Osvita.ua Блоги Володимир Бєлий: зміст освіти і реформа
Володимир Бєлий: зміст освіти і реформа

Якщо й буває багатопрофільність, то у певному закладі, а не у традиційному пострадянському класі

Володимир Бєлий: зміст освіти і реформа

Автор: Володимир Бєлий, заступник директора з НВР, фізико-технічний ліцей м. Херсона.

Чи можуть фундаментальні науки, визнані світом, не бути у переліку предметів за курс основної (базової) середньої освіти?

Звісно, що ні, адже освітня система кожної окремої країни на сучасному етапі цивілізації не може дозволити собі ігнорувати явище глобалізації світу. Тому, зазвичай, учні 5-9 класів мають у своєму розкладі десь зо два десятки предметів.

Чи можуть якісь з цих предметів зникати з розкладу занять у старшій школі, тобто під час здобуття повної загальної середньої освіти?

Не можуть на рівні системи освіти чи закладу, але не тільки можуть, а й мають зникнути на рівні окремого учня.

Після базової освіти повна загальна середня освіта сучасного рівня якості означає її здобуття на поглибленому змісті того чи іншого ПРОФІЛЬНОГО циклу предметів. Саме ЦИКЛУ, а не одного-двох, профільних предметів з основ наук, бо поки його (старшокласника) навчання залишається ще загальноосвітнім, а не професійним. За сутністю, тобто за змістом.

Звісно, забезпечити такий зміст навчання старшокласників по-справжньому методом простого переводу з 9-го до 10-го класу у «рідній» школі та ще й в умовах збереження структури предметів основної школи є НЕМОЖЛИВИМ.

Тому-то світ з давніх-давен вчить кожного окремого старшокласника у одно- чи багато-профільному ліцеї (якщо той дуже великий), але не у тому самому класі, що сформувався ще у початковій школі.

Якщо й буває багатопрофільність, то у певному закладі, а не у традиційному пострадянському класі і, тим більше, не в окремих учнів такого класу.

ЗМІСТ навчання українських старшокласників давно не має бути таким, як досі, коли їх всіх женуть «галопом по Європах» за тією самою структурою предметів, що й у 5-9 класах.

Оригінал

Освіта.ua
06.09.2018

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Vladislav Smirnov
Увы, мы, похоже, вступаем в новую агнотическую эпоху (New Age of Ignorance, Эпоха невежества), эпоху невежества и незнания, когда справедлив оруэлловский лозунг "Невежество - сила" (Ignorance is Power). Основательница современной квир-теории (queer theory) Ив Кософски Седжвик (Eve Kosofsky Sedgwick) в своей знаменитой книге «Эпистемология чулана» показывает, что невежество и незнание становятся источниками власти: «Во многих случаях незнание и неведение выступают как основание власти одних социальных групп над другими». Дитрих Бонхеффер (Dietrich Bonhoeffer), немецкий пастор, писал, что любое усиление власти (будь то политической или религиозной) поражает значительную часть людей глупостью. Это прямо-таки социологический и психологический закон: власть одних нуждается в глупости других. Против глупости мы беззащитны. И чтобы справиться с глупостью нужно понять ее сущность. Это не просто. [См.: Бонхеффер Дитрих. О глупости. Сопротивление и покорность. // Вопросы философии, 1989, N 10.].
слава
автор зачепив тільки стратегію, не входячи в деталі. але ж така стратегія потребує фінансування - нізвідкіля профільні ліцеї не виникнуть одразу по всій країні. а у нас же головне не ціль, головне - створити видимість "реформ" для виправдання фінансування, суть чого зводиться до старовинного: усушка і утруска. насправді відбувається не перехід на нову якість, а елементарне скорочення мережі закладів у зв’язку із скороченням молодого населення майже вдвічі й таке ж скорочення змісту отієї "структури предметів" у зв’язку із непотрібністю більшої частини наук і потенційних професійналів тих чи інших галузей в деіндустріалізованій країні із ввп на рівні якоїсь однієї із 12 провінцій голландії. навіщо взагалі навіть ті "інтегровані" курси про все й ні про що, коли переважна більшість випускників опиниться вже за рік-два-п’ять на заробітках різноробочими закордоном?! й не тому, що "наша школа не дала якісної освіти", а тому, що у нас доходи в десятки разів меньші, ніж в будь-якій нормальній країні, ну окрім злодіїв і футболістів.
Tet-a-tet
Для слава: Мені здається, що Ви занадто трагізуєте ситуацію, хоча в дечому і праві.Оптимізація мережі шкіл у Європі відбулася вже давно, бо там так само давно навчилися рахувати гроші. Тому, як би ми не тужили за малокомплектними школами життя все одно примусить нас рахувати гроші. Але якби від того діти були у виграші, хіба б створювали опорні школи? Не один десяток років спостерігав за випускниками сільських шкіл, їх рівень знань такий, що жаліти немає за чим. А на заробітки ми все одно поїдемо, скільки не плати людині завжди мало. Хтось доробляється помалу, а хтось хоче швидко і багато. І до чого тут освіта, це вибір самої людини. А щодо доходів, подивіться на стоянки біля будинків- одні іномарки і їх у чотири рази більше, ніж було до незалежності.
linda
Для Tet-a-tet: Ви бачите тільки те, що хочете бачити! А рівень знань у сільських дітей при підвезенні у сусіднє село, коли цілий день дитина чекає автобуса голодна і в холодній школі, не збільшиться.
ой.
Для Tet-a-tet: Вы не видите леса за деревьями(((. Попробуйте отойти подальше и посмотреть ещё разок.
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!