Osvita.ua Блоги І. Лікарчук: куди подінуться 47 тисяч абітурієнтів
І. Лікарчук: куди подінуться 47 тисяч абітурієнтів

Кілька слів про результати ЗНО з української мови та літератури, яке не склали більше 47 тисяч абітурієнтів

І. Лікарчук: куди подінуться 47 тисяч абітурієнтів

Автор: Ігор Лікарчук, екс-керівник Українського центру оцінювання якості освіти, в. о. директора Навчально-методичного центру забезпечення якості освіти.

Кілька слів про результати ЗНО з української мови та літератури, яке не склали більше 47 тисяч абітурієнтів. Переконаний, що серед таких немало комп’ютерних геніїв, крутих математиків, майбутніх супер агрономів, медиків і т.д. і т.п.

Вони також повинні знати українську мову та літературу. Це не викликає ніяких сумнівів. Але рівень знань у них і у тих, хто в майбутньому хоче стати журналістом, філологом, перекладачем, філософом, істориком МОЖЕ БУТИ ІНШИМ.

І якби в УЦОЯО думали про абітурієнтів та їхні майбутні долі, то не полінувалися б і запропонували тести двох рівнів складності. Одні — для першої категорії абітурієнтів, а інші — для другої. Те, що наша команда зробила в 2014 році. І від чого нові керівники УЦОЯО потім відмовилися.

Так, тести двох рівнів складності укладати складніше. Так, набагато заплутанішими є логістичні процеси. Значно складніше адмініструвати такі тести. Але то все можна зробити. І ми це довели у 2014 році. Якби думали про абітурієнтів та їхні долі, то можна було б всі ці труднощі здолати…

І що в залишку на сьогодні? Куди подінуться комп’ютерні генії, майбутні круті математики, світила медицини та інші, які не склали ЗНО з української мови?

В українські університети їх уже де-факто не приймуть. Але для них із радістю відкриють свої двері зарубіжні виші, включаючи російські. То чи не дорого обходиться майбутньому держави небажання УЦОЯО змінювати процедури проведення ЗНО і змінюватися самим? Іншими словами - дорогі лінощі. Які сприяють відтоку з України талантів.

