Osvita.ua Блоги І. Лікарчук: укупі 100 тисяч абітурієнтів не пройшли ЗНО
І. Лікарчук: укупі 100 тисяч абітурієнтів не пройшли ЗНО

Найбільш прикро те, що винуватими в цій ганебній ситуації організатори ЗНО призначили абітурієнтів

І. Лікарчук: укупі 100 тисяч абітурієнтів не пройшли ЗНО

Автор: Ігор Лікарчук, екс-керівник Українського центру оцінювання якості освіти, в. о. директора Навчально-методичного центру забезпечення якості освіти.

Пройшло кілька днів після того, як офіційно оголосили узагальнені результати ЗНО-2018.

Преса порахувала, що укупі 100 тисяч абітурієнтів його не пройшли. Правильніше, мабуть, буде сказати, що маємо 100 тисяч випадків, коли абітурієнти не змогли здолати поріг «склав/не склав». При тому, що з ряду предметів цей поріг був визначений на рівні проценту вгадування. Це страшенно прикро і страшенно погано.

Але іще більш прикрим, на мою думку, є те, що винуватими в цій ганебній ситуації організатори ЗНО призначили абітурієнтів. Я далекий від того, щоб стверджувати про їхню святість і непорочність. Але чи винуваті в тому ЛИШЕ абітурієнти?

Зокрема, у тому, що рівень організації освітнього процесу у величезній кількості шкіл та ПТНЗ є ганебно низьким? Чи в тому, що батьки багатьох із них не можуть найняти для своїх дітей репетиторів? Чи винуваті абітурієнти із сіл, що у багатьох випадках там репетиторів взагалі знайти не можна, або ж такими виступають ті самі вчителі, котрі мали б навчати на уроці?

Чи винуваті вони в тому, що далеко не в кожному населеному пункті навіть обласного рівня є можливість обрати профільний заклад? Але, незважаючи на це, випускники ліцеїв філологічного чи математичного профілів і шкіл, які працюють за типовим навчальним планом, отримали тести однакового рівня складності.

А чи винуваті абітурієнти і в тому, що деякі із них вимушені були добиратися до пунктів тестування 3-4 години, і що психологічно та фізіологічно складання ними тестів після таких подорожей було іншим, ніж для тих, у кого ця дорога зайняла 20-30 хвилин?

І чи винуваті абітурієнти в тому, що у більшості аудиторій через менеджерську невправність організаторів ЗНО аудіювання з іноземної мови перетворилося в посміховище, а існуюча процедура апеляції навіть позбавила можливості їх це посміховище оскаржити?

Мені жаль, що над цими та подібними питаннями організатори ЗНО не хочуть серйозно задумуватися. Натомість - знайшли цапів-відбувайлів. Сьогодні - це абітурієнти; а завтра, повернувшись із відпустки, такими стануть вчителі шкіл. Бо місцеве чиновництво через власну непрофесійність та, вибачте, недоумкуватість, почне за результатами ЗНО оцінювати якість роботи кожної школи, складати рейтинги, оголошувати стягнення й роздавати нагороди.

Хоч, насправді, оцінювати якість освітньої діяльності лише за результатами ЗНО - це настільки ж безглуздо, як і оцінювати роботу лікарні за середньою температурою хворих. Та ще й коли термометри працюють з великими погрішностями.

