Osvita.ua Блоги Микита Андрєєв: щодо ЗНО з англійської мови
Микита Андрєєв: щодо ЗНО з англійської мови

Пороговий бал не має бути на рівні «сліпого вгадування» чи навіть нижче: вища освіта має бути вищою і цінною

Микита Андрєєв: щодо ЗНО з англійської мови

Автор: Микита Андрєєв, голова Студентського антикорупційного агентства, заступник голови Секретаріату у Національному агентстві із забезпечення якості вищої освіти.

Всім відомо скільки зараз інформаційного шуму навколо аудіювання на ЗНО з англійської мови. Мене хвилює інше.

14 червня відбудеться засідання експертної комісії з встановлення порогового балу «склав/не склав», до якої я включений. Буде визначатися і пороговий бал з англійської мови. Пороговий бал - мінімальна кількість правильних відповідей, які дорівнюватимуть 100 балам і дозволять абітурієнту в майбутньому вступути до закладів вищої освіти.

Я боюсь, щоб всі ці дискусії навколо аудіювання не стали приводом для маніпуляцій з метою встановлення дуже низького порогового балу. Я розумію, що зі сторони закладів вищої освіти є багато (у тому числі і в комісії) лобістів зниження цього балу, щоб збільшити кількість вступників і зберегти таким чином низькопробні виші і весь штат в них. Так само я припускаю, що до встановлення порогового балу саме з цього предмету буде особлива увага зі сторони ЗМІ і громадськості.

На цьому фото - розподіл учасників ЗНО з англійської мови за кількістю набраних балів. Цей розподіл є абсолютно нормальним з мало зміщеним «піком», і до того ж, наскільки я володію інформацією, абсолютно нормально корелюється з розподілом по іншій частині тесту з англійської.

Кому цікава ця тема - додатково раджу прочитати дописи директора Українського центру оцінювання якості освіти за посиланнями: - facebook.com/karandiy/posts/2287004554644839
facebook.com/karandiy/posts/2286767501335211.

Є багато причин, які зумовили істерію навколо аудіювання. Починаючи від того, що це було вперше, а тому незвично, закінчуючи вищезгаданим лобізмом. Я так само розумію, що дійсно могли бути пункти, які неналежним чином технічно організували проведення аудіювання. Але їх дуже мало і не більше, ніж тих, які допускали помилки при проведенні будь-якого іншого тестування.

У будь-якому разі це не причина говорити про те, що результати тестування слід анулювати або дати можливість всім перескласти. Я переконаний в одному - результати аудіювання мають стати «тривожним дзвіночком» для шкіл з неналежним викладанням англійської.

Щодо того, що звук з колонок шипить і не чутно - раджу спробувати пройти тестування IELTS, де на аудиторію з 150 осіб стоїть дві колонки і ви волею долі можете опинитися на останній парті. Мені так «пощастило» у цьому році, ніхто не скаржився, бо тест визнаний в усьому світі, і якщо ти не знаєш - тобі нічого не допоможе, навіть якщо колонку направити прямо на тебе.

Чому я про це пишу. Я лише хочу, щоб експертна комісія зайняла державницьку виважену позицію, і не дала собою зманіпулювати. Я хочу, щоб пороговий бал з англійської (як і з інших предметів) не був на рівні «сліпого вгадування», або ж навіть нижче. Вища освіта має бути вищою і мати цінність.

