Osvita.ua Блоги В. Громовий: суть змін у сфері стимулювання праці освітян
В. Громовий: суть змін у сфері стимулювання праці освітян

Єдиним критерієм ефективності освіти є успішність учнів (студентів) у подальшому житті після школи чи ЗВО

В. Громовий: суть змін у сфері стимулювання праці освітян

Автор: Віктор Громовий, освітній експерт, заслужений вчитель України.

Азбучна істина: єдиним критерієм ефективності освіти є успішність наших учнів (студентів) у подальшому житті після школи (університету). Тож, результат освіти, - це здоровий старт, який забезпечує успішне майбутнє випускника. Звісно, його можна визначити лише на віддалі часу.

А ефективність роботи вчителя можна визначити, наприклад, запитавши думку людей, яких він «вивів у люди».

У скрутні 90-ті роки прообразом ефективної системи стимулювання праці були Соросівські гранти для вчителів. Відбір Соросівських вчителів проводили на основі відповідей провідних випускників ВНЗ, у яких запитували: хто твій шкільний учитель, який вивів тебе на цю стежку і допоміг зробити перші кроки до успіху? Рішення про присудження гранту приймали на основі опитування студентів, тобто дійсно вже незалежних від вчителя і школи людей.

Досі в Інтернеті можна знайти чимало коментарів на кшталт:

«Перш за все, мушу зізнатись – мене сформували й навчили соросівські вчителі з Вінницького технічного ліцею. Це було в 90-ті роки… Ті вчителі, які сприяють не тільки розумовому, а й особистісному зростанню учнів, серед них був заслужений учитель України, Соросівський учитель В.Ф.Чайка…»

Ще раз наголошую: для отримання гранту Соросівського учителя потрібно було лише, щоб багато колишніх школярів добре відгукнулися про свого вчителя. Тобто гроші йшли, оминаючи чиновницькі кишені, і місцеві бюрократи від освіти не мали аж ніякої можливості їх розподіляти «по справедливості» (звісно, так вони її розуміли).

Списки вчителів(викладачів) України, які здобули грант Соросівського учителя чи Соросівських професорів, оприлюднювались у пресі.

«Нам слід навчитись усіляко підтримувати хороших вчителів і припинити виправдовувати поганих», - ці слова Барака Обами дуже влучно характеризують сутність змін у сфері стимулювання праці освітян.

Увага запитання: чи можна було б ось цю «практику, яка спрацювала» використати зараз, наприклад, в процесі автоматичної сертифікації вчителів?!

Оригінал

Освіта.ua
06.09.2018

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Володимир
Якщо директор платить данину за свою посаду, начальник відділу освіти - далі й вище, то кому буде цікава якість освіти? Тільки рейтинг!
Сміла
Як солодко звучить слово соросівський грант! Як хочеться лизнути і лизнути.... Нема в нас вчителів - лише грантоіди!!! Слава !!!
Соросівський учитель
"Увага запитання: чи можна було б ось цю «практику, яка спрацювала» використати зараз, наприклад, в процесі автоматичної сертифікації вчителів?!" Увага відповідь: Не можна, бо Сорос 3 роки підряд профінансував цю програму повністю, потім 3 роки наполовину (другу половину мала виділити держава, ключове слово "МАЛА"), а потім вирішив фінансувати не більше, як виділятиме держава. Думаю, ви здогадалися, чим все закінчилося.
Думка
Таке враження, що в нашому житті є дві речі ЗНО та сертифікація))). Не здав ЗНО, не пішов на сертифікацію тоді ти "ніхто" і звати тебе "ніяк". Потрібно зупинити цей механізм, а то нагадує все це цирк

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!