Osvita.ua Блоги Віктор Мисан: до школи не прийде новий вчитель
Віктор Мисан: до школи не прийде новий вчитель

Без докорінної зміни підготовки педагогів школа отримає не сучасного вчителя, а «фахівців» старого ґатунку

Віктор Мисан: до школи не прийде новий вчитель

Автор: Віктор Мисан, кандидат педагогічних наук, доцент, заслужений учитель України.

Це - навіть не лист і не звернення. Це - сумні роздуми про те, хто завтра прийде до школи.

«Якщо вчитель не зміниться, «Нової української школи» не буде», – констатував заступник міністра освіти і науки України П. К. Хобзей.

Шановний Павле Кузьмовичу.

Спостерігаючи із середини (учительського середовища) за тим, що відбувається в освіті, хочу Вас запевнити, що він не зміниться. Він не зміниться навіть тоді, коли завтра наказом, Законом, чи ще якимось іншим актом звільнять всіх пенсіонерів і тих, хто не може, не хоче працювати по-новому. Він не зміниться, якщо запровадите сертифікацію і відміните атестацію. Він не зміниться, якщо кожен заклад очолить інноваційний директор, щоб «надихати», «запалювати», «горіти».

Чому? Це довго пояснювати і гадаю, що будь-які пояснення Вам, і всьому міністерському товариству, освітянським управлінцям - це як «припарки мертвому». Але найдраматичніше навіть не це. Ми є свідками, а Ви і Ваше оточення співучасниками і організаторами іншої ДРАМИ. Ні завтра, ні післязавтра до школи не прийде новий вчитель. Він навіть не прийде через чотири роки, коли сьогоднішні першокласники перейдуть на навчання в основну школу (5 клас). Чому? Для доказовості трохи історії.

Я закінчував педагогічний інститут у 1980 році. Чимало моїх колег, які здобували освіту у вищих навчальних закладах до 1991 р. (педінститутах і університетах), стверджують, що радянська система підготовки учительських кадрів була більш досконалою і мала переваги.

Насправді, це не так. Не всі звертають увагу на її фундаментальні вади.

Першу – ідеологічну спрямованість освітньої системи. Радянська держава не просто готувала учителя, а фахівця, який мав стати провідником марксистсько-ленінського світогляду, вихователем нового покоління борців за комунізм.

Другу – досить низький рівень фахової підготовки. У колишніх учительських, педагогічних інститутах виділяли мало годин на психолого-педагогічні дисципліни. Яскравим прикладом може слугувати мій додаток до диплома випускника історичного факультету. Наприклад, на психологію (загальну + вікову) виділяли 100 год., педагогіку (вступ до педагогіки + історія педагогіки + педагогіка школи) – 150 год., методику викладання предмета (історія + суспільствознавство) – 110 год. Загалом, враховуючи спецкурси із педагогіки (30 год.) та вікової фізіології і шкільної гігієни (50 год.), на теоретичний блок психолого-педагогічної підготовки планували 440 год. (чотири роки навчання!). Якщо врахувати, що загальна кількість годин теоретичної підготовки складала 3942 год., то психолого-педагогічна виглядала куцим додатком – лише 11% всього навчального часу, а за такими нормативами працювали всі педагогічні інститути без винятку, централізовано спускали на підготовку вчителя.

Щоправда студенти проходили короткострокову (2 тижні) педагогічну практику на ІІІ курсі і довгострокову (4 тижні) на ІV курсі, де мали б «відшліфовувати» теорію.

Радянську модель перенесли до вузів незалежної Української держави, де вона залишається до сьогодні. За роки роботи у вищій школі мав можливість переглянути і опрацювати десятки навчальних планів різних університетів України, у тому числі і педагогічних, які готували вчителів історії. Не буду втомлювати статистикою. Вона майже на 100% відповідає радянській моделі за суттю.

Наведу найсвіжіший приклад із навчального плану одного університету (не будемо наражати на небезпеку розробників цього плану, хоча творили вони його згідно міністерських вказівок!).