Оригінал

Освіта.ua
02.07.2018

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
////, двайте про "лично знаю" не
приводить в пример. "Лично знаю" - пусть ещё год готовятся и поступают, а не открыть двери для всех, потому что какая-то тётя масса "лично знает". Оно, вероятно, такие "лично знаю" и создали то, что мы сегодня имеем. На страну за кордоном плюют в личных разговорах, а мы тут устанавливаем правила по причине того, что одна "лично знает "ОДИН случай.
////, Вы в своём уме?
Вы считаете,что продержав неспособного к обучению человека4-6 лет вВУЗе Вы его научите чтото делать?Вы с небес к нам спустилась(только женщина способна на подобные исмышления)?Что предполагается делать тем,ктоНЕспособен к обучению,вВУЗе?Проплатить преподавателям?Или Вы и есть преподаватель,от которой бабло ускользает? Не хватит мётел?ИлиВам необходимо прикрыть кого-то,кто НЕспособен к обучению,а бАмашку дать надобно?ЧТО движет такими,какВы пропихивать всех бездарей в ысшее образование?А работатьКТО будет? Откуда деньги брать на оплату ? Сдающих выше 170 не много? Отлично. ИХ и следует учить в высшей школе. Остальных - в техникумы и ПТУ. И не надо делать круглые непонимающие глаза... Образование необходимо? Ну так и образовывать тех, кто способен. А Ваша идея - давать образование шимпанзе. Не, ну а чё? Ноги-руки-голова и НЕспособность к обучению. Вот ведь...И Ваших родных путь такое неспособное к обучению лечит. А Я ХОЧУ,чтобы НЕспособных к обучению при необходимости и рядом не стояло.
////
Для ////, Вы в своём уме?: еще раз для особо одаренных, высокие результаты на ЗНО, еще не гарантия высоких способностей к обучению и что из этого человека получится хороший специалист тоже. Я лично знаю тех, кто средне учился в школе, соответственно средне сдал экзамены, но напрягался в ВУЗе, потому что хотел получить эту профессию, а в школе еще не понимал чего хочет. И отличников, которые после поступления учились хуже тех, кто сдал средне, тоже знаю, потому что поступил, зачем теперь сильно напрягаться, диплом и с тройками выдадут, хватит того что в школе пыхтели. Но в вашем мире такого конечно не бывает, ну ну. Кроме того, я не предлагаю понизить проходной балл в медицину, тут лучше перебдеть, но гарантий, что они станут хорошими врачами все равно нет. И в каком месте я предлагала, абсолютно всех учить в ВУЗах, читайте внимательнее, все туда и не пойдут. Я писала о том, что плохо учащиеся в техникумах и ПТУ тоже могут нести угрозу жизни других людей.
////
Для ////, Вы в своём уме?: кроме того, бывает такая ситуация, приходит рабочий на завод, учился не очень, но что касается физического труда, золотые руки, работает, руководство хочет его перевести мастером, а в/о нет. В результате мастером могут взять вот такого бывшего отличника, который в ВУЗе учился спустя рукава и знает меньше этого рабочего. Некоторые идут в ВУЗ, чтобы потом, когда пойдут работать на завод, была возможность карьерного роста, таких тоже знаю и у них получилось. И тех, кому всеми правдами и не правдами пришлось поступать на заочный, чтобы занять более высокую должность тоже знаю, хотя свое в/о они на работе получили. В жизни всякое бывает, так что вы бы с небес спустились.
Коментувати
Cirius
Ви думаєте, що у Європі усі студенти порядні і не махлюють? Або погано вчаться? Але там є одна важлива противага- совість викладача. Навіть у Польщі тобі викладач не поставить позитивну оцінку, якщо ти її не заслуговуєш. Адже їм залежить на престижі закладу, який завойовується роками, а втратити можна в один момент. Які бар*єри не став людина завжди знайде спосіб їх обійти. А от коли ти віч на віч з ПРОФЕСОРОМ, чесним і совісним шанси " проскочити" у тебе нульові. І ніякий ректор чи проректор не наважиться сказати йому, що постав задовільно, бо у нас поменшає студентів, бо за це він відразу вилетить з роботи, та й ще з великим розголосом та стидом. Може й нам настав час перейняти практика західниз ВНЗ, а битися головою до одвірка?
////
