Osvita.ua Блоги Віктор Громовий: дебюрократизуємося ж ми, гей!
Віктор Громовий: дебюрократизуємося ж ми, гей!

Якщо зараз шкільний психолог навіть без фанатизму писатиме цю… папери, до дітей черга ніколи не дійде

Віктор Громовий: дебюрократизуємося ж ми, гей!

Автор: Віктор Громовий, освітній експерт, заслужений вчитель України.

От коли в далекі 90-ті система освіти опинилась у надзвичайно продуктивному стані на межі хаосу, я, як молодий і нахабний директор новоствореної на базі Кіровоградської школи №5 гімназії, міг дозволити собі сказати нашому першому шкільному психологові (психологині по-гендерночутливому): Ірино Ярославівно, мене абсолютно не цікавлять ті папери, якими намагаються вас навантажити тітки з міськвно.

Мене цікавить, щоб ви вчасно побачили, що з десятикласницею Танею коїться щось не те. Щоб ви непомітно забрали її з уроків до себе в кабінет, попили там кави й поговорили на тему «Всі мужики сво…». Щоб вона там у вас поплакала і посміялась, а я був спокійний, що дівчинка на ґрунті нещасного кохання не скоїть якусь дурницю...

Мене цікавить, щоб Едик із 7-А таки зрозумів, що використання кулаків є далеко не єдиним і не найкращим способом самоствердження, навіть якщо його рідний тато вважає інакше...

Також добре було б, якби ви знайшли спосіб дуже делікатно підказати, Людмилі Дмитрівні, що той емоційний стиль, який вона звично використовує у спілкуванні, призведе до виключно негативних наслідків як для дітей, так і для неї особисто...

Слава Богу, мені щастило. За всі 12 років директорування жодної трагедії в гімназії не трапилось, бо у нас була індивідуальна психолого-педагогічна підтримка, був позитивний емоційний баланс і правильне ціннісне поле.

На жаль, в колишній школі №5 трагедії траплялись і до мене, і після мене…

Якщо ж зараз шкільний психолог навіть без фанатизму виконуватиме усю цю… боюсь, до Танечки з 10-го Б і до Едика із 7-А черга ніколи не дійде.

Тож, це той випадок, коли бюрократизм може вбивати!

Вбивати не тільки творчість, інновації, а і просто вбивати у буквальному розумінні цього слова.

Див. додаток до Листа МОН № 1/9-529 від 05.09.18 року «Про документацію працівників психологічної служби у системі освіти України» (зразки документації на 19 арк.).

P.S. Маю лише одну пропозицію до цього листа. Записати: шкільний психолог не веде НІЯКИХ обов’язкових документів, планує свою роботу на власний розсуд, гнучко реагуючи на потреби дітей та мінливу ситуацію в школі. Фсьо!

Оригінал

Освіта.ua
10.09.2018

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Учитель
Не знаю. У часи моєї школи, не було психологів, проте всілякого страху не було. Тепер сидять ці психологи, соціальні педагогі, зами по виховні, папірці пишуть, а на дітей навіть не дивляться. Не від того, що винні папірці, а від того, що заробітчани. Головне що ВОНИ АДМІНІСТРАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ. Діти нікому не треба— адміністраторам аби папірці були, батькам гроші, аби не гірші ніж інші, у класного керівника цілий клас тактх діток і він просто фізично не спроможний.
Хочу працювати, а не дурню писати
Нові папери? Ні, не чули. У Харкові не вважають за потрібне вводити нову документацію. Нащо? Це лише апробація. Пишемо плани на місяць, протоколи. Психолог -педагогічний працівник і має право на підготовчу діяльність за межами закладу? Ні, не чули. Чому б не писати документи, час є- 8 годин працюємо у закладі, а тоді вдома готуємося. Гарно влаштувалися((((
Віталіна
Ой, та й розходилися ж з цим листом. У нас на район лише в 3 школах є психологи, і лише 1 з них працює на ставку. А іншим школам по-барабану. Краще б штатні розписи змінили. А то все бла -бла -бла ...
Володимир
Для Віталіна: Найцінніші кадри в системі управління освітою - це економісти, які розпилюють субвенцію....
Коментувати
Володимир
Все правильно! А то добюрократизувалися до ручки. І виховної роботи якісної немає...
Cirius
Ви зайвий раз підтверждуєте, що риба псується з голови. Для нашого директора найважливіше, щоб з усього були папери, бо коли приходять "перевіряючі" вони, в першу чергу, вимагають роботу на папері. А бесіди та живі контакти з учнями на папір не перенесеш, ні сил, ні часу не вистачить. Отже, потрібно написати побільше, аби перевіряючі залишилися задоволені. Хоча практика показує, що у деяких проблемних випадках краще підстрахувати себе паперами, бо прокурору потім не докажеш свою правоту( копії листів до батьків, квитанції з пошти, протоколи учнівської ради, журнал реєстрації проведених бесід і т.п.)

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!