Освітня кваліфікація: Бакалавр середньої освіти. Професійна кваліфікація: вчитель історії і правознавства. 4 роки навчання - це 5880 годин підготовки. Із них на психолого-педагогічні дисципліни (педагогіку, психологію, декілька методик викладання фаху) - 540 год. (!) + 540 год. на педагогічну практику. Разом 1080 годин. 2730 год. (!) заплановано на викладання майже двох десятків історичні дисципліни + 1080 год. на правознавчі курси. Разом 3810 год.

А тепер перейдемо до відсотків. Теоретична психолого-педагогічна підготовка склала 9%. Це навіть менше, ніж в колишньому радянському педінституті. Доповнить цю підготовку неефективна практика. Чому? Це окрема історія.

На предметну (історичну і правову) підготовку сплановано майже 62% (!) навчального часу. У задачі запитання і не одне:

  • Кого підготує сучасний педагогічний університет – історика, чи вчителя історії і правознавства?
  • Наскільки підготовленим виявиться молодий педагог до роботи в умовах реалізації «Нової української школи», де він «повинен стати «агентом змін», творчим, відповідальним, який постійно працюватиме над собою, знатиме як формувати нове компетентне покоління молоді»?
  • Чому всі учні без винятку навчаються за єдиними державними програмами, підручниками, а майбутні вчителі за тим, що «нафантазують» укладачі освітніх програм в окремо взятих вузах?
  • Чому на історичних факультетах класичних університетів присвоюють кваліфікацію «Вчитель (викладач) історії», не читаючи студентам педагогіки, психології, методик викладання історії, права, громадянської освіти?
  • А зрештою, чи мають університети фахівців зі шкільних методик?
  • Хто насправді там вчить, як організовувати освітній процес у НУШ?
  • Чому в університетах основними формами навчального процесу залишаються лекції і семінарські заняття?
  • Чому відсутні практичні, лабораторні, не збільшують індивідуальні, на яких відшліфовується педагогічна майстерність?
  • І чи є кому насправді шліфувати того вчителя?

Ви хочете, щоб до школи прийшов новий вчитель? Новими на ньому будуть хіба що мешти, штрупси і ще якийсь прикид. Без докорінної зміни підготовки педагогічних кадрів школа не отримає сучасного вчителя. Вона отримає «фахівців» старого ґатунку, більшість яких, перш ніж переступити її поріг, розмірковуватимуть: «Заходити чи майнути до Європи на заробітки?»

І це ще одна вкрай актуальна проблема: Куди і в кого держава вкладала гроші упродовж чотирьох років?