Оригінал

Освіта.ua
22.06.2018

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Правдоруб
Усі ж чудово розуміють, що істоти, які живучи в Україні, не спроможні набрати на ЗНО з української мови жалюгідних 100 балів (!) - це ідіоти, дебіли, дауни та дегенерати. Тому давайте не будемо лицемірами і почнемо називати речі своїми іменами. Ну не буде серед цієї кінченої публіки комп’ютерних геніїв, крутих математиків, супер медиків і т.д. Це неможливо навіть теоретично! Лікарчук просто п’яний або накурений, якщо написав подібну маячню.
Випускник
Для Правдоруб: Накурений, це точно!
Реаліст
Мені подобається формулювання лікарчука "куди підуть, куди підуть?". Хай ідуть нах..., якщо неспроможні здати ЗНО, хоча б на 100 балів. Або в ПТУ!
Реаліст
Досить вже панькатися з дебілами! Завдання ЗНО: відділити більш-менш розумних дітей (які підуть вчитися в університети) від кінчених дебілів (яким в університеті робити нічого, вони там лише заважатимуть). Все!
Коментувати
Леониду с Парвдорубом
Мальчики-девочки, московиты делают то, что должны и орать что они, дескать, каки, а мы, скажем цяци - пустое дело. НАМ надо делать то, что дОлжно, чтобы быть и лучше, и сильнее, и выше других. А пока МЫ в гамне, то нечего на других указывать.. Выбраться самим сперва следует, а после орать, что кто-то там кака.Но вы ведь для взрослых людей пишете. К чему ТАК писать?
ніхто
Скласти зно хоча б на мінімум здатна кожна людина з посереднім рівнем інтелекту. Ті, хто не склав - самі розумієте, хто. І це в першу чергу , говорить про руйнацію сьогочасної освіти. Програми дійсно треба переробляти, список з літератури на прочитання докорінно міняти. Ну нецікавий дітям Чіпка Варениченко . А в оновленій програмі знову він, тільки в скороченому вигляді1, 4 частини) . Це так оновили)) Ну є Панаса Мирного ціквіші речі. Тож проблема не в зно, а у підході до нібито реформ. Реформа нібито є, а насправді. Потрібні іиважені рішення, продумані, і не за один рік, це поступовий процес. І не у заміні ручок на олівці та скасуванні червоноі пасти, у для початку у фінансуванні освіти, далі створення робочих груп по заміні програм, а не інтеграціі предметів. Кожна думаюча людина розуміє, що три предмети в одному - шлях до економії, а не покращенні стану освіти і т.д і т.д. Є ще у нас в країні розумні люди, не всі виїхали звідси, тільки кому вони потрібні, думаючі?
Правдоруб
Для ніхто: це тупим дітям не цікаво читати твір "Хіба ревуть воли", а розумним так навіть дуже цікаво. Тому цей твір повинен залишитися в шкільній програмі. Проте, звісно, програму слід доповнити такими геніальними творами, як "Холодний яр" Юрія Горліса-Горського, "Наша справа з жидами" Олени Пчілки, "Швачка" Тараса Шевченка і т.д. Ці твори є надзвичайно актуальними в наш час і українським дітям буде дуже корисно їх прочитати.
Роман
Для Правдоруб: А ще сучасним дітям буде дуже корисно всім знати фізику й математику на пристойному рівні, то чому Ви не пропонуєте крім мови з літературою ввести обов’язкове ЗНО для всіх випускників з математики та фізики? Якщо Ви уважно(!!!) читали, про що пише пан Лікарчук, то Ви, мабуть, зрозуміли, що мова йде про дворівневі тести: тест мінімального рівня (на грамотність, а не на знання теорії мови) для, скажімо так, не-філологів, і тест підвищеної складності для майбутніх філологів. На мою думку, це розумний підхід. Не-філологу достатньо знати, як правильно писати (можливо, навіть "на автоматі", "на рефлексах", не задумуючись, що часто буває у тих, хто любить багато читати), а не чому правильно саме так. Щодо літератури - тут питання теж цікаве. Є досить велика кількість творів, які "є надзвичайно актуальними в наш час", та, на жаль, обсяг шкільного курсу літератури обмежений.
Коментувати
Дніпро
Правдобрех!! Нащо гірничому інженеру укрліт здавати?? Література вчить любити , а любов до рідної землі не поміряєш??
Реаліст
Для Дніпро: дебіли які не хочуть вчити українську літературу, нехай інженерствують в кацапстані.
Леонід
Щоб нічого не робити, закривати на всі біди очі - краще горла нити : слава!!! А що школа руйнується , виші добивають- то на москалів спишемо..
Правдоруб
Москалі - це тупі тварини, які ні на що в цьому світі не впливають. Вони навіть в самій рашці не більше ніж обслуговуючий персонал для ротенбергів та кадирових. Тому: 1. Безглуздо витрачати свій час на вивчення кацапської мови - мови тупих холуїв. 2. Українську освіту знищують сороси і гройсмани, в тому числі через нев’язування нікому непотрібної кацапської мови.
Коментувати
Кирик
Нині львівські недотепи руйнують школу: соціальні школи з Африки затягують в Україну!! Без математики і хімії ?! Веселіться, грайтесь ... Ось зно і випало правдоньку! Приїхали пані міністр!!!!
Правдоруб
Для Кирик: лілька гриневич - це соросівська хвойда. Її мета - це пропаганда педерастії в українських школах, а не навчання дітей математиці, фізиці, хімії, біології (тобто тим предметам, завдяки яким тільки й можливе технологічне зростання в країні).
Коментувати
Терпило
Лікарчук правий!!» 47 тис не склали мову, 23 історію!!!??? Це нонсенс!! Дурні програми і також тести!! Зно в нинішньому виді руйнує освіту....
