Osvita.ua Блоги І. Лікарчук: з хорошим вчителем не треба репетитора
І. Лікарчук: з хорошим вчителем не треба репетитора

Краще без вчителя іноземної мови взагалі, аніж з тим, котрий не здатний навчити учнів

І. Лікарчук: з хорошим вчителем не треба репетитора

Автор: Ігор Лікарчук, екс-керівник Українського центру оцінювання якості освіти, в. о. директора Навчально-методичного центру забезпечення якості освіти.

Іще кілька думок, зумовлених скандалом із аудіюванням під час ЗНО з англійської...

Залишивши в стороні проблеми, які виникли, за моїм глибоким переконанням, через неприпустимо низький рівень підготовки та адміністрування цього тесту (про це більш детальніше в попередньому пості), не варто забувати іще про одну.

Йдеться про рівень підготовки нашого пересічного вчителя іноземної мови. За моїми даними, найбільша кількість запитів на репетиторські послуги складає саме підготовка до ЗНО з іноземної мови. А, як відомо, від хорошого вчителя до репетитора не біжать.

На жаль, ситуація із аудіюванням під час ЗНО проблему відсутності хороших вчителів із іноземної лише оголила. Бо той фахівець, який гарно володіє мовою (майже на рівні того носія, котрим з якогось дива марить УЦОЯО), за шкільну зарплату працювати не буде. Той, хто володіє мовою, у не дуже великому приватному бізнесі зароблятиме в кількадесят разів більше від вчителя. Не кажу вже про великий...

У зв’язку із цим наведу поганий приклад із історії радянської школи. Коли в 70-х роках минулого століття постало питання вивчення російської мови в штурмовому режимі, то для виконання цього ганебного завдання були кинуті як фінанси, так і величезні організаційні зусилля. Починаючи від поділу найменших класів на групи до суттєвих доплат вчителям, організації факультативів, забезпечення літературою, посібниками і т. ін.

Вивчення російської забезпечили так, що й до цього дня тримається. Тож, якщо хочемо мати суттєве поліпшення вивчення іноземної мови в школі, у цю справу потрібно вкладати кошти. Чималі. Це перше.

А другий шлях вирішення проблеми - не менш серйозний. Потрібна сертифікація вчителів. Не добровільна (бо на добровільну підуть кращі), а сертифікація, обов’язкова для всіх. Краще без вчителя взагалі, аніж з тим, котрий не здатний навчити учнів.

Лише толком проведена сертифікація зможе допомогти школам позбутися того педагогічного баласту, котрого в окремих закладах занадто багато. І для якого аудіювання є іще більшою проблемою, ніж для багатьох їхніх учнів. Нехай спробують ВСІ вчителі іноземної пройти аудіювання (не учнівське) під час сертифікаційного процесу. Уявляєте, що то буде?