Оригінал

Освіта.ua
13.09.2018

Популярні блоги
В. Співаковський: домашні завдання ще є? Не скасували? «Відчуття часу» дозволить дитині у дорослому житті нікуди не спізнюватися і все робити вчасно
Олена Князева: чому вчителі йдуть зі школи? Школа перестала бути не тільки місцем радості Дитинства, а й місцем професійної реалізації вчителя
В. Громовий: щодо скандалу з шампанським у День учителя Роль жертви, яка виправдовується, - це найгірше, що може обрати для себе директор школи чи вчитель
Олена Шаповалова: що дають нам студенти-іноземці Навчання іноземців протягом року принесе Україні суму, яка співставна з трьома бюджетами Житомира
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
KVP1248,
я предлагаю другую точку наблюдения.ЯТО есть Я ребёнок способен познать БЕЗ информационной составляющей всемирной паутины. Мало того,она, паутина,мешает ему в познании себя.ДО 3 лет ребёнок познаёт то,о чём Вы пытаетесь сказать. ДО 3. И именно до того возраста те,кто разбирается в теме,предлагает НЕ давать ребёнкам возможности смотреть телевизор. ПОЧЕМУ? Я не стану описывать всего. ДЛя этого необходимо много времени и сил.А этого я не имею.Если бы у Вас была возможность общения с новорожденным + .то Вы бы сам всё это осознал.НО на данном этапе Вам следует просто подумать.///О телевизорах в школах.Это как в начале эру книги люди радовались.что могли читать мысли других людей. ДА.могли.НО это ничего не меняло.если у людейНЕ было собственных знаний. И да. компетенции находятся НАД знаниями (умениями и навыками).ПОЧЕМУ?///И следущее.В Ваших репликах СУЩЕСТВЕННАЯ недоработка,при том,регулярная,говорящая о том,что Вы НЕ продумал это со всехсторон.Если наблюдатель потеряет друзей,родных+,то..
"Что есть Я...(и по тексту)"
Для KVP1248,: (а вто ЧТО дальше - предлагаю Вам дописать...)
kvp1248
Предлагаю посмотреть в yuotube материал профессионального антрополога Станислава Дробышевского: "В гостях у хадза". Современные представители древних охотников-собирателей прекрасно живут без малейшего желания пользоваться достижениями современных технологий. Что-то подобное можно наблюдать у нас, когда большинство не желает применять усилий для самосовершенствования. Современный смарт телевизор, подключенный к Internet и дополненный мощным звуковым музыкальным центром, представляет собой двунаправленный канал связи с профессиональными экспертами. Причем, 60’’ экран телевизора-монитора, в отличие от лазерного проектора, в несколько раз меньше нагружает глаза человека, чем текст на бумаге. Самих антенн для просмотра традиционных телепрограмм в классах, с которыми я имел контакт, не было. На мой взгляд, просмотр традиционных программ по телевизору до и после 3-х лет желательно исключить. Современная реклама уничтожает ростки многомерного мышления индивидуума. В 150 лет мы «просыпаемся».
спасибо,как-нибудь посмотрю,
ВП.Вам встречалась мысль о том,что большинство не способно ко многим мыслительным процессам? Но и это не суть.Для жизни,реальной ЖИЗНИ,все технические новинки,в принципе,не нужны.Мало того,они вредят самосовершенствованию человека.Я ведь не зря обращаю внимание на новорожденных.И не зря акцентрирую внимание на том,что именно отсутствие любых внешних искусственных источников информации помогает им познять собственное Я.А вот после 3 собственное Я познаёт СЕБЯ в сообществе. И да,школа этому способствует.И ДА,школьная жизнь плавно перетекает в жизнь сообщества. ТО есть-то,что ребёнок позал в школе,будет осовополагающим для создания сообщества будущего.///В принципе мне льстит,Ваше согласие в том,что просмотр программ ДО 3 лет желательно исключить. А после-под мониторингом взрослого (расширяю).///Вопрос Вам. Есть ли вариант того,что человек вовсе НЕ спит? Если есть,то ЧТО возможно делать,чтобы большинство НЕ спало. Ну и вопрос,который следовало бы поставить первым.
Коментувати
Не завжди
