Osvita.ua Блоги В. Громовий: про створення нового освітнього простору
В. Громовий: про створення нового освітнього простору

Килими з бабусиної стіни над ліжком тепер є першою візуальною ознакою нового освітнього простору?!

В. Громовий: про створення нового освітнього простору

Автор: Віктор Громовий, освітній експерт, заслужений вчитель України.

Килими з бабусиної стіни над ліжком тепер є першою візуальною ознакою нового освітнього простору?!

«Я сьогодні отримала культурно-освітній шок. Поїхала в школи району, щоб подивитись там на новий освітній простір, але побачила там суцільний треш. Більшість вчителів майбутніх першокласників накидали на підлогу килимів, які скоріш за все колись висіли на стінці у бабусі й… фсьо. Ті килими вдарили по мені ніби електричний струм, бо то привіт із Радянського Союзу (Back in the USSR!?), а не НУШ. Та найсумніше, що більшість директорів шкіл сприймає це як належне…», - ось таку рефлексію отримав від молодої, розумної методистки з одного потужного обласного центру.

Звісно, «бабусин килим» значно простіше покласти, аніж самій думати головою чи всюди вишукувати креатив, який запросто можна адаптувати до наших умов.

Я особисто постійно виставляю на своїй сторінці купу фотографій, на яких можна побачити прості та ефективні способи створення нестандартного освітнього дизайну: від емоційного семафора до організації простору класу так, щоб діти могли вчитися мимоволі, від простого способу організації рухової активності дітей за допомогою звичайного скотчу до того, як перетворити двері класу на креативний простір…

Показую, що можна зробити самостійно із мінімальними витратами, замість того, щоб прикривати власну бездіяльність типовою фразою-виправданням: «нам не дали коштів».

Є сотні сайтів на яких можна віднайти море ідей щодо створення нового освітнього простору. Було б бажання...

Наприклад, подивіться ось цей . Лише наберіть у пошуку: Ideas for Elementary School Teachers.

P.S. Як підсумував Віталій Брудновський, ми намагаємося десь запозичити щось модерне, а у «сухому залишку» матимемо нафталінні килимки на підлозі й сорочки з прабабиної скрині на вчительках.

