Олександр Равчев: про «кризу української освіти»

Криза в тому, що навчання досі являє собою нагромадження абстрактних фактів, які має запам'ятати дитина

Олександр Равчев: про «кризу української освіти»

Автор: Олександр Равчев, PR-менеджер в «Громадяни в дії».

Володимир Бахрушин наробив шуму витягом зі звіту за результатами ЗНО, де є приклади помилок, які зробили учні.

Зокрема, 30% учасників тестування вважають, що Україна є федерацією, конфедерацією чи союзною державою.

У коментарях і пана Володимира, і в інших постах купа людей пише про жахливий стан освіти і «тупе покоління», яке не знає таких очевидних речей.

Мене це веселить, бо реально люди, хто з вас без гугла може пояснити ПРАКТИЧНУ різницю між федерацією і конфедерацією? Чи назвати приклади союзних держав? (Звісно, якщо ви не працюєте в політології). Можете поекспериментувати і спробувати також розказати про принципи роботи електроенергії чи пояснити відмінності філософії Аристотеля від Платона. Ваші дипломи стверджують, що Ви це все повинні вміти.

Криза української освіти полягає в тому, що навчальний процес досі являє собою тупе нагромадження абстрактних фактів, які має запам'ятати дитина. Вони не мають жодного відношення до її реального життя.

Посібники пишуть «вчені», які не працюють з дітьми в реальних умовах, і вживають ту саме лексику, яку вживають в наукових статтях.

Я дивився тести по географії за 7 клас, і не зміг дати відповідь на половину запитань. Тобто щонайменше половина всього курсу мені не знадобилась в житті.

У цьому змаганні виграють не найкмітливіші, а ті, у кого кращі мнемонічні здібності.

Ті, у кого вони гірші, потім дають статистику, з якої «жахаються» і кепкують ті, хто не можуть відрізнити Аристотеля від Платона, а Страдіварі від стратачелла.

Освіту потрібно змінювати. Але починати потрібно явно не зі збільшення кількості безтолкових фактів, які має пам'ятати дитина.

А з ревізії того, що ми вважаємо реально потрібним для ВСІХ, а що - спеціалізованим знанням, яке потрібне, лише якщо дитина далі буде працювати в цій галузі.

Оригінал

Освіта.ua
27.08.2018

Популярні блоги
С. Новікова: ЗНО з математики для вступників-медиків При вступі на всі спеціальності галузі знань «Охорона здоров'я» другим предметом є математика
В. Громовий: в освіті вже пройдена межа незворотності Негативний відбір і зворотна селекція в освіті тривають, адже йдуть кращі, а «лава запасних» практично порожня
Є. Стадний: ідея збільшення ваги атестата хибна по суті Чим більше враховуватимуть атестат, тим меншими будуть шанси дітей з хорошими знаннями з суворіших шкіл
Д. Бабурін: реальність освіти за ширмою рейтингової шкали За ширмою рейтингової шкали 100-200, яку нам кожен рік презентує УЦОЯО, ховається реальний стан освіти в Україні
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Чорноліс
Криза в освіті чому : змістом освіти ніхто не займається по серйозному !! Вчитель нікому не потрібний- повний ігнор з боку держави! Мтб відсутня!! За роки після майдану закрили 3 тис шкіл , збудували…… зо 3 десятки??! Освіта на задворках !!! Поводирі імітують турботу лише… Нуш - імітація…… Сума всього і дає нуль на виході!
1111
Можливо, потрібно змінити освітні програми, викинути звідти купу непотрібного теоретичного матеріалу, а залишити саме головне і збільшити кількість практичних завдань. А то виходить, що вчитель женеться за виконанням програм, поспішає вичитати години, а їх як завжди не хватає, то свята, то карантини....
Владимир Белый
Світ, навіть, той, що зазвичай називають "країни, що розвиваються" давно йде цим шляхом: основне ядро - всім, а поглиблена спеціалізація - за пріоритетами здобувача освіти. Називається - варіативна трирічна профільна освіта старшокласників (1- 12 класи) за результатами навчання у базовій школі (5 - 9 класи). У нас (40-мільйонна країна географічного центру Європи на таке "... ще не має грошей та готового тому сприйняття населенням".
Tet-a-tet
Для Владимир Белый: А що тоді робити з математикою, фізикою, хімією, якщо учні виберуть інші пріорітети? Вчителі Вас зараз задовбають, це втрата годин і зарплати. Зрештою п. Гриневич пояснила, що у нас "м*яка реформа", так щоб називалося, що щось змінюємо, але дуже, дуже повільно. Як хронічна звороба, ніби лікуємо, але так, щоб не виздоровіти.
Валентина
мотивацію до вивчення математики, фізики, хімії може закласти вчитель. Для цього потрібна його майстерність та матеріально-технічна база. Як приклад: Пауль Пшенічка.
Коментувати
Puma
"Зокрема, 30% учасників тестування вважають, що Україна є федерацією, конфедерацією чи союзною державою." Возможно, они провидцы.
Валентина
Зараз всі поголовно готуються до ЗНО. А в питаннях саме факти, цифри, формули. Потрібно робити ЗНО з української мови, єдиний з усіх предметів і профільний. І в цьому єдиному іспиті мають бути завдання з повсякденного життя. Тоді і вчителі фізкультури, трудового навчання, музики будуть відповідально ставитися до викладання своїх предметів. Якщо головне в предметі "трудове навчання" - проектні технології, то учень має створити такий проект, якщо у фізкультури - здоровий спосіб життя, то запитання з цим повязані. Цей тест має бути схожий на тест PISA.
учитель
Для Валентина: Золоті слова! Тільки вчитель фіз-ри бажає провести нормальний гарний урок, але його предмт не стоїть у переліку предметів ЗНО, значить- н важливий. Трудовик навчить, покаже, але його предмету те ж нема у переліку, так само музика, креслення, основи здоров"я... Це предмети, які ввважаються вчителями, батьками, учнями другорядними. Ці предмети неважливі. На цих уроках вчитель не може поставити реальну оцінку. Як тільки проведуть ЗНО або будь-яку іншу перевірку ВСІХ навчальних предметів, тоді буде видно реальну картину нашої освіти
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!