Із дитинства мріяла бути вчителем. Поступила, не пропустила жодної пари. Не просто вчилася- насолоджувалася. мріяла як я це все застосую. По методикам викладання завжди було "відмінно". Горі очі прийти у школу вчити діток. Принцип життя- нічого нікому не давати, все сама, своїми силами. Після мене приходили, їм давали класи, години.... Пройшли роки, за фахом так і не працювала, а сьогодні працюю так щоб дітям було цікаво. Очі згасли, бажання зникло, ентузіяаз пропав... Але колись теж була молодою, а не дали змоги... Були або близькі, або наближені, або пенсіонери, яких нічим не посунеш
Матиола
Пять лет назад я ушла из государственной школы и открыла свою собственную, это не было спонтанным решением , вынашивалось годами. Пригласила своих бывших учеников преподавать в ней и начала делать то. что считала необходимым для того, чтобы не имитировать процесс, а на самом деле учить и научить. Количество учащихся увеличивалось с каждым годом. Дети стали поступать в хорошие университеты. Популярность росла. Сил моих учеников-сотрудников уже недостаточно. И что сейчас? Я в катастрофическом положении! Я не могу найти ни одного преподавателя,который отвечал бы требованиям учебного процесса нашей школы, который я считаю обычным и нормальным. Люди, которые приходят на собеседование, находятся за пределами моего понимания! Полное невежество, хамство, нежелание и неумение общаться с детьми,единственное четко оформленное желание : получить побольше денег! Я не хочу обидеть хороших учителей, я уверена, что они существуют(где-то), но их так мало, что впору впасть в отчаяние.
учитель
Для Матиола: дайте свої координати, будь ласка
Коментувати
Juliya
Почала працювати у 1989 р після педучилища. Також колеги були після педінституту. Так от ми були підготовлені краще в плані методики. Бо з 2 курсу йшла практика. І методика всіх предметів. Якщо вчились складати конспект, то це було до найменших подробиць. Передбачалися питання і ВІДПОВІДІ учня. Вчились пооводити уроки, різні заходи, потім їх обговорювали, аналізували. Якщо трудове навчання і методика, то вчились робити все те, що за програмою у початковій школі: різали, клеяли... А ще почалась реформа :6-річки. І нас вчили працювати саме з ними. Тим, хто вже працював, доводилося переучуватися. Це було важче їм. Бо перевчитись важче. Тягне до старого. А у нас такого досвіду "як раніше" не було. Тому якщо реформа, то треба студентів готувати. Вони не будуть озиратися назад. Тому у школі було легко працювати. Підготовка саме практична, методична була.
KVP1248
Головним в школі є те, без чого школа не може існувати. Це сучасний Учень, а не вчитель! Як сказав С.Корольов: «Щоб навчитись літати, треба літати». Мене вразило сучасне обладнання в кількох початкових класах. Сучасні величезні старт телевізори та потужні ноутбуки, яких боїться старий вчитель. Проблему, за допомогою моєї двохденної консультації, успішно подолано за допомогою кількох учнів четвертого класу. Через день вони знаходили в Інтернеті відео уроки на любу тему. Особливе значення мають уроки іноземних мов. Учителю необхідно тільки контролювати контент. Необхідно в кожному районі підготувати методиста, який допомагав би школам освоїти нове дороге обладнання. Інакше все зникне, як відео обладнання з виборів в епоху Януковича.
Є бажання, немає...
Для KVP1248: Абсолютно правильно. Не мають виходити із зони комфорту, не хотять учитися, страі методи, прийоми. Дайте у школи обладнання, не ховайте на колись ( щоб не зіпсували, не зломали), дайте по школам Інтернет, Вай-фай, нехай діти використовують смартфони. Ми можемо ці смартфони використовувати із користю. Коди, Програми, є багато платформ створення завдань в он-лайн режимі, створення гугл-форм, відеонавчання,.Ні, краще як усі- паперові папки стосами, купа макулатури ( бо прийде комісія що покажу). Саме страшне, що вчителі не бажають змінюватися
Вася
Для KVP1248: У кожній школі є учитель інформатики і, я гадаю, показати вчителю, ЯКИЙ БАЖАЄ, як працювати з обладнанням він зможе. Але є одне велике АЛЕ. До цього нового обладнання необхідно ще й відповідне нове ПО навчального призначення, ще й на рідній мові, а от з цим уже проблеми, бо його нема (є російське, або на інших мовах і не систематизоване, є платне ПО, а хто його для державного закладу закупить?(наприклад ті ж "Розумники"). Нове обладнання також в одиничних екземплярах (один клас з мультимедійною дошкою і один портативний проектор, який перед уроком необхідно "захватити", на перерві повісити екрана, все попід’єднувати, налаштувати, а після уроку все у зворотньому порядку). Але хочу сказати не про це. Якщо ви хочете чогось навчитися, то Вам вистачить загостреної палички, шматка рівної земної поверхні чи піску (або ж листка пеперу та олівця) і УЧИТЕЛЯ, який розуміє те, про що розповідає і чому вчить. От і робіть висновки.