Оригінал

Освіта.ua
08.06.2018

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Наталия
Андреев --ты вообще слышал эти аудиозаписи ?? какой то додик-глотал звуки ,плюс очень быстро проговаривал само задание,не членораздельно,плюс шум и тд А в каких то школах-без шумовых помех слушали-это уже не равные условия,плюс -детям с обычных школ и спец школ -вы дали одинаковые задания --??? Англ язык на тестах-был не литературный,а с непонятными для шк программы акцентами ты вообще в курсе --что такое школьная программа ? Вы просто наглые подлянщики -а не мин образования ,сначала дай высший уровень обучения в школах-а потом требуйте высший уровень для Вузов идиот ! плюс только дибилы -могли поставить аудирование-первым заданием,это ваш диагноз !!!!
Валерий Нуждяк
Вкотре переконуюся,що нікого не цікавить доля "маленького" українця.. тому, як пишуть попередні дописувачі єдине бажання поїхати звідси з кінцями,а дитина певно буде вчитися в Польші..тут вони не потрібні завдяки всім Вам микити..
КатеринаВ
Сприйняття мови на слух в межах рівня В2 передбачає аудіювання з нешвидким темпом, чіткою вимовою диктора, класичною вимовою. І тільки для рівня С1 передбачаються різні акценти і вимови. Це вимоги будь-якого міжнародного іспиту з будь-якої іноземної мови.
катя
О, перестали видаляти коментарі? Микита не проплатив подальше видалення? *
людина
Треба хоч трохи подумати про студентів, які вивчали свого часу іноземну мову в сільських школах, невже вони не можуть бути хорошими спеціалістами без знання, на жаль, практично мертвої у їх спілкуванні( бо більшість з них ніколи не чула живого носія цієї іноземної в побуті) мови? Я не маю на увазі міжнародників. А ось зі знаннями державної наші студенти таки мають реальну проблему.
Реаліст
Ось прочитала таке порожнє виправдання з повним нерозумінням реальної ситуації і у цього пана, і у пані Гриневич... Єдине бажання, яке виникає після цього - сісти на перший ліпший потяг і поїхати звідси "з кінцями". Нема у світі правди, нічого ми не доведемо зараз. Залишається тільки "контра спем сперо" або тікати туди, де тебе по-справжньому оцінять і дадуть можливість учитися і працювати. Кому потрібен патріотизм, якщо крім нього нічого ця країна нам не пропонує?
Робінзончик
Хоча, на рахунок прохідного бала, я вважаю що його не варто завищувати. Був 14 чи 15, хай так і буде, не зважаючи на аудіювання. Все таки це дійсно важкий етап.
Гнівний коментатор
Боже мій, я на 90% підтримую автора! Люди, як ви вчились на ваші Кембриджі, якщо не можете почути звичайного аудіювання? 16 нещасних тестів, серйозно? Люди розмовляють і розуміють одне одного з різними акцентами, в різноманітному шумі і т.д. Якщо вам потрібні філігранні умови, "британський акцент" і купу всього, щоб відмітити пару нещасних варіантів, бо інакше ви не зрозумієте, то в мене для вас погані новини. Англійською говорить купа людей і їх всіх доводиться слухати. Ми в класі отримували і важчі для розуміння на слух тексти і вчитель не раз наголошував, що мовець буває різним, так що... P.S. І не треба виправдовуватись, що це майбутнє, вступ тощо і воно ваєливіше. Краще спотворюйте інформацію на тестах аніж щось реально важливе в якісь фірмі чи компанії, бо "надворі загавкала собака і я погано почув"... Так, можна препитати, то й можна було написати зразу апеляцію, чи що там...
Роман
Микито, скажіть де і коли ви здавали міжнародний тест.Я і мої знайомі також здавали цей екзамен,але аудиторії на 150людей ніколи не було.
катя
Для Роман: В аудиторіях зазвичай не більше 15-20 осіб. Де ви взяли 150?
Наталия
в психушке ))))
Коментувати
Роман
Скажіть де і коли (точну дату)ви здавали міжнародний екзамен? Я також його здавав і не бачив такої ситуації.
MArynaRooimans
Я не знаю де ви цю людину взяли і судячи з статті людина він не далека Цікавить той факт що є учні які мають сертифікати від Кембриджу PET та FCE, бо відповідають рівню в1 та В2 відповідно і через погану якість ЗНО (наголошую якість а не складність ) не дали відповіді на багато запитань . Це факт. З ними як ???? Чи Кембридж не якісно проводить тестування???? Ielts здається на комп’ютері з навушниками 150 осіб одночасно ніколи не здають повна маячня, причому здають люди які кудись завтра їдуть або на навчання або на роботу за кордон він бачте дійсний лише 2 роки . І чого ж якщо всі не задоволені не переробити те ЗНО на справді якісне, поміняти людей що відповідають за це . Взяти відповідальність і діяти в інтересах учнів , а не такий собі тоталітаризм влаштували, і тепер мають наглість перекручувати ситуацію. Не так вже й страшно все переробити як то здається і це буде справді ГІДНО. Помилки визнати то вже пів роботи. А не хто кого перекричить чи хто кому, що доведе.
