Osvita.ua Блоги В. Громовий: про «критичну масу» незадоволених освітою
В. Громовий: про «критичну масу» незадоволених освітою

Ідея залишити все, як є, але трохи поліпшити та «неухильно розвивати та зміцнювати», не спрацює

В. Громовий: про «критичну масу» незадоволених освітою

Автор: Віктор Громовий, освітній експерт, заслужений вчитель України.

У нас є «критична маса» людей, які страшенно незадоволені теперішньою ситуацією в освіті. Це означає, що накопичилась величезна потреба в змінах. Тож, ідея залишити все як є, але трохи поліпшити та, як говорили в Радянському Союзі, «неухильно розвивати та зміцнювати», не спрацює.

А якщо так, то де ж свіжі проривні ідеї?

Де палкі загальнонаціональні дискусії про майбутнє школи?

Де захопливі зіткнення ідей, які народять лідерів освіти ХХІ століття?!

Чому величезна протестна енергія вчительства досі не народила лідерів, спроможних її дбайливо зібрати, сконцентрувати та каналізувати у потрібному напрямку, запропонувавши такі напрямки розвитку освіти, на які не шкода було б цю енергію витратити?

Чому досі багато людей так і не зробили дивовижне відкриття про те, що за висловлені ідеї на рівні навчального закладу, у якому вони працюють, «їм нічого не буде»?!

Звісно, у нас завжди «ініціатива карається виконанням», але має ж нарешті прийти розуміння простої істини: бурхлива діяльність зі створення фіктивно-демонстраційного продукту та імітування змін втомлює більше. Від абсурдної й нікому не потрібної праці Сізіфа ще ніхто не зміг отримати задоволення.

Ой, гиля, гиля, сірі гуси,
Ой, гиля, гиля до води!

Невже це про нас співається?

Невже наша навчена безпорадність та звичка до стадної поведінки й надалі буде страшним гальмом для реальних змін?

P.S. На жаль, скоріш за все відповідь на ці питання дав Абрахам Маслоу. Ми застрягли на нижніх щаблях його піраміди потреб і ніяк не можемо піднятись на вершину.

Оригінал

Освіта.ua
06.08.2018

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
komis55
И это настолько огромная масса , что иностранные специалисты у нас политику провели , что бы люди в больнице себе барина выбрали .
Cirius
Для ВЧИТЕЛЬ. Погоджуюся з Вами, усе вирішує освітянська верхівка, яка позахищала дисертації, а тепер лобіює запровадження їх змісту у школи. Це уставлена практика, академікам потрібно ж якось виправдовувати своє існування за кошти платників полатків. А МОНУ їм лише підспівує, бо саме з грішком.
1
Щоб стати лідером і щось змінювати потрібно мати достатньо високий статус. Бо тут за допомогою державної політики, монівського керівництва вкорінилося вже в суспільстві: раз ти вчитель - ти ніхто. Причому так стали вважати і вчителі, тому ніколи не підуть да таким же рядовим вчителем, а тільки по глибше зариються у нори, щоб, не дай господь, не подумало начальство, що підтримують бунтаря. Щоб очолити протести потрібно мати інший дохід, бо з вчителюванням доведеться завязати, бо попросять із школи аж бігом. Бо в українській школі вчитель повинен бути сірою масою і без вказівки директора ні кроку.
N
Хто вам заважає, реєструйте громадську організацію вчителів та проштовхуйте свої ідеї, тим паче що є кому проштовхувати - "педагогічна мафія" контролює усі процеси від керівництва в києві до функціонерів на місцях. Просто користуються вони ненауковими підходами, а своїми фантазіями, які реалізують через НАПНУ та спецради по захистам кандидатських та докторських педдисертацій. Але псевдонаукові функціонери та активісти не можуть створити освіту, лише псевдоосвіту. От і маємо, що маємо. Наведіть лад у себе у педсередовищі, тоді і справа піде.
Вчитель
Відповідь на запитання "Чому величезна протестна енергія вчительства досі не народила лідерів, спроможних її дбайливо зібрати, сконцентрувати та каналізувати у потрібному напрямку, запропонувавши такі напрямки розвитку освіти, на які не шкода було б цю енергію витратити?" дуже проста: "Вчителів ніхто, ніколи не слухає. Всі слухають лише псевдонауковців, докторів і кадитатів педагогічних наук, більшість з яких жодного дня в школі не працювали. Вони задають вектор для розвитку освіти. Всі питання до них". У мене теж є запитання "Чому за це падіння освіти не несе відповідальність НАПНУ? Це ж їхня робота, займатися розвитком освіти в державі"
Правдоруб
Пам’ятаєте, у 1992 році в Україні жило 52 мільйони і ми були третьою в світі державою за кількістю ядерних боєголовок? Тепер нас менше 40 мільйонів, ядерної зброї в нас немає, президентів і міністрів нам призначає старий жид сорос. Навіщо цьому європейському зімбабве така кількість університетів? Тим більше що дипломи цих університетів нічого не варті. У нас продавець попкорну в кінотеатрі в якого 8 класів освіти отримує в два рази більшу зарплату ніж вчитель з вищою освітою, що гробить свою нервову систему в школі.
Cirius
Для Правдоруб: А пам’ятаєте за царя гороха.У Вас явно заїла пластинка, на різних сайтах триндите одну і ту саму маячню. Де Ваша фантазія?
NeVat
Для Cirius: Та правдоруб - це ж пуйлінський бот - робота у нього така - всіх обс.рати. Правда коли виходить з інету - тхе від нього, як від його недолугих постів
Коментувати
забалка
вітя ,ти і є той довгожданий лідер,месія наша! скільки можна випендрюватись! робити треба,а не молоти язиком!

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!