kvp1248
Потрібно вчити учнів, а не вчителя, не обов’язково чекати на появу ПО на рідній мові – все вже давно створено, для початку достатньо володіти азами пошуку та автоматичним перекладачем. На жаль, більшість вчителів інформатики, яких я знаю, не мають великого бажання брати на себе додатковий клопіт. Вся надія на ініціативу учнів. Сучасна техніка, розвернута в деяких початкових класах, дає учням можливість відчути подих безмежної безодні сучасного інформаційного простору. Великий смарт телевізор, поєднаний з потужним звуковим центром та Internet, ставить молодь в рівні умови незалежно від країн, в яких діти проживають. Вчитель має лише контролювати ініціативу талановитих учнів та інформаційний потік, щоб він не перетворився в без предметну гру. Відповідальність керівників школи та методистів району лежить в тому, щоб цю техніку не було загублено.
Коментувати
Мар'яна
А ви до цього додайте на 100 відсотків неефективні курси післядипломної підготовки. Які викладають хто знає як! Тупі лекції про "чуш", нічого корисного. І ця галімотья раз на 5 років. Наступного разу на відео зніму і в Ютуб викладу, може хто оцінить. НАБРИДЛО. СИЛ БІЛЬШЕ НЕМАЄ. Екзамен для вчителів - не проблема. Та тільки на що він вплине??? Я стану краще працювати, буду більш "креативніша". В школі з’явиться обладнання для сучасного уроку? Так само як ці ТУПІ олімпіади з предметів. Навіщо? "Вечная слава" ?! дітям та вчителям, які витрачають вільний час не безглузді заняття. А рівень дітей? " 1 бал- тоже оценка"!!! Навіщо видавати атестат 9 класу дітям, які ледь читати вміють. Що такого немає? У пріарітеті лише рейтинг. Хто признається... А в 11 класі без репітитора на ЗНО не готові. І це НАЙКРАЩІ! Що, теж такого немає? Багато чого ще можна написати, та хто це почує? Відчуваю себе "диванным" реформаторм. Прикро що все так. А все може бути по іншому!
ЗОРЯН
Дали 5 лет что бы все сломать ибо сразу ломать боязно поживем увидим а что до молодых учителей они будут мыть туалеты в европе но в нуш или школу не хотят почему да потому нет для учителя ничего то взяточник то обслуга и постоянная реформа каждый приходящий в мон считает своим долгом что то реформировать и брать пример с кого то сейчас это фины и где и какую науку в мире они продвигают или каких мировых ученных вырастили пусть покажут и мы поверим так лучше японцев и корейцев копировать вот только мы другие все общество другое а учитель такой какое общество тут круг замкнулся
Володимир
Подивіться штат міністерства. Якщо там усе взагалі і без конкретики, то що таке міністерство може згенерувати? https://mon.gov.ua/ua/ministerstvo/pro-ministerstvo/kontaktna-informaciya
Witalina
Як на мене, значення професійної підготовки вчителя значно перебільшене !!!! Вчитель - це ТЕ, що в ДУШІ. Воно або Є ,або НЕ МАЄ. І ніякий диплом його не замінить! Вчитель сам постійно ВЧИТЬСЯ і ВЧИТЬ інших. ГОЛОВНЕ, бажання вчитися. Я знаю вчительку початкових класів,яка стала ПРЕКРАСНИМ , високо професійним учителем історії,І прикладів,коли людина самотужки,без спеціальної підготовки ставала фахівцем багато.
Местный
Для Witalina: Всегда откровенно смеюсь когда начинают писать, что учитель - это то, что в душе или в сердце или ещё где-то. У меня больше половины коллег такие же душевники, но на выходе 0. Полный 0. Учитель - это профессионал, в первую очередь, а потом уже всё остальное. Witalina, Вы, наверное, уже пенсионного либо предпенсионного возраста - именно так эта категория и рассуждает.
0000000
профессионал В ЧЁМ? В предмете? В отношении к детям? В знании дела? В ЧЁМ учитель это профессионал?
Коментувати
Я
