Osvita.ua Блоги Д. Заєць: щодо реакції МОН на якість аудіювання на ЗНО
Д. Заєць: щодо реакції МОН на якість аудіювання на ЗНО

Сталося одне з найбільш кричущих порушень забезпечення рівності учасників за історію проведення ЗНО

Д. Заєць: щодо реакції МОН на якість аудіювання на ЗНО

Автор: Дмитро Заєць, автор онлайн-посібника для підготовки до ЗНО з української мови та літератури.

Протягом останніх днів я стежив за новинами, пов'язаними з реакцією Міністерства освіти на скарги щодо якості аудіювання на тесті ЗНО з англійської мови. Це реакція мене настільки обурила, що я не можу не висловити деякі думки з цього приводу.

На мою думку, сталося одне з найбільш кричущих порушень щодо забезпечення рівності учасників ЗНО за всю історію його проведення.

На проведення аудіювання було виділено багато мільйонів гривень бюджетних коштів. Його багато разів рекламували як важливе нововведення та неабияке досягнення УЦОЯО. На пробному тестуванні було проведено аудіювання достатньої якості. Проте в день проведення ЗНО через чиюсь злочинну недбалість (у нормальній країні імена посадовців, відповідальних за це, мало би встановити слідство) надії на адекватне тестування було знищено. У різних пунктах тестування через геть різну якість обладнання рівень розбірливості звуку був зовсім різним, в окремих місцях ті учасники, які сиділи на задніх партах, не могли розчути майже нічого.

Про це багато можна прочитати в коментарях у соціальних мережах. Деякі підлітки, спантеличені низькою якістю звуку, непритомніли, у багатьох починалася носова кровотеча тощо. Це негативно вплинуло й на подальше виконання тесту окремими учасниками, які почали хвилюватися, втратили концентрацію уваги.

Таким чином, можна стверджувати, що через халатність організаторів тестування багато школярів отримало психологічну травму. Було перекреслено багатомісячні зусилля щодо підготовки до ЗНО, для багатьох провалений іспит із англійської зробить неможливим омріяний вступ на бюджет цього року.

УЦОЯО опублікував свої роз'яснення щодо цієї ситуації, де стверджується, зокрема, що учасники мали подавати апеляцію на порушення умов тестування одразу ж, у пункті тестування, про що було зазначено у відповідних правилах. На мою думку, такий формалізм аж ніяк не скасовує вини організаторів цього тестування, які вкрай неякісно виконали свою роботу.

І слід зрозуміти й визнати, що школярі писали тест у стресових умовах і цілком могли забути про правила подання апеляції під дією отриманої психологічної травми.

Аж ось, замість того, щоб попросити вибачення за скоєне (а мені здається, що тут ідеться про явний посадовий злочин, про розкрадання бюджетних коштів) її підлеглими в УЦОЯО, міністр Лілія Гриневич почала вдаватися до відмовок, покликаючись на те, що тестова система є рейтинговою, що учні мають бути готові до виконання подібних завдань тощо.

При цьому в передачі «Сніданок з "1+1"» телегладачів ще й увели в оману, давши їм прослухати уривок із аудіювання, яке було не на реальному, а на пробному ЗНО з англійської.

Які висновки можна зробити з цієї історії? Чиновники з МОН халатно ставляться до виконання своїх обов'язків, неадекватно реагують на критику, не визнають помилок, виявляють цілковиту байдужість до здоров'я школярів і - свідомо чи несвідомо - сприяють тому, щоб талановита молодь, яку не влаштовує таке нелюдське та зверхнє ставлення з боку чиновників, втратила надію на справедливий вступ у рідній країні...

Оригінал

Освіта.ua
06.06.2018

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
КатеринаВ
Гарно написано! Дякуємо! *
Юлия
Дуже гарно написав. Все чітко описав, розказав всю ситуацію та різні випадки. Не має навіть що додати, просто ДЯКУЮ!!!
Tetiana
Усе найкраще - дітям? Це так піклуються у МОН про здоров’я підростаючого покоління! Дякую автору за підтримку. Ганьба чиновникам!
Маргарита
Кошмар! Хороший пример, как можно сделать из мухи слона. Ситуацию довели до абсурда ("непритомніли, у багатьох починалася носова кровотеча"). Единичные случаи. Остыньте! Согласитесь, что есть и другое мнение.Почитайте комментарии http://osvita.ua/test/60993/ Даже представители ОПОРЫ, которые обычно придираются ко всему, оказались более объективными.
Ольга
Щиро дякую за підтримку. Мені здається, що така реакція батьків і дітей мали замітити не тільки Гриневич і УЦОЯО, але і вищі чиновники. Та я пишу це і самій смішно, просто забула в якій країні живу. Знаєте все життя я вчила свою дитину любити Батьківщину і з повагою ставитись до усього що оточує. Мене вразили перші слова моєї дитини після ЗНО з англійської: "Мамо!!! Я тут жити не буду" . Задумайтесь...
Вчитель не англійської
Потрібно забезпечити КОЖНУ дитину на ЗНО з англійської мови навушниками. Тоді б ніяких питань щодо організації аудіювання не було. А перед цим в кожній школі щоб були лінгафонні кабінети (скільки вчителів англійської у школі, стільки й кабінетів), щоб кожна дитина на кожному уроці слухала справжню англійську. Тоді можна було б і про аудіювання на ЗНО говорити. А у нас з говна хочуть конфетку. А якщо міністр накосячила (в черговий раз), то хоча б розуму вистачило вибачитися, а то як дитина мала всіх винуватить у своїй бездолугості та халатності своїх співробітників
Олексій
Чиновники черговий раз нагадили випускникам, батькам, викладачам. Про які реформи може йти мова? А говорили все для дітей...
Мама абитуриентки
Почему никто не учитывает и не пишет о том, что при не очень качественной записи и , не смотря, на акценты дикторов, достаточная часть детей , справилась с аудированием, ответив на все или большинство вопросов? Может быть дело не только в качестве аудирования, но и в степени подготовки детей к ЗНО? Дети из нашей школы рассказывали что диктор проглатывал окончания ( но их проглатывают многие англичане), гнусавил, качество записи было не очень, но многие все расслышали и ответили
Елена
Очень толковая статья, для понимающих людей но что делать с теми как наш министр, что делать участнику ЗНО, стоит писать апелляцию после объявления результатов???
Тетяна Єлагіна
Дякуємо за підтримку!
Val
Не будем вскрывать эту тему... _

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!