А я считаю что не надо поднимать проходные баллы. Шанс надо давать всем. В школе некоторые штаны протирают, потому что не знают чего хотят и на кой им эта математика или история. А когда поступают в ВУЗ, особенно если сами выбрали будущую профессию, уже есть мотивация и ребенок знает зачем ему это нужно и учится часто не хуже, а то и лучше чем те кто хорошо сдал ЗНО. Говорю по своему опыту, поступила на одну специальность с медалисткой, училась лучше нее. Некоторые знакомые бывшие отличники после ВУЗа на рынке торгуют (не все конечно), а те кто учился средне в школе работают по специальности и являются хорошими специалистами.
Правдоруб
Для ////: ти п’яний чи накурений? Таку дурню мелеш...
////
Для Правдоруб: Ну почему же? Вы правда никогда не слышали о тех, кто закончил школу отлично, а потом либо вылетел из универа или закончил с 3? А я лично знаю, у человека пропало желание учится. И тех, кто учился как-нибудь в школе и из кожи вон лез чтобы хорошо учится в ВУЗе тоже знаю. И отличников, торгующих на рынке, тоже знаю. Если ребенок круто сдал ЗНО, не гарантия, что будет отлично учится и станет хорошим специалистом. А есть еще те, кто зубрит, заучивая материал чуть ли не дословно, отлично сдают экзамены, а сути не понимают, из них тоже специалисты еще те получатся, ну преподавать разве что. У нас в школе на олимпиады отличники далеко не всегда ездили, как раз по этой причине, ездили середнячки, которые после подготовки занимали призовые места. А у вас стереотип, что только отличники чего-то стоят.
////
Забыла уточнить, когда я говорю, что не надо повышать проходные баллы, не имею ввиду медицину, здесь рисковать не стоит, пусть медиков будет мало, но они будут толковые.
Коментувати
Cirius
Багато українців заражені синдромом марнославства. Хоче, не хоче дитина поступати у ВНЗ батьки кажуть поступай. Наші віра в силу папірця сильніша за здоровий глузд. А тим часом шлях до ВО краще прокладати через професійну підготовку і лише тоді, бачучи, що тобі насправді подобається і для якого виду діяльності ти придатний, йти вчитися у ВНЗ. І це потрібно пропагувати ще зі школи, бо більшість учнів не можуть у такому молодому віці зробити правильний вибір. Для багатьох видів діяльності магістратура взагалі не потрібна, це втрачені роки без будь-якої користі. Нам би трохи німецького прагматизму та англійської розсудливості. ЗНО принесло свою користь, чимало ділків від освіти втратили дармову кормушку, але всіх проблем з якістю ВО воно вирішити не може.Зараз ВНЗ прекрасно навчилися приймати на платне навчання і без ЗНО, схема відома. Суспільство як пісок, якщо лити воду вона обов*язково знайде щілини, щоб дістатися низу. Життя не обдуриш, дурня і так видно за кілометр.
МАМА
Пишу як мама, яка пройшла дві вступні кампанії. Перша в медакадемію Франківська 8 років тому (2500 у.о.), друга--того року. Небо і земля. Перший раз було абсолютно не важливо як ти здав ЗНО. Важливо вчасно подати оригінали, звичайно договорившись. Другий раз--вступ за балами! Абсолютно безплатно! Прозоро і зрозуміло, а головне---ЧЕСНО! ЗНО--це справді вступ у престижні вузи обдарованих дітей! Невже колись дитина з далекого села могла мріяти про це? А тепер справді обдарована, а не "витягнута" вчителями і батьками дитина, здавши ЗНО на найвищі бали проходить туди, куди мріє. Заперечувати потрібність ЗНО може лише той, хто, маючи торбу грошей, хоче "запхати" дитину у престижний універ і не може, бо вона не здала ЗНО. Всі ми памятаємо екзамени вступні, що перетворювалися на конкурс кишень. Викладачі теж чудово жили-- черги вступників-добровольців з грошима кожен рік! І тут-це все якось зникло--тому й обливають брудом ЗНО.
Правдоруб
Для МАМА: свята правда.
МАМА
10%
МАМА
10% , А НЕ10%
Коментувати
Катерина
Є бібліотеки, є зараз мережа, дитина хоче навчитися, вона навчається! А як не хоче то і приходу на ЗНО вигадувати бо батьки змусили, батьки сказали що потрібна вища освіта! І я знаю багато ситуацій коли в школі гарні викладачі, а дитина не навчається, і навпаки...вчитель приходить на урок посидіти в телефоні, а дитина сама бере і навчається, бо вона цього хоче! Бо вона розуміє що їй це потрібно!! Тому, так, в першу чергу винен абітурієн! Хотів би поступив!!
Просто мати