Скільки викладачів педагогічних вузів працювали в школі? Навчити чомусь може тільки практик який працює з дітми. Який випрбовує нові технології на прктиці, а не в теорії.
Левкович
Все набагато серйозніше. Абітутієнт педвузів 80 - х років ,якщо не найкоащі випускники шкіл, то одні з кращих. І в вуз поступали, в своїй подавляючій більшості , для того, що б йти працювати в школу. Тому і ті 10 -12 % педагогіки - методики вивчали старанно, і на практиці намагалися щось отримати для професії.Сьогодні в педвуз йдуть ті , хто ЗНО склали нижче середнього. І в школі вони, в своїй більшості працьювати не планують. Просто так вищу освіту отримати легше і дешевше. Тому їм начхати на педагогіку з методикою, иай на свій предмет, а від практики стараються "відкосити".
Cirius
Для Левкович: А ще тоді випускник педвишу мав їхати по направленню туди, де його потребували(село, селище, народна будова і т.д) та відпрацювати три роки, лише після цього він мав вільний диплом. А там з ним ніхто не панькався, дали гуртожиток, клас і дерзай. Не хочу сказати, що то було гуманно, але всі вчилися за державний кошт, то ж і мали робити те, що було вигідно державі. А сьогодні ми вчимо за кошти бюджету студентів, а як до роботи, то вони кажуть, що помилилися у виборі професії.Ніби не знали наперед яка у вчителя зарплата, чи яка то важка праця. Ще й допомогу виплачуємо по безробіттю.
Галина
Для Левкович: Те що йшли працювати в школу - правда, а ось, що вступали найкращі - дурня (я говорю про найкращих з тих, хто вступав до вишів). Зарплата вчителя завжди була низькою. Просто до вишів взагалі вступали найкраші. Більшість йшла в ПТУ та технікуми. А вступати кілька років поспіль було нормальним явищем. А зараз кожен "двійочник" вважає, що має неодмінно вступити до вишу, якщо не на бюджет то на контракт. Вища освіта знецінилась спершу тоді коли на всі професії без розбору при працевлаштуванні почали вимагати вищу освіту, а потім, коли навідкривали таку кількість вишів, яка здатна була за гроші вчити абсолютно всіх випускників і навіть більше.
Коментувати
Колега
У школи не прийде молодий учитель.1.Його не пустять пенсіонери. 2. Якщо він потрапив, він буде меншим, а таким нема чого висовуватися.3’ Він прийде з бажанням працювати, щось робити, буде горіти ,а його поставлять у рамки, щоб був як усі.4. Він може робити багато, його будуть любити діти, але отримувати буде менше за всіх. Поки прийдуть вислуги і категорії, вогник згасне, буде як усі, не буде нікуди летіти і щось робити
Местный
Для Колега: подписываюсь под каждым словом. Особенно про пункт с пенсионерами. У самого в учебном заведении директор пенсионер, который держит стадо таких же, которые на 3й этаж с трудом поднимаются.
Коментувати
Випускник
Кожний педвиш розробляє свої програми і навчальні плани. Брат переводився з одного педвишу в інший на аналогічний факультет. Прийшлося перездавати 22 предмети! Причому переводився з ІІІ курсу на ІІІ курс! Всі в шоці! Виявляється, що посібники теж пишуть викладачі під предмет, який викладають, це щось з чимось!
Вчитель
Дуже хочеться, щоб наші реформатори прийшли у звичайнісіньку школу і в класі, де 30 з лишнім учнів, дали хоч один сучасний урок. Продемонстрували сучасну методику "старим" вчителям.
History
Проблема не у малій кількості годин для викладання, а у тих методиках, що викладаються та тих методах якими викладаються педагогічні і психологічні дисципліни. А якщо збільшувати кількість годин на психологію і педагогіку за рахунок предметів за спеціальністю отримаємо недоучок які гарно володітимуть методикою проте не своїми предметами.
Небайдужий
З одного боку, погоджуюся з основною тезою, що нові вчителі не прийдуть. Але не погоджуюся з тим, що це пов’язано з недостатнім викладанням педагогіки та психології. Спираючись на власний досвід, головне - це бажання вчителя донести матеріал і знання цього матеріалу. Останнє викладається у профільних дисциплінах. А от як донести матеріал, то цьому можна спеціально і не навчати. Головне, щоб перед майбутнім вчителем був яскравий приклад як потрібно викладати. Тому достатньо студенту давати цей приклад, гарно викладаючи профільні дисципліни. А різні педагогічні трюки можна легко в інтернеті подивитися. Все це прийде з досвідом.
