Osvita.ua Блоги В. Громовий: ми умудряємось брати найгірше з усіх систем
В. Громовий: ми умудряємось брати найгірше з усіх систем

Дикий совок, повернення до ще «дожовтневих» практик релігійного мракобісся і новітні постійні «шоу»

В. Громовий: ми умудряємось брати найгірше з усіх систем

Автор: Віктор Громовий, освітній експерт, заслужений вчитель України.

Дикий совок невмирущий, повернення до ще «дожовтневих» практик релігійного мракобісся і новітні постійні «шоу», які «Must Go On»: три джерела і три складові частини сучасної української «реформи» школи?!

Яку реакцію у «споживача» може дати ця гримуча суміш, яку зараз розбовтують в одному флаконі?

Правильно: це огидне «пойло» викличе блювотну реакцію у будь-кого, тож, мабуть, приховане завдання «рехворматорів» - дискредитувати саму ідею реформи, дискредитувати на довгі роки…

(Навіяно вчорашньою церемонією нагородження переможців обласної учнівської олімпіади «Знавці Біблії» у м. Рівному).

Якось ми умудряємось брати найгірше з усіх систем!

Від совка зберегли радянську модель «командно-адміністративного» управління, бюрократичний пресинг та несвободу у всьому.

Від дорадянської освіти - релігійне мракобісся, забуваючи, що чи не єдиним досягненням радянської влади в освітній сфері було становлення її світського характеру. Як насправді прищеплювалися християнські цінності у старій гімназії на заняттях «Закону божого», спеціально вивчав на прикладі єлисаветградського гімназиста, майбутнього нобелівського лауреата – Ігоря Тамма. Так от, саме ці примусово-скрєпні «уроки» і зробили його атеїстом.

Від західного маскульту (не освіти, а саме «масової культури») ми переносимо у вітчизняну освіту практику організації усіляких шоу, які розраховані виключно на піар-ефект. Зайве нагадувати, що це, у поєднанні з радянськими традиціями показухи та імітації роботи, шоуманія набуває на нашому «хуторі поблизу Європи» уже зовсім потворних форм.

Усе, «розпрягайте, хлопці, коні, та лягайте спочивать…»!? Приїхали. У Європу. Середньовічну...

P.S. Елена Ефименко влучно назвала цей феномен «антитеорією розбитих вікон в освіті».

Цитую: «Система освіти в Україні з новою хвилею реформ почала змінюватися. Закон про освіту визначив нові орієнтири. Але багато змін більше нагадують шумовиння на тій самій хвилі. Найголовніше, декларується свобода у викладанні та набутті знань. Але ж зразу вступає в дію «антитеорія розбитих вікон».

В чому це простежується? Умовні вікна свободи педагогічної думки, що широко розчинилися, зразу викладають чи то обов’язковими цеглинками «Лего», чи завішують такими ж обов’язковими килимками. Тренери від освіти заплітають їх нитками вранішніх зустрічей, що нав'язують єдине бачення освітнього процесу. А якщо скло ціле, тоді шибку заліплюють сторінками неякісних підручників або різноманітними сертифікатами. Вікно свободи у виборі навчального закладу «працелюбні склярі» замурували Наказом № 367.

І дарма, що вікна не розбиті, свіже повітря свободи крізь них вже проходить ледь-ледь.

Все робиться задля того, щоб «правила» не порушувалися.

А тепер ще й «біблієзнавством» хрест-навхрест почали вікна забивати».

Оригінал

Освіта.ua
09.07.2018

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
виправляю-"знИщення"
І діють не один десяток років в певному напрямку.ДІЮТЬ.Хоча дехто з них переконаний, що, "попав в потрібний час в потрібне місце". Але це не завадило людям діяти в тому напрямку, який ВОНИ вважають правильним
російська раскладка не працює(((
через те - українською. "Нехай думає про бога, аніж про щось інше". Систему радянської освіти понищили. А це всього лише означає, що знищили все, що перенаправляло думки людей у бік, протилежний тваринному існуванню. Тепер недурні голови роздуплили,що, знащення позашкільної освіти самої СИСТЕМИ освіти,направленої на ЩОСЬ, варто чимось замінити.ЧИМ?Найшвидше,найдієвіше,найБАРАНОВИТІШЕ-релігія.Мало того,що люди почнуть думати про БОга й себе,тут іще складова поводирів.Хтось помічав коли-небудь,ЯК віруючи слухаються своїх батюшок("батюшки" то образне,бо у одних-батюшка,у других-преподобний, у третіх взагалі хтознащо)? Мало того,що слухають,ще й виконують настанови "батюшок" як барани,віддаючи свої голоси за того,за кого "батюшка" наголосив.Так що-перш ніж ржати з дій далекоглядних,подумайте У ЩО перетворюється країна.І так,робота певних осіб,які прикладають до цього зусилля,то робота дуже розумних людей,серед яких є різні.Але - вони всі РОЗУМНІ й далекоглядні.І ДІЮТЬ.
Володимир
ЖАДІБНІСТЬ + БРЕХНЯ + КОРУПЦІЯ = ОЛІГАРХАТ. Поки цей олігархат буде тягнути країну в освічений феодалізм і культурне рабовласництво, пан Громовий буде писати отаку напівправду...
Галина
Якщо дитина біжить до школи і чекає закінчення канікул, то вчитель ПРАЦЮЄ. Добавте тех. можливостей і не чіпляйтеся.
Ганна
Згодна на 100%. Знаю Громового ще по тодішньому Кіровограду і роботу в гімназії. Людина адекватно бачить ситуацію. Реформа освіти має бути технічною, сухою, без галасу і пір’я. А в нас місяцями роздувають несуттєве: то лєго, то зелений колір ручки, то живий куточок в класі.

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!