Оригінал

Освіта.ua
15.08.2018

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Роман
Пропрацював в школі майже 20 років. Набридло чекати змін в деградованій, нікчемній українській школі. У Польщі, як і у Фінляндії в 10 разів краща освіта ніж в Україні.Гидкий, махровий совок панує в українській школі.Всі знайомі вчителі з жалем говорять, що знову треба після канікул повертатись в шкільний дурдом, де учитель як раб, діти відчувають себе, як в тюрмі, про що вони мені самі говорили.Прочитав безліч вражень українців про школу в Польщі, Фінляндії, Голландії. Діти йдуть в школу з задоволенням, відчувають себе в школі комфортно, вчителі мають справжню академічну і особисту свободу, захищені від неадекватних батьків і дітей. Кому потрібні Ваші нещасні олімпіади, непотрібні знання, що ніколи не знадобляться в житті, якщо українці мільйонами втікають в Польщу, Італію та інші країни. Україна займає перше місце по корупції і останнє по рівню життя в Європі!Яка освіта, така і країна, економіка, рівень життя людей.
Павло Іванович
Пропрацював у школі більше 30 років. Всі ми (точніше МОН) кинулись копіювати чийсь досвід.Люди добрі, з кого ми беремо приклад? З Фінляндії? Ще не так давно хотіли перейняти польський досвід. Але поляки визнали, що освітня реформа їхня не дала результату. Тоді давай переймати фінський.А ви дивились, шановні працівники МОН, які результати фінів на міжнародних олімпіадах? Перші з кінця...Чий досвід переймаємо? Коли ці слова я сказав чиновнику від освіти, він сказав, що школа має готувати дитину до життя, в першу чергу, на що я запитав:,,А знання?"Почув відповідь, що при потребі дитина сама здобуде їх...Та українці такий народ, що їх не треба готувати до життя у школі.Наша держава створює такі обставини, що людина сама вчиться виживати... Вважаю, що через 20-30 років українці зрозуміють, що зробили велику дурницю, наламали дров з реформою школи, але буде пізно...
Роман
Для Павло Іванович: Пропрацював в школі майже 20 років. Набридло чекати змін в деградованій, нікчемній українській школі. У Польщі, як і у Фінляндії в 10 разів краща освіта ніж в Україні.Гидкий, махровий совок панує в українській школі.Всі знайомі вчителі з жалем говорять, що знову треба після канікул повертатись в шкільний дурдом, де учитель як раб, діти відчувають себе, як в тюрмі, про що вони мені самі говорили.Прочитав безліч вражень українців про школу в Польщі, Фінляндії, Голландії. Діти йдуть в школу з задоволенням, відчувають себе в школі комфортно, вчителі мають справжню академічну і особисту свободу, захищені від неадекватних батьків і дітей. Кому потрібні Ваші нещасні олімпіади, непотрібні знання, що ніколи не знадобляться в житті, якщо українці мільйонами втікають в Польщу, Італію та інші країни. Україна займає перше місце по корупції і останнє по рівню життя в Європі!Яка освіта, така і країна, економіка, рівень життя людей.
Павло Іванович
Цілком погоджуюсь.
Коментувати
Witalina
Щодо освтнього простору НУШ,Освіта безкоштовна,збирати кошти з батьків НЕ МОЖНА,купувати зошити НЕ МОЖНА, А за які кошти обладнувати простір???? і ,головне, ХТО ЦЕ ПОВИНЕН ЗРОБИТИ????Невже вчитель??Хто проходив он-лайн курси для вчителів поч.класів,той бачив скільки потрібно паперу: формату А1,А2,А3, фломастерів , олівців,скотчів і т.д. І знову , де брати кошти?
Андрій
Для Witalina: НУШ, крім всього іншого - можливість ще раз добре вкрасти (одні перевидані підручники чого варті; саме цікаве, що з деяких предметів відмінність у "оновлених "підручниках одна - цифра 2018) На роздатковий матеріал для курсів були виділені сотні тисяч гривень в кожній області. На папері. Але за словами самих тьюторів, всі матеріали вони готували за свої кошти... Робимо висновки.
Коментувати
Учитель
Пане Громовий, пропрацювала 25 років у школі. Поясніть будь ласка яка функція методиста, який рівень його обовязків і відповідальності. Бо до цього часу зрозуміти не можу.
Виктория Владимирова