Правдоруб
Для Терпило: дурне терпило. Не ЗНО руйнує освіту, а дурні. ЗНО - це єдиний світлий промінь, який дозволяє відсіяти ідіотів і не пустити їх до вишів.
Коментувати
читач
Люди а чи здатні Ви, такі грамотні та досвідчені скласти ЗНО з українскої мови? А не базікати про Лікарчука.
Правдоруб
Для читач: Здатні. Ще питання?
1
Для читач: А що лікарчук особисто коли-небудь щось розумне склав, крім рецептів тортів? Тільки й може "керувати" та звинувачувати вчителів у всіх смертних гріхах, бо вони, бачте, не боги, бо не можуть простим помахом язика перетворити дурня у генія, злочинця у ідеального громадянина і т.п.
Коментувати
Мама
Шановний пане Лікарчук! Ті, хто не склав ЗНО з української мови не збираються вступати до ВНЗ тому, що більшість із них є студентами училищ, технікумів
Олександр
Може ці 47 тисяч нехай підвищують престижність професійно-технічної освіти.
Правдоруб
Для Олександр: правда-правда, за цими "геніями" плачуть ПТУ.
Олександр
Та не плачуть, а будуть раді прийняти до себе! І не ПТУ (це ж совок), а заклади професійно (професійно-технічної) освіти - дань моді, тобто новому ЗУ "Про освіту"))))
Коментувати
Володимир
Добре, що ці 47 тисяч не будуть лізти ВУЗИ. Вже й так наплодили горе-фахівців.
Правдоруб
Для Володимир: особливо в галузі медицини.
Val
Для Правдоруб: у каждого врача есть свое кладбище... У украинских врачей оно, просто, немного больше, чем в среднем по палате. А если кому-то не нравится, то он может ехать лечиться в Израиль. Границы открыты.
Коментувати
Ірина
для того, щоб набрати залікову кількість балів у цьогорічному ЗНО з мови не потрібно видатних досягнень, досить і посередніх знань (бачила робочий зошит сина, сама вирішувала завдання і набрала 120 балів, це не дивлячись на те, що програму з літератури не проходила, а вгадувала відповіді). Тому не потрібно говорити про якихось геніїв, які не змогли навчитися читати і писати більш чи менш пристойно. Підтримую виставлення високих прохідних порогів для вступу не лише до медичних вузів, а й інших також, може хоч це простимулює молодь трохи активніше вчитись у школі, а не лише протирати штани. та й сподіваюсь, що і педагогам доведеться трохи піднапрягтися, щоб навчити хоч чомусь своїх учнів, а не виставляти мінімальні оцінки, щоб випустити зі школи з атестатом. Стаття із розряду "хвали мене моя губонько, бо я тебе розірву"
Правдоруб
Для Ірина: підтримую збільшення мінімального прохідного бала! Ідіоти з дипломами лікарів або юристів - це жах для суспільства! Скільки людських долей такі недоумки скалічили!
Коментувати
Владимир
Чому не виплачують оздоровчі техперсоналу шкіл, на плечах яких виконується весь ремонт у школах ?
Олександр
Для Владимир: питання в тему!)))
Коментувати
Наталия
Бред. Кто не может освоить украинский язык тот не сможет быть гением и в другом. Им будет лень, так как и учить язык в свое время.
Puma
Для Наталия: Т.Г. Шевченко так и не смог до конца освоить мову (даже дневник на русском писал), а в других делах очень даже преуспел.
В каких именно?
Для Puma:
asdf
Не связанных с триппером, который он случайно подхватил.
Коментувати
N
Мета тестів не виявити знання вступників, бо завжди обирається гіпотетичний мінімальний поріг, а виконати вимогу Конституції України про конкурсну основу безоплатної освіти. Тому й приходять до вишів вступники з дуже низькими знаннями, але успішно склавши ЗНО. В такій ситуації ЗНО повинні бути універсальні і другий рівень ЗНО немає жодного сенсу.
Надія
Я думаю , що Ви мабуть ніколи не працювали в школі. Чому??? Та тому, що за 30 років моєї роботи в школі я не зустрічала таких дітей щоб української мови та літератури не склали , а були комп’ютерними геніїями, крутими математиками, майбутніми супер агрономами, медиками і т.д. і т.п.
////
Для Надія: если вы не встречали, не значит, что таких не существует, в 2016 году у знакомых сын сдал математику больше 170, физику больше 160, не помню точно на сколько, а украинский завалил. Может он не гений, но будучи математиком, он как нибудь проживет без знаний украинской литературы и оборотов речи. Я считаю, таким диктанта достаточно, пусть филологи тесты сдают.
Айрін
математик мав скласти математику на 190+. А 170 - це так, середній рівень.
учитель
Один час при вступі всі абітурієнти здавали диктант. Досить великий відсоток "завалювали" Диктант дуже добре перевіряє як орфографію, так і пунктуацію. От де обов"язково потрібно знати правила із винятками
Коментувати
Абитуриент-2015
Дед-пердед опять тулит свои пять копеек в ЗНО. Меня умиляют его слова "наша команда" в 2014 году... А это кто? Он + вороватые два зама и один начотдела, которые под следствием ГПУ? Я поступал именно в 2015 и помню как Ликарчук носился с идеей 2-уровневых тестов. И что из этого вышло!? Полный пшик, посмотрите на сайте УЦОЯО отчет за этот год и вы увидите, что базовый уровень по математике (его ставил даше ФИВТ КПИ и мехмат Шквченка) сдавало 105682 чел., а углубленный - 16034 чел. Такая же ситуация и с украинским. Двухуровневость была нужна, как мне кажется, только Ликарчуку, дабы продемонстрировать свой "рехворматорский" курс в сравнении с "папередниками", ибо ни МОН, ни ВУЗам, ни нам, абитуриентам (гениям и лузерам) нафиг не нужны были эти уровни. Зато теперь козыряет этим как своим "вяликим достижением" и рядится в тогу защитника обездоленных допороговых "гениев". Старое трепло. Удивительно другое, что опять при должности. Видать права мудрость - определенная субстанция не тонет.