Оригінал

Освіта.ua
08.06.2018

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
екс
Шановний автор! Я не знаю який предмет ви викладали в школі, якщо ви в неї заходили колись в іпостасі вчитепя а не людоненависного чиновника, але я думаю ви знаєте, що наприклад, з рівнем стандарту хімія в 10-11 класі вивчається по 1 годині на тиждень. Як дитині 11 класу, сільської школи з однією паралеллю і 12 дітьми в класі підготуватися до ЗНО, якщо до всього вчителя хімії немає,а хімію на рівні стандарту читає вчитель фізики, бо на думку Н.Буринської, яка до речі, своїми дебільними підручниками загубила шкільну хімічну науку, в 10-11 класі хімія має бути на рівні домогосподарок. Ви прекрасно розумієте, що ні про який профіль мова йти не може, а завдання із ЗНО з хімії навіть цього року такі, по зміст деяких завдань зрозуміти важко навіть спеціалісту, пишу це з усією відповідальністю. Хочу почути Вашу "професійну" думку по виходу із ситуації. А всі кому заважає методична служба - нероби, бо НУШ вимагає важку педагогічну працю.
Valeria Giacintova
Для екс: деяких завдань зрозуміти важко навіть спеціалісту. Такому як Ви ПРОФФЕСОРУ насправді важкою Співчуваю
Коментувати
Вчитель
Методична служба себе вичерпала і віджила. Це зайва трата бюджетних коштів, як і в цілому райво. От вам і реформа.
учитель
Пан Лікарчук 100% прав. Підтримую двома руками. До 1 вересня провести он-лайн сертифікацію ВСІХ методистів ( від МОН до районів) за завданнями ЗНО з предметів, які вони курують, виконати нормативи з фізкультури ( згідно віку і шкали здоров"я), усім методистам підготувати, захистити роботи в МАН і отримати ОБОВ"ЯЗКОВО! призове місце для рейтингу, і ще на закуску - взяти участь в олімпіаді з предметів які курують ( не забуваємо про рейтинг) Усе це пройти в он-лайн режимі, публічно з металошукачем. Заходити в аудиторію тільки з перепусткою, сертифікатом, паспортом і пляшкою прозорої води без етикетки. Організаторам не забути провести технологічні перерви. Як тільки мій методист у районі, в області складе усе це і я побачу що це справді, чесно, все- йду на тестування, і виконую всі забаганки матодистів. Пане Лікарчуку, це у Ваших повноваженнях! Зробіть таке, будь ласка, вчителі будуть тільки "ЗА!"
Марта
Для учитель: Ви справді вважаєте, що все перелічене вами придумали і проводять методисти?
Вчитель
Спочатку хай сам Лікарчук пройде публічну сертифікацію. А якщо діти не бажають вчитися, який реально сенс у навчанні без фінансових можливостей у сім’ї, без можливості отримати роботу з гарною заробітною платою? Хай хоч професори їх навчають, а не вчителі - результат буде "нульовий". А коли з часом, коли вже багато втрачено часу і "винекне бажання навчатися" - то допомагають РЕПЕТИТОРИ. І до чого тут хаяти вчителя? Це ж прості істини які знає кожний вчитель практик.
Учитель
Для МартиНі не все вигадують методисти. Але 1. Пан Лікарчук очолює канорту тих зто любить вимагати звіти, показники роботи, рейтинги і абсолютно забуває про свої безпосередні обов*язки. 2.п. Лікарчук пропоную сертифікацію. Я за! його пропозицію. 3. Якщо методист на свому місці і гарний фазівець, то він має сам виконувати усе що вимагає від учителів. 4. Чому від учителя будемо вимагати, а всі інші лише керують. 5. Я перерахувала лише те, що методисти вимагають від учителів і те що бажають вимагати
Коментувати
////
Ну да, учителей нет, программы и учебники никакие, но знаний на ЗНО требуем. А откуда они возьмутся, стесняюсь спросить. И откуда берутся плохие учителя? Это люди, котрые закончили школу, занимались с репетитором, закончили университет. Это люди, которых подготовила наша система образования. Рыба гниет с головы, нечего все валить на учителей. И почти одинаковый проходной балл по украинскому (24) и английскому (21), даже не смешно. В Министерстве образования и правда считают, что школа дает знания иностранного на одном уровне с родным языком или тем, который слышишь с детства?
Олександр
Більшість дописувачів відірвані від реалій теперішньої школи. Сертифікують вчителя - звільнять, бо він поганий спеціаліст. Ви справді думаєте, що на його місце прийде гуру? Де набрати тих гуру? Навіть в великих містах не вистачає вчителів. Ви ще їх примусово сертифікуйте і отриаєте, як в селах: один вчитель на декілька предметів.
