Osvita.ua Блоги Олеся Калинич: про аналіз підручників
Олеся Калинич: про аналіз підручників

Антидискримінаційний аналіз - не руйнування традицій, а спроба наблизити підручники до реальності

Олеся Калинич: про аналіз підручників

Автор: Олеся Калинич, вчитель, Хустська гімназія-інтернат.

Антидискримінаційна експертиза підручників (висновки можна переглянути на imzo.gov.ua) наробила чимало галасу: експерти вбачають «гріхи» в реченнях, де мама готує салат, а в тата є майстерня. Більше того, розумію обурення тих, хто пише, що природньо, коли мама готує, а тато майструє - у чому проблема?

Я за традиційні вічні цінності української родини - це не анахронізм, як дехто вважає, а основа нашого буття як нації. І справді, чудово, коли сім'я дружна. Пройдуть століття, а саме жінки народжуватимуть (принаймні хочеться в це вірити), а чоловіки захищатимуть свої родини.

...У мене в класі був хлопчик (зараз уже студент). Його мама померла. Якось у п'ятому класі я мала необережність задиктувати дуже гарний текст про маму як берегиню домашнього вогнища. Років через два ми працювали над твором-описом зовнішності людини. Півкласу традиційно змальовувало маму. Мій уже семикласник написав, що його батько кращий за багатьох мам тому, що він і берегиня домашнього вогнища, і справжній тато. Я до сьогодні пам'ятаю, як часом важливо уникати стереотипів.

...Коли в сім'ї немає тата, то цілком можливо, що мама вміє сама закручувати гайки, міняти електричні лампочки, давати раду пробитиму колесу на автівці. Більше того, навіть дівчинка-підліток із легкістю впорається із завданням поремонтувати дверцята на шафі, якщо, наприклад, гвинт відкрутився. Мій досвід - тому приклад. Дітям не завжди зрозуміло, чому майстерня саме в тата, якщо її вдома має й мама.

Світ стрімко розвивається. Як би ми не галасували, жінки вже давно не найслабша половина, а чоловіки - не найсильніша. Хіба маємо право обманювати наших дітей, що це не так?

Антидискримінаційний аналіз підручників - не руйнування традиційних цінностей. Це спроба наблизити підручники до реальності. Але кожен прочитує її по-своєму, напевно, в силу власного досвіду.

Оригінал

Освіта.ua
12.06.2018

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Марта
Конечно, сначала недогосударство вынуждает родителей уезжать в другие страны на зароботки, чтоб прокормить своих чад, оставляя их на родственников. А тем временем умники перепечатывают учебники. Может не с того начинаем?
Мама
Для Марта: Нормальні батьки в інші країни не виїзджають, лишаючи дітей на родичів. Батьки знають, що для дитини присутність поряд батьків значно важливіша ніж ті гроші, які їм пересилають із-за кордону "мами". У мене був неріод коли ми з сином купували одне морозиво на двох (бо працювала на мінімалку), але він виріс хорошою людиною, вчиться у найкращому виші і у нас гарні відносини.
Коментувати
Гостя
Не розумію змісту дискусії. Надумане. Про гендер добре розповідати дітям на виховних заходах, про солов"їну - взагалі абсурд. Давайте відмінимо усі епітети... Свого часу дітей вчили на "мама мила раму" і ніхто не виріс ідіотом, який вважає, що тато не може мити раму, а в мами не може бути майстерні. Взагалі все, що відбувається в освіті - повне розчарування.
Олеся Сидор
Пані Олесю, дискусію та обурення викликали власне не наведені Вами приклади, а порада уникати слів "батьки", замінюючи їх словом "родичі", а також зауваження до вживання епітета "солов"їна", пояснюючи це тим, що українська мова не всім є рідною. Так нібито солов"іною не можна назвати будь-яку іншу мову (от якраз такі штампи і упередження, на мою думку, повинні усуватися, бо кожна мова для її носія - і солов"їна, і барвінкова, і волошкова ).

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!