Den
Для Абитуриент-2015: "определенная субстанция не тонет" - Не в воде, не в крови...
читатель
Уважаемый абитуриент 2015! Я не являюсь почитателем талантов господина Ликарчука, но по крайней мере неуважительно называть его дед-пердед, ведь когда нибудь и Вы станете такого же возраста. У всех бывают ошибки и просчеты,но Ликарчук имеет образование, знания, опыт, а Вы пока еще двадцатилетний юноша не успевший пока ничего достичь, что не дает Вам право так судить о человеке. А если Вы были абитуриентом 2015 года как выпускник прошлых лет, то в Вашем случае все очень запущено.А если еще речь идет об украинском языке, то странно, что пишите на русском. Мой комментарий на русском для Вашего понимания.
Абитуриент-2015
Для читатель: Даруйте, адвокате докторчука. Більше не називатиму цього хвалька-викривача-картача "дедом-пердедом", відтепер - просто ПЕРДІДОМ (для ліпшого розуміння Вами тухлості й смердючості нутра цього дволикого Ануса).
Коментувати
Світлана
комп’ютерні генії, майбутні круті математики, світила медицини та інші, якщо вони такими є насправді, пане Ігоре, у змозі скласти ЗНО з української мови та літератури, бо для їхнього рівня інтелекту це нескладно. Я Вас як практик запевняю, що такі діти легко долають не тільки поріг ЗНО з української мови та літератури, але й отримують хороший бал. Більше 47 тисяч абітурієнтів, про які Ви говорите, це учні ПТУ та технікумів, екстернат та інші, що просто погано вчили цей предмет.
Анна
Для Світлана: Я учитель математики и полностью согласна с Вами, Светлана
Правдоруб
Світлана, давайте будемо називати речі своїми іменами: якщо люди, що живуть в Україні не спроможні скласти ЗНО з української мови на 100 балів - це дауни! І нічого цим даунам робити в університетах.
Коментувати
Є така думка
Тести з усіх предметів ЗНО мають бути чітко розділені на дві частини: 1. Базовий рівень, за підсумками якого виставляється оцінка ДПА з наперед оприлюдненою рівномірною шкалою переведення набраних балів в оцінки. 2. Поглиблений рівень, який дає змогу диференціювати претентентів на вступ до вузів. Для 200-бальної шкали за сумою балів, набраних з обох рівнів, можна було б, наприклад, скористатися такими фіксованими орієнтирами: 100 = половина від максимального числа балів базового рівня; 150 = максимальне число балів базового рівня; 200 = максимальний реально набраний бал учасниками ЗНО за обидва рівні. Усі інші проміжні бали у діапазонах (0-100), (100-150), (150-200) у рамках кожного з цих діапазонів окремо розподіляються пропорційно до набраних балів з точністю до 0,5 бала. Тоді й організовувати комедії із засіданнями порогових комісій не буде потрібно.
Норми  оприлюднені
Для Є така думка: Критерії оцінювання ДПА наперед оприлюднені на сайті УЦОЯО. Високий рівень =75% і більше і т.д. А хто їх дотримується? Чи хоча б один предмет оцінювався за цією шкалою? Якщо дотримуватися норм, зазначених УЦОЯО та МОН, то при перевірці доведеться переписати всі атестати країни за останні роки.
Для Є така думка:
Це ваша думка. Але діти в школі звикли до початкового, середнього, достатнього та високого рівня.
Є така думка
Для Для Є така думка: Для Норми оприлюднені: А чим моя пропозиція суперечить цьому? При рівномірній шкалі розподілу 0-24% від базових завдань - початковий рівень, 25-49% - середній, 50-74% - достатній, 75-100% - високий. Це десь по 8-9% на кожну оцінку за 12-бальною шкалою. А все решта стосується вступу до вузів, при якому бал 100 вимагатиме принаймні достатнього рівня знань за школу. Але ж треба ще наважитися виставити ті оцінки за тестування, якими вони є насправді. Уявляю, що після цього написав би у своєму блозі в. о. директора Навчально-методичного центру забезпечення якості освіти. А який шум підняли би ректори вузів.
Коментувати
я сошла с ума мне нужна она....
Про які дворівневі тести ти пишеш.Схаменися ради Бога.Куму вони потрібні.Портрібно все ЗНО відмінити...що воно дає? Вибори на носі.які дворівневі тести.???
ЗАЧЕМ?
Для я сошла с ума мне нужна она....:
Коментувати
odmin
Навіть після вього, що сталося в останні роки з репутацією Лікарчука, був про нього вищої думкии( Старий дурень, пора на пенсію. Якщо-шо, то я не філолог, а фізик. Комп’ютерні генії, що не можуть здати елементарні завдання з мови??? Ти сам хоч зрозумів, що написав, сивий?
Правдоруб
Для odmin: розслабтеся, старий дурень вже давно нічого не розуміє. P.S. Якщо що, я біолог, склав свого часу ЗНО з української мови на 167 балів без підготовки. Навіть не уявляю, наскільки кінченим потрібно бути дебілом, що не набрати на ЗНО 100 балів. Реально - це дауни! І навіщо цих даунів пропихувати в університети?
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!