Для Катерина: Я вибачаюсь, але Ви не праві. Багато дітей як раз хочуть навчатись, але, як зазначено в статті, не мають можливості гідно підготуватись до ЗНО, навіть самостійно. Моя дитина навчається в профільному історичному класі, а для вступу до вишу їй потрібна математика, біологія та хімія, яка викладається максимум 1 раз на тиждень! Як їй зрозуміти розв’язання задач і математичних, і хімічно-біологічних, якщо вони цього просто не вчать в школі за програмою! А додаткова допомога - це те саме репетиторство. Задарма та "просто так" ніхто допомагати не буде. Навіть, не дивлячись на всі її досягнення з цих предметів. А додаткові підготовчі курси при вузах теж задоволення не з дешевих - мінімум 4500 грн за ці три предмети + дорога в автобусі, оскільки живемо ми в селищі недалеко від райцентру. Так невже винна дитина в тому, що маючи здібності, не має можливості їх використати і розвинути до потрібного рівня?
я
навіщо здавати дитину у профільний історичний клас і поступати у ВНЗ із зовсім іншим напрямком?Хто в цьому винен?
Іван
Знаєте в мене була схожа ситуація, коли наш клас ( єдиний 9) зробили профільним економічним і я був одним хто розумів що економіка мені буде не потрібна в майбутній професії, пішов з цим до директора і він сказав мені, що заради кількох людей не буде робити ще один клас, але якщо я захочу то можу приходити на уроки 10 класу який був профільним математичним чим я і користувався. Так от, ні батьки ні сам учень не винні в тому що клас формується під певний профіль не зважаючи на бажання самих учнів. І так, з 9 класу вчився на економіста, а зараз вже 3 курс закінчую на напрямку радіотехніка
Коментувати
Іван
Зно хай буде, але не дурні ним повині керувати! Ось про що каже автор. Ми ж позбавляємо десятки тисяч дітей майбутнього.
cos
Для Іван: Скажу так- зараз зрівняно легко вступити до вишу, ніж при СРСР. Раніше вступали з 2-5 разу до вишу. Моя рекомендація така- або підвищити прохідний бал до 150, в педагогічний-170, або зробити дуже маленькі ліцензії набору. Крім цього скоротити кількість поданих заяв до 3 штук. Наприклад, на 10 поданих заяв видати 1 ліцензійоване місце. Якщо 100 подали- то видати 10 ліцензійних місць, з них половина, 5- бюджетних, якщо 110- то 11, 120-12 і т. д. Кількість ліцензії- не обмежена. Чим більше подало заяв абітурієнтів- тим більше ВНЗ має отримати право набрати студентів навчатися. Ті абітурієнти, які не пройшли по конкурсу і не потрапили в ці 10 місць, в кінці вступної кампанії автоматично виключаються з списку рекомендованих до зарахування. Підтягувати списки можна, якщо якийсь з абітурієнтів відмовився і пішов до іншого ВНЗ. Тоді і 100-120 бальників не буде в університетах, і можна навіть не підвищувати прохідний бал, бо вірогідність вступити з таким балом буде дуже низькою.
так
Для Іван: Звісно, ним має керувати великорозумний докторчук, який зі своєю молодою командою за хабарі змінював результати ЗНО.
Коментувати
Александр
Уважаемый пан Ликарчук. А может нужно прекратить систему 100% получения высшего образования в Украине. Каждый недоумок имеющий нужную сумму поступает на контракт, там проплачивает 5-6 лет учебы и вот Вам готовый НОВЫЙ фахивець для Украины. Потом это убоище становится начальничком и начинает керувати. Нужно на будущий год еще больше поднять порог сдал/не сдал, поднять минимальный проходной бал в педагогические вузы и увеличить до 150 баллов ЗНО по украинскому языку для поступления в медицинские вузы.
Логвиненко
Для Александр: саша , ви просто невіглас. Не сердіться. Послухайте:У нас із 400 тисяч діток відповідного віку лише 187 тисяч закінчують школу!? В універи мають право поступати тисяч 100 ! Тобто десь на все про все мова йде про 30 відсотків!!Про які 100 процентів ви речете ???? Маємо на 10 тис населення 300 студентів?!! США вдвічі більше !!! Повна деградація!!!
cos
Для Логвиненко: Ви помиляєтеся- не 30%, а 15-20%. ЗНО здають на прохідний бал 80-85% від кількості абітурієнтів. Пане Олександр також не правий- 100% ну ніяк не можуть отримувати вищу освіту, враховуючи те, що кожний 5-7 абітурієнт ЗНО не здасть тести.
Павлович
Для Логвиненко: А кількість іноземних студентів у США Ви теж в статистику включили? Їх чимало: http://www.osvita.org.ua/news/78424.html
Коментувати
совесть