"Поїхала в школи району, щоб подивитись там на новий освітній простір...". Слів бракує! Поїхала подивитися за хорошу заробітню платню. Молода хамка. Пане Громовий, зазвичай згодна з вами на 99%, але не зараз. Всі ваші "креативні" ідеї коштують грошей! Учительських грошей. Навіть наліпки, фломастери, нитки, скотч, папір тощо. Може цей килимок - це найкоштовніше, що є у цій вчительській родині і вчитель віддала його своїм учням. Ваша "методист, молода і розумна", повинна була стати на порозі школи, низько вклонитися і сказати: "Дякую!" А свій культурний шок хай запхає у свою "молоду і розумну" дупу. І да, кошти НЕ ДАЛИ! Досить порпатися у кишенях учителів і за рахунок їх ОСОБИСТИХ коштів, інтелекту і креативності утримувати штат "молодих і розумних" паразитів. Вправте мозок своїй "методистці" та не ганьбиться. А якщо приперлася до школи "подивитися" то нехай відкриє гаманець і придбає і наліпки, і скотч, і фарби, і самотужки розфарбує двері, і взагалі покаже майстер-клас. ЗАДОВБАЛИ!
Виктория Владимирова
Для Виктория Владимирова: Доречі, її функція в тому і полягає, щоб надавати методичну допомогу, а не "дивитися та перевіряти"! Скільки нероб на нашу голову, а у школу вчителем йти "молода та розумна" не хоче, бо не дурна, свої килимки маленьким шмаркачам роздавати.
Коментувати
Клас
А чому Методист не поцікавилася, де ділися гроші , які виділили на НУШ ? Може їх і не було , тому і килимки бабусині!!!
Учитель
Культурно-освітній шок у кожного свій: на килимі, чи без нього. Килим (хоч і бабусин)-це не перша, а додаткова ознака нового освітнього простору. І це нове та обов’яве натепер. Бо зараз дітей ми маємо посадити на підлогу ( яка не підігрівається та не зовсім чиста від ніг) та провести ранкове спілкування, або інше. А парти-одиночки, обладнані зони, технічні та навчальні засоби згідно переліку чи є у всіх?.... Не сумуйте, купіть собі скотч, як радить Громовий, та проведіть простий спосіб організації рухової активності, заодно буде репетиція до 1-го вересня. Нарешті з’явився шанс: змінити освітній простір вже сьогодні, а не чекати на завтра.
Володимир
Для Учитель: Але ж скільки піару! Скільки розмов! А потім серія рапортування і нагороджень кращих чиновників.
Коментувати
щодо "молодої й розумної"
методистки. Вона може й розумна, та нерозумний той, хто взяв дитину на роботу. Надто НЕрозумний. ЧОМУ?/// Випадок. Випускниця ВНЗу на останньому курсі біла на практиці у вчительки початкової школи (початкової). Через ДВА роки приїздить до неї як методист і, вказуючи пальчиком на зрушений з місця стенд (діти на перерві ну не сидять сидьма як роботи) після відкритого уроку заявляє про це як про недолік (про зрушений на 5 см стенд). Людоньки, ЩО ви робите? А оця дівчинка, вона отримала ментальну ПІДТРИМКУ. ПІДТРИМКУ у правильності власних дій. ДИтина, яка ще НІЧОГО не зробила й НІЯКОЇ методичної допомоги надати НЕ здатна в принйципі. Пропоную подумати ЩО робите. Словом.
Алена
В Украине учитель как в сказке живет. Пойди туда, сам не знаю куда, купи то, сам не знаю что, сделай так, сам не знаю как. А не сделаешь - не сносить тебе головы, не видать тебе красно солнышко. Царь, - он и есть царь.
Володимир
Для Алена: А директор як сорока-білобока! Цьому дам, і цьому дам, а цьому не дам....
Коментувати
микола
Про який простір можна говорити якщо в класі 30 учнів а площа класної кімнати 40 кв.м.
Val
Хорошо хоть обязательные молитвы на переменах еще не вводят. А "шароварничество" - это просто отголосок сельского менталитета определенной прослойки наших граждан, как в поговорке про девушку с села и город. К нему надо относиться толерантно.
Val1
Для Val: А что за поговорка?
Коментувати
Віталій
Щось не можу погодитись з твердженням про "молоду і розумну методистку". Звинувачувати і критикувати легко. Тим паче, що вели тренінги з підготовки вчителів 1-х класів діючі методисти (мабуть і молода та розумна також, якщо поїхала перевіряти школи). І виділені кошти вони освоїли! Питання, що було зроблено для отримання іншого результату: можливо не один і не два круглих столи на місцях проведено, чи презентації методичних доробок, чи інші форми роботи з керівниками та вчителями. Я щось не можу пригадать, щоб напр. я і майбутній вчитель 1-го кл. в таких заходах брали участь. Перелік зон та необхідного на аркуші передали і НУШ. Чи можливо вчитель, пропрацювавши навчальний рік, провівши оздоровлення і ремонти замість відпустки повинен "думати головою та всюди вишукувати креатив"? Потім прийняття школи: комісія з переліком (фінансування - нуль), запитання, - де м’який килим для ранкових обговорень на полу? І т.д. Ось така часто реформа на місцях виходить.