Алексей Л.
Для MArynaRooimans: у цьому році писав кембржидський FCE, здав на Grade A, тобто рівень C1. З ЗНО так само проблем не виникло, у всій сертифікаційній роботі дві помилки, але точно не через погані завдання чи якість звуку, просто був трохи неуважним. На завдання ніяких нарікань не маю, вони за своєю складністю були приблизно на тому ж рівні, що і у міжнародному екзамені.
КатеринаB
Для Алексей Л. Якщо б аудіювання зараховували ст тільки в зно, я би погодилась з вашим твердженням. Але воно враховується як дпа, тобто перевіряється рівень шкільної освіти, а програма з англ мови в школі - це далеко не с1 і навіть не В2. Якщо навіть ви з с1 зробили помилки, то що говорити про інших дітей!
Коментувати
Анастасія
Повністю не погоджуюсь з цим твердженням, я здавала Зно з англійської мови і можу сказати те, що перевірити знання людини з англійської мови завдяки аудіюванню, яке було дійсно не якісно подано аудиторії, ДУЖЕ ВАЖКО. Для початку в класі в якому я знаходилась була акустика, колонки були жахливі з підвищеними басами і шумом, які до речі не можна було врегулювати, слова дійсно зливались і цілі відрізки з тексту чути НЕ БУЛО. І ви вважаєте це за норму?! Вибачте проте той факт що вас на екзамені посадили за останню парту не виправдовує поганого проведення ЗНО. А ці абсурдні аргументи, які представлені вище, звичайна процедура виправдання не якісної підготовки і байдужості нашого центру освіти! Але я не здивована адже у нас усе не як в людей. Але мені дійсно дуже образливо через те, щдо я не з ідеальним, але хорошим знанням англійської мови отримаю низький результат з ЗНО при тому що, я цілий рік старалась і поклала не мало зусиль на досягнення цілі, яка себе не виправдала...
Юлия
Добрый день,я не соглашусь с этим. Не справедливо ставить завышенную планку ( пороговый бал), если дети не очень хорошо написать этот тест. И это не наша вина, что колонки шумели или ещё были какие-то не поладки - это Ваша!!!
Доріс
Особисто я зробила 4 помилки в аудіюванні, хоча на пробному було лише 3, і після того моя підготовка була інтенсивнішою (ну не могла я зробити такий регрес). А вся справа в тому, що половину завдань я робила навмання. Я думаю, що багато абітурієнтів спиралися на свою удачу. І ці графіки не є правдивими, тому що абсолютно не включається факт "вгадування". Якби потрібно було написати відповідь словами і не було б варіантів, я б і половини не написала.
Участник ЗНО
Для Доріс: Регресс - это не тогда когда было 3 , а стало 4. Регресс - это когда было 3, а стало 10, например. А вы думаете что на других предметах при выполнении тестовых заданий все все знают и никто не пытается угадать? Если бы было так, то у всех было бы по 200 баллов)
Женя
Я так розумію пані Доріс в школі математику прогулювала в принципі. Розуміння принципів логіки немає. Вирахувати хто не робив, а вгадував - це теж треба вгадати. Адже кожного не опитати. Тут дослідження фактичне, по отриманим бланкам. Розподіл як і виходить завжди в статистиці Гаусовий (Да, знаю, в школі ви цього не вчите) . Значить дивимося на середній (максимальний) показник. В аудіюванні більшість зробила половину - це не поганий показник. Ніхто не повинен в уцояо дивитися на кожного абітурієнта, на його сумні очі, жаліти його і давати пільги. Що за
Anna
Для Доріс: я пислаа два года назад и в рпробном сделала в два раза меньше ошибок)) хотя тоже оооочень готовилась)) всякое бывает, пробное всяегда намного легче основного
Коментувати
nk
Я учениця 11 класу і я здавала всі ЗНО в Кропивницькому. На ЗНО з англійської мови чула багато поганих відгуків. Адже звук зливався і почути можна було лише декілька фраз. Та англійська це далеко не єдина проблема ЗНО. В нас ( я маю на увазі мій клас) склалося враження що нашій країні потрібні лише трактористи та маляри, а для цього потрібно піти в ПТУ, в яке ніхто не хоче йти. Адже освіта там не надається належним чином. Як моє покоління може після всього цього робити для УКРАЇНИ ЩОСЬ ХОРОШЕ?! Тільки виїхати за кордон! Я не хочу щоб порогові бали знижували, або робили додаткові тести, це виснажує!!!
