Osvita.ua Блоги В. Співаковський: переходимо до протоколів, як в медицині?
В. Співаковський: переходимо до протоколів, як в медицині?

Ніщо не врятує систему освіти, якщо вона не зрозуміє, навіщо дітям треба вчитися, чому і як

В. Співаковський: переходимо до протоколів, як в медицині?

Автор: Володимир Співаковський, президент корпорації «Гранд».

Говорят: в школе нужно больше компьютеров.

Но если поставить компьютер на телегу – поскачет ли лошадь быстрее?

Говорят: в образовании мало денег. Ну, вот, в США недавно потратили 40 млрд. долларов на ликвидацию неграмотности. Деньги уплыли, а неграмотность осталась.

Говорят: надо учителям платить больше. В некоторых странах увеличили им зарплату втрое, и они очень обрадовались. Но на знаниях детей это никак не отразилось.

Говорят: нужно делать акцент на фундаментальные науки, а потом на прагматизм. Или наоборот... И всё стоит на месте.

Ничто её не спасёт, эту систему образования. Если она не поймёт, зачем детям надо учиться, чему и как.

Смотрите. Вот в медицине существуют «протоколы лечения». Они означают, что если по ним лечить, то человек выздоровеет.

Поэтому возникает вопрос. Если бы такие протоколы обучения существовали в образовании, означало бы это, что выучившийся по ним человек стал бы образованным, успешным и счастливым?

А если нет, то почему?

Тут могут сказать, что существуют учебные планы… Но они почему-то не ведут детей к счастью…

Итак, переходим к протоколам?

Оригінал

Освіта.ua
14.06.2018

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Вчитель
Закрийте більшість вишів. скоротіть кількість платних місць у них (вузи нічого не отримують від платників, окрім зарплати керівництва), проаналізуйте навчальні програми і скоригуйте їх у бік практичного застосування знань(розвязування задач. робота над проектами, розвиток практичних вмінь тощо) і діти готуватимуться до вступу до вишів (клму це потрібно)Але доведеться забрати олімпіади, конкурси, МАНи )
КНК
Щодо картинки. Шкапа, так розумію, - це школа. Вуйко з батогом - учитель. А де керівники освіти і всілякі розумники? Може, шкапа їх просто виср....ла і вони залишились далеко позаду?
о
Думаете Спиваковский не знает что 30-35учеников в классе научить нельзя? Да в СССР я учил и больше но тогда ж дети были другие - после звонка всеза партами и тишина, ловят слово учителя.Прекрасно знает и плюёт на бедных. Он пробил в ВР то что государство будет давать деньги на часные школы "нищим миллионерам" и поучает цинично как жить бедным. Пока в классах не будет 15-20 учеников никакая НУШ не поможет
Val
Для о: "но тогда ж дети были другие". Сидят два деда в кустах, справляют большую нужду. Один другому говорит: - А помнишь время было, когда яйца земли касались? Другой дед подумал, грустно вздохнул и отвечает: -Эх да, осела землюшка, осела.
Коментувати
Тет-а-тет
Продовжую стверджувати, що усе розпочинається з сім*ї. Як батьки мотивують дитину, так вона і ставиться до життя( не беру до уваги патології розвитку). Навіть крайня бідність не є перешкодою для успішного навчання дитини, якщо батьки прагнуть цього. Отже "рятувати" потрібно інститут сім*ї, а не систему освіти, яка ніколи не буде досконалою для усіх.
1
Система сама по собі нічого не може розуміти! А от люди цілком розуміють, що навчатися треба тоді, коли від сумлінного навчання можна мати якийсь зиск: хорошу високооплачувану роботу. А якщо як у нас... - отримуватимеш стільки, що й на нормальну їжу не вистачить, то який сенс у навчанні.
Vlad
"Учасниками навчально-виховного процесу в загальноосвiтнiх навчальних закладах є: учнi (вихованцi); керiвники; педагогiчнi працiвники, психологи, бiблiотекарi; iншi спецiалiсти; батьки або особи, якi їх замiнюють." (Роздiл IV. Закон України "Про загальну середню освіту") Але за низький рівень знань учня "б`ють" тільки одного вчителя. І не тільки керівники різних рівнів, але і батькі, які не бажають, або не в змозі допомогти своїм чадам здобувати знання. А щодо відповідальності учня за власний рівень навчальних досягнень, то ... Навіть дванадцятибальна система оцінювання автоматично перетворилася на дев`ятибальну. Чи не так?
Вчитель
Навіть у медицині "протоколи" передбачають певну схему дій як з боку медперсоналу, так і зі сторони пацієнта. Якщо пацієнт не виконує приписи лікаря, то ніякий "протокол" не спрацює. Так само і у освіті. Навчання передбачає певну схему дій як з боку вчителя, так і зі сторони учня. І якщо учень не виконує вказівки вчителя, то все решту - дурня. Немає такого "протоколу", який би вилікував того, хто не хоче вилікуватися. Аналогічно немає методики, яка б "навчила" того, хто не хоче вчитися.
Катерина
Але ж так само якщо лікар бачить, що лікування не йде на користь - одразу ж змінює тактику лікування, а більшість наших вчителів впевнені, що якщо держава їм не платить за додаткове пояснення то цього робити не потрібно. Вчитель-професія, котру потрібно любити і не чекати, що учневі все вдаватиметься. Кожна людина унікальна і до кожної потрібний індивідуальний підхід, але ніхто не звертає на це увагу, утверджуючи "норми", Шкода,дуже навіть шкода(
Маргарита
Можна двадцять разів міняти тактику лікування, але якщо пацієнт не виконуватиме вимоги лікаря, всі ці двадцять тактик лікування будуть даремні. у навчанні так само: якщо учень не зацікавлений навчатися, то як би вчитель не любив свою професію і не урізноманітнював методику роботи, такий учень вчитися не буде. Я переконана в тому, що навчання - це, в першу чергу, робота, можливо, важка, нудна, але робота, до якої треба докладати зусилля передусім учневі. Щодо індивідуального підходу, то хотілось би у Вас запитати, як можна за 45 хв. уроку застосувати принцип індивідуального підходу до 36 учнів?
N
Для Вчитель: Гадаю, що знання відіграють основну роль. Саме вони є основою освіти. Все інше можливо одержати протягом життя. Тому щоб прописати подібні протоколи, потрібно чітко знати до яких результатів ведуть ті чи інші дії в освіті. Виходячи з того, що вся, підкреслюю, що вся "педагогічна наука" - це суцільна імітація - проблема якраз із затвердженням достовірних результатів навчання за їхніми "методиками". Ось чому на виході суцільний пшик.
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!