Osvita.ua Блоги В. Бєлий: освітня промоція чи комерційна пропаганда?
В. Бєлий: освітня промоція чи комерційна пропаганда?

І майбутнє, і сьогодення навчальної діяльності – це процес, у якому ІТ-засоби є основними інструментами

В. Бєлий: освітня промоція чи комерційна пропаганда?

Автор: Володимир Бєлий, заступник директора з НВР, фізико-технічний ліцей м. Херсона.

Мова про здатність нашого освітнього менеджменту до адекватної оцінки ролі ІТ-засобів навчання на розвиток інтелекту школярів.

З одного боку тебе охоплює ейфорія від таких повідомлень у пресі, як, приміром, ось це: «Криворізька школа №114 ще з 90-х років приділяє новітнім технологіям значну увагу. «Ми використовуємо Kahoot!, Plickers, LearningApps, а з цьогорічного EdCamp’у привезли ідею Wallame і доповненої реальності», — розповідає директорка Людмила Хорькова. Школа №114 вже п’ять років — лідер міста за оцінкою методик навчання, роботи з обдарованими дітьми й інших рейтингів. Директорка вважає, що технології відіграють тут ключову роль: «Ми не боремося з гаджетами, ми їх використовуємо. Гаджети приваблюють дітей, і заборонами тут нічого не вдіяти. Треба направляти цю цікавість у бік навчання. Наприклад, у кабінеті історії ми зробили зрістомер з позначками зросту видатних особистостей, а поряд з кожною позначкою — QR-код. Дитина може просканувати код смартфоном і потрапити на статтю про цю людину». Зрештою, підручники й художню літературу діти читають з екранів — їм так зручніше» - стаття у «Лівому березі» під назвою «Цифрові технології наступають на українську школу» від Дениса Куклина (8 вересня 2018 року).

У той же час з іншого боку, ти починаєш розуміти, що ІТ-засоби є всього лише навчальним «інструментом» і ніяк не чинником кращого інтелектуального розвитку учня ніж інші засоби навчання.

Це усвідомлення швидко тебе «дістає», коли дивишся підсумкові результати навчання випускників шкіл. На ЗНО цього року від згаданої вище криворізької школи № 114 брало участь 40 випускників. При цьому лише 16 з них здобули 160 – 200 балів з української, з 17 учасників тестування з математики досягли цього діапазону успішності 8 учнів, а з 30 учасників тестування з історії лише троє.

Зрозуміло, що не лише майбутнє, а й сьогодення навчальної діяльності – це процес, у якому ІТ-засоби є основними інструментами як для учителя, так і для його учнів.

У мене, приміром, десь 40% аудиторного навчального часу учні для своєї підготовки з фізики використовують смартфони, планшети та стаціонарні комп’ютери. Тільки все це мною планується, а по ходу весь час супроводжується точковим консультаційно-дорачним та мотиваційно-цільовим супроводом.

І останнє (супровід вчителя) є головним навчальним «інструментом», бо забезпечує особистісно орієнтовану партнерську співпрацю зі здобувачем освіти.

Останнє поняття (здобувач освіти) має значення, бо якщо учень не здобувач, то ніякі, навітьт квантові ІТ-засоби не матимуть значення. Лише сам факт використання ІТ-засобів якісної підготовки учнів у масових вимірах не гарантуватиме. Ні за які гроші не купити, як казав один автомеханік, однієї людської характеристики – «мастила у голові».

Оригінал

Освіта.ua
10.09.2018

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Володимир
похвально.
ТАРАС
Бєлий, КАГЕБІСТ ТИ НАШ, та вчи дітей ти трохи, а не тарабань тут весь час. 0---

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!