Хто винний? Що робити? На кожному рівні відповідальності ЗРОБЛЯТЬ висновки: діти, батьки, вчителі, організатори зно, представники влади... Власне, як і завжди. В дописі СТРАХ і РОЗЧАРУВАННЯ від того, що налагодити СИСТЕМУ, й освіти, не вдається. Держава не мотивує бути РОЗУМНИМ, інтелектуалом: зп вчителя, конкурс у педунівери тому підтвердження. Вчитися на відмінно - важкий труд. Навіщо? Навчився класти плитку - завжди маєш гроші, просто в кишеню. Трактористи по селах за кілька років роботи своїм дітям квартири у містах купили (які податки вони заплатили? ха-ха-ха. Та у нас і офшори ж не є заборонені для "найбідніших"?) А що вчителі своїм дітям за все життя змогли купити? А собі? Вибір завжди є, скажете... От і їдуть діти за кордон країни. Вчитися й залишитися працювати там. Отакий вибір... ПРАВИЛЬНИЙ. Бо вони прагнуть жити в СИСТЕМІ, де більше прав і свобод, справедливого розподілу суспільних благ.
МАМА
Для совесть: 100%
Коментувати
учитель
Я за ЗНО! Це єдиний варіант не допустити ледарів та нахаб з грошима до ВУЗів. ЗНО демонструє тільки вершечок освітянських проблем, коріння набагато глибше. Якщо вчителі адекватні, то вони з розумом проаналізують результати і будуть знати, що треба покращити рівень викладання, а якщо самодури... Всі обговорюють Сартифікацію вчителів. Необхідно провести ЗНО для предметників. Якщо мовник пише з помилками, а математик розв"язує завдання не вище 9-ого класу, біолог не вміє розв"язувати генетичні задачі, а хімік рівняння, то про який результат іде мова. ЗНО у цьому році показало, що "накосячили" ВСІ. Тож сідати і думати як ситуацію виправляти
учитель
Повезло тим учителям чиї предмети здають як ЗНО. Діти, в більшості, так і батьки , у кого є старші дітки, розуміють що треба вчити. Вчитель уже теж розуміє, що різниця в 1-2 бала між річною і ЗНО- норма. А от що робити вчителям чиї предмети є у навчальному плані, але ЗНО з них не здають? З них вимагають ставити найвищі бали - зробити гарний бал атестата, діти на уроки такі можуть не приходити, або просто нахабно байдикують. Уявіть собі урок укр.мови ( вчитель викладається на 100% і його СЛУХАЮТЬ і ВЧАТЬ) і будь-який інший - як треба тому вчителю провести урок, зацікавити, викластися, щоб його теж СЛУХАЛИ і ВЧИЛИ. Зараз почую, що давайте вибір дітям, нехай вчать лише те що їм треба! Так, правильно, але ЗНО з 3-4 предметів, а у навчальному плані скільки предметів? Куди тим людям? На смітник? Вони теж навчалися у таких самих педвузах, вони теж мають дипломи про вищу освіту, просто їм не повезло, що їх предмет "не модний", не входить до переліку предметів ЗНО.
Anna
Для учитель: так зачем в школах преподавать предмет который никому не нужен?? Выходит только из-за того что кто-то там учился на учителя не пойми чего вся страна теперь должна этот предмет в школе изучать? немного бредово.
учитель
Для Ганни: У нас державна мова українська. Ви її здали на 195 балів. Чому спілкуєтеся російською? Звідки Вам відомо вже сьогодні який предмет потрібен, а який ні? За Вашою логікою, потрібна у школі лише укр. мова, т.я. її всі мусять здати для права вступу.
Коментувати
Правдоруб
Лікарчук хоче остаточно знищити вищу освіту в Україні, перетворивши університети на ПТУ в які приймають всіх підряд. А чого ж, давайте будемо кожному дебілу видавати диплом лікаря (хай дитина іде оперує), юриста (хай дитина іде працювати прокурором), фізика-ядерщика (а чому б і ні ні, у нас є кілька атомних станцій, які ще не вибухали). Вища освіта - це привілей, який повинен надаватися лише достойним. Дегенератів, що набрали на ЗНО менше 150 балів взагалі непотрібно допускати до вступу, навіть на контракт. На таких відповідальних спеціальностях, як лікарі або юристи мінімальний бал повинен бути ще вищим - 160, а може й 170 балів. Боляче дивитися в очі людям, чию дитину убив некваліфікований дебіл-лікар.
Володимир
Для Правдоруб: Лікарчук просто переживає за свою нову посаду. Здали би всі ЗНО і вважай, що в. о. директора забезпечив якість освіти в Україні. А так міністерське (далі цитую) "чиновництво через власну непрофесійність та, вибачте, недоумкуватість, почне за результатами ЗНО оцінювати якість роботи" й самого Лікарчука.
Коментувати
Учитель