та й трюкі,
Для Небайдужий: то дрібниця. Найкорисніше - жити одним життям. Просто жити, лишень переступаєш поріг школи. Та й поза школою. Одна із учениць, яка НЕ пішла в педагогічний, бо приймали лише місцевих, якось поділилася:" У вчителя немає особистого життя. її особисте життя - то школа", про одну із улюблених вчительок. І так, у тОї так і було... Вона школою жила. Але так будуть робити ті, хто . . . А в усьому іншому Ви правий 100%.
Ірина
Ви вважаєте правильним, що у вчителя немає особистого життя, бо особисте життя вчителя - школа? Учитилювання - це робота. Так, відповідальна, можливо забирає багато душевних сил і фізичного часу, але ж робота! Є родина, друзі, є життя і поза школою. І коли робота закінчується, рано чи пізно, ти залишаєшся з родиною. Про це варто пам`ятати. Це моя думка.
Вчитель
Справа в тому, що робота в сучасній школі просто не залишає часу на особисте життя, сім’ю, дітей, друзів аж до відпустки, бо на канікулах дороблюєш всі ті папери та накази, які не всиг виконати під час навчання. Вдома у вільний час перевіряєш зошити, пишеш конспекти, або якісь методичні роботи. Нескінченні олімпіади, турніри, виставки, методичні та наукові роботи, конкурси "Вчитель року" і т.п. в яких ти ОБОВ’ЯЗКОВО повиненприйняти участь і перемогти інакше на підвищення категорії можеш не розраховувати, бо погано працюєш. Та й під час відпустки тобі не дадуть відпочити, а треба подумати над наступною учнівською науковою роботою, зробити ремонт, пройти курс лікування.
Коментувати
Cirius
Повністю Вас підтримую п. Мисан. Ви описали "перли" нашої університетської підготовки вчителя, а якщо поглянути на інші професії там картина ще гірша. Програми завалені купою подроблених предметів, аби годин було більше.Зв’язок з виробництвом мінімальний, аби звіти про практику були. Потрібні лабораторії відсутні, студентів напичкують однією теорією і вони не здобувають необхідних практичних навичок. Я бачив масу таких "випускників", безпорадних і не підготовлених до практичної діяльності. Зочники і ті краще адаптуються до виробництва, ніж стаціонарники. Сучасна університетська підготовка- це на 50% дерибан бюджетних коштів і викачування грошей з громадян за липові дипломи. І Ви думаєте, що МОНУ цього не знає? Ми тут пишемо, витрачаємо час, хоч один раз міністр відповіла на наші пости? Замість цього модератор видаляє неугодні відгуки, аби не дратували чиновників. А для кого ж ми це все пишемо? Хіба ми вороги своїй державі?
Влад
Риба гниє з голови -- завалимо вищу освіту, то в школі почнеться казно-що з такою "продуманною" реформою.
Ірина
Для Влад: Вища освіта давно не є гарантією фаховості спеціаліста у будь якій галузі.
Коментувати
Олексій
Стару розвалять, а нову так і не створять... Автор правий, реформа потрібна щоб дерибанити бюджет і починається з проблем попередніх реформ...
Студент
Для вищої школи головне, щоб доцент довів свою справжність наукою, а не тим, як учить студентів. Задовбали уже ці професори із своїми скопусами і рейтингами! На студента ніколи у них часу немає, пишуть свої мадригали у журнали, які ніхто з учителів не читає, бо там усяка беліберда. Поки до суті доберешся через актуальність, об’єкт і заб’єкт дослідження, а там так закрутять різними термінами, щоб розумніше виглядало, що і зрозуміти не можна. Краще б методики викладання навчили та і педагогіку звісно треба.
Небайдужий
Для Студент: Те що Ви пишете - це вони не наукою займаються, а псевдонаукою. Шкода що Вам не доводилося зустрічати тих, хто займається наукою. В педагогіці таких майже немає, бо сама педагогіка не є такою вже наукою, а скоріше ремеслом. А ремеслу вчаться на практиці. Хочете науки - треба дивитися фізику, математику, хімію тощо. Там кращі викладачі ті, хто робить актуальну науку.
Студент
Для Небайдужий: Та не хочу я ніякої науки! Мені потрібно, щоб мене навчили методики викладання в школі! Основні проблеми школи, їх вирішення. Як і куди реформуватися, а не збільшували обсяг і кількість дисциплін, які мені абсолютно непотрібні для роботи у школі!
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!