Просто вчитель
Біда більшості сучасних дітей, що вони вчаться лише тоді, коли знають, що батьки за це гроші платять. А коли це саме пояснюєш безкоштовно на уроках, учні не сприймають. У мене були учні, які не займалися з репетитором, але зосереджено працювали на уроках і отримали високі бали. Та, на жаль, таких дітей лише одиниці.
Val
Однако. А дед мастерски умеет бросать фекалии на вентилятор! (образно)_
Вчитель
Цікаво, на якому рівні знання іноземної у пана Лікарчука і чи зміг він її вивчити тільки в школі і ще в ті часи при тижневих 2 годинах? Якщо тести з усіх інших предметів побудовані на матеріалах підручників, тобто, що вивчали, те і перевіряють, то чому з іноземної не такий підхід, жодного, жодного тексту з підручника. В такому разі підручники потрібно "начинити" статтями з газет, журналів, рекламами, оголошеннями і за ними працювати. А як щодо лексики? Цей перелік питань можна продовжувати і продовжувати. В цілому, тести для учнів звичайної школи є важкими. ВЕЛИКЕ БЛАГО, ХТО МАВ РЕПЕТИТОРА!!!!
реалист
Как вузы научили за деньги,как курсы институтов повысили квалификацию учителей, то и будет Сертификованный за такую зарплату, чтобы выкладывался на уроке без технического, методического обеспечения за счёт государства, подумайте... К репетитору идут, чтобы быть лучше других, ведь конкурс никто не отменял
////
Для реалист: в наше время к репетитору идут, чтобы хоть что-то знать, по крайней мере по иностранному языку.
Коментувати
Евгений Илюстраторов
Я слава богу математик, а не учитель иностранного. Как хорошо бы было без учителя иностранного языка, совсем бы было хорошо.... Дайте учителю нормальную зарплату, чтобы он мог поехать в другую страну и попрактиковать свой английский, немецкий, буркинафасинский или ещё какой-нибудь, хотя бы раз в год, пусть даже на месяц. Вот потом и спрашивайте сертифицируйте. Опустили учителей ниже плинтуса, а потом ещё шото требуют.
Володимир
80 процентов учителей иностранного не понимают носителей на уровне B2-C2. Это проблема нашей лингвистических вузов и школ.
Батько
Шановні,що за дурь,якщо батьки вважають за потрібне вони наймають своїй дитині репетитора,щоб систематизувати знання тому що зно цеж не лише 11 клас.Ви ж коли приходите на вокзал то не чіпляєтесь до пасажирів,які їдуть в купе, а ви в плацкарті.
ОЛЕНА
Повністю погоджуюся із думкою пана Лікарчука. Потрібно з усіх предметів, і іноземної мови зокрема, розвивати в учнів критичне мислення, зв’язок теорії та практичне її застосування (бо часом учні не можуть навести елементарні приклади із життя, користуючись отриманими на уроці знаннями). І справа тут не у підручниках та кількості годин на вивчення предмету. Біологи якось "примудряються"за 1. 5 години біології та 0,5 екології готувати переможців олімпіад та МАН. Сертифікація учителів обов’язкова, на мою думку, та на жаль, питання якості викладання предметів вирішить не швидко, бо потрібно готувати кваліфікованого вчителя (а до педагогічних вишів вступають за залишковим принципом). Крім того, важливим є той факт, що учителі на уроках мало приділяють уваги самостійності учня та його самоорганізації з підготовки домашнього завдання вдома. Знання на урока просто "перетікають із пункта А до пункту Б".
Volobymyr Sill
Для ОЛЕНА: Що за маячня ???? ""Біологи якось "примудряються"за 1. 5 години біології та 0,5 екології готувати переможців олімпіад та МАН" І що Ви хочете цим сказати ??? - так всі вчителі в таких умовах і не може бути такого щоб не було переможця в олімпіаді. Чи може вони готують переможців англійської мови ??? Не допис , а суцільна маячня.
Наталья
Для Олени. Почитайте учебник биологии 9 класса Шаламова. Это просто издевательство на детьми. Такое чувство, что Вы, простите, далеки от школы, или от детей.
Агрипіна Аполонарієвна
