Osvita.ua Блоги В. Бєлий: могиканам у нас повага, а молодим - дорога...
В. Бєлий: могиканам у нас повага, а молодим - дорога...

Наша освіта потребує не лише зміни кількості годин, а й переосмислення поняття «якісна освіта»

В. Бєлий: могиканам у нас повага, а молодим - дорога...

Автор: Володимир Бєлий, заступник директора з НВР, фізико-технічний ліцей м. Херсона.

Ось коментар до того, «...чому нинішня профільна освіта старшокласників – це фікція?» від випускника нашого ФТЛ Геннадія Меланіча, неодноразового переможця учнівських олімпіад всіх рівнів з фізики та географії, нині студента фізичного факультету університету ім. Т. Г. Шевченко.

Особисто у мене таке відчуття, що у цьому тексті ми маємо змогу вже зараз побачити аналітичну глибину рівня майбутнього міністра освіти дійсно європейської країни, якою має стати Україна теперішнього молодого покоління.

Одне лише ось ЦЕ чого ВАРТЕ: «Тому, на мою думку, дуже доцільно змінювати викладача для дитини (класу) кожен рік»!

Чого у нас бояться, як чорт ладана, всі педагогічні могикани, а натомість чи не всі уряди цивілізованих країн давно взяли як базовий педагогічно-освітній інструмент якості діяльності як учнів, так і педагогів.

Отже, Геннадій Меланіч:

«... Безперечно, концепція профільної освіти повинна бути скорегована, враховуючи досвід інших країн. Як на мене, дуже важливо на початковому етапі навчання розвивати дітей усібічно.

Навантаження з кожного предмету (починаючи математикою, українською мовою і закінчуючи малюванням) повинно бути однакове. У цьому випадку учень має значно більше шансів зробити правильний вибір своєї подальшої спеціальності, на яку буде орієнтуватися. Проте, я вважаю, є два моменти, яким треба приділити особливу увагу.

По-перше, я переконаний, враження дитини від предмету надзвичайно сильно залежать від викладача.

Учень із математичним складом розуму може запросто зацікавитись лінгвістикою, або ж навпаки - втратити інтерес навіть до математики. Як сказав Вінстон Черчилль: «I always like to learn but I sometimes don’t like to be taught».

Тому, на мою думку, дуже доцільно змінювати викладача для дитини (класу) кожен рік. В ідеалі - надати кожному учню можливість обрати вчителя, уроки (пари) якого він буде відвідувати. Я впевнений, цей крок справить значний вплив на навчання з психологічної точки зору.

Можна провести аналогію із торгівельними відносинами. Постачальники послуг (вони ж - вчителі) зацікавлені виготовити якнайкращу продукцію (знання). А покупці (вони ж - учні) задоволені, що можуть самостійно вибрати для себе найкращий варіант.

По-друге, я з власного досвіду знаю, наскільки важливо НАВЧИТИСЯ вчитися.

Вчитель може бути справжнім віртуозом своєї справи, а очі учня можуть палати від бажання вчитися. Однак навіть у цьому випадку навчання може бути позбавлене сенсу.

Наприклад, припустимо учню надзвичайно до вподоби предмет. Він, прийшовши додому, відразу накидується на додаткову літературу, не закріпивши на прикладах тих знань, які отримав у класі. Чи буде користь від таких дій? Може, і буде, у деяких, особливих, випадках. Проте, найбільш імовірно, знання просто забудуться.

Отже, українська освіта потребує не лише зміни кількості годин, виділених певним предметам. Вона потребує переосмислення поняття «якісна освіта», а також докорінних змін шляхів і методів надання цієї самої освіти та знань у цілому».

Закінчу від себе: цей пост від Геннадія є одним з прикладів, що пояснює причину ухиляння владного освітнього менеджменту від серйозних соціологічно-аналітичних досліджень думки учнів-лідерів із середовища старшокласників щодо шляхів та цілей реформування національної системи освіти. Нинішню владу наперед лякає сучасність поглядів старшокласників, яка апріорі кардинально не згодна з колишньою радянською освітньою моделлю.

Оригінал

Освіта.ua
01.10.2018

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Любов
За кордоном щороку міняють вчителя для того, щоб діти не стали постійними заручниками поганого вчителя на всі роки вивчення предмета у школі. Адже педагоги там теж різні...
Олексій
Поки освітою керують старі корумповані кадри, НУШу не бути.
Cirius
П.Бєлий. Ну не можете Ви не знати, що у школі кожен вчитель має норматив навантаження. І як це співставити, коли в одного буде багато учнів, а в іншого мало? Запрлата ж однакова. Вільний вибір викладача можливий лише у ВНЗ, і то в нас на це йдуть неохоче, бо ж треба всіх навантажити годинами. Державна школа ніколи на це не піде, це можливо лише у приватних НЗ, принаймі зараз. АПНУ могла би дослідити Вашу пропозицію, але їм ніколи, вони витають у високих світах, не до освітньої рутини їм великим.
Володимир
Ми забуваємо про золоте правило дидактики - наглядність навчання. Якби освіту (дітей) не обкрадали, то й учитися їм було б куди цікавіше.
Владимир Белый
Для Володимир: Це при тому, що не лише теперішня освіта новітньої України недофінансується, а й колишня радянська ніколи не була на такому рівні матеріально-грошового забезпечення, який давно став стандартом навіть для країн третього світу. Це було ще однією з причин застосування у ті часи методу "залізного забрала", за якого наживо побачити іноземний світ мали можливість лише поодинокі радянські громадяни.
Володимир
Для Владимир Белый: Колишня радянська освіта недорозкрадалася, а теперішня - перерозкрадається!
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!