Віталій
Мої наставники з СССР говорили: "якщо результат отримав на занятті не такий як очікувалось, то перш за все прорахунки потрібно шукати в своїх діях (методика і форми роботи), а не звинувачувати інших". Систему змінювати потрібно, але виважено і провівши грунтовну підготовку, якщо безумовно не стоїть завдання її повністю розвалить та набить кишені державними коштами.
Коментувати
Вчитель
90 відсотків вчителів не хочуть нічого змінювати, так що бабусин килимок, це й так великий прорив. Звідки будуть креативні діти, з кого приклад візьмуть?
Учитель
Для Вчитель: цікаво, ви себе відносите куди, до 10% чи 90 %? Якщо до 90%, то запросіть до себе в школу і поділіться досвідом. Тільки щось мені підказує, що ви - не вчитель. Чекаю запрошення.
Коментувати
Небайдужий
Вчитель має створювати дизайн класу?! Ви в своєму розумі? І це на нуль гривень, які виділила держава. Дякуйте за бабусин килимок, бо це і так більше, ніж заслуговує саме ваша робота, горе-реформатори.
Олена
Що то за посилання на словах "ось цей"??? Одні сумки та якісь викрийки. Хіба Pinterest дає нам освітній простір?
Володимир
Розкручений бренд НУШ мені нагадує Ходжу Насреддіна, який взявся за гроші шаха за 25 років навчити ішака розмовляти. Дуже розумно: за цей час або шах помре, або ішак здохне....
Алена
Для Володимир: ну, что вы, Владимир. Вы большой оптимист. Никто не будет ждать так долго. У них - свой сценарий. Представляете 30 шестилетних детей на маленьком коврике, классные комнаты у нас же маленькие, и одна учительница. У нее в голове одна мысль будет, хоть бы все целы были. Какие там знания. А потом скажут, что учителя провалили реформу. Позвут парфенову, продиктуют статью, примерно такую"Реформа разбилась о скотство украинских учителей"(видела такое название об мед. реформе). Парфенова обсудит в своей группе"Родители ФАС", МОН изобразит оскорбленную добродетель. Призовут ликарчука, он в этом мастер, убедят общество, что все беды вУкраине из-за учителей. Потом начнутся репрессии:контракты,лицензирование...В итоге урежут зарплату. В МОНУ проиграшныхных вариантов не бывает.
Коментувати
Володимир
Бидло - безмовна робоча худоба. Бути бидлом, чи ні - залежить від людини, стану її душі. І від здатності переборювати страх перед цинічною системою...
Учитель
Подивіться в Інтернеті відео "Бидло - найкращий електорат!". Знайти його можна через гугл. І все вам стане ясно
Володимир
Для Учитель: Проплачений вальцманоїд таким чином і зомбує малограмотних...
Виктория Владимирова
Для Володимир: Досить розпалювати тут ворожнечу. До чого тут Вальцман чи Рабінович, чи Ізя Абрамович Цукерман? Ви антисеміт? Чи звичайний фашист? Чи нацист? У нас Президент Петро Олексійович Порошенко. В Україні парламентсько-президентська форма правління. Президент відповідає за зовнішню політику, а за внутрішню - парламент та уряд. Багато функцій передано на місця. Місцева влада - це сучасні феодали, які розкрадають більшість виділених коштів. Робота МОНУ дійсно незадовільна. Пишіть по суті і не вважайте вчителів дурніших за себе.
Тата
Пане Громовий, а чи не можна десь дізнатися, скільки грошей виділяється з коштів державних та місцевих саме на закупівлю туалетного паперу, мила, тих самих килимків, всяких дрібничок, без яких неможливо налагодити комфортне перебування дитини у закладі впродовж 6-7 годин? І скільки коштів-на проведення семінарів, вебінарів, нарад, поїздок, утримання креативних методистів?всі ж розуміють, що вчительки принесли килимки не тому, що їм так хотілося, а тому що діти будуть гратися на підлозі, а більше нікого не хвилює, як це буде відбуватися. Мабуть, для вас не є таємницею, що маркери, фломастери, папір, крейду, ножиці, вчителі купують самі, або батьки, якщо є порозуміння. Так, гроші, мабуть, і виділяються, та ще до конкретного учня не йдуть. Не можна будувати нове на ентузіазмі будівельників. Капітальне будівництво потребує капітальних витрат.
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!