Пане, як я Вас люблю! Як почала читати, гадала, що написано класно та првильно. Ага не тут то було. Пане, а що при Вашому керівниц ві у кожному селі був пункт тестування? У 2012 році моя дитина їхала за 60 км. У нас немає власного авто і їхали міжміським автобусом, забитим торбарями(базарний день у райцентрі-свято) і такими самими абітурієнтами. Їхали майже 2години - діти від жари та натовпу захитувалися із відповудними наслідками. У цьому році школи організовано довозили дітей, займалися цим питанням відділи освіти. А те що не всі здали тести- є над чим попрацювати вчителям, учням, подумати юатькам, що діти повинні вчитися, а не втлумачувати в голову змалку «Усе купимо. »
Таня
Для Учитель: Не на всі предмети довозили шкільним транспортом, на фізику і хімію в обласний центр діти їхали без участі шкіл, хоча ці предмети здавали як ДПА, дітей було мало і ніхто не виявив бажання їх везти.
Коментувати
дівчинка
Сором, дискутуєте тут про ЗНО, вищу освіту...А слово "двійочник" взагалі не існує, потрібно правильно писати ДВІЄЧНИК, це у нашому 7-му класі знають!!
Вероятно этот сайт
Для Правдоруб: так и остался без модераторным. НЕТ, робяты, ничего вы не способны создать толкового. Пусть всё остаётся как есть сползаем к уровню Перу... С Вами скушно. Кака была, кака есть, кака и осталась. МОЯ правота. Что бы кто ни пытался возразить.)
Коментувати
Роналдо
Дискусія свідчить про вузьколобість, примітивізм населення .... При чому де хто робив?? Важливо , що він рече! А Лікар правий ! Логвиненко це помітив!!! Горе Україні !!
Volobymyr Sill
Для Роналдо: Говорячи про вузьколобість і примітивізм, Ви впевнений , добре себе знаєте... як частинку населення.
как это без разницы
Для Роналдо: кто что делал? ГЛАВНОЕ, что он Сделал, а не что болтает. А язык, он костей не имеет, и пальцы они двигаютсябез напряга. Сделать - вот резон. НЕ по словам его...
Коментувати
ЗНО как ВЫПУСКНЫЕ
екзамены следует проводить и в 9, и в 11 классах с тем, чтобы по результатам его направлять потоками детей кого в ПТУ, кого в техникум, кого в академический лицей со всеми наукоёмкими предметами, кого а академический лицей с отдельновыбранными предметами...
а  выпускников 11 классов допускать
или НЕдопускать к подаче заявлений в ВУЗ. Тех, кто набрал МЕНЬШЕ 160 баллов к подаче документов в ВУЗ НЕдопускать. Даже на контракт...
Петро
Тоді 70 % ВНЗ потрібно буде закрити
Anna
Для Петро: действительно большую часть наших университетов надо закрыть!! Ведь это просто шараги которые штампуют дипломы за деньги
Коментувати
Вчитель
Лікарчук забув, що те ж саме було і тоді, коли він керував УЦОЯО. Воістину, чиновником у цинізмові меж немає!
А СЛАБО
НЕ выдать аттестаты таковый, которые НЕ написали ЗНО на балл, хотя бы 1? А то начинаются советские вопли :"Кааааак, вы не научили. НА плаху" (типа выгнать учтителя, как не справившегося). Именно ОТСЮДА, от воплей чиновников а-ля Ликарчук и его окружения, начинается РИСОВАНИЕ учителями баллов своим ученикам по всей стране... РИСОВАНИЕ от подобных ЗАЯВЛЕНИЙ. ДУмайте.ГОловой.
Volobymyr Sill
Для А СЛАБО: Чому ж не видавати атестати??? Видавати , але з реальними оцінками. А щоб в школах не малювали оцінок і проводиться ЗНО. Яке дає хоч якийсь наближений до реальності результат знань . І які вже НЕ МОЖНА НАМАЛЮВАТИ як у школі.
Именно.
Для Volobymyr Sill: Именно поэтому следует ДУМАТЬ, прежде чем выдавать нАлюди подоное: " маємо 100 тисяч випадків, коли абітурієнти не змогли здолати поріг «склав/не склав». При тому, що з ряду предметів цей поріг був визначений на рівні проценту вгадування. Це страшенно прикро і страшенно погано". И экзамены в форме ЗНО следует проводить в 9 классе по курсу всех предметов основной школы. ДА и в 11 несколько больше, чем 3-5.
Volobymyr Sill
Для Именно. Згідний зі сказаним !!!
Коментувати
Юлія
Питання ще в тому, хто іде навчатися в 10-11 клас. І це далеко не всі ті, хто в перспективі може навчатися у Вузі, сидять в школі ще 2 роки, а потім такі ж результати ЗНО. А могли б піти після 9 - го здобувати професію... Зауваження до проведення ЗНО звичайно є, але це набагато краще ніж було раніше. ( до запровадження ЗНО)

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!