Местный
Для nk: А Вы учиться на протяжении школы пробовали? Та и в ПТУ не только трактористы. И давайте Вы будете уважать все профессии, ибо Вас даже в ПТУ не примут.
Алекс
Для nk: https://www.facebook.com/karandiy/posts/2287004554644839 тут все про то как сдавали аудирование в Кропивницькому
студент
По коментарям погана не освіта, а ті, хто її здобувають. Ліниві ви, не вдячні. Поважати треба всі професії, а не гроші в гаманцях батьків і якусь фіктивну престижність.
Коментувати
Лариса
Що я можу сказати на IELTS запис абсолютно іншої якості ані ж на ЗНО і це не є коректним порівнювати ці іспити, так само як і вмикати текст для аудіювання через мультимедійний проектор.
Катерина
Фахівці центру проаналізували психометричні характеристики всіх завдань цього розділу й підтвердили необхідність ретельного змістовного аналізу завдань № 51, № 55 та № 58 під час формування шкали переведення тестових балів учасників тестування, які навчалися на рівні стандарту, у шкалу 1–12 балів результатів державної підсумкової атестації. ПОЧЕМУ только для непрофильных. Если уж задания некорректные, то и ПРОФИЛЬНЫМ И НЕПРОФИЛЬНЫМ, И НЕ ТОЛЬКО за дпа, а и ЗА ЗНО тоже
Алексей Л.
Задания корректные, просто относятся скорее к профильному уровню, чем к стандарту/академическому.
Коментувати
Sergiy Surzhenko
Стосовно аудіювання і "«тривожного дзвіночка» для шкіл з неналежним викладанням англійської". По пунктам: 1. Учні 10-11 класів, які навчаються за підручниками українських авторів чи мають можливість практикувати аудіювання?Чи йдуть до цих підручників аудіо матеріали ( я маю на увазі Несвіт, Карп’юк)? Особисто я працюю з Solutions де дійсно достатньо аудіоматеріалів. 2. Чи в однакових умовах знаходяться учні, у яких 3,5 год. на тиждень англійська - це 10 -11 класи, а в 6-9 класах - 2 год. на тиждень і 6-9 годин на тиждень як в среціалізованих школах? 3. І на останок: попросив висловити думку колишнього волонтера Корпусу Миру, який працював в нашій школі 2 роки, надіславши йому аудіо з ЗНО. Ось його відповідь:" I don’t think the speakers are native. If I had to guess, I would say they are likely native slavic speakers. The pronunciation of the "W" sounds for example". Додайте ще сюда американізми. І мені цікаво побачити як ви зробите скріпти аудіофайлів. Я можу надіслати свої.
Доріс
Для Sergiy Surzhenko: Для підручника Карп’юк є аудіозаписи. Але, коли вчителька принесла їх в клас, мені стало смішно. Ну це зовсім інший рівень. Вона вмикала їх на телефоні і навіть на такій гучності було дуже легко. Самі підручники не забезпечують належної підготовки. А звинувачують вчителів.
Коментувати
Оксана
А чому це на Кіровоградщині на зно з англійської все добре?Львів, Івано-Франківськ і інші міста-ні?Це що так задумано?"Шановні представникиУЦОЯ Ви плюнули дітям в обличчя і кажете ,що вони - неуки.Тепер діти вже не вірять в єдину справжню реформу.Куди Ви поділи 17 млн?
Олександр
Для Оксана: Зно прошло нормально в Кропивницком,притензий к проведению аудирования нет.Может в Львове привыкли сдавать за евро?)
Ірина
Для Оксана: А де Ви чули, що ці гроші дали УЦОЯО? Навчіться слухати уважно
Коментувати
Nata
Загалом погоджуюся, але ми так і не будемо знати, як виглядала б крива, якби ВСІ мали доступ до якісного звуку. Мене турбує тенденція, що УЦОЯО взагалі не визнає, що були проблеми. А вони дійсно були. І не лише в англійській, а й в історії, і навіть в українській, хоч про неї цього року зовсім не говорили. Складається враження, що люди навіть не усвідомлюють, яке розчарування й розпач панують у тих, хто сумлінно готувався, а їх називають неуками й ледарями. Я от думаю: моя дитина зробила шість помилок, сидячи на 15 місці й не чуючи половини тексту через відлуння. А можливо, вона не мала б жодної помилки, якби сиділа ближче? Може, треба було витратити гроші інакше: облаштувати лінгафонні кабінети, їх, звичайно, було б менше, але англійську можна було б провести за декілька сесій, як це було років 7-10 тому? І ще одне: немає проблем з аудіюванням з інших мов. Що це означає: там вимова була чиста чи теж з акцентами? Яка крива в інших іноземних мовах? Чи були тести з різних мов тотожними?
Vlad
Для Nata: Ця крива відповідає максвеллівському розподілу. І вона б мала точно такий вигляд в будь-якому випадку. Пік кривої припадає на середній бал.
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!