Ржунімагу. Я - біолог. Теж пишу МАН, бо у нас ті, хто атестуються, пишуть МАН. Вчитель пише роботу, потім умовляє дитину вивчити все це, обіцяючи гарну оцінку і т.д. За мої 20 років роботи лише одна дитина сама підійшла з бажанням писати МАН. Написання роботи - це вирвані тижні життя, забраний час у власних дітей та чоловіка, а ще забрані гроші, бо роботу треба друкувати, проводити досліди.... І англічани у нас МАН, до речі, пишуть. Щодо біології- то нинішні випускники складали ЗНО ще за старою програмою, то ще щось знають. Я з жахом думаю, що через кілька років будуть здавати ті. хто вчить її за новою програмою та підручниками (в тому числі Шаламова), ото буде цирк, бо знання будуть нульові.
Коментувати
Witalina
В більшості шкіл 2 години іноз.мови, ДОСТАТНЬО? ПРО підручники мовчу. А про кваліфікацію вчителя і ,взагалі, нічого говорити !!!! Як на мене, в переважній кількості , достатньо, щоб вчити учнів! Якщо озвучується проблема професійної підготовки вчителя,то її необхідно ВИРІШУВАТИ,щось робити,щоб у школи БУЛА ЧЕРГА ОХОЧИХ! А просто говорити, означає принижувати тих, хто працює, Престижності цій професії ЦЕ не додає,а скоріше навпаки! А ВСІМ , ХТО ПРАЦЮЄ В ШКОЛІ, ПОТРІБНО ГОВОРИТИ : "СПАСИБІ"
дана
Для Witalina: рідної 2, що є нонсенс, а ви про іноземну. У Берліні син подруги щодня вчить має німецькц, англійську і математику
Коментувати
Мама
Де звичайному учню почути носія мови? Звичайно, якби його школа була забезпечена британськими підручниками з аудіо, комп’ютером, колонками, проектором, інтернетом, то він би почув і навіть побачив носія мови на уроці. А що він має - Карп’юк,Несвіт з купою помилок і недолугих завдань не формату ЗНО, та аудіо озвучене явно не носіями. А ще спробуйте знайти аудіо чи відео в інтернеті, озвучене носієм, щоб воно підходило до підручника Карп’юк, Несвіт з відповідною лексикою.
Наталья
Уважаемый пан Ликарчук! Сколько можно оскорблять учителей? Приведите в соответствие программы ЗНО к школьным программам по предметам. Обеспечьте адекватными тестами (иногда складывается мнение, что те, кто их составляет, стараются подловить какой-то "мелочью" ученика, чтобы потом с ехидством сказать: а-та-та). Дайте возможность детям спокойно закончить учебный год, отдохнуть немного и спокойно подготовиться к ЗНО. Подготовьте качественное ТСО к для ЗНО по английскому языку. И не гнобите учителей.В нашем учебном заведении работают высококлассные учителя-англичане. Некоторые прошли официальную сертификацию по знанию английского у носителей языка, (не помню, как это точно называется), каждый год получают отличные результаты на олимпиадах, в МАН, да и много чего замечательного делают для детей. И вот теперь вы свои просчеты пытаетесь свалить на учителей. А работают многие учителя ДЛЯ ДЕТЕЙ, а не зарплату, как те, что стоят над ними. Вы не предполагаете, что ваше ТСО этого года, сильнейшее переутомление детей (нужно заканчивать и учебный год и готовиться к ЗНО) - причина некоторых неудач у детей? Болит душа за детей, но к сожалению, только у учителей. Когда смотришь на то, что творят с образованием... как еще в таких условиях выживают ученики и учителя...
Юлія
Що потрібно школі ??? Педагогіка за Коменським , Руссо та Песталоцці чи Іноземна мова ???? Нинішня середня школа НЕ ДЛЯ ЗНАНЬ а для звичайного ПАПІРОТВОРСТВА ((( І як мотивувати учнів для вивчення іноземних мов коли із дому йде посил ` а нашо воно тобі або що ті `дурні вучитильки` знають `
Ольга
Здається, сьогодні у всьому винні вчителі в Україні. Тому їх всі критикують,перевіряють,атестують,а тепер ще й сертифікувати будуть.Ви спершу прирівняйте вчителів до держслужбовців,а тоді вимагайте. Держслужбовці сертифіковані?
state
А если уроков английского всего 2 раза в неделю? Как подготовиться без курсов или репетитора? При чем здесь "хороший" или "плохой" учитель?
АННА
Так и сертификацию проведут, как ЗНО... О каком обучении детей аудированию может идти речь, если учитель не имеет техники??? Как МОН не понимает, что уже триста лет ничего не вкладывалось в материальную базу школы? Проехались бы не по лучшим из лучших школам, где за деньги родителей куплено многое для комфортной работы учителя, а по обычным школам в маленьких городках и селах. Пусть вам покажут, с чем учителя на уроке работают.

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!