніхто не може пояснити для чого класний керівник витрачає час на те, щоб кожного тижня залишати свій автограф на сторінках щоденника. Зате у адміністрації школи є привід для "оргвисновків".
Петро Тополя
Для Vlad: Шкільна адміністрація - то великі вороги: заставляють навіть учителя на уроки приходити, перевіряють, чи не стоїть хтось із педагогів і базікає з колегою в коридорі під час занять. А ще щось писати треба: буває список учнів примушують в журналі поновити, особову справу учня заповнити. Або замість повноцінної атестації вимагають якісь писульки від учителя. Ото нахаби...
44
Та щось така важлива робота адміністрації не підвищує якість освіти, діти не вчаться краще. То, напевне, треба щось міняти, але робити все про що написано в п. Тополі набагато простіше і роботу видно. То чого перейматися?
Коментувати